Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Steffen am »

Jesper BW1100 skrev:
16. mar 2018, 16:14
https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... nd-spiller

Viktor Torp har været til prøvetræning i FC Barcelona. Det er der i sig selv ikke noget revolutionerende i.
Men hvis det på sigt skulle ende ud i et salg. Hvad beløb snakker man så for en gut som ham til en klub som Barcelona. 20 mio?
Er ikke en ørn til at lave værdisættelser af fodboldspillere.

Men med FCM's strategi og seneste salg i mente, håber jeg ikke at FCM sælger til det beløb eller under.
Torp har potentiale til at blive rigtig god og mange penge værd. Der står i artiklen at Torp kan lære af Messi. Det kan helt sikkert på rigtig mange områder, men lige frispark er jeg næsten ved at tro det er omvendt, Messi kan lære af Torp.

Fodbold er selvfølgelig mere end frispark, men håber i hvert fald ikke FCM sælger for et bud under 40.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
16. mar 2018, 17:37
Jesper BW1100 skrev:
16. mar 2018, 16:14
https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... nd-spiller

Viktor Torp har været til prøvetræning i FC Barcelona. Det er der i sig selv ikke noget revolutionerende i.
Men hvis det på sigt skulle ende ud i et salg. Hvad beløb snakker man så for en gut som ham til en klub som Barcelona. 20 mio?
V
Er ikke en ørn til at lave værdisættelser af fodboldspillere.

Men med FCM's strategi og seneste salg i mente, håber jeg ikke at FCM sælger til det beløb eller under.
Torp har potentiale til at blive rigtig god og mange penge værd. Der står i artiklen at Torp kan lære af Messi. Det kan helt sikkert på rigtig mange områder, men lige frispark er jeg næsten ved at tro det er omvendt, Messi kan lære af Torp.

Fodbold er selvfølgelig mere end frispark, men håber i hvert fald ikke FCM sælger for et bud under 40.
Man kan danne sig et overblik over transfers til Barcelona B her over de seneste par sæsoner https://www.transfermarkt.de/fc-barcelo ... lpos=&w_s=

I 2014/2015 betalte 5 mio euro for Halilovic, og i 2017/2018 3,4 mio euro for Arnaiz.

Vi får helt sikkert ikke 40 mio kr. DK for Torp nu, når han ikke engang har spillet for vores førstehold.

Jeg vil forsigt gætte på, at prisen måske kunne være på 2,5-3,5 mio euro nu, hvis jeg skal gætte på noget. Alt efter hvor vilde vi er efter at kunne sige, at vi har solgt direkte til Barcelona. Vi var ved at sælge Simon Kjær til Real Madrid for 1 mio. euro, inden han røg til Palermo for et langt større beløb (30 mio DKK).

Omvendt sagde vi nej til Gladbachs bud på 2 mio euro på Andreas i vinters (og det er nok den case, som minder mest om den vi taler om), og det kan måske være et tegn på, at vi satser på, at vores spillere skal ind på førsteholdet, inden vi sælger for at kunne få en større gevinst, som Svend Graversen også selv har sagt.

FCK har solgt en række ungdomspillere, der aldrig optrådte på deres førstehold, hvoraf den ene blev solgt til Ajax for ca. 26 mio DKK altså svarende til 3,5 mio euro, så det kunne være en målestok for prisfastsættelse på Torp. Jeg ville nok slå til, hvis Barcelona byder et beløb størrelsesorden 3,5 mio euro. Det vil være fine penge for en akademispiller, og en fantastisk historie for Akademiet, der vil give gennemslagskraft ift. kommende rekruttering af de største talenter.

Nu må vi så se om han overhovedet bliver solgt. Jeg antager at Barca følger mange spillere, og har mange til prøvetræning, og de skal ikke bruge mange midtbanespillere.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
16. mar 2018, 18:30
Nu må vi så se om han overhovedet bliver solgt. Jeg antager at Barca følger mange spillere, og har mange til prøvetræning, og de skal ikke bruge mange midtbanespillere.
Men du kommer sådan set ind på det rigtige.
Altså det her med at både køber og sælger skal jo være enige, og først har du en pris.

Jeg tror du har ret omkring Barcelonas værdisættelse og dermed bud, men tror på at FCM's værdisættelse og dermed mindste pris ligger over.

Med andre ord, jeg tror ikke på handlen, da klubberne er hvert deres sted.

FCK er interessant at sammenligne med, og også 2 flotte salg af unge talenter.
Synes dog også man kan se en forskel i klubbernes strategi og approach.

FCM vil helst basere deres førsteholdet på akademister, hvor FCK bare køber.
Prøv at tjek linket og se kolonnen "egen klub" for henholdsvis FCM og FCK
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... llerlister

EDIT: B-listen er også interessant i den sammenhæng.
Spoiler for "Egen klub på A-listen"
FCK har lige så mange på deres liste, som de har fra FCMs, Esbjergs, Silkeborgs, AaBs og OB's ungdomsarbejde og dobbelt så mange fra Brøndbys.

Nogen der ved hvorfor Youssef Toutouh ikke er med?
EDIT Slut:

Så hvis FCM skal være tro mod strategien skal spillerne selvfølgelig holdes længere end i de fattige år.
Klubben må også forventes at have lidt på kistebunden, så det ikke er så nemt at blive fristet.

Et andet spørgsmål herfra kunne være, hvor god en case er det at sælge til Barcelonas B-hold?
A-hold, fantastisk, men B-hold?

Hvis Sørloth kan gøre en forskel for Crystal Palace eller NK for Ajax er det i hvert fald en mange gange federe historie i mine øjne.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
16. mar 2018, 18:45
FCK har lige så mange på deres liste, som de har fra FCMs, Esbjergs, Silkeborgs, AaBs og OB's ungdomsarbejde og dobbelt så mange fra Brøndbys.

Jeg ved ikke noget definitivt, men måske Toutouh er så meget på vej videre at han ikke engang er registreret til at spille længere. Synes desuden det er lidt underligt, at Boilesen står som "Anden Klub" (Brøndby formentlig), men Viktor Fischer gør ikke.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Benzo skrev:
16. mar 2018, 20:27
Steffen am skrev:

Jeg ved ikke noget definitivt, men måske Toutouh er så meget på vej videre at han ikke engang er registreret til at spille længere. Synes desuden det er lidt underligt, at Boilesen står som "Anden Klub" (Brøndby formentlig), men Viktor Fischer gør ikke.
Lidt off-topic: nogen der kan huske hvor længe Fischer var akademisk hos os, inden han tog til Ajax? Af en eller anden grund opfatter jeg ham ikke helt som “rigtig” homegrown.

/Cortez

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Cortez skrev:
17. mar 2018, 08:06
Benzo skrev:
16. mar 2018, 20:27
Steffen am skrev:

Lidt off-topic: nogen der kan huske hvor længe Fischer var akademisk hos os, inden han tog til Ajax? Af en eller anden grund opfatter jeg ham ikke helt som “rigtig” homegrown.

/Cortez
Vi signede ham kort efter hans 15 års fødselsdag i juni 2009. Og han blev præsenteret i Ajax i april 2011. Så små to år var han hos os :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Mener en spiller skal være mindst 3 år i en klub før at spilleren kan betegnes som home grown, ifølge UEFA's regler (og dermed 4+4 reglen)

Uddannelsespenge er derimod bestemt pr. år fra spilleren er 13-21 år. (5 % af transfersummen)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... gby-bomber

Vi skulle angiveligt være tæt på Mayron George

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Sig mig engang har vi ikke prøvet dette før med en vis Bruninho. Men OK han er et monster som spilstation. Men træfsikker synes jeg ikke han har været i Lyngby.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Han minder om Sørloth. Hurtig, stærk dog uskarp

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

SimonH skrev:
22. mar 2018, 21:46
Han minder om Sørloth. Hurtig, stærk dog uskarp
Han minder slet ikke om Sørloth. Han er klasser bedre end George. Jeg er meget overrasket hvis vi køber George. Hvis det er erstatning for Paul, mener jeg at man burde købe en der bare scorer kasser, og det tror jeg aldrig George kommer til. Så skal han godt nok slibes meget til.

Jeg forstår overhovedet ikke at man har interesse i ham.

974

Indlæg af 974 »

Jeg tænker at han vel trods alt kommer med noget vi kan bruge fremadrettet, og forhåbentligt i mange kampe fra sommeren og frem

Kunne man forestille sig at han kunne score eks. 8 mål i de her måske omkring 30 kampe vi kommer til at spille alt inklusive (måske endda lidt flere), så kan det da godt vise sig at have en værdi der modsvarer der vi giver for ham

Han har i de 3 år han har spillet i Danmark spillet 63 superligakampe, og har scoret 18 mål
http://www.superliga.dk/spiller/mayron- ... on=2017-18

Det svarer til et mål pr 3,5 kampe

Det er vel nogenlunde acceptabelt, og man kunne jo håbe at vi med vores offensive og målsøgende spillestil endda kan få det op på et endnu højere niveau :-)

Med det jeg har set når det kører godt for ham, så takker jeg altså pænt JA TAK :-)

og så skal vi ikke til at have en ny spiller der først lige skal vænne sig til livet i Danmark, og vi får både en spiller vi kender til og en spiller der kender til os!

THenry

Indlæg af THenry »

Tja. Tjo. En overraskende transfer. Måske man ligesom med Pusic-transferen har spurgt vores forsvarspillere om hvem, der er sværeste at spille overfor i ligaen, og Korcsmar har omgående peget på George ;)

Det er interessante spørgsmål er vel, om han er købt til spille en signifikant rolle for os, eller om det er som gardering ved skade til vores førsteangriber?

Han har nogle interessante spidskompetencer i sin fysik og fart, som passer godt til vores spillestil, men træningsfliden skulle ikke være i top, men forhåbentlig kan det forbedres, når han kommer ind i vores træningsmiljø og skal yde mere for at komme på holdet ift. de seneste klubber, som han har været i. Potentialet er der, og han har ret beset gjort det fint hos 2 af de mindre hold i ligaen (Hobro og Lyngby), mens jeg ikke skal kunne sige, hvad der gik galt i Randers, men overordnet set var det bestemt ikke lige en transfer, som jeg havde forudset.

Dovbyk tror jeg kan blive rigtig god, men det kan godt tage noget tid før vores udelukkende russisktalende angriber slår til, og derfor har man måske tænkt, at vi skulle have en angriber ind, hvor integrationen til dansk fodbold er lille også taget den usikkerhed, der er omkring Paul i betragtning.

974

Indlæg af 974 »

3 millioner skulle ifølge Klaus Egelund være prisen for George

Med de penge vi har fået ind, så er det jo småpenge :-)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ub/7090224

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Undrer mig over 2 ting.
1) at computeren har sagt god for George
2) at man henter ham nu og ikke i sidste vindue hvor Lyngby var på konkursens rand og ikke har kunnet sige nej. Der ville han give mening som en backup for Paul, hentet i sidste øjeblik.

18 mål i 63 kampe er ikke godt nok, men han vil formodentlig få flere chancer per kamp til at score hos os. Jeg hader som sådan ikke denne signing men jeg er bestemt heller ikke imponeret. Ser det som en bredde signing, så må vi se om George har psyken til ikke at spille ret ofte
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Låst