SL R28: FC Midtjylland - FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: SL R28: FC Midtjylland - FCK

Indlæg af Vijen »

Fantastisk kamp, hvor man kommer igennem hele følelsesregistret.

Jakob Poulsen viser at han langt fra er færdig. Han skal bare spille på den rigtige position, hvor han kan sætte spillet. Hans fod giver os 2 scoringer.

Og Dovbyk, når han først er tilpasset så bliver han vild.

Christian

Indlæg af Christian »

Hvor er det flot kommet tilbage og fedt at Dovbyk får scoret.

Håbet lever stadig og stor ros til hele holdet for at bevare troen og kæmpe sig til sejren.

Og så er jeg bare vild med den nye struktur.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

JA FUCKING TAK!

MEN kæft hvor er vi dårlige.. Hvor er Nicolaisen? Skadet igen? Hvis vi skal spille 3-mandskæde skal vi have en venstrebenet stopper ind. Føj, Erik, det ser ikke godt ud, men han spiller jo ude af position ffs. Vi spiller ikke god bold. Dovbyk scorer, kæmpe potentiale, men manden skal sgu også jagte det noget mere. Mads Døhr er godt nok LANGT fra NK's niveau, både defensivt og offensivt.

Når det så er sagt, er jeg selvfølgelig fucking glad for sejren. Den er så vigtig. Men er stadig bekymret. :fcm:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Flot flot comeback..

Det er utroligt at vi kan hænge på i kampen om mesterskabet, med det ringe spil vi i store dele af 2018 har leveret. Men hvor vildt kunne det ikke være hvis vi rent faktisk fandt det gode spil frem og spillede op til det vi ved vi kan.

Men helt fantastisk morale på holdet.

Benzo

Indlæg af Benzo »

974 skrev:
9. apr 2018, 20:39
Benzo skrev:
7. apr 2018, 14:46
Jeg drømte i nat at Dovbyk scorede sit første mål for os på mandag, på oplæg af Wikheim.. Så jeg vil gerne give et bud på resultatet, 3-1 til os med Dovbyk som første målscorer
ikke helt det første
Men lad os endelig fryse kampen nu :-) :fcm: :fcm: :fcm: :fcm:
Altså, ikke første målscorer og teknisk set var det vel Falk som fik assisten, men ellers synes jeg min drøm var on point :).

OT:
Hold kæft det er sådan en kamp der får pulsen op, nede 0-2 og så kæmper man stadig for fuld musik, det er så lækkert at man skal være en bedre poet end jeg for at beskrive følelsen :)

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Sådaaaaan :fcm: :fcm: :fcm:

Høj puls, god underholdning, jeg kan ikke vente til næste runde.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Nu med karantæne til Sanneh, Dal Hende og Kian i Farum, kunne jeg godt tænke mig Nicolaisen - Zsolt/Halsti - Erik. Og selvfølgelig Andreas P. i stedet for Dal Hende.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Viiild sejr :shock:

Jeg er slet ikke overrasket over at FCK spillede os ned under græstæppet. Deres startopstilling er bare heads and shoulders over vores. Det er dog ikke underligt med Rilwan, Paul, Sørloth, NK og Novak væk fra efterårets startopstilling - samt en kvalitetsreserve i Borring. Så meget desto bedre er det så at vi får det hele vendt. Tak til Stefan Andersen for at kickstarte os.

Vi imponerer ikke på banen spillemæssigt men det kan vi heller ikke forlange med den åreladning. Med den åreladning skal man have nogle spidskompetencer at falde tilbage på og det har vi med vores dødbolde. Alle ved det men de kan ikke rigtig gøre noget ved det.

Tankevækkende at vi er transformeret fra at være et udpræget angrebshold med store - meget store - defensive problemer. Nu er det lige omvendt og den transformation er sket inde for samme sæson. Det synes jeg er bemærkelsesværdigt. Kampen ændrer ikke på at vi er i overlevelsesmode i snart hver eneste kamp og indtil videre er lykkedes med det. Jeg tror bare ikke det kan give et mesterskab. Det kan ikke gå hurtigt nok med at få Rilwan og i særdeleshed Paul tilbage. Så er vi straks et helt andet og meget sværere hold at spille mod
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Det er ved at være surrealistisk. Vi skal helst ned med 2 mål mod FCK hjemme, og så vinder vi 3-2 på en dag, hvor vi spiller som r... og nøgler.

Fantastisk at få gang i Dovbyk det kan blive ekstremt vigtigt. Vores modstandere har læst os med de falske 9'ere. Der er behov for den fysisk stærke angriber, som vi kan spille bolden op på.

Det kan dog blive en dyrt købt sejr på søndag med 3 profiler i karantæne, men det må vi løse søndag, og så er de i det mindste med i den efterfølgende kamp mod Brøndby.

MOM: Jeg foreslår Ståle Solbakken for en matchafgørende udskiftning af Santander efter 55. min. Jeg aner ikke, hvilken hjerneblødning han fik der, men han skal ikke høre for det!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

igen igen dødbolde, kontra og vinder instinkt redder FCM.

Men fodboldmæssigt ikke godt, jeg forventer nogle klasseindkøb til sommer til midtbanen og evt. højre back pladsen.

MDT sover ved første mål og det er hans mand der scorer. ufattelig det pres Fck får lov til at lægge på kanterne, hvor MDT og Del Hende ligger langt fra deres mand.

Drachman sover ved nr. 2 mål.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Puha pulsen var høj her til aften💪 Hvor er det bare et stærkt comeback imod et stærkt spillende FCK hold. Høj høj moral 💪 spillet er stadig ikke prangende men til tider i 2.halvleg fik vi lagt et tungt pres på dem. Lækkert at få Dovbyk igang men han skyldte nu også en enkelt 👍

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Træls med de 4 gule kort og 3 karantæner.

Men altså.
Deres 2. mål som også leder til DH's gule kort.
2 bolde på banen?
Der er godt nok et stykke tid mellem start af spillet og målet, men urpoffesionelt af dommeren at starte spillet med 2 bolde på banen.

Sannhes gule kort.
Sanneh laver selvfølgelig en aktion der er til gul kort, men han reagere jo på at Thycosen bliver rævet rundt af Fischer, hvorved Fischer kan komme alene i fart.
I mine øjne KLART frispark som dommerne ikke ser, til Thycosen.

EDIT:
Og STOR STOR dobbelt chance til FCK som er klart offside i 73'
Den bliver dømt da den rammer ud til Ankersen, men skulle være dømt første gang.

Hold nu kæft jeg var blevet bitter hvis FCK havde scoret på den,
heldigvis brændte eksperternes darling, Viktor Fischer.

Med det sagt.
Bare fedt fedt fedt.
Så fedt at slå FCK igen, og endnu en voldsom comeback. :D
Så kan vi snakke om en svag start, men hvor er det stærkt at vi er i stand til at ændre kampen, til trods for udskiftningerne i vinters og experternes talen op, omkring FCK.

2 hold med 66 point efter 28 kampe. Det er vildt nok.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Enig Steffen, jeg mener også Fischer begik et klokkeklart frispark på MDT hvorefter han skaber sig voldsomt over det frispark Sanneh begår efterfølgende, han skriger “rødt kort” til Jens Maae. Og fortsætter så brokkeriet da han ser det “kun” er gult. Så kommer Polle til og diskuter med Fischer, ender dog med de krammer og smiler begge to. Jeg stod lige ud for situationen 😉

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

THenry skrev:
9. apr 2018, 22:22
Det er ved at være surrealistisk. Vi skal helst ned med 2 mål mod FCK hjemme, og så vinder vi 3-2 på en dag, hvor vi spiller som r... og nøgler.

Fantastisk at få gang i Dovbyk det kan blive ekstremt vigtigt. Vores modstandere har læst os med de falske 9'ere. Der er behov for den fysisk stærke angriber, som vi kan spille bolden op på.

Det kan dog blive en dyrt købt sejr på søndag med 3 profiler i karantæne, men det må vi løse søndag, og så er de i det mindste med i den efterfølgende kamp mod Brøndby.

MOM: Jeg foreslår Ståle Solbakken for en matchafgørende udskiftning af Santander efter 55. min. Jeg aner ikke, hvilken hjerneblødning han fik der, men han skal ikke høre for det!
Santander var skadet :-). Og desværre tvivlsom til søndag mod Brøndby

THenry

Indlæg af THenry »

Jesper BW1100 skrev:
10. apr 2018, 18:15
THenry skrev:
9. apr 2018, 22:22

Santander var skadet :-). Og desværre tvivlsom til søndag mod Brøndby
Jeg havde sagt det samme efter kampen, hvis jeg var Ståle ;)

Hvis Santander desværre ikke bliver klar til weekenden, så vil jeg gå med til at flytte MOM fra Ståle til Dovbyk.

Hans fysiske tilstedeværelse gav vores spil en dimension, som vi ikke har haft siden vi havde enten Sørloth eller Paul på banen. Due-Frank(eller Polle for den sags skyld)-Wikheim fungerede de første par kampe, og overraskede vores modstandere, men modstanderholdene har til gengæld nu fundet ud af, hvordan vores organiserede spil kan slås i stykker (og vi derfor de sidste par kampe stort set kun har været farlige på dødbolde og efter standarder), når vi spiller uden en fysisk stærk 9'er. Det er simpelthen så vigtigt, at få gang i Dovbyk!

Besvar