SL R24: Silkeborg - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL R24: Silkeborg - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 24 og
34. gældene kamp i sæsonen, og den første af 2 på kunstgræs

Det Praktiske:
Tid: Mandag d. 05/03 kl. 20:05
Sted: Jysk Park (Silkeborg)
Dommer: Anders Poulsen
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Silkeborg: Thomas Nørgaard
Midtjylland: Ingen

Skader:
Silkeborg: Dahl G. skadet, Cramer M., Salquist T. og Vatsadze M. tvivlsomme
Midtjylland: Paul, Munksgaard, Rilwan, Drachmann, Halsti og Kaan tvivlsomme

Bud på start XI'er
Et 3-4-3 bud
Billede

Bænk: Hamid, Sanneh, Nicolaisen, Dal Hende, Kraev, VdV, Dovbyk

Sidste opgør mod Silkeborg:
23.07.17 SL FC Midtjylland Silkeborg 2 : 0
27.01.17 CF FC Midtjylland Silkeborg 1 : 2
01.12.16 SL Silkeborg FC Midtjylland 2 : 1
31.07.16 SL FC Midtjylland Silkeborg 3 : 0
17.04.15 SL FC Midtjylland Silkeborg 1 : 0

Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.

Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.

Forza FCM!

pdole

Re: SL R24: Silkeborg - FC Midtjylland

Indlæg af pdole »

Satser på følgende opstilling:

..........Wikheim .........Duelund...............

...................Van der Vaart....................

Dal Hende.....Frank.....J. Poulsen........MDT

..............Svia.....Korcsmar......Kian........

.......................Hansen.......................

Tror de sparer Sparv på kunstbanen.
Bud på resultatet:
1 - 3

Duelund, Wikheim & Svia
Skitladze

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg tror Steffens opstilling er den vi får at se, men jeg kunne godt tænke mig at man fik Dovbyk spillet ind i start-11, jo før jo bedre. Med Paul skadet er Dovbyk den eneste 'rigtige' angriber tilbage, jo før han kommer ind i samspillet jo bedre.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg håber på Dal Hende fra start. Gammelby er SIFs største trusel, og tror Marcs power og fysisk er det bedste bud til at tage ham ud. Derudover er han altid selv et bud på en målscorer for os.

Jeg tror ikke vi ser VDV som starter på nuværende tidspunkt i karrieren. Han havde en lignende chance mod FCK, men der valgte vi Frank, selvom han kun havde spillet få minutter i Superligaen. Da Frank er i karantæne mod Brøndby så starter vi Kaan (der havde 12-14 minutter superliga bold i benene) over VDV. De må se noget på træningsbanen eller på hans fysiske data, der gør, at han nok ikke er andet end indskiftningsspiller.

Jeg tror enten Frank eller Dovbyk overtage den ledige plads i Pauls fravær. Håber det bliver ukraineren. Synes han så spændende ud i begrænset spilletid, og han er den eneste fuldblodsangriber, som vi har med Paul ude. Jeg håber, at man forsøger, at få gang i ham inden slutspillet med bedre modstanderen (end SIF) står for døren. Derudover vil det give os et mere offensivt udtryk, hvis han spiller, mens det nærmere er 3-5-2, hvis det er Frank, der får pladsen igen.

Jeg kan også godt se, at man sparer Sparv, og smider Frank ind på en central midtbane.

974

Indlæg af 974 »

En anden pointe som jeg tidligere har beskrevet er at vi skal spille på kunstgræs!
Det skal vi også om en uge i Farum

Jeg tænker at der, når nu vejret alligevel også har været ret ringe, nok er blevet trænet en del inde i Stadome..
Er der evt nogen som har gjort nogle iagttagelser på dette?

Tænker da at det giver god mening - især når vi nu har 2 kampe i træk på kunstgræs :-)

Benzo

Indlæg af Benzo »

Det bliver ikke VdV fra start i hvert fald, han er ikke med i kamptruppen. Det er Paul og Hassan heller ikke, så det bliver nok enten en 3-5-2 med Frank eller (mit håb) 3-4-3 med Dovbyk i front.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:
4. mar 2018, 14:53
En anden pointe som jeg tidligere har beskrevet er at vi skal spille på kunstgræs!

Jeg tænker at der, når nu vejret alligevel også har været ret ringe, nok er blevet trænet en del inde i Stadome..

Tænker da at det giver god mening - især når vi nu har 2 kampe i træk på kunstgræs :-)
De trænede på MCH en enkelt gang inden FCK. Men ellers tror jeg, at de har trænet i Stadome resten af optakten. I dag trænede de dog udendørs, men fortsat på kunstgræs.

974

Indlæg af 974 »

Kent skrev:
4. mar 2018, 14:57
974 skrev:
4. mar 2018, 14:53

De trænede på MCH en enkelt gang inden FCK. Men ellers tror jeg, at de har trænet i Stadome resten af optakten. I dag trænede de dog udendørs, men fortsat på kunstgræs.
Ah.. super :-)
Vidste faktisk ikke at de havde træningsbane udendørs med kunstgræs!

FCN ser jo iøvrigt også ud til at fortsætte deres gode pointhøst i Randers, så det kan godt være at de lige pludselig truer også

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:
4. mar 2018, 15:11

FCN ser jo iøvrigt også ud til at fortsætte deres gode pointhøst i Randers, så det kan godt være at de lige pludselig truer også
Der er den nyanlagte bane 1, der har fået kunstgræs. Mener den blev klar i efteråret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
4. mar 2018, 15:17
974 skrev:
4. mar 2018, 15:11

Der er den nyanlagte bane 1, der har fået kunstgræs. Mener den blev klar i efteråret.

Der er kunst både på Ikast stadion, bane 1 og stadome.
De trænedei stadome sidst jeg var ude se og træning, men lyder godt de er rykket ud, synes i hvert fald som tilskuere til træning det er rarere (og bedre lyd når man er hjernerystelses ramt)

Bane 1 er selvfølgelig den nyeste anlagte, og give god mening at de foretrækker at træne på den, så vidt det er muligt.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Nu er presset så på os, en ny situation. Vi skal med andre ord vinde for at holde trit. Medierne (Københavner-pressen) går hurtigt i selvsving når Brøndby er nr. 1, så en 5-0 sejr ville være det absolut fedeste ;-)

At vi taber for første gang i lang tid, sætter nogle tanker i gang. Det er en stor åreladning vi havde i vinterpausen. Mon ikke vi burde have holdt på Rømer og Borring indtil sidstedagen i vinduet, for at have set an hvordan det gik? Fem profiler ud og Erik ind, det er hårdt ved mesterskabschancerne.

Ind kom selvfølgelig også Artem Dovbyk, men i modsætning til Erik er han et komplet ubeskrevet blad og næppe den vi skal stille mesterskabsforhåbningerne op ad.

Men uanset dette, så bør vi kunne vinde over Silkeborg og hold trit med Brøndby. Men omvendt, så burde vi også have vundet hjemme over Brøndby - den gør sgu stadig nas..

Det var godt for vores spil da vi havde både Sørloth og Onuachu oppe foran, vi var svære at dække op, de skabte plads for hinanden. Jeg synes altid FCM var været bedst med to rigtige angribere på toppen. Det stiller store krav til Duelund og Wikheim.

THenry

Indlæg af THenry »

UlvenFraNord skrev:
5. mar 2018, 12:46
Nu er presset så på os, en ny situation. Vi skal med andre ord vinde for at holde trit. Medierne (Københavner-pressen) går hurtigt i selvsving når Brøndby er nr. 1, så en 5-0 sejr ville være det absolut fedeste ;-)

At vi taber for første gang i lang tid, sætter nogle tanker i gang. Det er en stor åreladning vi havde i vinterpausen. Mon ikke vi burde have holdt på Rømer og Borring indtil sidstedagen i vinduet, for at have set an hvordan det gik? Fem profiler ud og Erik ind, det er hårdt ved mesterskabschancerne.

Ind kom selvfølgelig også Artem Dovbyk, men i modsætning til Erik er han et komplet ubeskrevet blad og næppe den vi skal stille mesterskabsforhåbningerne op ad.

Men uanset dette, så bør vi kunne vinde over Silkeborg og hold trit med Brøndby. Men omvendt, så burde vi også have vundet hjemme over Brøndby - den gør sgu stadig nas..

Det var godt for vores spil da vi havde både Sørloth og Onuachu oppe foran, vi var svære at dække op, de skabte plads for hinanden. Jeg synes altid FCM var været bedst med to rigtige angribere på toppen. Det stiller store krav til Duelund og Wikheim.
Jeg tror desværre ikke, at vi kommer til at køre Silkeborg over, men vil også være fint tilfreds med 3 points i aften. De næste 2 kampe på kunstgræs bliver vigtige for, hvordan pilen peger formmæssigt frem mod slutspillet.

Både Rømer og Borring ville begge selv videre, og de spillede hellere ikke meget i efteråret, så jeg synes, det var fint at de fik lov at rejse efter mange års tro tjeneste. Det er i angrebet, vi har det største problem, efter Sørloth-transferen og med Pauls skade. Vi har brug for et alternativ i angrebet til Wikheim og Due, og det ser ud til, at ukraineren kan byde ind med noget fysik (og forhåbentlig målnæse). Håber på, at Dovbyk åbner målkontoen i aften.

Vi vinder 2-1 på mål af Due og Dovbyk.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Vi vinder 4-0 og overtager 1. Pladsen igen.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg tror på vi vinder i aften med mindst 2 mål. Silkeborg skal ikke undervurderes, men det skal vi heller ikke. Jeg synes faktisk vi spillede en god kamp mod Brøndby og jeg havde inden kampen sagt, at det blev 12 mod 11 grundet dommeren. Tykgaard har sæsonen i gennem givet meget til Brøndby, så det forventede jeg også. Med aftenens dommer og de 2 hold i mente, så forventer jeg ikke de store fejldomme.

Derfor vinder vi også over Silkeborg. Tror Dovbyk starter inde og han virker i mine øjne rigtig spændende. Jeg er fortrøstningsfuld ift. at vinde en af pokalerne i år og det er langt over de forventninger jeg havde inden sæson start, som var en top6. Tror Brøndby bliver svære, at slå de har medvind fra gode præstationer, medierne og ikke mindst dommerne, det betyder meget.

Christian

Indlæg af Christian »

Fornuftig opstilling med Frank i midten foran.

Men jeg håber på mindst en halv time til både buba og artem.

Kom så FCM!

Besvar