Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Lupus1999 »

A.Poulsen for 4 år i Gladbach og vi får angiveligt 15 millioner+klausuler vedr. videresalg.

Er lidt ambivalent, da jeg tror vi kunne få mere for ham på denne tid om et år, men det er en svær balance med en 18 årig spiller.

Fenris

Indlæg af Fenris »

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Kicker/Tipsbladet var nok lige en kende for hurtige på aftrækkeren. Men 15 mio kr plus klausuler er da en pæn sum, hvis det var.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Svend Graversen maner den også i jorden:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lg-paa-vej

Mon ikke der bliver forhandlet frem og tilbage. En pris på 15 mio. + klausuler lyder i mine øre som en no brainer.

Stort talent der endnu ikke rigtig har vist noget, på en position hvor MDH gør det fremragende.

Ligesom der er mulighed for at han spille sig op og blive mere værd, er der også en stor risiko for at han ikke slår i gennem på senior niveau. Så med et prisleje jeg forventer er noget ala det samme som vi kan få for en stor profil som Novak, mener jeg helt sikkert vi skal slå til.

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Jeg kender flere "kilder" som er MEGET tæt på FCM. Andreas har sagt han regner selv med at skifte...

THenry

Indlæg af THenry »

Det hele kommer nok meget an på, hvad Andreas Poulsen selv vil. Vil han gerne til udlandet nu, så bliver han sikkert skudt af sted med de summer, der er nævnt, og alternativt vil han gerne blive og vente med at blive skudt af skudt af om 3 år, så laver vi en 5-årig kontrakt med en fin lønforhøjelse til Andreas.

Jeg tror mest på, at han bliver solgt nu, da Gladbach virker meget interesseret, og som minimum har afgivet 1 bud (og sikkert også 2). Muligvis skal man se Svend Graversen og Ankersens afvisning af en forestående handel, som at FCM forsøger at presse de sidste penge og bonusaftaler ud af tyskerne.

Snakker vi et beløb på 2 euro i hånden nu samt en videresalgsklausul på f.eks. 20 %, så er det altså et meget flot salg på en venstreback. Hvis han signer en ny 5-årig kontrakt med os, og spiller 3 gode år på førsteholdet (dog ville han hjælpe førsteholdet sportsligt i denne periode), så kan vi alligevel næppe sælge ham for meget mere end 30 mio. kr. Gør han det derudover godt i Gladbach og bliver solgt videre derfra, så er det vel ikke urealistisk, at vi kan stå til 20 % af 100 kr. altså 20 mio. kr. udover en sikker transfersum på 15. mio. kr nu.

Jeg vil gætte på, at 15 mio. kr. er mere end vi betalte for nye spillere (Sørloth, Jesper, Kraev, og Wikheim - Korcsmar kom på en fri transfer, så han er undladt her) i sommers, og det vil vist også være et bedre salg end Viktor Fischer, der ellers var det helt store angrebshåb i sin årgang, da Ajax købte ham på akademiet. Derudover forventer jeg egentlig ikke, at vi får meget mere for en profil som Novak, så hvis vi kan få 15 mio. kr. for en reservespiller, så kan vi altså købe en rigtig dygtig erstatning (eller muligvis til en anden eller andre position(er), eller måske afvise meget store bud på nogle af de profiler, der skal spille guldet hjem i foråret.

Jeg kan også se det scenario, at vi køber NKs afløser her i vinterpausen for nogle af pengene med henblik på, at skyde NK af til sommer. Gammelby fra Silkeborg er oplagt, og jeg kunne godt se et køb af ham nu, hvor han så får et halvt år til at vænne sig til klubben (og samtidig får vi en stærk back ind, hvis Dal Hende eller NK bliver skadet).

Jeg tror i øvrigt Gladbach kunne være et fint sted for Andreas. De har stor erfaring med danske (vi har selv tidligere solgt bl.a. Skoubo og Thygesen til dem) og nordiske spillere generelt. Det lader også til, at han er tiltænkt en rolle som gardering og arvtager på sigt for en efterhånden aldrende Oscar Wendt, så der er vist en plan for, hvad de vil med ham.

Derudover er det naturligvis god markedsføring af akademiet (og gør det mere interessant ift. tiltrækning af landets næste store talenter), hvis vi kan sende spillere til udlandet formentlig bl.a. baseret på de store turneringer i udlandet, hvor Andreas har præsteret stærkt b.la. i Spax Cup.

Det hele skal naturligvis sættes op i mod, hvad han kan udrette på førsteholdet (ved evt. kontraktforlængelse) og de transferindtægter, som han kan sælges videre for som etableret førsteholdspillere om nogle år samt ønsket om at få flere akademispillere ind på førsteholdet i stedet for at sælge dem, før de hjælper vores førstehold (som vi ofte gjorde før Benham kom til pga. økonomiske udfordringer). Derudover er Andreas en lokal dreng, og det er jo altid ekstra populært bl.a. fans m.v., og så er der også en målsætning om spilletid af akademispillere. Så der er ting, der taler for at holde på ham.

Dog må Steinlein, Ankersen og Svend være meget fristet (uanset hvad de siger i medierne) af et salg af en ung spiller med de penge, der formentlig er på bordet, samt til en klub, der kan være god for ham (finder vi den forkerte klub til ham, så får vi alligevel ikke meget ud af de store videresalgsklausuler, som vi altid jagter).

Vijen

Indlæg af Vijen »

15 millioner kunne jo også bruges på at hente en spiller til start-11. Noget som AP ikke er endnu. Det kunne hjælpe med at sikre et mesterskab og mulig CL.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Vijen skrev:
8. jan 2018, 18:41
15 millioner kunne jo også bruges på at hente en spiller til start-11. Noget som AP ikke er endnu. Det kunne hjælpe med at sikre et mesterskab og mulig CL.
Helt klart, det store spørgsmål er om Sanneh bliver klar, eller om han er den nye Heddinson i FCM, bruskskade er noget skidt.

Gør han ikke det, ja så er et storkøb til midtforsvaret oplagt, hvis man får de penge i kassen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

ben2han skrev:
8. jan 2018, 18:49
Vijen skrev:
8. jan 2018, 18:41
Helt klart, det store spørgsmål er om Sanneh bliver klar, eller om han er den nye Heddinson i FCM, bruskskade er noget skidt.

Gør han ikke det, ja så er et storkøb til midtforsvaret oplagt, hvis man får de penge i kassen.
Lad os nu lige slå koldt vand i blodet før der males fanden på væggen. Hedinsson var en speciel case og hans krop var slet ikke bygget til professionel sport. Jeg tror nu nok Sanneh skal komme stærkt igen inden længe.
Med mindre vi sælger i midterforsvaret ser jeg det som ret usandsynligt at vi henter én hertil i dette vindue.
Korcsmar, Novak, Kian og Sanneh som kæmper om 3 pladser med en rutineret Halsti og en ung Nicolaisen som back up. Mere kan vi vidst ikke bære her

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jesper BW1100 skrev:
8. jan 2018, 18:53
Med mindre vi sælger i midterforsvaret ser jeg det som ret usandsynligt at vi henter én hertil i dette vindue.
Korcsmar, Novak, Kian og Sanneh som kæmper om 3 pladser med en rutineret Halsti og en ung Nicolaisen som back up. Mere kan vi vidst ikke bære her
Det skulle da lige være hvis Novak bliver solgt, så kunne jeg godt forestille mig at der vil ske noget den anden vej. Uden Rømer som schweizerkniv kunne man godt blive lidt presset med skader eller karantæner.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Mads Døhr er jo kommet retur og dækker for Nissen i stedet for Rømer.
Pladsen er ideel for Døhr, så det er da glimrende.
Hvis både Novak og Poulsen ryger, så er vi tvunget ud i at købe en ny venstrebenet forsvarsspiller til CB eller Wb.

974

Indlæg af 974 »

Lupus1999 skrev:
8. jan 2018, 23:00
Mads Døhr er jo kommet retur og dækker for Nissen i stedet for Rømer.
Pladsen er ideel for Døhr, så det er da glimrende.
Så må vi håbe at Mads er motiveret til at indgå i truppen igen...
Han har jo udtalt ønske om at blive i Horsens, og det virker også umiddelbart mest til at han bliver i Horsens frem til sommer

https://hsfo.dk/achorsens/Mads-Thychose ... kel/143723

Jeg synes bestemt at han kunne være et godt bud på en NK-afløser
Han har i min optik haft et ganske fint forløb i sit lejeophold

Vijen

Indlæg af Vijen »

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... pa-horsens

Borring på vej til Horsens
Artiklen nævner også at Kroon er på vej retur til Sønderjyske på leje.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Jeg tror det ville være en fin løsning. Det giver i hvert fald super god mening, at få barberet aspiranterne til de 3 forreste pladser fra 8 ned til 6. Ryger Borring og Kroon, står vi stadig med Sørloth, Paul, Duelund, Wikheim, Hassan og Kraev til de 3 forreste pladser. Det bør være rigeligt.

THenry

Indlæg af THenry »

Borring-handlen er vel en naturlig konsekvens af systemskiftet, og at vi ikke længere spiller med decideret kanter. Gad vide, hvad prisen er for ham?

Hverken Borring eller Kroon har spiller meget i efteråret, og synes det er fint, at vi ligesom med Rømer får ryddet lidt op i "reservelageret". De har begge en alder, hvor de skal spille mere, og har sikkert selv ønsket at komme et sted hen, hvor de kommer til at spille flere kampe. Forhåbentlig kan det også give mere plads til Kraev, og fra sommer Anderson og måske Awer Mabil (hvis man stadigvæk tror på ham, så er det i næste sæson, at han for alvor skal have chancen).

Det virker meget fornuftigt at sende Kroon tilbage til Sønderjyske. Han kender klubben, og har tidligere blomstret der, så forhåbentlig kan han få gang i karrieren igen, og komme stærkere tilbage til os til sommer.

Sørloth, Paul, Rilwan, Wikheim, Due og Kraev bør vel være nok til de 3 forreste pladser eller mon der kommer én ind?

Jeg har tidligere foreslået, at vi henter en ung og talentfuld (muligvis fra eksotiske himmelstrøg) angriber, der kan leve med at være 3.valg nu (og få et halvt til et helt år til at vende sig til DK, klimaet, stilen m.v.), og som kan stå klar til at overtage, når Sørloth og/eller Paul bliver skudt af. Jeg mener stadigvæk, at det vil være oplagt at kigge i denne retning, og vi plejer jo at kigge 1-2 år frem i vores ageren på transfermarkedet.

Låst