Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Analitico »

Det kunne da være rigtigt spændende at få Sviatchenko tilbage, og det ville i hvert fald gøre rigtigt ondt at se ham spille for eksempelvis FCK. Hvis ikke vi er aktuelle, håber jeg godt nok at han skifter til en anden udenlandsk liga i stedet.

Spørgsmålet er jo dog, om ikke det var klogt at hente en venstrebenet forsvarsspiller som erstatning for Novak, hvis ikke han bliver til sommer.

Nevertheless, generelt synes jeg godt vi kunne bruge lidt mere konkurrence i trebackkæden, også udover tilføjelsen af Sannehs. Antalsmæssigt er vi måske fint nok med, men Halsti og Rømer er jo ikke ligefrem langtidsholdbare løsninger for et tophold. Så jeg ser det ikke som dumt at hente ham hjem igen, hvis det er muligt.

Det ville ikke gøre noget med lidt mere kamp om pladserne, og SViatchenko ville sikkert kunne sælges igen om et halvandet år - Måske en tidlig erstatning for Kian, hvis han skal videre til sommer evt. ?

En anden spændende mulighed, hvis man vil hae yderligere kvalitet ind til forsvaret kunne være at kigge lidt i Belgien: Alexander Scholz, er kommet ud i kulden hos Standard Liege trods gode præstationer de foregående sæsoner og Brian Hamalainen har vidst kontraktudløb med Zulte-Waregem til sommer. Kunne være et par spændende tilføjelser!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Analitico skrev:
18. dec 2017, 15:49
Det kunne da være rigtigt spændende at få Sviatchenko tilbage, og det ville i hvert fald gøre rigtigt ondt at se ham spille for eksempelvis FCK. Hvis ikke vi er aktuelle, håber jeg godt nok at han skifter til en anden udenlandsk liga i stedet.

Spørgsmålet er jo dog, om ikke det var klogt at hente en venstrebenet forsvarsspiller som erstatning for Novak, hvis ikke han bliver til sommer.

Nevertheless, generelt synes jeg godt vi kunne bruge lidt mere konkurrence i trebackkæden, også udover tilføjelsen af Sannehs. Antalsmæssigt er vi måske fint nok med, men Halsti og Rømer er jo ikke ligefrem langtidsholdbare løsninger for et tophold. Så jeg ser det ikke som dumt at hente ham hjem igen, hvis det er muligt.

Det ville ikke gøre noget med lidt mere kamp om pladserne, og SViatchenko ville sikkert kunne sælges igen om et halvandet år - Måske en tidlig erstatning for Kian, hvis han skal videre til sommer evt. ?

En anden spændende mulighed, hvis man vil hae yderligere kvalitet ind til forsvaret kunne være at kigge lidt i Belgien: Alexander Scholz, er kommet ud i kulden hos Standard Liege trods gode præstationer de foregående sæsoner og Brian Hamalainen har vidst kontraktudløb med Zulte-Waregem til sommer. Kunne være et par spændende tilføjelser!
Jeg ville elske at beholde Rømers alsidighed i truppen - et topholds bør nemt kunne finde brug af en som ham i rollen som marginalspiller og back-up. Han tilbyder også kontinuitet i en trup, som - naturligt nok henset klubben - ofte ændrer sig. Det er en helt anden sag, om han vil.

Analitico

Indlæg af Analitico »

Stoffer skrev:
18. dec 2017, 17:00

Jeg ville elske at beholde Rømers alsidighed i truppen - et topholds bør nemt kunne finde brug af en som ham i rollen som marginalspiller og back-up. Han tilbyder også kontinuitet i en trup, som - naturligt nok henset klubben - ofte ændrer sig. Det er en helt anden sag, om han vil.
Jeg er enig i at Rømer er en vigtig type at have i truppen, hvorfor jeg netop også tog ham frem til ros for at vise sin værdi som defensiv allround backup (tror det var de ord) efter kampen mod Randers. På den måde har han en større værdi for holdet end den man kan måle på hans sparsomme spilletid, det har du ret i.

Det er måske nok mit ordvalg i form af "langtidsholdbar", der ikke var så klart. Det jeg mente var, at han ikke er en langtidsholdbar løsning i trebackkæden (men stadig en ganske fornuftig back-up til enkelte kamp, ligesom Halsti i øvrigt også er det), men hvis vi skal bygge på skal der være mere kamp om pladserne i den bageste kæde også.

I efteråret har vi jo reelt kun haft 3 "topspillere" (og Korcsmar kan man måske endda diskutere, selvom han har gjort det fornuftigt overordnet set) til de 3 forsvarspositioner. Det er mininum én for lidt i min optik, også med Rømer som en, ganske værdifuld omend på en anden måde, del af truppen.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Men Rømer her jo selv ytret ønske om at komme videre for at få kontinuerlig spilletid? Synes også at man skylder ham at han kan komme videre hvis det er det han selv ønsker.

THenry

Indlæg af THenry »

Det ville være fantastisk at hive Svia ind på et halvt års leje (tror ikke en permanent transfer er realistisk) særligt, hvis Novak ryger i dette vindue.

Jeg ved dog ikke, om jeg tør håbe på det sker, da det nok kræver, at Benham "donere" et ekstra tilskud (ift. det nuværende budget), og derudover er jeg usikker på, om Erik er klar på en tilbagevenden til os nu. Gætter på at han stadigvæk har ambitioner om udlandet, og med nogle af de klubber, der tidligere er blevet nævnt i udlandet, så kunne det tyde på, at han har nogle muligheder der.

Det man kan håbe på er, at han er sulten efter spilletid (og ser et halvt år med fast spilletid i FCM som vejen til et skifte til en anden udenlandsk klub til sommer, og hvem ved måske en VM-udtagelse?), og naturligvis muligheden for at komme hjem og vinde endnu et mesterskab med os.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg må nok indrømme, at vejen til VM efterhånden ser lidt svær ud for Sviatchenko. Selv med et godt forår er der utrolig stor konkurrence i det danske midterforsvar. Kjær, Bjelland, Christensen, Vestergaard og Zanka er vel alle foran.

Vi kan selvfølgelig godt prøve at lokke med en VM-chance alligevel, og et potentielt mesterskab kan måske også friste, men i sidste ende tror jeg stadig, det bliver FCK's penge eller en udenlandsk liga, der trækker.

Analitico

Indlæg af Analitico »

Acebone skrev:
18. dec 2017, 19:19
Jeg må nok indrømme, at vejen til VM efterhånden ser lidt svær ud for Sviatchenko. Selv med et godt forår er der utrolig stor konkurrence i det danske midterforsvar. Kjær, Bjelland, Christensen, Vestergaard og Zanka er vel alle foran.

Vi kan selvfølgelig godt prøve at lokke med en VM-chance alligevel, og et potentielt mesterskab kan måske også friste, men i sidste ende tror jeg stadig, det bliver FCK's penge eller en udenlandsk liga, der trækker.
Mon ikke udsigten til et efterår med Champions League kan opmuntre ham til at tage et comeback på halvandet år, indenturen går til en bedre destination end Celtic? Jeg tænker det :mrgreen:

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Sniper skrev:
18. dec 2017, 17:32
Men Rømer her jo selv ytret ønske om at komme videre for at få kontinuerlig spilletid? Synes også at man skylder ham at han kan komme videre hvis det er det han selv ønsker.
Jeg er helt enig.

Jeg talte bare for, at han har værdi for truppen, selvom han ikke hæver overliggeren.

Spicker

Indlæg af Spicker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

Det kan da godt se ud til vi er ude efter en stopper mere, her er det Sotirios Papagiannopoulos fra Östersunds BK vi har fået afvist et bud på.
Personligt håber jeg da at vi prøver med Sviatchenko, mest fordi han var en god spiller dengang men også fordi jeg er bange for han ryger til FCK i stedet :(

Analitico

Indlæg af Analitico »

Spicker skrev:
21. dec 2017, 09:39

Det kan da godt se ud til vi er ude efter en stopper mere, her er det Sotirios Papagiannopoulos fra Östersunds BK vi har fået afvist et bud på.
Personligt håber jeg da at vi prøver med Sviatchenko, mest fordi han var en god spiller dengang men også fordi jeg er bange for han ryger til FCK i stedet :(
Interessant, som tidligere nævnt synes jeg godt vi kunne bruge en mand mere til at skabe øget konkurrence om pladserne i midterforsvaret.

Han er vidst venstrebenet, så en evt. kontrakt til ham kan være tiltænkt som erstatning for Novak ... Måske et salg at ham til en af de store ligaer er tæt på? Håber ellers meget på han bliver til sommer, han er blevet rigtig vigtig for holdet.

I forlængelse af diskussionen om Rømer for et par dage siden kan et salg af ham også være tæt på: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... al-roemer/

Tjah, han er jo en god spiller i hans rolle som defensiv altmuligmand, men hvis ikke han selv er tilfreds med den plads i truppen, så er det jo fair nok at skifte. Håber dog ikke at klubben lader ham gå gratis eksempelvis, dertil er han for god. Tænker vi bør være ude i et transferniveau alá Lauridsen til EFB for nogle år siden (var vel omkring 3-4 millioner?)

Spændende at der allerede før januar er kommet godt gang i vintertransfervinduet for FCM :)

ben2han

Indlæg af ben2han »

Spicker skrev:

De fleste herinde har set Sanneh som erstatning for Novak, det er / var en helt klart fejlfortolkning, bredden er ikke god nok i midtforsvaret og går en eller to i stykker kan det koste kampen om mesterskabet, derfor skal man have købt / lejet minimum en klassemidt mere, før man kan lade Novak gå, hvis han vil.

Husk lige på, at Sanneh har en bruskskade i knæet, da jeg læste det, så kunne jeg godt læse, at risikoen for et langt skadesforløb ala Andersson er en latent risiko.

Bruskskade kan være ødelæggende for en spiller i værste fald.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Analitico skrev:
21. dec 2017, 15:11
Spicker skrev:

Interessant, som tidligere nævnt synes jeg godt vi kunne bruge en mand mere til at skabe øget konkurrence om pladserne i midterforsvaret.

Han er vidst venstrebenet, så en evt. kontrakt til ham kan være tiltænkt som erstatning for Novak ... Måske et salg at ham til en af de store ligaer er tæt på? Håber ellers meget på han bliver til sommer, han er blevet rigtig vigtig for holdet.
Ifølge Transfermarkt er han højrebenet, så ser ham ikke som en Novak-erstatning: http://www.transfermarkt.de/sotiris-pap ... eler/97616
Det vi ikke ved, er hvornår buddet faldt. Det kan jo godt tænkes, at vi var efter ham før Sanneh-handlen.
Ud fra meldingerne i svenske medier ser det dog ud til, at den 27-årige transferfrie spiller er ude efter at score kassen. Han ved godt, at det er nu, hvis han skal have en stor paycheck. Han står i en gunstig position til at maksimere sit eget udbytte. Lidt i stil med Vegard Forren, som vi drøftede herinde for nogle vinduer siden. Derfor tænker jeg, at vi ikke er relevante, da andre klubber vil betale mere i sign-on/løn.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg ved det kan lyder vanvigtigt, men er jeg den ene eneste, der spekulerer på, om vi kunne være i markedet efter en angriber?

Det ligger i kortene, at Paul skal skydes af senest til sommer, og Sørloth blev derfor købt sidste sommer, så han var klar til, at overtage Pauls plads. Sørloth har allerede præsteret så godt, at vi næppe kan holde ham så længe, som man oprindeligt må have forventet, og i dag ser det ud til, at vi skal være meget glade, hvis vi kan holde Alex i klubben frem til f.eks. sommeren 2019. Så spørgsmålet er, om vi allerede nu skal til at finde en ung spiller med et stort potentiale, der kan stå klar måske om 1 år.

I den forbindelse har der været gjort flere tiltag ift. flere talentfulde angribere fra eksotiske egne, som må forventes at skulle bruge tid på, at tilvænne sig til DK, kulturen, klimaet og spillestilen. Jeg tænker bl.a. på ghanesiske Jonathan Osabutey, som var meget tæt på at komme til klubben (inden en agent "kidnappede" ham og kørte ham til Bremen), nigerianske Stephen Odey, der var til prøvetræning i forsommeren, samt en angriber fra Atletico Madrid, der også var til prøvetræning i sommers. Derudover var der vist også en costaricaner forbi på et tidspunkt, hvis jeg husker rigtigt. Synes det godt kunne ligne, at vi er i markedet efter en ung talentfuld 3. angriber, der vil acceptere en rolle nu, hvor han ikke spiller meget og kan bruge tid på tilvænning, inden han for alvor får chancen om måske et års tid. Alternativt har vi måske en på akademiet, som er tiltænkt denne rolle?

Kraev kunne være et bud på denne 3. angriber med et stort potentiale, der skulle bruge tilvænning, men jeg ser ham ikke umiddelbart som spidsangriber. Dog har ændringen i spilsystemet gjort det mere dynamisk og fleksibelt (og afhængigheden af en stor fysisk angriber er måske blevet mindre), og vi har bl.a. set Wikheim som falsk 9'er. Kraev kan sikkert spille en lignende rolle, som han bl.a. gjorde i Odense, men får vi ikke snart behov for en angriber med noget mere fysisk (end f.eks. Wikheim og Kraev), så vi får flere strenge at spille på, når Paul og Alex ikke er her mere eller er f.eks. en Sebastian Buch Jensen fra akademiet godt nok til at overtage denne rolle i truppen indenfor nærmeste fremtid?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Vi har også en Jakub Thomsen rendende rundt fra akademiet, han fik vidst en ret lang kontrakt for nyligt, så han må være en man regner med kan gøre en forskel på sigt. Skulle også have en ganske fin fysik.

THenry

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
23. dec 2017, 15:46
Vi har også en Jakub Thomsen rendende rundt fra akademiet, han fik vidst en ret lang kontrakt for nyligt, så han må være en man regner med kan gøre en forskel på sigt. Skulle også have en ganske fin fysik.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har den helt store fidus til vores færøske angriber. Han har svært ved at spille sig på holdet i Thisted. Jeg tror dog muligvis han har været ramt af en del skader, men synes det er alarmerende, at han i en alder af 20 år ikke får mere spilletid i en klub som Thisted. Det var vist lidt samme historie, da han var udlejet til Skive. Så jeg ser ikke lige en spiller, der inden for et års tid eller halvlanden er klar til at bidrage på et tophold i Superligaen.

Låst