Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Sahl »

christian1DK skrev:
31. jan 2018, 11:36
Ekstra Bladet live skriver at vi har budt på Seifedin Chabbi
Ser spændende ud.
Jeg ser da gerne Sørloth bliver, da han i min optik har været meget afgørende for vores succes, men for over 100 mil, så kan man altså ikke sige nej! Man kan jo passende købe ham Seifedin Chabbi og så købe et par talenter, det må alt andet end lige være en fordel, at kunne sige man kan blive solgt til PL hvis man gør det godt hos os.

Bliver et spændende døgn.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Ser ud til, at Benjamin nu kan indløse forrentningen af sin investerede kapital. Dette er virkelig det bedste der kunne ske for klubben, så troværdigheden overfor ejeren kan opretholdes. Skidt med, at mesterskabet formentlig er blevet solgt (vekslet til penge), det her drejer sig om klubbens eksistens i en længere fremtid. Super godt gået af Steinlein👍

JK

Indlæg af JK »

Ifølge EB livedækning skal Groningen have 10 % af Sørloth transferen.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Sahl skrev:
31. jan 2018, 11:42
christian1DK skrev:
31. jan 2018, 11:36
Ekstra Bladet live skriver at vi har budt på Seifedin Chabbi
Ser spændende ud.
Jeg ser da gerne Sørloth bliver, da han i min optik har været meget afgørende for vores succes, men for over 100 mil, så kan man altså ikke sige nej! Man kan jo passende købe ham Seifedin Chabbi og så købe et par talenter, det må alt andet end lige være en fordel, at kunne sige man kan blive solgt til PL hvis man gør det godt hos os.

Bliver et spændende døgn.
Uden at kende spilleren, så spiller han altså i den østrigske 1. division.

/Cortez

Mike80

Indlæg af Mike80 »

JK skrev:
31. jan 2018, 11:50
Ifølge EB livedækning skal Groningen have 10 % af Sørloth transferen.
Så samlede 13 mio til Groningen og 90 mio i overskud til FCM på Sørloth 6 mdr. Senere. Har der været en bedre case i ligaens historie.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

vi skulle også have forhøret os på Sven Braken
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... topscorer/

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Det ligner lidt “panik lige før lukketid” - klubben skulle nok holde sig fra, at bruge pengene på lottokuponer fra de lavere rækker

Fenris

Indlæg af Fenris »

Konsulen skrev:
31. jan 2018, 12:18
Det ligner lidt “panik lige før lukketid” - klubben skulle nok holde sig fra, at bruge pengene på lottokuponer fra de lavere rækker
Går bestemt ud fra det er spillere man har haft kig på før i dag :)

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Jeg synes godt nok det er bekymrende, at det er spillere, på 24, fra de næstbedste rækker i Østrig og Holland, vi kædes sammen med. Det skriger hverken profil eller stortalent. Sammenkoblet med en pris på 7,5 mio. lugter det for meget af desperation og fiasko..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Konsulen skrev:
31. jan 2018, 12:18
Jeg tænker ikke det er “panik før lukketid”. Du kan være helt sikker på klubben har en liste over kandidater til hver eneste position vi måtte skulle risikere at sælge spillere på.
Og så er det jo logisk nok man sender forespørgsler rundt til de forskellige klubber for at se hvor det er muligt at lave en aftale. Du har ikke råd til at spille på én hest så sent i vinduet. Og så vil du komme til at ligne nogen der skyder med spredehagl. Men det nægter jeg at tro på vi gør længere.
Jeg er heller ikke imponeret af de navne og CV. Men i sommers brugte vi 3-4 mio på at hente en ung nordmand, som ikke kunne spille sig på holdet i en hollandsk midterklub. Der var jeg heller ikke imponeret. Historien er en lidt anden nu ;-).
Indrømmet står vi i en lortesituation med et profilsalg så tæt på deadline. Men det beløb der snakkes er jo så absurd at der intet valg er.
Jeg bevarer optimismen i forhold til klubbens ageren i angriberjagten.

THenry

Indlæg af THenry »

Ja. Det er ikke de mest prangende navne, som vi bliver sat i forbindelse med. Umiddelbart ser det ud til, at det er spillere, der bliver første reserve for Paul, og så spiller vi primært med Due og Wikheim eller Rilwan ved siden af Paul.

Chabbi har været meget målfarlig i den østrigske 2. Bundesliga, men ikke slået til i den bedste schweiziske eller østrigske række.

Sven Braken har også vist, at han kan lave mål, men kun i den næstbedste hollandske række.

Der tegner sig måske en profil af, hvad vi leder efter. Begge ser ud til at være forholdsvis store boksangribere, der kan lave mål. Aldersmæssigt et stykke inde i 20'erne, som vi forhåbentlig kan udvikle yderligere, og kommer fra lande(Holland og Østrig ligner DK noget mere end f.eks. Sydafrika), hvor man kan håbe integrationstiden er kortere.

Til sammenligning så Tim Janssens hollandske CV sådan ud, da han landede i DK: https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Janssen
Senest rettet af THenry 31. jan 2018, 12:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

SorteUlve skrev:
31. jan 2018, 12:41
Jeg synes godt nok det er bekymrende, at det er spillere, på 24, fra de næstbedste rækker i Østrig og Holland, vi kædes sammen med. Det skriger hverken profil eller stortalent. Sammenkoblet med en pris på 7,5 mio. lugter det for meget af desperation og fiasko..
Jeg synes - hvis det er sandt - at det lugter af, at Benham er tro mod sit Smartoddskoncept, som netop bygger på at finde value for money i "undervurderede" rækker, som måske er sammenlignelige med superligaen. Lidt a la dengang vi hentede Tim Sparv i Greuter Fürth. En klub, som mange nok også i dag ville rynke på næsen af, hvis vi hentede spillere derfra.

Lad os nu se, hvor det ender - det er da en spændende dag :-)

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

76 mill + bonusser..hmm... heraf 10% til Groningen. Så voksede træerne altså ikke ind i himlen

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Hvor får du de tal fra? Herning Folkeblad (som har en mand i Dubai), skriver 112,5 + bonuser og så 10% af fortjenesten til Groningen (cirka 11 mio).

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

BT og EB. 9 mio. pund

Låst