Transfer vinter 2018
-
Jesper BW1100
Re: Transfer vinter 2018
Klaus Egelund, som normalt er endog rigtig godt informeret om FCM, mener at vide, at man pt. satser på Døhr i FCM:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7005782
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7005782
Hvis scenariet er en pris på 10 mio og op, og vi står foran en budkrig på pris og løn med FCK, skal vi bare holde os fra JMG. Det er ikke i direkte budkrige, vi skal slå FCK.
I de hollandske medier nævnes det at prisen er 5,5 millioner Euro og det er ca. 41 mill kr.
FCM har altid sagt, at sælger man en profil skal der hentes en ny profil. Jeg kan slet ikke se anden logik, at der bliver handlet de næste dage, 41+20 + 6 - 1,5 = (60) millioner ind i transfer indtægter i det her vindue.
Blandt andet budgetterer vi med et relativt roligt transfervindue i januar uden væsentlige køb eller salg, der kan påvirke det forventede årsresultat markant, siger Rasmus Ankersen til tipsbladet 6 november 2017
Sidste regnskab gav et driftoverskud på 12 millioner kr. Der blev et samlet regnskabsmæssig underskud hvilket skyldes afskrivninger, men det påvirker ikke kassebeholdningen.
Der er måske nogle i det her forum som kunne bruge nogle timer på regnskabsstudier
Nogle hævder der er et hul i økonomien, det kan man kun ryste på hovedet af.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rekordsalg
FCM har altid sagt, at sælger man en profil skal der hentes en ny profil. Jeg kan slet ikke se anden logik, at der bliver handlet de næste dage, 41+20 + 6 - 1,5 = (60) millioner ind i transfer indtægter i det her vindue.
Blandt andet budgetterer vi med et relativt roligt transfervindue i januar uden væsentlige køb eller salg, der kan påvirke det forventede årsresultat markant, siger Rasmus Ankersen til tipsbladet 6 november 2017
Sidste regnskab gav et driftoverskud på 12 millioner kr. Der blev et samlet regnskabsmæssig underskud hvilket skyldes afskrivninger, men det påvirker ikke kassebeholdningen.
Der er måske nogle i det her forum som kunne bruge nogle timer på regnskabsstudier
NK er et ungt talent, som naturligvis i forhold til strategien om netop at sælge nogle af vores talenter, når de er klar, naturligvis da skal skydes af til sådan en pris, og til sådan en klub.
Så kan man jo begynde at debattere hvem som er profiler i FCM - efterhånden synes jeg næsten at vi har ret mange profiler
Jeg synes at NK har været en fremragende ung spiller - det jeg har set fra Mads Thychosen i Horsens og på U19 gør dog at jeg er ganske fortrøstningsfuld i forhold til at han kan overtage allerede nu !
Så må det måske koste et mål i ny og næ, men med den scoringsstime vi er inde i så går det sgu nok også
FCM skal fortsat også være en klub der tør satse på vores unge talenter - ellers er det jo næsten lige meget med akademisatsningen!
Så kan man jo begynde at debattere hvem som er profiler i FCM - efterhånden synes jeg næsten at vi har ret mange profiler
Jeg synes at NK har været en fremragende ung spiller - det jeg har set fra Mads Thychosen i Horsens og på U19 gør dog at jeg er ganske fortrøstningsfuld i forhold til at han kan overtage allerede nu !
Så må det måske koste et mål i ny og næ, men med den scoringsstime vi er inde i så går det sgu nok også
FCM skal fortsat også være en klub der tør satse på vores unge talenter - ellers er det jo næsten lige meget med akademisatsningen!
Jeg synes ikke man skal investere, når man har lovet Mads Døhr at overtage efter Nissen.
Vi skal ikke købe bare for at købe, hvis vores egne talenter er gode nok.
Mads har altså spillet et glimrende efterår i Horsens og med en treback kæde med Sviatchenko, Hansen og Sanneh, så er der rigelig med støtte til et ungt talent.
Nissen havde også mangler defensivt.
Vi skal ikke købe bare for at købe, hvis vores egne talenter er gode nok.
Mads har altså spillet et glimrende efterår i Horsens og med en treback kæde med Sviatchenko, Hansen og Sanneh, så er der rigelig med støtte til et ungt talent.
Nissen havde også mangler defensivt.
Jeg tror sådan set også, at der er nogle penge at købe for efter det meget flotte salg af NK. Det var bestemt ikke et planlagt salg, men buddet er bare for godt til at sige nej til. Ser du på sidste regnskab er det jo i virkeligheden ikke særlig prangende. Et overskud på 12 mio kr., er ikke imponerende, når vi leverede "det bedste transferresultat (salg af Pione, Kadlec, Olsson og Banggaard) i klubbens historie", som RA udtaler i den artikel, som du linker til.FCM2000 skrev: ↑21. jan 2018, 15:31I de hollandske medier nævnes det at prisen er 5,5 millioner Euro og det er ca. 41 mill kr.
Der er måske nogle i det her forum som kunne bruge nogle timer på regnskabsstudierNogle hævder der er et hul i økonomien, det kan man kun ryste på hovedet af.
Det vidner om, at vores udgifter fortsat (og som det stort set altid har været) er for høje ift. indtægterne, og vi starter vel hver sæson med at skulle tjene måske 30-50 mio kr. for bare at gå i nul. Vores forretningsmodel bygger derfor på, at vi enten lukker dette hul ved:
1. Kvalifikation til europæisk gruppespil
2. Store transferindtægter
3. Alternativt må Benham selv lukke hullet (hvis ikke vi sælger dyrt eller spiller i europæiske turneringer), og det gider han nok ikke i det lange løb
En stigning i de kommercielle indtægter er også en mulighed, men jeg ved ikke, hvordan det går på den front.
Igen flosker her ulvegraven, soliditetsgraden i FCM på 64 pct (2016/17) er det bedste i Benhams tid i FCM, soliditetsgrad på 64 pct er flot, da den ligger over 30 pct, som regnes for den nedre grænse i veletablerede virksomheder, med 60 millioner i kassen i det her vindue, tv pengene i top, og stigende reklame penge, en Sørloth der er steget i værdi kåret til superligaens bedste i efteråret, så må det forventes at likviditetsgraden steget betragteligt i det her vindue.THenry skrev: ↑21. jan 2018, 16:39Jeg tror sådan set også, at der er nogle penge at købe for efter det meget flotte salg af NK. Det var bestemt ikke et planlagt salg, men buddet er bare for godt til at sige nej til. Ser du på sidste regnskab er det jo i virkeligheden ikke særlig prangende. Et overskud på 12 mio kr., er ikke imponerende, når vi leverede "det bedste transferresultat (salg af Pione, Kadlec, Olsson og Banggaard) i klubbens historie", som RA udtaler i den artikel, som du linker til.FCM2000 skrev: ↑21. jan 2018, 15:31I de hollandske medier nævnes det at prisen er 5,5 millioner Euro og det er ca. 41 mill kr.
Der er måske nogle i det her forum som kunne bruge nogle timer på regnskabsstudierNogle hævder der er et hul i økonomien, det kan man kun ryste på hovedet af.
Det vidner om, at vores udgifter fortsat (og som det stort set altid har været) er for høje ift. indtægterne, og vi starter vel hver sæson med at skulle tjene måske 30-50 mio kr. for bare at gå i nul. Vores forretningsmodel bygger derfor på, at vi enten lukker dette hul ved:
1. Kvalifikation til europæisk gruppespil
2. Store transferindtægter
3. Alternativt må Benham selv lukke hullet (hvis ikke vi sælger dyrt eller spiller i europæiske turneringer), og det gider han nok ikke i det lange løb
En stigning i de kommercielle indtægter er også en mulighed, men jeg ved ikke, hvordan det går på den front.
Der var overskud på driften 2016/2017 og det bliver der igen i 2017/2018, så det er noget forbandrede sludder det du skriver Henry
-
Jesper BW1100
Ja der var et mindre overskud på driften pga markante spillersalg.
Hvis man tror FCM isoleret set er en god forretning uden spillersalg er man enten dum eller hamrende naiv.
Vi har i lang tid ikke formået at drive en fornuftig forretning. Og var det ikke for Benhams mange millioner havde vi ikke været i nærheden af hvor vi er i dag.
Hvis man tror FCM isoleret set er en god forretning uden spillersalg er man enten dum eller hamrende naiv.
Vi har i lang tid ikke formået at drive en fornuftig forretning. Og var det ikke for Benhams mange millioner havde vi ikke været i nærheden af hvor vi er i dag.
Re: Transfer vinter 2018 OT
De sidste par indlæg må vist over i Økonomi - tråden, tak 
Steinlein, graveren og Ankersen - se her...
Linus wahlqvist er en talenter som fcm kan have en fordel ved at videreudvikle og sælg til højere pris. Det er ham som jeg er vild med og håber min drømme går opfyldt og han er højre offensiv back..
Se app fobmob... Han spiller fast mand i 4 sæson i itræk og laver ilt 7 mål og 5 levering... Kun 21 år..
Anbefale at tage en investering på ham..
Linus wahlqvist er en talenter som fcm kan have en fordel ved at videreudvikle og sælg til højere pris. Det er ham som jeg er vild med og håber min drømme går opfyldt og han er højre offensiv back..
Se app fobmob... Han spiller fast mand i 4 sæson i itræk og laver ilt 7 mål og 5 levering... Kun 21 år..
Tror du helst seriøst selv på, at en spiller som ham vil til FCM? Eftersom han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt og nærmest er én af de bedste backs i Sverige, så er der med sikkerhed langt mere interessante klubber i Europa, der er ude efter ham.henker skrev: ↑21. jan 2018, 19:21Steinlein, graveren og Ankersen - se her...
Undskyld jeg blander mig, men er virkeligheden ikke at Benham er her ? og at FCM sælger godt ?Jesper BW1100 skrev: ↑21. jan 2018, 17:46Ja der var et mindre overskud på driften pga markante spillersalg.
JesperBW1100 hvorfor tager du ikke udgangspunkt i virkeligheden ?
Fodbold har aldrig været en guldrandet virksomhed, bliver du nok aldrig, men det ser da fornuftig ud i FCM.
-
mousebreaker
Det er en potentiel katastrofe at give så meget tillid til Mads Døhr Tychosen. Det er fint at han bliver hentet hjem men vi kan ikke tage den risiko at han falder igennem uden at have en god spiller stående klar til at tage over. Det bør vi have lært af Kristian Riis` uventede nedtur. Vi står med et muligt mesterskab i hænderne, det er ikke tidspunktet at gamble. Akademispiller eller ej.
Lad Tychosen få en reserverolle eller i det mindste have en rutineret erstatning klar i kulissen. Evt en lejesvend.
Lad Tychosen få en reserverolle eller i det mindste have en rutineret erstatning klar i kulissen. Evt en lejesvend.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Som tidligere givet udtryk for tror jeg - i og med at man lod Rømer gå og derved mistede "den rutinerede back-up" - at man har en afløser i tankerne.mousebreaker skrev: ↑21. jan 2018, 20:43Det er en potentiel katastrofe at give så meget tillid til Mads Døhr Tychosen. Det er fint at han bliver hentet hjem men vi kan ikke tage den risiko at han falder igennem uden at have en god spiller stående klar til at tage over. Det bør vi have lært af Kristian Riis` uventede nedtur. Vi står med et muligt mesterskab i hænderne, det er ikke tidspunktet at gamble. Akademispiller eller ej.
Så kan man selvfølgelig sige, at kæmpebuddet fra Ajax måske kom som en overraskelse for klubben, hvilket kan forklare, at man solgte garderingen til OB.
Jeg tror så bare ikke, at det har været en så stor overraskelse, for så havde man vel ladet Thychosen blive genudlejet til Horsens for længst - Det blev jo af alle parter beskrevet som en "win-win-win situation".
Hvad med Gammelby ind og Thychosen eller Munksgaard den anden vej på en lejeaftale i foråret - Kunne man forestille sig det scenarie?
Er Gammelby overhovedet så meget bedre end Thychosen? Til den pris der nævnes, er jeg slet ikke hooked på at handle i Silkeborg. Lad bare FCK fortsætte med det. Er der ikke en fornuftig spiller i Tjekkiet eller 2. Bundesliga?