Superliga sæsonen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Benzo

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Benzo »

Nu hvor grundspillet er slut og vi ved hvem vi kommer i mesterskabsslutspil med, synes jeg det kunne være sjovt at se på hvordan vi og Brøndby har klaret sig hidtil i sæsonen mod de hold der kom med i det sjove selskab.

10 kampe mod de andre top-6 hold har givet følgende udfald:

Brøndby 6 - 3 - 1 = 21 point
FCM 6 - 1 - 2 = 19 point

Vi har gjort rent bord mod de 2 andre jyske hold (AaB og Horsens) hvor Brøndby har snublet lidt med 3 sejre og 3 uafgjorte. Tilgengæld har Brøndby været gode mod deres sjællandske venner med 3 sejre og 1 nederlag, hvor vi har haft det noget sværere med 2 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag.

I det hele taget har vi gjort rent bord mod jyske hold, 14 kampe med 14 sejre og en målscore på 38-8, ærgeligt at vi ikke kunne bytte ét af de andre sjællandske hold for et jysk. Tilgengæld er det åbenlyst hvor vi skal forbedre os, især i de indbyrdes kampe mod Brøndby er der ikke plads til at rende og tabe kampene som vi har gjort hidtil i sæsonen, der skal strammes op.

Tror det bliver spændende at følge guldkampen, føler mig desuden rimligt overbevist om at vi minimum får sølv med Nordsjællands nederlag i går i mente, men tror samtidig at det bliver svært at holde trit med Brøndby der har været (lidt) bedre mod de bedste end vi har været.

974

Indlæg af 974 »

UlvenFraNord skrev:
11. mar 2018, 23:40
Kent skrev:
11. mar 2018, 22:42
Det er også rimelig svært for træneren pludselig at stå og råbe “lad dem score!” fra sidelinjen :-)
:lol: kunne ellers være ret underholdende :lol: :mrgreen:
Lyttede du så godt efter igår ? :lol: :twisted:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:
19. mar 2018, 18:24
UlvenFraNord skrev:
Kent skrev:
11. mar 2018, 22:42
Det er også rimelig svært for træneren pludselig at stå og råbe “lad dem score!” fra sidelinjen :-)
Han råbte det ikke. Han hviskede det bare til Marc P inden han skiftede ham ind ;-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
19. mar 2018, 21:50
974 skrev:
UlvenFraNord skrev:

Han råbte det ikke. Han hviskede det bare til Marc P inden han skiftede ham ind ;-)
hvordan vil man fører bevis for at holdet lod sig tabe kampen ?????

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
19. mar 2018, 22:15
Kent skrev:
974 skrev:

Det kan man ikke. Det store problem er Grekos interview, som jo indikerer, at der sker noget, som ikke skulle ske. Det er sikkert også derfor Disciplinærudvalget har taget sagen op. Hvis Greko ikke havde sagt noget, så var der ikke sket noget. Så nu skal han og klubben nok forklare sig. Men der er jo ikke sket noget i kampen, som er så ekstraordinært, at man kan bevise, at de lod sig tabe. Deres keeper var i hvert fald ikke med på den. Hvis man ser en kavalkade af hans store redningen i anden halvleg, så er det sgu svært at tro på, at det en en spiller, der forsøger at tabe med vilje.

THenry

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
19. mar 2018, 22:50
FCM2000 skrev:
19. mar 2018, 22:15
Kent skrev:
, og vedmindre

Det kan man ikke. Det store problem er Grekos interview, som jo indikerer, at der sker noget, som ikke skulle ske. Det er sikkert også derfor Disciplinærudvalget har taget sagen op. Hvis Greko ikke havde sagt noget, så var der ikke sket noget. Så nu skal han og klubben nok forklare sig. Men der er jo ikke sket noget i kampen, som er så ekstraordinært, at man kan bevise, at de lod sig tabe. Deres keeper var i hvert fald ikke med på den. Hvis man ser en kavalkade af hans store redningen i anden halvleg, så er det sgu svært at tro på, at det en en spiller, der forsøger at tabe med vilje.
Deres målmand bør komme på rundens hold ;)

Som jeg ser det, så er det ren symbolpolitik, at man åbner en sag mod Sønderjyske. Jeg har svært ved at se, at der kommer noget ud af det.

Sønderjyske og særligt Greko har rent kommunikativt båret sig ualmindeligt klodset ad, men der er ikke klare og fældende beviser for matchfixing, eller at de tabte med vilje. Jeg tvivler stærkt på, at den redegørelse kan dokumentere det.

Internt hos Sønderjyske får Greko nok at vide, at han lige skal tænke sig om inden han giver interview en anden gang, og samme melding kan de passende give til deres twitter-medarbejder...

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

....og vores formand😉

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Benzo skrev:
19. mar 2018, 14:08
Nu hvor grundspillet er slut og vi ved hvem vi kommer i mesterskabsslutspil med, synes jeg det kunne være sjovt at se på hvordan vi og Brøndby har klaret sig hidtil i sæsonen mod de hold der kom med i det sjove selskab.

10 kampe mod de andre top-6 hold har givet følgende udfald:

Brøndby 6 - 3 - 1 = 21 point
FCM 6 - 1 - 2 = 19 point

Vi har gjort rent bord mod de 2 andre jyske hold (AaB og Horsens) hvor Brøndby har snublet lidt med 3 sejre og 3 uafgjorte. Tilgengæld har Brøndby været gode mod deres sjællandske venner med 3 sejre og 1 nederlag, hvor vi har haft det noget sværere med 2 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag.

I det hele taget har vi gjort rent bord mod jyske hold, 14 kampe med 14 sejre og en målscore på 38-8, ærgeligt at vi ikke kunne bytte ét af de andre sjællandske hold for et jysk. Tilgengæld er det åbenlyst hvor vi skal forbedre os, især i de indbyrdes kampe mod Brøndby er der ikke plads til at rende og tabe kampene som vi har gjort hidtil i sæsonen, der skal strammes op.

Tror det bliver spændende at følge guldkampen, føler mig desuden rimligt overbevist om at vi minimum får sølv med Nordsjællands nederlag i går i mente, men tror samtidig at det bliver svært at holde trit med Brøndby der har været (lidt) bedre mod de bedste end vi har været.
Hmm. Du mener vel 6-1-3 for os.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Ja, ups.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vanvittigt hvis man vil straffe en klub for at lade sig tabe med vilje hvis det som i dette tilfælde er så stor en fordel. Så må man kigge på strukturen i stedet.
Det er strukturen der fejler og ikke Sønderjyske om de så havde scoret det ene selvmål efter det andet. At bede en klub om at risikere nedrykning i stedet for at være sikker for sportens skylder ren galningesnak. Vi snakker om millioner af kroner og arbejdspladser både i administrationen og andre steder i klubben.

Jeg havde gerne sparket den i eget net to minutter før tid
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Raat33

Indlæg af Raat33 »

Anders Dreyer og Mark Brink til FCM - siger det bare, i hørte det her ;) :fcm:

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Hvis de virkelig bevidst går efter det nederlag, så er det da godtnok en anelse satset først at lade det ske i det 90’ minut....

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Nu har jeg set slutningen af kampen igen, og selvom jeg også i første omgang synes det her lugtede lidt, så synes jeg det ikke længere. Hvorfor så overhovedet udligne, hvorfor står målmanden så fantastisk, hvorfor skælder Simon P. ud på linjevogteren efter målet. Det giver ikke mening. Tror Greko sagde det han gjorde, for mentalt at gøre nederlaget nemmere at spise - at han så ikke har så mange brikker at flytte rundt på at de røde lamper blinker...........

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det kan blive problematisk for os, at spille mandag d. 7. maj mod FC Nordsjælland, og så en evt. pokalfinale torsdag d. 10. maj, og så en guldkamp på Brøndby stadion mandag d. 14. maj.

THenry

Indlæg af THenry »

UlvenFraNord skrev:
21. mar 2018, 18:34
Nu har jeg set slutningen af kampen igen, og selvom jeg også i første omgang synes det her lugtede lidt, så synes jeg det ikke længere. Hvorfor så overhovedet udligne, hvorfor står målmanden så fantastisk, hvorfor skælder Simon P. ud på linjevogteren efter målet. Det giver ikke mening. Tror Greko sagde det han gjorde, for mentalt at gøre nederlaget nemmere at spise - at han så ikke har så mange brikker at flytte rundt på at de røde lamper blinker...........
Nej. Der er ikke noget at komme efter, og det forventer jeg også bliver deres konklusion, men til gengæld får DBU dækket deres RØV dækket ind (og endda nu sendt "den varme kartoffel" videre til DIFs matchfixing-sekretariat) ift. kritik af:

1) At de ikke tog en meget alvorlig anklage og beskyldning om snyd og bedrag i dansk fodbold seriøst
2) Når Brøndby mangler et point for at blive mestre til sommer og peger på denne kamp, så er der allerede taget aktion og konkluderet, at der ikke var noget at komme efter
3) De får sendt et signal om, at man er villig til at undersøge denne slags episoder, som potentielt kan opstå allerede i næste sæson (forhåbentlig retter de dog ligaens strukturelle problemer inden!)

Så det er på mange måder et meget fornuftigt træk af DBU at kigge kampen efter i sømmene. Det vil komme dem til gode på et senere tidspunkt.

Jeg synes egentlig Greko har det største forklaringsproblem. Han insinuerede snyd og at de tabte med vilje, men ville alligevel ikke bekræfte det, selvom journalisten flere gange fiskede efter disse ord. Nu står det bare tilbage, at han var dybt frustreret over "et eller andet", som han ikke ville sætte ord på, og jeg håber da, at det kommer frem ifbm. den kommende undersøgelse/redegørelse, hvad det præcist er, at han var så frustreret over...det skylder han en forklaring på, da det i høj grad er hans fortjeneste, at DBU blev nød til at åbne en sag mod Sønderjyske!

Besvar