Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

På onsdag optager vi næste omgang #SortSnak hvor vi samler op på foråret indtil nu og ser frem mod mesterskabsspillet. Vi har brug for jeres fyringer og forlængelser, så byd gerne ind med dem.
Husk I kan følge podcasten på twitter og Facebook under navnet SortSnakPodcast

Husum

Indlæg af Husum »

Fyring: Den teknikansvarlige som gjorde at sidste omgang af podcasten ikke kunne udgives. Man kan ikke bare skabe et afhængighedsforhold og så ikke levere ;)

Mere seriøst så Rasmus Ankersen for hans indlæg i Sønderjyske debatten. Kan vi ikke bare for en gang skyld holde os for gode til at debattere på det niveau. Vi er ikke engang genstanden for vreden i denne sag så hvorfor gå ind og provokere?

Forlængelse: Tychosen. Har haft nogle store sko at fylde og har taget opgaven på sig. Kronet med flot mål og u21 udtagelse.

THenry

Indlæg af THenry »

Ugens fyring: Kraev

Jeg var ikke så bekymret ved afgang af Borring og Kroon i vinters, da det var relativt få spillede minutter, som vi skulle erstatte, men vores bulgarske landsholdsspiller har slet ikke (endnu) leveret noget som helst i 2018 på trods af, at han har fået en del mere spilletid end forventet med Paul og Rilwan ude. Han har kun leveret anonyme og usynlige indhop, og når vi endelig har set ham, så skyldes det endnu en stor afbrænder!

Jeg havde forventet mere af ham i dette forår, og vi bør snart overveje, om Dovbyk (eller en anden af de unge) skal have flere chancer på bekostning af Kraev. Det har simpelthen ikke været godt nok, det bulgareren har leveret. Senest mod Sønderjyske.

Ugens forlængelse: Vores defensiv

Vores defensiv har stået rigtig stærkt i 2018. Vi lukker enten 0 eller 1 mål ind i vores kampe, og generelt er vi svære at skabe chancer i mod. Det har set rigtig godt ud taget den offensive spillestil i betragtning, og at vi altid stort set selv scorer i vores kampe. Særligt Jesper Hansen er gået under radaren, og har leveret på et højt og stabilt niveau. Det er den stærke defensiv som en samlet enhed, der skal sikre Guldet til Heden.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Forlængelse:
Thorup og Co. For at holde trit med Brøndby i foråret. Trods 5 profiltab (Novak, Nissen, Sørloth, Paul og Hassan), ingen angribere i start 11 og et kampprogram alle på forhånd, så som det sværeste med 4 top 6 hold har resulteret i et tabt point til Brøndby. Det havde jeg gerne solgt den for på forhånd! Så kæmpe respekt.
(Også en lille forlængelse til Sanneh for at gribe chancen i Sdr. Kampen! Stærk indsats)

Fyring: Den debattør som i forventninger til foråret debatten i sort snak (Peter tror jeg) sagde de dumme ord: "prøv at forestille jeg hvis Paul bli'r skadet". Arff påpegede det den gang men den slags jinx SKAL bare ikke siges højt i nogen som helst venlig stemt FCM podcast. ;-)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
19. mar 2018, 18:20

Jeg var ikke så bekymret ved afgang af Borring og Kroon i vinters, da det var relativt få spillede minutter, som vi skulle erstatte, men vores bulgarske landsholdsspiller har slet ikke (endnu) leveret noget som helst i 2018 på trods af, at han har fået en del mere spilletid end forventet med Paul og Rilwan ude. Han har kun leveret anonyme og usynlige indhop, og når vi endelig har set ham, så skyldes det endnu en stor afbrænder!

Jeg havde forventet mere af ham i dette forår, og vi bør snart overveje, om Dovbyk (eller en anden af de unge) skal have flere chancer på bekostning af Kraev. Det har simpelthen ikke været godt nok, det bulgareren har leveret. Senest mod Sønderjyske.

Vores defensiv har stået rigtig stærkt i 2018. Vi lukker enten 0 eller 1 mål ind i vores kampe, og generelt er vi svære at skabe chancer i mod. Det har set rigtig godt ud taget den offensive spillestil i betragtning, og at vi altid stort set selv scorer i vores kampe. Særligt Jesper Hansen er gået under radaren, og har leveret på et højt og stabilt niveau. Det er den stærke defensiv som en samlet enhed, der skal sikre Guldet til Heden.
Ad Kraev:
Kraev er ikke hævet over kritik, men jeg synes, en række faktorer fortjener at blive nævnet.

1) Han har spillet 212 minutters superliga fodbold. De fleste af disse som indskifter: https://www.transfermarkt.co.uk/bozhida ... 07#subnavi

2) Hans personlige forhold kræver mere omstilling end fx Sørloth, Han er 20, han er fra Bulgarien, hvilket påvirker sproget. FCM er hans første udlandsophold.

3) Han er ikke en decideret angriber. Det synes jeg er det mest væsentlige. Lige fra han kom blev han beskrevet som en offensiv midtbane spiller, 10'er type eller en second striker type (http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-06-20- ... stortalent og https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/bu ... idtjylland). Det ser ud til at de med Frank og Kraev arbejder med at inkorporere en falsk 9'er (med en hel del defensive opgaver endda), hvilket bør hjælpe Kraev, men selv en falsk 9'er skal jo ikke afgøre kampe men derimod skabe.

Jeg er enig i, at han ikke har været så synlig, som man kunne ønske - men jeg synes, at det er hårdt at fremhæve ham. Frank var ikke mere synlig mod Sønderjyske - ikke fordi jeg synes, at Frank fortjener kritik, men for at perspektivere Kraevs indsats.

Ad defensiv:
Helt enig i rosen af forsvaret. Iøvrigt synes jeg, at det er værd at bemærke, at de også spiller med selvtillid, når opspillet startes kort. Efter snak om Sannehs mangler med fødderne, blev jeg positivt overrasket.

Iøvrigt:
Jeg ved ikke, om det bryder med formålet i tråden, at jeg kommenterer på andres forslag. I så fald beklager jeg.

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
20. mar 2018, 08:17
THenry skrev:
19. mar 2018, 18:20

Ad Kraev:
Kraev er ikke hævet over kritik, men jeg synes, en række faktorer fortjener at blive nævnet.

1) Han har spillet 212 minutters superliga fodbold. De fleste af disse som indskifter: https://www.transfermarkt.co.uk/bozhida ... 07#subnavi

2) Hans personlige forhold kræver mere omstilling end fx Sørloth, Han er 20, han er fra Bulgarien, hvilket påvirker sproget. FCM er hans første udlandsophold.

3) Han er ikke en decideret angriber. Det synes jeg er det mest væsentlige. Lige fra han kom blev han beskrevet som en offensiv midtbane spiller, 10'er type eller en second striker type (http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-06-20- ... stortalent og https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/bu ... idtjylland). Det ser ud til at de med Frank og Kraev arbejder med at inkorporere en falsk 9'er (med en hel del defensive opgaver endda), hvilket bør hjælpe Kraev, men selv en falsk 9'er skal jo ikke afgøre kampe men derimod skabe.

Jeg er enig i, at han ikke har været så synlig, som man kunne ønske - men jeg synes, at det er hårdt at fremhæve ham. Frank var ikke mere synlig mod Sønderjyske - ikke fordi jeg synes, at Frank fortjener kritik, men for at perspektivere Kraevs indsats.
Jeg tror det handler om de forventninger, som man har til en spiller. Jeg regner med, at Kraev er indkøbt, som Duelunds afløser (blev det ikke nævnt på et tidspunkt?), når Due sandsynligvis efter planen bliver skudt af til sommer. Han ligner bare på ingen måde en aftager for ham på nuværende tidspunkt. Der er fortsat 10 kampe i suppen samt pokalen, så han kan forhåbentlig endnu nå at vise, at talentet er til, at han skal have mere spilletid i næste sæson, og måske bejle til en startplads. Jeg har bare svært ved at se det på nuværende tidspunkt, men håber naturligvis, at han får vendt den dårlige periode og udvikling, som han er inde i øjeblikket.

Jeg kan ikke udtale mig om niveauet i den bulgarske liga, men han har over de 3 foregående sæsoner spillet 99 kampe (og lavet 24 mål) på et tophold i Bulgarien og spillet sig ind omkring landsholdet i den periode, og fået debut på deres landshold. På den baggrund har jeg en forventning om, at han også kan levere på et nogenlunde niveau i den danske liga, og det er altså ikke fordi, jeg ser ham som en ny bomber a la Sørloth eller forventer, at han viser den samme dominans eller stats som Sørloth. Han er også en helt anden spiller, og for mig er han en "bulgarsk Duelund". https://www.fctables.com/players/bozhidar_kraev-214889/

Efter det første halve år (enig i at man kunne forvente en integrationsperiode for en spiller med hans profil), så havde jeg trods alt en forventning om, at han var på plads med sine personlige forhold i DK (han taler i øvrigt et fornuftigt engelsk efter, hvad jeg har hørt, og så skulle han også være flydende i spansk, men det får han nok ikke meget ud af i vores nuværende trup ;), og kunne begynde at levere på banen i mindre omfang (i sine indhop fra bænken). Dette har bare ikke været tilfældet (endnu), og på den baggrund synes jeg, at han har været skuffende i 2018. Jeg synes i øvrigt, at han ligner en spiller uden selvtillid.

I modsætning til Kraev er Frank for mig at se netop et eksempel på en ung spiller, der har grebet chancen i 2018, da han fik den. Havde du spurgt mig i vinters, havde jeg klart sagt, at det var bulgareren, som jeg havde forventet kunne lægge på og få mere spilletid (med afgang af breddespillere som Borring og Kroon) sammenlignet med efteråret, men heldigvis har Frank grebet chancen i foråret, og set noget af den spilletid, som Kraev nok ellers var tiltænkt. Jeg synes stadigvæk Kraev fortjener en opsang fra Glen ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nyeste omgang Sort Snak er nu online, hvor vi ser tilbage på foråret og frem mod slutspillet.
Soundcloud er her men ellers kan du også finde den på Itunes: https://soundcloud.com/user-336203398/f ... pilsoptakt

Feedback og kommentarer modtages som altid gerne her eller på de sociale medier.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så er der mulighed for at høre lidt om klubbens ambitioner, brug af akademi-spillere, transferplaner og relationen til Brentford. Disse og flere emner har vi en længere snak med bestyrelsesformand RasmusAnkersen om i nyeste udgave af #SortSnak der nu kan findes i Itunes, Soundcloud eller din lokale podcastpusher
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... sen-040418

Mrlewanski

Indlæg af Mrlewanski »

Kent skrev:
4. apr 2018, 16:00
Så er der mulighed for at høre lidt om klubbens ambitioner, brug af akademi-spillere, transferplaner og relationen til Brentford. Disse og flere emner har vi en længere snak med bestyrelsesformand RasmusAnkersen om i nyeste udgave af #SortSnak der nu kan findes i Itunes, Soundcloud eller din lokale podcastpusher
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... sen-040418
Fremragende episode nok engang. I var godt forberedte og formåede at stille Ankersen en række meget presserende spørgsmål, og han leverede også en del berigende svar.

Tillykke med jeres flotte podcast. Det gør det sjovere at være fan.

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Endnu en helt fantastisk version af Sort Snak. Jeg har hørt dem alle, og de er alle af høj kvalitet. Nu også med lyd på Arff.

Tak for sort snak til bade Kent og Arff. :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tak for roserne. Fedt at I kan lide det. Som altid er input til emner og andre ting meget velkomne. Vi læser al den feedback der er, og forsøger at indarbejde så meget som muligt af den. Emner/temaer ryger ind på vores liste over mulige ting vi kan lave, og tages så op, hvis det passer. Jeg kan ‘leake’ at vi har planer om en særudgave om fanarbejdet/-kulturen samt at Thorup også har sagt, at han gerne stiller op til en snak. Forhåbenligt når vi begge dele inden sæsonen slutter, samtidig med at der også kommer normale udgaver.

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Tak for en super god podcast! :) Kunne være fedt hvis i kunne få en spiller med engang imellem. Evt. snakke med nogle af u19 spillerne.

aoa-fcm

Indlæg af aoa-fcm »

Super godt arbejde :)
Kunne være fedt med endnu en opdatering om vores udlejede spillere - det var en klasse gennemgang sidst :fcm:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis ikke I har fået nok #SortSnak i denne uge, så kan I få en ekstra dosis inden weekenden. Vi følger op på kampen mod AC Horsens og ser frem til opgøret mod F.C. København Desuden afslører vi helt eksklusivt startopstillingen (eller måske noget der ligner.....) til pokalkampen mod Hobro IK
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... akt-060418

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

3 kampe på en uge. 3 sejre. Guldduel på torsdag. Inden da har vi brug for jeres fyringer og forlængelser til denne uges #SortSnak Så byd ind med hvad I har.

Besvar