SL R23: FC Midtjylland - Brøndby IF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: SL R23: FC Midtjylland - Brøndby IF

Indlæg af tubbe93 »

ben2han skrev:
1. mar 2018, 22:33
tubbe93 skrev:
1. mar 2018, 22:23
ben2han skrev:
1. mar 2018, 20:51
prøv vdv frem for Sparv eller kaan kairinen, jeg fatter ikke man starter med en ung mand med kun 2 kampe tidligere.

Korsmar viser endnu engang at han ikke har hurtigheden

Men Synes Sparv ganske enkelt ikke kan være med når tempoet er højt
ben2han skrev:
1. mar 2018, 20:26
Kosmar er bare ikke god nok når det kommer til hurtighed, den må han tage på sig

Sparv står også og snorker
Nu har jeg lige taget to indlæg af dig, ben2ham, og det du skriver her giver ingen mening.

Målet er på ingen måde en fejl af Korcsmár. Det er Kian, der buser op og misser sin hovedstødsduel. Det sætter Korcsmár i en uheldig situation med sin speed, men det er den måde vi spiller på, og så skal vi tro på, at Kian og Erik vinder duellerne, når de buser op.

Mht. Sparv så har han klart niveauet, og bryder også en del, som jeg ser det. I dag bliver overfaldsfodbold, hvor der kommer meget duel midt på banen, derfor kommer alle de centrale til at se svagere ud.

Du mener også, at VdV bør spille i stedet, men vi så netop, da han kom ind, at han ikke havde formen til at kunne være med i en hel kamp med det her tempo. Han ville jo slet ikke kunne løbe rundt på banen og stå imod det pres kommer med. Lige da han kommer ind søger han også ned, hvor Brøndby skubber op og presser, her kan han ikke engang løbe sig i en fri position.
Han modtager først bolden til et par lange afleveringer, da Brøndby trækker sig tilbage og han dermed kan få pladsen. Hvis han havde spillet fra start, er min påstand, at han nærmest ikke var kommet på bolden.
Du må have din holdning og jeg min, Korcsmar mangler fart, Sparv mangler teknik til at kunne være med i en kamp med høj fart.

Længere er den da ikke.
I den ene situation, hvor Korcsmar bliver overløbet er det en fejl af Kian. Han går frem i en duel, hvor Thycosen i forvejen er, derudover når Kian ikke engang frem til duellen. Det ryk Mukhtar laver, tror jeg ikke nogen af vores midterforsvarer kunne have fulgt med.

Det er jo ikke teknikken, der er Sparvs kompetence - og det er det ikke for nogle af vores sekser - så hvorfor skal han bedømmes på det? Han skal spille bolden sikkert af til andre mere tekniske spillere, der kan sætte det offensive spil. Han er med til at sikre balance, når resten af holdet angriber, og der er han bedre end alternativerne.
FCM!
FCM!
FCM!

ben2han

Indlæg af ben2han »

tubbe93 skrev:
1. mar 2018, 22:41
ben2han skrev:
1. mar 2018, 22:33
tubbe93 skrev:

Nu har jeg lige taget to indlæg af dig, ben2ham, og det du skriver her giver ingen mening.

Målet er på ingen måde en fejl af Korcsmár. Det er Kian, der buser op og misser sin hovedstødsduel. Det sætter Korcsmár i en uheldig situation med sin speed, men det er den måde vi spiller på, og så skal vi tro på, at Kian og Erik vinder duellerne, når de buser op.

Mht. Sparv så har han klart niveauet, og bryder også en del, som jeg ser det. I dag bliver overfaldsfodbold, hvor der kommer meget duel midt på banen, derfor kommer alle de centrale til at se svagere ud.

Du mener også, at VdV bør spille i stedet, men vi så netop, da han kom ind, at han ikke havde formen til at kunne være med i en hel kamp med det her tempo. Han ville jo slet ikke kunne løbe rundt på banen og stå imod det pres kommer med. Lige da han kommer ind søger han også ned, hvor Brøndby skubber op og presser, her kan han ikke engang løbe sig i en fri position.
Han modtager først bolden til et par lange afleveringer, da Brøndby trækker sig tilbage og han dermed kan få pladsen. Hvis han havde spillet fra start, er min påstand, at han nærmest ikke var kommet på bolden.
Du må have din holdning og jeg min, Korcsmar mangler fart, Sparv mangler teknik til at kunne være med i en kamp med høj fart.

Længere er den da ikke.
I den ene situation, hvor Korcsmar bliver overløbet er det en fejl af Kian. Han går frem i en duel, hvor Thycosen i forvejen er, derudover når Kian ikke engang frem til duellen. Det ryk Mukhtar laver, tror jeg ikke nogen af vores midterforsvarer kunne have fulgt med.

Det er jo ikke teknikken, der er Sparvs kompetence - og det er det ikke for nogle af vores sekser - så hvorfor skal han bedømmes på det? Han skal spille bolden sikkert af til andre mere tekniske spillere, der kan sætte det offensive spil. Han er med til at sikre balance, når resten af holdet angriber, og der er han bedre end alternativerne.
Der er du forkert på den, jf. Bach Bak der for åben skærm i Horsens kampen sagde, at tre back kæden skal vende sig til at der ikke er en 6'er foran dem !!!!!!!!!!!!!!!

Kan se at et landsblad giver Koscmar et 02, og dårligste mand på banen

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Fortjent sejr til Brøndby. De spiller bare bedre end os. Til trods for det syntes jeg dog at vi til tider spillede bedre end de andre kampe her i foråret, vi mangler dog bare lidt over det hele. Midtbanen tabte vi idag og Polle spillede vel en af hans ringeste kampe i lang tid, ramte han overhopvedet en medspiller ? Tim Sparv er langt fra tidligere niveau og er langsom i tanke og handling og kommer stort set for sent i alle aktioner, han må gerne finde plads på bænken. Og når man så vælge at spille en VDV hvorfor giver man ham så kun 10 minutter, hvor store dele af anden halvleg var mere et tempo som han kunne være med på. Hvis han skulle kunne gøre en forskel var det da der.

Front duen gjorde det fint, selvom der til tider går lidt for meget egotrip i det. Specielt Duelund der til tider tror han skal afdrible en 3-4 mand. Og så forstår jeg slet ikke Thorup, når han hiver vores klart bedste mand i Wikheim, ud og eneste reelle trussel, når det er os der skal jagte et mål.

Som forventet. Brøndby bare bedre skal vi tage skabet foran dem, så skal de smide point til de andre hold for jeg ser os ikke sådan lige slå Brøndby heller ikke med en Paul tilbage.

Til tider bedre spil end i de seneste kampe, men meget at arbejde på.

Artem Dovbyk syntes jeg gjorde en fin figur og ser interessant ud. Ser gerne ham på holdkortet fra start de næste kampe.

ben2han

Indlæg af ben2han »

pr0j3ct skrev:
1. mar 2018, 23:28
Fortjent sejr til Brøndby. De spiller bare bedre end os. Til trods for det syntes jeg dog at vi til tider spillede bedre end de andre kampe her i foråret, vi mangler dog bare lidt over det hele. Midtbanen tabte vi idag og Polle spillede vel en af hans ringeste kampe i lang tid, ramte han overhopvedet en medspiller ? Tim Sparv er langt fra tidligere niveau og er langsom i tanke og handling og kommer stort set for sent i alle aktioner, han må gerne finde plads på bænken. Og når man så vælge at spille en VDV hvorfor giver man ham så kun 10 minutter, hvor store dele af anden halvleg var mere et tempo som han kunne være med på. Hvis han skulle kunne gøre en forskel var det da der.

Front duen gjorde det fint, selvom der til tider går lidt for meget egotrip i det. Specielt Duelund der til tider tror han skal afdrible en 3-4 mand. Og så forstår jeg slet ikke Thorup, når han hiver vores klart bedste mand i Wikheim, ud og eneste reelle trussel, når det er os der skal jagte et mål.

Som forventet. Brøndby bare bedre skal vi tage skabet foran dem, så skal de smide point til de andre hold for jeg ser os ikke sådan lige slå Brøndby heller ikke med en Paul tilbage.

Til tider bedre spil end i de seneste kampe, men meget at arbejde på.

Artem Dovbyk syntes jeg gjorde en fin figur og ser interessant ud. Ser gerne ham på holdkortet fra start de næste kampe.
FINT indlæg du kommer med der, dog mener jeg vdv er den hurtigste tænkende hvad angår det kreative, Sparv har aldrig været dygtig tekniker eller fremadrettet, Sparv passer ikke ind i den nye stil, da der ikke er nogle 6'er mere i den nye opstilling, som Back Bak beskrev i halvlegen i Horsens.

Hverken Drachman eller Sparv passer ind på den midtbane, ingen af dem er boldsikker.

Enig i at Poulsen heller ikke stod godt i aften.

Christian

Indlæg af Christian »

Det gør sku ondt at tabe en kamp. Især en kamp så vigtig som denne.
Man burde jo være i stand til at justere sine forventninger, med tanke på seneste tranfervindue, men det er godt nok trist lige nu.
Jeg er glad for at vi skal møde Brøndby to gange mere. Hvis de også vinder de to kampe, tror jeg det bliver lettere at sluge en sølvmedalje.

Ellers synes jeg vibspiller forårets bedste kamp og overgangen fra et angreb med to store til to hurtige, er gået forbavsende godt.

Plusser til
Mads Døhr
Wikheim
Duelund
Kian Hansen
Og er meget lovende indhop fra vores nye ukrainer.

Jeg synes egentlig også trænerstaben gjorde det ret godt, men midlerne var bare for små mod et ret godt Brøndby hold.

Videre til næste kamp.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Christian skrev:
2. mar 2018, 06:38
Det gør sku ondt at tabe en kamp. Især en kamp så vigtig som denne.
Man burde jo være i stand til at justere sine forventninger, med tanke på seneste tranfervindue, men det er godt nok trist lige nu.
Jeg er glad for at vi skal møde Brøndby to gange mere. Hvis de også vinder de to kampe, tror jeg det bliver lettere at sluge en sølvmedalje.

Ellers synes jeg vibspiller forårets bedste kamp og overgangen fra et angreb med to store til to hurtige, er gået forbavsende godt.

Plusser til
Mads Døhr
Wikheim
Duelund
Kian Hansen
Og er meget lovende indhop fra vores nye ukrainer.

Jeg synes egentlig også trænerstaben gjorde det ret godt, men midlerne var bare for små mod et ret godt Brøndby hold.

Videre til næste kamp.
Kampen viser om noget, at FCM mangler kvalitet på midten, "når man møder hold som Brøndby og FCK", de 2 sidste hjemmekampe, forstår ganske enkelt ikke, at man ikke har kikket efter en stærk midt i det sidste vindue.

Thorup må have lært noget at de 2 kampe kan man gå ud fra.

Mathias

Indlæg af Mathias »

Jeg syntes det var en meget seværdig kamp i et højt tempo med to mandskaber som gerne ville spille fodbold. Vi kunne dog sagtens have fået point, hvis Tykgaard ikke havde besluttet sig for kun at se det der gik BIF's vej. Her tænker jeg på straffe mod MDT, straffe mod Jakob P til sidst i kampen hvor han bliver tromlet ned i feltet efter at have headed, samt underkendelsen af målet i første minut. Jeg tænker at disse 3 kendelser (eller dels mangel på samme) lige så godt kunne være gået vores vej.

Men men men....ret skal være ret. Efter at have sovet på det, er konklusionen jo nok at BIF var bedst på dagen.

Syntes dog bestemt vi lærte nogle interessante ting om holdet. Mest i øjnefaldende
- MDT gjorde det rigtig godt og udfordrede fremadrettet på et niveau der ligner Nissen når han var bedst.
- Vores nye ukrainer var i mine øjne MEGET overbevisende og burde klart være foran Kraev i hirakiet til en startplads i Pauls fravær
- Wikheim og Due bliver ved med at lægge på. Det har individuelle kvaliteter som er meget overbevisende og er dygtige til at finde hinanden - selv mod stærke modstandere.

Nu er det bare op på hesten igen og sikre 3 point i weekenden mod Silkeborg.

Flemse

Indlæg af Flemse »

tubbe93 skrev:
Selv en middelmådig serie 4 spiller havde lavet frisparket og taget det gule kort, så Korcsmár er i høj grad medskyldig!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Flemse skrev:
2. mar 2018, 09:41
tubbe93 skrev:
Selv en middelmådig serie 4 spiller havde lavet frisparket og taget det gule kort, så Korcsmár er i høj grad medskyldig!
kan kun være enig, jeg synes FCMs forsvar har set stærkt ud her i foråret, men netop det der mål er ikke godt, først laver Kian og MDT en fejl, derefter fejler Korscmar totalt, han burde have gået direkte på Brøndby spilleren og spæret løbebanen, fremfor at lægge op til en løbeduel, han vil tabe.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis man er interesseret i Tap In's analyse.
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 5073638401

Tæt kamp,
forhåbentlig ender det anderledes næste gang :)

Besvar