SL R25: Nordsjælland - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

Re: SL R25: Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Christian »

Hvis jeg skal rose nogen efter denne kamp er det forsvaret og særligt Sparv. Vi holder fcn nede på få chancer og deres mål kommer efter et gigantisk kiks af kian.
Det er altså godkendt med tanke på hvor mange mål fcn har scoret i denne sæson.

Jeg er enig i at vi i store perioder havde svært ved at komme fornuftigt af med bolden, men det tilskriver jeg fcn's kvaliteter og at vi generelt ikke spillede vores bedste kamp.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Den værste kamp rigtig rigtig længe. Et mindre hav af fejlafleveringer. Alt for lidt vilje og pres, modsat FCN som konstant pressede os når vi havde bolden. Vi har svært ved at blive farlige i offensiven, det løber ud i sandet. Vi mangler en plan b.

Kian Hansens fejl var utilgivelig, sådan noget gør en erfaren forsvarsspiller simpelthen ikke.

Det er svært at se lyspunkter i dag. Det var ufortjent at vi fik et point, desværre, men vi tager det da gerne. Krydser fingre for at Horsens redder vores dag!

THenry

Indlæg af THenry »

Det var satme en sløj kamp, hvor jeg er godt tilfreds med 1 point, selvom FCN egentlig heller ikke var gode. Ringe kvalitet og ikke meget topkamp over det vi så i dag.

Det er katastrofalt, at vi ikke har en fuldblodsangriber, der kan tage over på en dag, hvor både Wikheim og Due ikke udrette noget som helst. Er Dovbyk også skadet?

Forhåbentlig smider Brøndby point i Horsens, og vi kan hænge på dem, og så forhåbentlig få vores største joker tilbage til slutspillet. Paul er i den grad savnet i øjeblikket, og det ville pynte på bænken med en Rilwan.

Fornuftigt indhop af Baidoo, der var mindst lige så god, som en svag Wikheim. Selvom en opspilsstation midt i banen, som vi kunne slå den lange aflevering på, havde været at foretrække, da vi ikke lykkedes med at spille os igennem til noget som helst. Vi var kun farlige på dødbolde og standarder, men de få gange vi fik dem, så var FCN også i den grad overmatchet, og det burde have givet en scoring.

Ærgerlig koger af Kian, hvor Asante også har det sidste held. Bolden kunne lige så vel være gået ud til målspark.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

THenry skrev:
11. mar 2018, 19:35
Fornuftigt indhop af Baidoo, der var mindst lige så god, som en svag Wikheim. Selvom en opspilsstation midt i banen, som vi kunne slå den lange aflevering på, havde været at foretrække, da vi ikke lykkedes med at spille os igennem til noget som helst. Vi var kun farlige på dødbolde og standarder, men de få gange vi fik dem, så var FCN også i den grad overmatchet, og det burde have givet en scoring.
Ja, man sidder vel nærmest og ønsker sig, at vi havde hevet Duncan tilbage fra AGF i januar. Han er den type opspilsstation, du efterlyser.

Nå, men med Horsens' point mod Brøndby, ser jeg fortsat optimistisk på tingene. Det kunne være blevet en grim runde. I stedet fik vi status quo. Ser hver runde, hvor vi "overlever" uden Paul som en halv sejr.

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
11. mar 2018, 20:05
THenry skrev:
11. mar 2018, 19:35
Ja, man sidder vel nærmest og ønsker sig, at vi havde hevet Duncan tilbage fra AGF i januar. Han er den type opspilsstation, du efterlyser.

Nå, men med Horsens' point mod Brøndby, ser jeg fortsat optimistisk på tingene. Det kunne være blevet en grim runde. I stedet fik vi status quo. Ser hver runde, hvor vi "overlever" uden Paul som en halv sejr.
Paul er i den grad savnet, og Dovbyk kunne jeg også godt have brugt i dag eller en anden stor frontangriber.

Når vi ikke kan spille os igennem, så slår vi en lang aflevering mod Dal Hende, der står på sidelinjen, og kun kan heade bolden ind i banen. Der er meget nemmere at dække op for ift. hvis vi kan smide bolden op centralt i banen mod en stor angriber, og det kan vi ikke i øjeblikket for hverken Wikheim eller Due vinder denne type af dueller.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kians tossestreg kan vel nærmest også forklares med manglen på en (hovedstøds)stærk offensivspiller. Lur mig, om ikke de har fået indprentet, at de ikke bare skal hamre bolden op ad banen, når der ikke er nogen, der kan pille den ned.

Det er dog ikke en undskyldning for at kortslutte fuldstændigt. Så hellere losse.

Jalokin1990

Indlæg af Jalokin1990 »

Selvfølgelig var vores indsats på banen ikke god nok, men vores præstation på tribunen var da stort set lige så ringe.
Havde da efter de seneste udekampe, hvor der har været 600-900 mand, sat næsen op efter, at der som minimum var kommet 250-300 til Farum.
Var selv kørt fra Hurup i Thy til Farum helt alene, i håbet om en god opbakning, og så træder man ind og ser, at der knap er kommet 75 mand.
Efter de roser vi har fået fra truppen og trænerne de sidste udekampe, så synes jeg det er alt for ringe!

Flemse

Indlæg af Flemse »

Var formålet med købet af Sanneh udelukkende, at vi derved slap for at møde ham i åbningskampen nede i Horsens, siden vi åbenbart ikke vil bruge ham?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Flemse skrev:
12. mar 2018, 08:27
Var formålet med købet af Sanneh udelukkende, at vi derved slap for at møde ham i åbningskampen nede i Horsens, siden vi åbenbart ikke vil bruge ham?
Plat og revisionistisk kritik. Det giver god mening at holde fast i så mange så muligt, når man i forvejen lider under afgangen af vigtige spillere som Sørloth og NK. Derudover har man skader til Paul, så man skal også køre et nyt og væsentligt anderledes koncept ind offensivt. Men du ønsker at bidrage med yderligere ændringer, fordi Kian har begået en fejl?

Sanneh blev i øvrigt skiftet ind kort før tid mod Hobro.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
12. mar 2018, 10:41
Flemse skrev:
Plat og revisionistisk kritik. Det giver god mening at holde fast i så mange så muligt, når man i forvejen lider under afgangen af vigtige spillere som Sørloth og NK. Derudover har man skader til Paul (edit: og Hassan), så man skal også køre et nyt og væsentligt anderledes koncept ind offensivt. Men du ønsker at bidrage med yderligere ændringer, fordi Kian har begået en fejl?

Flemse

Indlæg af Flemse »

Stoffer skrev:
12. mar 2018, 10:41
Flemse skrev:
Plat og revisionistisk kritik. Det giver god mening at holde fast i så mange så muligt, når man i forvejen lider under afgangen af vigtige spillere som Sørloth og NK. Derudover har man skader til Paul, så man skal også køre et nyt og væsentligt anderledes koncept ind offensivt. Men du ønsker at bidrage med yderligere ændringer, fordi Kian har begået en fejl?

Rooooliig nu! Jeg undrede mig sådan set bare over, at det ikke var ham, der blev skiftet ind fra 2. halvlegs start, da Korcsmar måtte udgå...

Benzo

Indlæg af Benzo »

Det undrede også mig, specielt når man så hvordan vi kom frem til store chancer på dødbolde, hvor Sanneh alt andet lige måtte være en større trussel end Nicolaisen. Men trænerteamet vurderede åbenbart at Nicolaisens venstrefod ville være vigtig for det opbyggende spil, og han gjorde da også en hæderlig figur.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg er ret sikker på, at man gerne ville have en venstrefodet spiller ind i bagkæden, og derfor blev det Nico over Sanneh. Jeg glæder mig dog til, at se noget mere til Buba. Det var fedt at se ham markere Okosun ud af kampen i Horsens!

Det lignede FCN i første halvleg bevist lagde et stort tryk på, når bolden var hos Erik i venstre side, hvor de afskar spilmuligheden ind i banen (Korcsmar og J. Hansen) samt Sparv frem i banen. Det lignede en klar gameplan fra deres side, og derfor synes jeg det var et fint træk, at få Nicolaisen ind (i stedet for Sanneh), da man skiftede i 3 backkæden i pausen.

Spicker

Indlæg af Spicker »

THenry skrev:
12. mar 2018, 11:27
Jeg er ret sikker på, at man gerne ville have en venstrefodet spiller ind i bagkæden, og derfor blev det Nico over Sanneh. Jeg glæder mig dog til, at se noget mere til Buba. Det var fedt at se ham markere Okosun ud af kampen i Horsens!

Det lignede FCN i første halvleg bevist lagde et stort tryk på, når bolden var hos Erik i venstre side, hvor de afskar spilmuligheden ind i banen (Korcsmar og J. Hansen) samt Sparv frem i banen. Det lignede en klar gameplan fra deres side, og derfor synes jeg det var et fint træk, at få Nicolaisen ind (i stedet for Sanneh), da man skiftede i 3 backkæden i pausen.
Under alle omstændigheder kommer vi til at se meget mere til Buba efter Sviatchenko smutter til sommer.
Det virker ikke til Thorup har travlt med at rotere i de bagerste tre hvilket egentligt også passer mig fint når man tænker på hvor meget Korcsmar er steppet op efter vinter.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jalokin1990 skrev:
12. mar 2018, 07:07
Selvfølgelig var vores indsats på banen ikke god nok, men vores præstation på tribunen var da stort set lige så ringe.
Havde da efter de seneste udekampe, hvor der har været 600-900 mand, sat næsen op efter, at der som minimum var kommet 250-300 til Farum.
Var selv kørt fra Hurup i Thy til Farum helt alene, i håbet om en god opbakning, og så træder man ind og ser, at der knap er kommet 75 mand.
Efter de roser vi har fået fra truppen og trænerne de sidste udekampe, så synes jeg det er alt for ringe!
Er det rigtig forstået at spillerne ikke lavede deres nye hilsen?

Besvar