Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Jesper BW1100 »

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Godt at se Graversen læser med :p

"Re: Transfer vinter 2018
Rapporter indlæg Citat
Indlæg af Densestar7430 » 18. dec 2017, 16:27

Jeg ved godt der er mange der har en spids holdning til Sviachenko, men ift. vores guldchance kunne et halvt års lejeophold så komme på tale?

Det lyder ikke til han har en fremtid i Celtic, og ift. hans lange fravær sværmer det sikkert ikke med større klubber.

Kunne det ikke være interessant at få ham ind i et halvt år i et forsøg på at spille mesterskabet til Herning igen?

Jeg ved godt vi har hentet Sanneh, men det går jo kun lige op hvis Novak også smutter den anden vej.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... a-vej-vaek"

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Novaks afsked er helt sikkert en svækkelse da han ganske enkelt har leveret formidabelt siden systemskiftet og fuldt fortjent er havnet på et bredt udvalg af efteråretshold i div. Danske medier. Jeg havde gerne set os spille sæsonen færdig med Novak i truppen. Når det er sagt har vi en spiller som vil efterhånden har været forsøgt afsat 3 vinduer, og på trods af kontaktlængden med 1,5år tilbage er det ikke min opfattelse af vi tidligere har modtaget et bud i underkanten af 20mio. Så salget i sig selv er IMO mere end godkendt. Samtidigt synes jeg vi med Sviachenko har lavet det bedst mulige forsøg på et kortsigtet afløser. Er akademist som kender klubben og spillere og tilmed vandt guld sidst han spillede i sort. Om han bliver en succes eller ej ved man aldrig men cadeau til Svend for et flot transfervindue. Hvis vi skal tage mediernes pris for gode varer har vi investeret det samme i Sviachenko som salget af vores 3. Målmand har indbragt os. Det ganske fornuftigt købmandskab.

Jeg glad og tilfreds hvis vi kan lukke vinduet med kun at skulle tage afsked med Novak.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

ben2han

Indlæg af ben2han »

Mike80 skrev:
16. jan 2018, 10:45
Novaks afsked er helt sikkert en svækkelse da han ganske enkelt har leveret formidabelt siden systemskiftet og fuldt fortjent er havnet på et bredt udvalg af efteråretshold i div. Danske medier. Jeg havde gerne set os spille sæsonen færdig med Novak i truppen. Når det er sagt har vi en spiller som vil efterhånden har været forsøgt afsat 3 vinduer, og på trods af kontaktlængden med 1,5år tilbage er det ikke min opfattelse af vi tidligere har modtaget et bud i underkanten af 20mio. Så salget i sig selv er IMO mere end godkendt. Samtidigt synes jeg vi med Sviachenko har lavet det bedst mulige forsøg på et kortsigtet afløser. Er akademist som kender klubben og spillere og tilmed vandt guld sidst han spillede i sort. Om han bliver en succes eller ej ved man aldrig men cadeau til Svend for et flot transfervindue. Hvis vi skal tage mediernes pris for gode varer har vi investeret det samme i Sviachenko som salget af vores 3. Målmand har indbragt os. Det ganske fornuftigt købmandskab.

Jeg glad og tilfreds hvis vi kan lukke vinduet med kun at skulle tage afsked med Novak.
Med Sanneh, hamid og Erik så står FCM bedre nu end i efteråret og har vel + 25 mill kr. i kassen for (Novak + Borring + Rømer + Michael Falkesgaard)

Så der kan stadig laves en handel, specielt hvis der er een der går i stykker her i opstarten.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Selvom jeg også synes, at Novak var fremragende for os i efteråret, mener jeg dog at vi har fået en klart bedre forsvarsspiller i Sviatchenko - med tryk på forsvarsspiller. For selvom Novak var fremragende til at bryde bolden, dygtig i opspillet og mere duelstærk end man skulle tro, så er Svaitchenko simeplthen langt bedre til at forsvare.
Så selvom vores offensiv måske kommer til at lide lidt, er jeg ikke et sekund i tvivl om, at vores forsvar vil stabiliseres gevaldigt.
Man kan jo se på det sådan, at vi har byttet en pakke, der hedder; Kian, Korcsmar og Novak ud med en pakke, der hedder; Kian, Sanneh og Sviatchenko. Det er for mig en markant opgradering.
Et midterforsvar bestående af Kian, Sanneh og Sviatchenko er ikke bare klasse, det er mesterskabsklasse.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

SorteUlve skrev:
16. jan 2018, 12:38
Man kan jo se på det sådan, at vi har byttet en pakke, der hedder; Kian, Korcsmar og Novak ud med en pakke, der hedder; Kian, Sanneh og Sviatchenko. Det er for mig en markant opgradering.
Et midterforsvar bestående af Kian, Sanneh og Sviatchenko er ikke bare klasse, det er mesterskabsklasse.
En pointe kan også være at der i hvert fald kommer mere til at spille for til træning. FCM plejer at sige de gerne vil have konkurrence på pladserne, det for de i hvert fald nu. Man skal ikke glemme Nicolaisen og Halsti selvom de selvfølgelig er en halv skridt bagud.
Men Korsmár mener helt sikkert også han skal spille, så kan i hvert fald godt se for mig at træningen lige får 5 % mere.

oros

Indlæg af oros »

Efter "Det forsømte Forår" hvor guld blev til sølv som blev til bronze, kan jeg huske, Riddersholm senere fortalte, at han havde ringet til Jeppe Curt og spurgt, om han kunne forklare forskellen. Curt svarede: "Omklædningsrummet"! AaB havde flere, der havde prøvet og bestået presset i forhold til at vinde !
Med Erik hjemme har vi tre, der har deltaget i og bestået denne "prøve": Polle, Rilwan og Erik. (flere?) Ja, Erik har vel også været med til at vinde mesterskabet i Skotland. Det alene gør Erik til et stærkt kort. Jeg tror nemlig Jeppe Curt havde helt ret!

Ps. Vi skal jo huske, at Jeppe Curt "udødeliggjorde" (citat Riddersholm) sig selv ved at score et par mål i Viborg. Det kunne de ikke lide i Aalborg. :lol:

Benzo

Indlæg af Benzo »

oros skrev:
16. jan 2018, 14:30
Med Erik hjemme har vi tre, der har deltaget i og bestået denne "prøve": Polle, Rilwan og Erik. (flere?)
Sparv, Paul og Duelund var også med til at vinde mesterskabet, i varierende omfang. Bach-Bak var naturligvis også, og tror også det giver noget selvom han er assistent istedet for spiller nu.

oros

Indlæg af oros »

Benzo skrev:
16. jan 2018, 14:41
oros skrev:
16. jan 2018, 14:30
Med Erik hjemme har vi tre, der har deltaget i og bestået denne "prøve": Polle, Rilwan og Erik. (flere?)
Sparv, Paul og Duelund var også med til at vinde mesterskabet, i varierende omfang. Bach-Bak var naturligvis også, og tror også det giver noget selvom han er assistent istedet for spiller nu.
Så meget desto bedre! Det klør sq alle de rigtige steder :roll: Lad os nu komme i gang :!:

(en lille slåfejl..)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

ben2han skrev:
16. jan 2018, 11:12
Mike80 skrev:
16. jan 2018, 10:45

Med Sanneh, hamid og Erik så står FCM bedre nu end i efteråret og har vel + 25 mill kr. i kassen for (Novak + Borring + Rømer + Michael Falkesgaard)

Så der kan stadig laves en handel, specielt hvis der er een der går i stykker her i opstarten.
Jeg ved ikke, hvad du mener med, at vi står bedre. Jeg kan konstatere, at FCM efter efteråret ligger nr. 1 med et imponerende antal point, selvom Brøndby og FCN har spillet godt, så der skal immervæk spilles rigtig god fodbold i foråret, hvis det er sandt, at vi står bedre.

Jeg må indrømme, at selvom jeg ikke kan kritisere handlerne isoleret - både salg, leje og indkøb virker fornuftige givet diverse omstændigheder - så er jeg skeptisk. Der er nok en årsag til, at klubber med succes generelt ikke handler det store i et vintervindue. Kontinuitet er et vigtigt parameter.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Gad vide om den anden nyhed som Ankersen snakkede om på twitter, er Novak/Falkesgaard salg eller om der er én mere på vej ind? Jeg hader teasers, jeg vil vide det nu ! :(

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Benzo skrev:Gad vide om den anden nyhed som Ankersen snakkede om på twitter, er Novak/Falkesgaard salg eller om der er én mere på vej ind? Jeg hader teasers, jeg vil vide det nu ! :(
Hvis det er Falkesgaard, så er det en tynd nyhed. Der var Rømers afgang en større nyhed.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noe

Indlæg af Noe »

PH1978 skrev:
17. jan 2018, 06:14
Benzo skrev:Gad vide om den anden nyhed som Ankersen snakkede om på twitter, er Novak/Falkesgaard salg eller om der er én mere på vej ind? Jeg hader teasers, jeg vil vide det nu ! :(
Hvis det er Falkesgaard, så er det en tynd nyhed. Der var Rømers afgang en større nyhed.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kan ikke være Falkesgaard, for Ankersens teaser var netop en reaktion på snak om prisen på Falkesgaard. Et fornuftigt gæt er "nyheden" om Novak til Trabzonspor. Han tog derned til lægetjek i går, så skiftet skal lige bekræftes.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er ok at Trabzonspor vil give 19 millioner kroner for Novak. Men er Trabzonspor virkelig et sportsligt fremskridt for ham som spiller? Ret mig gerne, men det er da ikke en af 1-3 topklubberne i Tyrkiet? Der kan selvfølgelig være en bedre løn?

Spicker

Indlæg af Spicker »

UlvenFraNord skrev:
18. jan 2018, 00:19
Det er ok at Trabzonspor vil give 19 millioner kroner for Novak. Men er Trabzonspor virkelig et sportsligt fremskridt for ham som spiller? Ret mig gerne, men det er da ikke en af 1-3 topklubberne i Tyrkiet? Der kan selvfølgelig være en bedre løn?
Flere penge, vilde stadions og sindssyge fans.

Og en risiko for ikke at få udbetalt sin løn, whats not to like?

Låst