Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ihaki

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af ihaki »

jeg synes ikke de skal have flere angribere, og jeg synes ikke paul skal sælges, han skylder spille tid, ikke hans skyld jo, hvis vi skal handle skal det være en erstatning for sparv, og i sommeren 2019, erstatning til jakob paulsen, nu til sommer så skal vi af med, tim sparv, markus halsti, van der vat, erik svia, rilwan hassan, og en af følgende, frank oneyka, mikkel duelund, gustav wickheim, marc dal hende, hvis de bliver ved at udvikle midtbane spillere, og de offensive små der er mellem vores midt og angribere, skal vi vel også skifte formation/stil, for at få plads til dem, men det er vel først om et ½ til et års tid?

Vijen

Indlæg af Vijen »

Domenick Draxler kunne også være et godt bud. 11 mål og 7 assist for Holstein-Kiel i denne sæson. Også har han spillet sammen med Sparv og korcsmar tidligere.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Altså Domenick Draxler kunne være en sygt god signing, jeg tror bare ikke på det, der er nok større klubber end os der kigger på ham :)

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Steffen am skrev:
4. apr 2018, 00:14
Hmm.. I følge transfermarket er der i hvert fald stadig lidt muligheder, hvis man søger på det ;)
Rent statistik er der størst chance for at han hedder Frederik og er tysker.

Men lad os nu se. Men tror faktisk godt jeg ved hvem det er nu, hvis man kobler med denne 'halve nyhed' fra admin og hvad Thorup sagde efter sidste fanforum. Men er selvfølgelig ikke sikker, og vil ikke ødelægge dem for dem der kan lide at gætte ;)

Frederik Möller

Dominick Drexler
Abdul Razak Mansour
Abdelhak Mansour
Frederik Löffler
Frederik Winther
Mayverick Compper
Abdelmalek Baddour
Frederik Finkler
Frederik Krieger
Frederik Metzner
Frederik Dittmar
Lars-Erik Raissar
Burak Karayar
Frederik Böttjer
Jan-Hendrik Stahmer
Frederik Fischer
Jan Hendrik Bontjer
Hendrik Ziegner
Jan-Hendrik Löffler
Ron-Erik Fischer
Abhishek Ambekar
Frederik Förster
Frederik Volkma
Skriv en pm til mig, så kan du altid prale bagefter hvis det er.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Steffen am skrev:
4. apr 2018, 14:02
Hvis det er Gytkjær er mit gæt i hvert fald forkert.

Kender heller ikke så meget til ham, men tænker også umiddelbart det vil virke lidt mærkeligt.

Jeg tror nok mere det er en mand til fremtiden. Men lad os se, det er ikke meget admin fortæller ;)
Nej, jeg har sagt rigeligt. Jeg ville bare gerne have gang i tråden, klart min favorittråd når ballet begynder.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
4. apr 2018, 21:10
Steffen am skrev:

Kender heller ikke så meget til ham, men tænker også umiddelbart det vil virke lidt mærkeligt.

Jeg tror nok mere det er en mand til fremtiden. Men lad os se, det er ikke meget admin fortæller ;)
Nej, jeg har sagt rigeligt. Jeg ville bare gerne have gang i tråden, klart min favorittråd når ballet begynder.
Det er også fair nok. Hvis du har fået noget af vide i fortrolighed, skal man heller ikke plapre løs.

Har skrevet til dig nu, kan du så fortælle om jeg rammer rigtigt? ;)

THenry

Indlæg af THenry »

Administrator skrev:
4. apr 2018, 21:10
Steffen am skrev:

Kan du ikke i det mindste afkræfte F. Gytkjær, hvis det IKKE er ham?

Det virker håbløst, hvis det skulle være ham efter at have hørt dagens omgang Sort Snak med Ankersen. Han har store forventninger til Dovbyk på den lange bane, og med George og Paul endnu i klubben, så giver det ikke meget mening at købe en 25 årig Gytkjær fri af Haugesund.

Jeg kan ikke rigtig passe ham ind ift. noget af det, som Ankersen snakker om.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Ligesom Steffen, sad jeg på Transfermarkt igår og prøvede at finde frem til navne. Fandt hurtigt Frederik Gytkjær, som passede ind i 'bogstavslegen'. Men har som en del andre svært ved at se, hvorfor vi skulle hente ham. På den anden side, hvem ellers? Og hvorfor vil Admin ikke komme med flere hints? Er det en joke, eller har vi ramt plet?

Og Steffen, send mig en PB med dit gæt. Jeg sad i flere timer - langt ud på natten - for at finde frem til navne. Hvis det ikke er Gytkjær, må det være et forholdsvis ukendt navn, men det har vi jo prøvet mange gange :D

Frederik Winther er et stort midtstoppertalent i Lyngby. Venstrebenet - som vi VIRKELIG har brug for i vores spil, men igen virkeligt ukendt navn, og så er knægten kun 17.

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Jeg forstår ikke, hvorfor så mange er imod at hente en spiller som Fredrik Gytkjær. Bevares, han bliver nok ikke den næste Sørloth og det er heller ikke fordi, at jeg mener, at det er den mest sexede transfer.

Jeg ser det - også selv om det stadig er ganske hyportetisk - lidt som en handel ala Drachmann, Kroon, Borring og Dal Hende. Relativt billige spillere, der trods alt har vist et fornuftigt niveau, uden at være decidere topprofiler i ligaen.

To af dem blev store successer (Borring og Dal Hende) mens Drachmann er blevet en rigtig fin trupspiller, hvilket vi bestemt også har brug for - En af de helt store styrker i efteråret var vel netop den store bredde. Kroon var så, indtil videre i hvert fald, en svipser, men til gengæld ikke en specielt dyr én af slagsen.

Vi kan dog, som en afsluttende kommentar, hurtigt blive enige om, at man ikke umiddelbart skal hente en spiller som Frederik Gytkjær til at stå i vejen for nogle store, unge talenter. Men jeg tror nu altså ikke, at vi kommer til at se Dovbyk hamre mål ind på stribe i næste sæson - han er stadig ganske ung og kulturen og sproget hjælper heller ikke. Han skal, ligesom Kraev i øvrigt, have lov at have tid til at udvikle sig og falde til i landet og klubben.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Til sommer mener jeg helt klart én af vores førsteprioriteter må være at få hentet en rutineret central midtbane med lederegenskaber.
Polle er fantastisk, men manden bliver 35 år til sommer. Han holder ikke evigt (desværre!).
Tim Sparvs situation er endnu ukendt. Vi har ikke forlænget, og jeg synes ikke han er nær så stærk som tidligere. Han er lige blevet 31 år, og er næppe billig. Ham kunne jeg egentlig godt se os erstatte med én ny. Og forlænger vi mod min forventning, ser jeg stadig gerne en ny ind.
Så har vi Drachmann som et rutineret alternativ og så ellers de unge drenge i Kaan, Frank, Baidoo, Brandhof, Torp m.fl. til at presse på bagfra for spilletid. (Så må vi se hvem der viser sig bedst frem, og hvem der evt. skal en tur ud på leje).
I forhold til mulige spillere ser jeg én der er ret åbenlys i form af Mads Albæk. Han er 28 år, har en god erfaring fra udlandet, tidligere FCM-spiller og med lederegenskaber (var sågar anfører en overgang i sin FCM-tid). Tilmed har det netop været fremme at han formentlig kan se frem til et sommerskifte såfremt hans klub Kaiserslautern rykker ud af 2. Bundesliga. (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fit ... merskifte/). Dette må anses som værende ganske sandsynligt, da de ligger 6 point under stregen med 6 kampe igen.
Ellers er jeg sikker på Ove P, Smart Odds og vores øvrige scouts i fællesskab kan finde en lignende spiller med samme kvaliteter andet steds :-)

Derudover ser jeg gerne vi signer en dygtig venstrebenet midtstopper. Det har vi i den grad savnet her i foråret efter salget af Novak. Det er akavet når Erik skal bygge spillet op med højre ben fra en venstre position i 3 mands forsvaret. Og det synes jeg også vores modstandere har luret!
En drømmesigning her kunne være 29-årige Andreas Bjelland fra Benhams anden klub Brentford. Det må dog anses for at være ret usandsynligt med mindre han pludselig får hjemve. Bjelland har kontraktudløb til sommer og må være interessant for større klubber end vores.
En anden mulighed kunne være svenske Joakim Nilsson fra Elfsborg. En venstrefodet stopper på 24 år med erfaring fra Allsvenskan og 4 landskampe.
Men også her tænker jeg vores scouting team har andre og nok bedre idéer end mig ;-)

Spicker

Indlæg af Spicker »

Jesper BW1100 skrev:
5. apr 2018, 15:44
Til sommer mener jeg helt klart én af vores førsteprioriteter må være at få hentet en rutineret central midtbane med lederegenskaber.
Polle er fantastisk, men manden bliver 35 år til sommer. Han holder ikke evigt (desværre!).
Tim Sparvs situation er endnu ukendt. Vi har ikke forlænget, og jeg synes ikke han er nær så stærk som tidligere. Han er lige blevet 31 år, og er næppe billig. Ham kunne jeg egentlig godt se os erstatte med én ny. Og forlænger vi mod min forventning, ser jeg stadig gerne en ny ind.
Så har vi Drachmann som et rutineret alternativ og så ellers de unge drenge i Kaan, Frank, Baidoo, Brandhof, Torp m.fl. til at presse på bagfra for spilletid. (Så må vi se hvem der viser sig bedst frem, og hvem der evt. skal en tur ud på leje).
I forhold til mulige spillere ser jeg én der er ret åbenlys i form af Mads Albæk. Han er 28 år, har en god erfaring fra udlandet, tidligere FCM-spiller og med lederegenskaber (var sågar anfører en overgang i sin FCM-tid). Tilmed har det netop været fremme at han formentlig kan se frem til et sommerskifte såfremt hans klub Kaiserslautern rykker ud af 2. Bundesliga. (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fit ... merskifte/). Dette må anses som værende ganske sandsynligt, da de ligger 6 point under stregen med 6 kampe igen.
Ellers er jeg sikker på Ove P, Smart Odds og vores øvrige scouts i fællesskab kan finde en lignende spiller med samme kvaliteter andet steds :-)

Derudover ser jeg gerne vi signer en dygtig venstrebenet midtstopper. Det har vi i den grad savnet her i foråret efter salget af Novak. Det er akavet når Erik skal bygge spillet op med højre ben fra en venstre position i 3 mands forsvaret. Og det synes jeg også vores modstandere har luret!
En drømmesigning her kunne være 29-årige Andreas Bjelland fra Benhams anden klub Brentford. Det må dog anses for at være ret usandsynligt med mindre han pludselig får hjemve. Bjelland har kontraktudløb til sommer og må være interessant for større klubber end vores.
En anden mulighed kunne være svenske Joakim Nilsson fra Elfsborg. En venstrefodet stopper på 24 år med erfaring fra Allsvenskan og 4 landskampe.
Men også her tænker jeg vores scouting team har andre og nok bedre idéer end mig ;-)
Kunne man forestille sig Nicholaisen komme ind og gøre sig som den venstrebenede stopper?`
Syntes han har gjort det udemærket de enkelte gange han har fået chancen og vi har i forvejen tre dygtige stoppere som kan steppe op hvis han falder igennem.
Ifht. situationen på midten håber jeg vi kommer til at se hvem der skal afløse JP allerede i næste sæson hvor han nok bliver aflastet mere og mere. (personligt håber jeg det bliver en af vores egne da jeg syntes vi har nogle vildt spændende talenter!)

THenry

Indlæg af THenry »

Spicker skrev:
5. apr 2018, 16:15
Jesper BW1100 skrev:
5. apr 2018, 15:44

Kunne man forestille sig Nicholaisen komme ind og gøre sig som den venstrebenede stopper?`
Syntes han har gjort det udemærket de enkelte gange han har fået chancen og vi har i forvejen tre dygtige stoppere som kan steppe op hvis han falder igennem.
Ifht. situationen på midten håber jeg vi kommer til at se hvem der skal afløse JP allerede i næste sæson hvor han nok bliver aflastet mere og mere. (personligt håber jeg det bliver en af vores egne da jeg syntes vi har nogle vildt spændende talenter!)
Det er vist ingen hemmelighed, at der er store forventninger til både Nicolaisen og Riis (der kommer hjem fra leje), men jeg er helt enig i, at vi har behov for en stærk venstrebenet stopper. Halsti har kontraktudløb til sommer, og kunne meget vel finde andre græsgange ligesom Erik (der reelt er en midlertidig og kortsigtet erstatning for Novak) helt sikkert er væk til sommer. Muligvis kan Kian blive solgt, hvis der er hold i de rygter, der har floreret længe.

Det efterlader os med Sanneh, Korcsmar og muligvis Kian som de rutinerede, og så 2 unge spillere til 3 pladser. Derfor mener jeg klart vi har behov for endnu en stærk stopper, således vi antalsmæssigt er på 6 spillere. Derudover har både Riis og særligt Nicolaisen bøvlet en del med skader.

Jeg forventer derudover, at Due flyver fra reden til sommer, og derfor håber jeg vi køber en impact-spiller, der kan overtage hans plads og produktion af mål og assists. Vi har en del unge spillere i kulissen. Flere af dem på leje, men jeg er ikke overbevidst om, at nogle af dem kan erstatte ham direkte, hvis han bliver solgt til sommer.

Mabil har haft et blandet ophold i en mindre portugisisk klub, og jeg ved ikke rigtig, hvad planen er med hans lejemål. Skal han vise sig frem med henblik på et salg til Pacos eller en anden klub, eller er det med henblik på at gøre ham klar til vores eget førstehold?
Der skal i hvert fald snart træffes en beslutning om vi vil satse på ham eller sælge ham taget hans kontraktsituation (udløb i sommeren 2020) i betragtning.

Kroon burde være i "peak age", og har tidligere bevist sig i ligaen for Sønderjyske, men synes aldrig han har grebet chancen de (måske få) gange han har fået den. Jeg kan sagtens se, at han har talent, men det virker som om han mangler selvtillid, så forhåbentlig slutter han godt af i Sønderjyske igen i dette forår, således der kan være håb om, at han kan spille en fremtrædende rolle i næste sæson for os. Han udgjorde vel de ca. 5 mio. kr. af den samlede værdi af den "pakke" vi købte i Sønderjylland, så han var jo nok købt til at levere meget mere, end hvad han hidtil har vist. Jeg ser ham ikke pt. som en stor offensiv profil i næste sæson, som man vel håbede på, da han blev købt.

Anderson har jeg altid været vild med siden akademitiden. Han har talent og x-faktor. Desværre er der nogle skadesissues omkring ham, og han ligner ikke en spiller, der er klar til en startplads nu, men jeg håber, at han kommer hjem og i første omgang kan indtage en rolle fra bænken, og forhåbentlig holde sig skadesfri, så han kan udfolde det store potentiale for os.

David tror jeg mest er udlejet med henblik på et salg til en norsk klub, hvis han gør det godt, men han har spændende spidskompetencer, og forhåbentlig kan 2 gode sæsoner i Norge gøre godt for hans udvikling og skoling (taktisk stærk og fodboldklog havde han et efterslæb sidst jeg så ham) som fodboldspiller.

Kraev har skuffet mig indtil videre. Jeg har svært ved at se hans spidskompetencer, og er også i tvivl om, hvad der er hans bedste position. Han er stadigvæk ung, og kan sagtens udvikle sig til stamspiller på sigt, men ser ham bare ikke pt. som en værdig aftager for Due.

Derudover vil det være oplagt med en erstatning for Sparv (gerne en lidt anden type), hvis hans kontrakt ikke bliver forlænget, selvom vi er loaded med unge talenter på den centrale midtbane, og fremtiden ser lys ud på den position.

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Jeg tror også det er Dominik Kaiser. Kunne være en klasse signing!

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

KingJohn skrev:
5. apr 2018, 20:38
Jeg tror også det er Dominik Kaiser. Kunne være en klasse signing!
Passer dog hverken med antal bogstaver i for- eller efternavn :-)

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Kaiser vil jeg ikke udelukke, men så har Admin i hvert fald ikke styr på antal bogstaver.

Jeg heller mest til Dominick Drexler, som har leveret rigtig flot i 2. Bundesliga denne sæson. I vinter var han sat i forbindelse med flere Championship-klubber og ikke mindst Huddersfield, som har Wagner, der kender sine tyske spillere. Vi har altså her at gøre med en spiller, der godt kunne løfte vores spil væsentligt.

Drexler passer samtidig også ind i bogstavslegen, som vi har kørt med i et par dage.

Sidst men ikke mindst, har Drexler, som desuden befinder sig i sin bedste alder (27), spillet i Greuther Furth, hvor vi tidligere har hentet profiler, og man kunne forestille sig, at både Sparv, men også Smartodds, har givet gode anbefalinger.

Drexler ligger nok ikke i den billige ende, når vi kommer til en transferpris, men hvis vi her snakker om en kvalitetsspiller, måske ala. Mukthar, så har vi også pengene til at lægge de 1-3 mio. euro. (Jeg har ingen idé, om en prislejet på en rigtig god spiller i 2. Bundesliga - eller Holstein-Kiel nuværende økonomiske situation).

Låst