Transfer vinter 2018
Re: Transfer vinter 2018
Ønsketænkning er Linus wahlqvist dækker ind for NK...
Jeg har altså svært ved at tro, at vi ikke hiver en forstærkning ind til højre back (alt andet er forhandlingstaktik i mine øjne), selvom jeg forventer, at Graversen, Ankersen og CS vil sige, at vi satser på de to unge backs, som vi har i truppen, lige indtil vi hiver en kanin op af hatten. Det kan sagtens være, at det først sker til sidst i dette vindue.
Grunden til, at jeg ikke tror på, at vi ikke forstærker os på højre backs skyldes, at sidst vi lå i en gunstig position i vinterpausen, der lavede vi et par markante handler:
- Dahlin var en klar forstærkning ift. en ung og usikker Haugaard
- Pusic var en klar forstærkning over en dengang ung og uprøvet Paul
Hvis man ser på vores ageren i dette vindue indtil videre, så ser jeg også en lignende tendens til, at vi topper holdet til det vigtige forår:
- Vi henter en af ligaens bedste forsvarspillere i Sanneh, og det er en kæmpe forstærkning over Rømer og Halsti
- Vi hiver en amerikansk landsholdsmålmand ind for Falkesgaard. Det ligner også en forstærkning
- Vi laver en statement signing ved at leje Erik, og får dermed en stærk direkte erstatning for Novak. Erik vs. Novak er nok even
Derfor tror jeg simpelthen ikke på, at vi sælger NK uden at erstatte ham for at satse på 2 unge og uprøvede backs. No way! Uanset at kommunikationen sikkert er, at vi ikke køber en erstatning, så tror jeg simpelthen ikke på det (Døhr Tychosen og Munksgaard er kun plan B, hvis vi misser ud på en klar forstærkning). Det vil nemlig være mærkeligt, at lave en kæmpe downgrade på højre back, når vi har forsøgt at toppe holdet på en række andre positioner (som sidst vi vandt guld) i håb om at vinde mesterskabet.
Benhams forretningsmodel er også baseret på, at sportslig succes kan generere indtægter fra europæisk fodbold, større transferindtægter ved at fremvise vores spillere på den europæiske scene (hvilket NK og Pione i den grad er gode beviser på, at vi lykkedes med i disse år) og skabe større kommercielle indtægter som følge af sportslig succes og deltagelse i europæisk fodbold.
Så hvorfor skulle Benham ikke gå benhårdt efter et mesterskab med efterfølgende CL kval. til følge, når vi vel har minimum 50 % chance for mesterskab og evt. pokaltitel, hvis vi henter en stærk højre back (tror på at Smart Odds har lavet beregningen)?
Havde vi ligget nr. 6 i ligaen og ikke havde udsigt til noget som helst, så synes jeg det vil være meget fint at satse på Tychosen og Munksgaard, men i et år hvor der gode chancer for et mesterskab, så pisser man ikke denne gode mulighed væk. Det vil være for uambitiøst, og heldigvis plejer vi at have store ambitioner. Der er nemlig ingen garanti for, at FCK (de kommer helt sikkert til at styrke truppen til sommer) også er helt væk i de kommende sæsoner. Benham, Ankersen, Graversen og Steinlein ved dette, og derfor vil jeg blive dybt skuffet, hvis vi ikke henter en stærk og erfaren back ind!
Nissen væk, vi lejer Henrik Dalsgård i Brentford han er på vej tilbage efter skade og de ligger lunt i tabellen, Benham må da se det gode i den ide.
-
Steffen am
Er det ikke lidt sådan altid.Kent skrev: ↑20. jan 2018, 12:11Fuldstændig enig med dette.UlvenFraNord skrev: ↑20. jan 2018, 11:2040 mio kr kombineret med at det er Ajax han skal til. Det er godt for både FCM og NK. Men som det bliver sagt, ville det være bedst hvis skiftet først blev gennemført til sommer, eller alternativt hentes en erstatning af tilsvarende kvalitet.
Hvis ikke vi står med mesterskabet til sommer, vil der blive peget på vores ageren i dette vindue som en af årsagerne.
Vi missede europa fordi vi solgte Sisto osv.?
Lidt mere sat på spidserne, kunne vi måske også haft en en guldmedalje mere, hvis vi holdte på Sly, Reid og Kjær?
Jo, det er jo den med at døden (mesterskabstabet og den manglende kvalifikation til Europa) skal have en årsag ...Steffen am skrev: ↑20. jan 2018, 16:07
Er det ikke lidt sådan altid.
Vi missede europa fordi vi solgte Sisto osv.?
Lidt mere sat på spidserne, kunne vi måske også haft en en guldmedalje mere, hvis vi holdte på Sly, Reid og Kjær?
I stedet for at være ked af at salgene af Novak og NK nok svækker vores mesterskabschancer en smule på papiret (alt efter hvad vi henter af erstatning, hvis nogen) vil jeg glæde mig over at det ikke er os, der kun har fået 8 millioner for en af de største unge talenter i Superligaen.
Det er rigtig fedt, at vi i forhold til transfers er kommet op på et salgsniveau, hvor det virkelig er nogle rigtigt pæne beløb vi får ind. Det er rigtig godt for klubben på den lange bane og det er jeg glad for med tanke på den blodrøde økonomi som klubben har.
Det er stadig vores lod at skulle sælge vores spillere til udlandet, og så tror jeg man må erkende, at man nogle gange er nødt til at sælge dem på et mindre gunstigt tidspunkt i forhold til opnåelse af sportslige resultater, hvis man vil have den helt store pris for dem. Sådan er det - Det betyder jo så bare, at vi skal være rigtigt skarpe i forhold til at finde de rigtige erstatninger og udvikle de næste store talenter.
I forbindelse med diskussionen om hvorvidt man satser på Munksgaard og Thychosen i foråret, tror jeg heller ikke det kommer til at ske. Så havde man vel ikke ladet Rømer gå for en 2-3 millioner (nogen der ved nogen om en pris på ham i øvrigt??), idet han vel så kunne have ageret som den "sikre" rutinerede back-up i tilfælde af, at de ikke rigtig slog til
- UlvenFraNord
Jeg ser et scenario med, at Nissen bliver solgt for så at blive lejet tilbage til os.
Jeg har svært ved at tro på, at vi mister 2 bærene spillere i vintervinduet i en sæson, hvor der er chance for et mesterskab.
Jeg har svært ved at tro på, at vi mister 2 bærene spillere i vintervinduet i en sæson, hvor der er chance for et mesterskab.
Jeg vil nærmere sige, at jeg drømmer om et sådant scenario, end at jeg ser det for mig, desværre.
Hvis Ajax planlægger at sælge anføreren (der netop spiller højre back) til sommer, så kan det da sagtens tænke at de gerne vil køre NK ind på holdet stille og roligt. Det er da i hvert fald en kendt taktik i forbindelse med planlagte spillersalg, som både vi selv og FCK jo også tidligere har benyttet os af.
Men jeg håber det meget, både fordi det ville være vigtigt for forårssæssonen, men også med henblik på NK's afløser fordi det ville give muligheden for igen at udleje Thychosen til Horsens, som virker til at have gjort meget godt for hans udvikling.
FCM har nu fået ca. 65 millioner ind i det her vindue og 1,5 million ud på sanneh + leje af ES 300000 kr. pr måned, Thychosen kan ikke løfte opgaven, hvis man går efter mesterskabet, det er at satse for meget, samtidig har man 65 millioner kr. i kassen og ligger nr. 1.
Jeg er ser ikke salget af Novak og NK som en svækkelse af defensiven, NK skal lægge på defensiven i Ajax hvis han skal lykkes der.
Jeg ser et køb til højre back pladsen komme. + et scoup køb til den centrale midt, hvor vdv, Poulsen, Sparv og Drachman har taget hul på den/de sidste år i kariereren, skader og dårlig form netop på de 2 pladser kan koste mesterskabet.
Evt. en stærk 10 også.
Jeg er ser ikke salget af Novak og NK som en svækkelse af defensiven, NK skal lægge på defensiven i Ajax hvis han skal lykkes der.
Jeg ser et køb til højre back pladsen komme. + et scoup køb til den centrale midt, hvor vdv, Poulsen, Sparv og Drachman har taget hul på den/de sidste år i kariereren, skader og dårlig form netop på de 2 pladser kan koste mesterskabet.
Evt. en stærk 10 også.
-
Jesper BW1100
Du får 65 mio til en kasse uden bund i
.
Det er naivt at tro de 65 mio ikke delvist dækker et kæmpe underskud. Sådan er vores forretningsplan pt bygget op.
Jeg tror dog også man henter en højre back. Alternativt på leje i foråret for at nappe mesterskabet. Og så satser man på Døhr og Munksgaard fra næste sæson. Her kunne Henrik Dalsgaard i Brentford være er alternativ.
Jeg så dog, som en del andre, meget gerne man signede Jens Martin Gammelby i Silkeborg. Ham ser jeg stort potentiale i.
Det er naivt at tro de 65 mio ikke delvist dækker et kæmpe underskud. Sådan er vores forretningsplan pt bygget op.
Jeg tror dog også man henter en højre back. Alternativt på leje i foråret for at nappe mesterskabet. Og så satser man på Døhr og Munksgaard fra næste sæson. Her kunne Henrik Dalsgaard i Brentford være er alternativ.
Jeg så dog, som en del andre, meget gerne man signede Jens Martin Gammelby i Silkeborg. Ham ser jeg stort potentiale i.
I er naive, Ajax ligger tæt på PSV i kampen om det hollandske mesterskab, og omvendt her vil der blive peget på ledelsen hvis mesterskabet smutter og man har købt en spiller til 40 mill kr.Kent skrev: ↑20. jan 2018, 12:11Fuldstændig enig med dette.UlvenFraNord skrev: ↑20. jan 2018, 11:2040 mio kr kombineret med at det er Ajax han skal til. Det er godt for både FCM og NK. Men som det bliver sagt, ville det være bedst hvis skiftet først blev gennemført til sommer, eller alternativt hentes en erstatning af tilsvarende kvalitet.
Hvis ikke vi står med mesterskabet til sommer, vil der blive peget på vores ageren i dette vindue som en af årsagerne.
Nu må Kent sgu tage sig sammen, synes ikke Kent er kommet godt i gang med det nye år
Nu er der jo ingen der har sagt at samtlige 65 mill kr. skal bruges.Jesper BW1100 skrev: ↑20. jan 2018, 19:44Du får 65 mio til en kasse uden bund i.
Men husk man har 4 spillere på midten som synger på det sidste vers, og det skal der senest rettes op på til sommer, VDV er ude til sommer, Sparv er nu en ukendt faktor, Poulsen bliver ikke yngre og kan også blive skadet og Drachman er marginal spiller i en topholds trup.
Midten står over for et generationsskifte og man er mere end naiv, hvis man tror at de unge kan gå ind over og løfte opgaven, hvis man skal være tophold, det er det Benham ønsker FCM skal være.
Senest rettet af ben2han 20. jan 2018, 19:54, rettet i alt 1 gang.
-
Jesper BW1100
Jeg fatter ikke hvad dit kritikpunkt i forhold til Kent går på? Han har da ret i at ens ageren i transfervinduet ofte kan referes til og analyseres på, hvis man skulle fejle i den efterfølgende halvsæson?ben2han skrev: ↑20. jan 2018, 19:48I er naive, Ajax ligger tæt på PSV i kampen om det hollandske mesterskab, og omvendt her vil der blive peget på ledelsen hvis mesterskabet smutter og man har købt en spiller til 40 mill kr.Kent skrev: ↑20. jan 2018, 12:11Fuldstændig enig med dette.UlvenFraNord skrev: ↑20. jan 2018, 11:2040 mio kr kombineret med at det er Ajax han skal til. Det er godt for både FCM og NK. Men som det bliver sagt, ville det være bedst hvis skiftet først blev gennemført til sommer, eller alternativt hentes en erstatning af tilsvarende kvalitet.
Nu må Kent sgu tage sig sammen, synes ikke Kent er kommet godt i gang med det nye år![]()
Og hvor pokker Ajax, og deres kamp om mesterskabet, med PSV skulle komme ind i billedet i forhold til Kents kommentar om FCM, har jeg ikke den fjerneste ide om.
Uanset hvor meget jeg forsøger kan jeg i bund og grund ikke greje hvad du ønsker at sige med det indlæg ?
For fanden det er da naiv at tro, at Ajax giver 40 mill ud for en back, og han først møder op til sommer, mens Ajax ligger på hjul af PSV.Jesper BW1100 skrev: ↑20. jan 2018, 19:53Jeg fatter ikke hvad dit kritikpunkt i forhold til Kent går på? Han har da ret i at ens ageren i transfervinduet ofte kan referes til og analyseres på, hvis man skulle fejle i den efterfølgende halvsæson?ben2han skrev: ↑20. jan 2018, 19:48I er naive, Ajax ligger tæt på PSV i kampen om det hollandske mesterskab, og omvendt her vil der blive peget på ledelsen hvis mesterskabet smutter og man har købt en spiller til 40 mill kr.
Nu må Kent sgu tage sig sammen, synes ikke Kent er kommet godt i gang med det nye år![]()
Og hvor pokker Ajax, og deres kamp om mesterskabet, med PSV skulle komme ind i billedet i forhold til Kents kommentar om FCM, har jeg ikke den fjerneste ide om.
Uanset hvor meget jeg forsøger kan jeg i bund og grund ikke greje hvad du ønsker at sige med det indlæg ?
Det svarer jo til at FCM går ud nu og køber Gammelby for 8 mill kr. og han først møder op til sommer.
Jeg synes det er et godt salg, da FCM næppe svækkes defensivt på den plads, jeg har aldrig været imponeret af NKs defensive kvaliteter, og her skal han lægge på i AJax, det fremgår også i et Ajax medie, at her skal han lægge på.
Senest rettet af ben2han 20. jan 2018, 19:59, rettet i alt 1 gang.
-
Jesper BW1100
Du skal helt sikkert have kigget på folk til midtbanen i det lange stræk. Men om du får nogen med den rette kvalitet pt., kan jeg lidt have min tvivl om. De skal være villige til at sidde bagved Polle og Sparv i foråret, som jeg ser som et rimelig fasttømret makkerpar.ben2han skrev: ↑20. jan 2018, 19:52Nu er der jo ingen der har sagt at samtlige 65 mill kr. skal bruges.Jesper BW1100 skrev: ↑20. jan 2018, 19:44Du får 65 mio til en kasse uden bund i.
Men husk man har 4 spillere på midten som synger på det sidste vers, og det skal der senest rettes op på til sommer, VDV er ude til sommer, Sparv er nu en ukendt faktor, Poulsen bliver ikke yngre og kan også blive skadet og Drachman er marginal spiller på i en topholds trup.
Midten står over for et generationsskifte og man er mere end naiv, hvis man tror at de unge kan gå ind over og løfte opgaven, hvis man skal være tophold, det er det Benham ønsker FCM skal være.
Det vil være nemmere til sommer, hvis man ikke vælger at forlænge Sparv.