Superliga sæsonen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Benzo

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
12. dec 2017, 11:40
Synes egentlig de kampe har en historie.

Helsingør var nederen, men europæiske tømmermænd fog Helsingør der spillede over egne og har solgt ud af holdet siden.

Lyngby, 2 gange bekymrende ringe dommer. Mener klart dommeren solgte os i begge kampe.

Fck var så første kamp med det nye system, og kunne i øvrigt have gået begge veje.

Brøndby var også nederen, men heldigvis længe siden nu, første kamp i sæsonen imellem de europæiske. Og med det gamle system før truppen var helt på plads.
Enig i at de kampe har en historie, men det har alle sejrene jo også. Der er kampe hvor vi måske ikke havde fortjent sejren men fik den alligevel (som den i Aalborg feks) eller hvor lidt mere uheld havde betydet pointtab (hjemme mod Helsingør feks).

SimonH

Indlæg af SimonH »

Benzo skrev:
12. dec 2017, 15:48
Steffen am skrev:
12. dec 2017, 11:40
Synes egentlig de kampe har en historie.

Helsingør var nederen, men europæiske tømmermænd fog Helsingør der spillede over egne og har solgt ud af holdet siden.

Lyngby, 2 gange bekymrende ringe dommer. Mener klart dommeren solgte os i begge kampe.

Fck var så første kamp med det nye system, og kunne i øvrigt have gået begge veje.

Brøndby var også nederen, men heldigvis længe siden nu, første kamp i sæsonen imellem de europæiske. Og med det gamle system før truppen var helt på plads.
Enig i at de kampe har en historie, men det har alle sejrene jo også. Der er kampe hvor vi måske ikke havde fortjent sejren men fik den alligevel (som den i Aalborg feks) eller hvor lidt mere uheld havde betydet pointtab (hjemme mod Helsingør feks).

Vi fortjente den bestemt i aalborg, det heldige bestod i at vi først scorede til sidst, og at Aalborgs angribere ikke kender deres besøgelsestid på de chancer de fik. Helsingør hjemme vil jeg dog give dig ret i.

Jeg tror desuden at Steffen am mener at lyngby kampen skyldtes dommerkendelser, som var meget mærkbare.

i den første kamp blev i snydt for et korrekt mål til 2-0 og et rødt kort til lyngby-spilleren som så i overtiden scorede til 1-1
I den anden kamp bliver vi snydt for et forkert straffe til lyngby ved 1-0, hvor der også skulle være delt et gult og derved rødtkort ud hvilket ville have gjordt at vi heller ikke ville få rødt senere :)

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg kan skam godt huske Lyngby kampene, og er enig i at vi var uheldige med dommerne i de 2 kampe, min pointe er bare at vi tilgengæld har været heldige i andre. Blandt andet i går, hvor Sparv kunne være blevet udvist hvor der stod 1-0, og det er ikke første gang han er sluppet for rødt.
Så ja, der er nederlag/uafgjort der kunne være endt anderledes, men det er der også sejre som kunne.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Helt bestemt.

I øvrigt lidt sjovt at se hvor meget bedre vi ville være mod de jyske hold, mens f.eks. aab er i krise :D

Billede
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2017-12-12 kl. 17.06.58.png

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
12. dec 2017, 16:58
Jeg kan skam godt huske Lyngby kampene, og er enig i at vi var uheldige med dommerne i de 2 kampe, min pointe er bare at vi tilgengæld har været heldige i andre. Blandt andet i går, hvor Sparv kunne være blevet udvist hvor der stod 1-0, og det er ikke første gang han er sluppet for rødt.
Så ja, der er nederlag/uafgjort der kunne være endt anderledes, men det er der også sejre som kunne.
Det er der klart.
Og det er rigtigt det SimonH siger, at det primært var Lyngby kampene, som jeg tænkte på, gik pointmæssigt gik anderledes end hvad der havde været fortjent.
Lige på stående fod, kan jeg ikke huske nogen kampe hvor vi har været mere heldige, end fortjent. Men kan ikke afvise at der skulle være nogen.
Måske OB kampen, hvor Sparvs evt. røde kort formentlig ville have haft mere betydning, end i Randers kampen.

Synes i øvrigt ikke dommeren i går tilgode så os. Mener i hvert fald der kunne være dømt en straffe, og et frispark på AP, da han bliver skubbet i ryggen ud over linjen.

Sidste sæson, var vi vist nok heldige med en sen scoring, hvor bolden havde været ude. Men med de gange vi har været uheldige, kan man vist sige det var på tide med lidt balance ;)

Analitico skrev:
12. dec 2017, 14:25
Det interessante er jo så, at FCK måske nærmest kunne drage fordel af at lande i en af nedrykningspuljerne.

Der er selvfølgelig pokalturneringen i spil også, men ellers virker play-off-kampen mod 3/4-pladsen i mesterskabsspillet næsten som en mere sandsynlig vej til Europa for FCK end at indhendte FCN.

At de så aldrig kommer til at ske, at de ikke vil kæmpe alt for at komme med i det gode selskab, er noget helt andet. Men situationen er lidt alá den kritik som Hjulmand kom med ift. slutspillets indretning - At der kan ende med at være fordele ved at tabe.
Kan godt følge tankestrømmen, og er da en overvejelse værd. Men jeg kan simpelthen ikke forestille mig at FCK's selvforståelse vil gå særlig godt i takt med at være med i en nedrykningspulje. Der er også noget mediedækning, awareness, billetsalg osv.

Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om hvor PS&E selv, helst vil være.
Ville også være blandet for superligaen selv, hvis de både mister "Hadets Opgør" OG 2 "New Firm"

SimonH

Indlæg af SimonH »

I øvrigt meget sjovt at vi har samme pointsnit som fantastiske FCK fra sidste sæson. Fck havde i sidste sæson et pointsnit på 2,33 og vi har i denne sæson på 2,32.

Vi har virkelig lagt på

Til sammenligning så havde vi 2,15 point i snit i 14/15 mens aab formåede at vinde mesterskabet i 13/14 med sølle 1,88 i snit.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
12. dec 2017, 17:12
I øvrigt meget sjovt at vi har samme pointsnit som fantastiske FCK fra sidste sæson. Fck havde i sidste sæson et pointsnit på 2,33 og vi har i denne sæson på 2,32.

Vi har virkelig lagt på

Til sammenligning så havde vi 2,15 point i snit i 14/15 mens aab formåede at vinde mesterskabet i 13/14 med sølle 1,88 i snit.
Faktisk meget sjov perspektiv.
I Leicester eventyr sæson, og blev flotte mestrer. Var det jo også laveste pointsnit, et mester hold har haft i flere år.
Og mener det var det samme med Herfølge.

I år er der 3 hold (FCN, BIF og FCM), som har et pointsnit der nogle år, ville give et mesterskab. Men i år ser det ud til at kampen bliver tæt, i FCK's fravær.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Bliver ikke træt af at glo på den tabel, udover glæden ved førstepladsen er det ret vildt at vi har 18 point ned til FCK :mrgreen:

oros

Indlæg af oros »

Bliver ikke træt af at glo på den tabel, udover glæden ved førstepladsen er det ret vildt at vi har 18 point ned til FCK :mrgreen:
Jeg har det præcis ligesådan. Hvis julegaverne skuffer, vil jeg bare kigge på stillingen. Og jeg benytter denne:
https://www.superstats.dk/stilling/cann
Så bliver jeg glad igen! :D

Vijen

Indlæg af Vijen »

oros skrev:
15. dec 2017, 16:23
Jeg har det præcis ligesådan. Hvis julegaverne skuffer, vil jeg bare kigge på stillingen. Og jeg benytter denne:
Det er lidt vildt, at 3 hold har formået at lave sådan et forspring.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Vijen skrev:
15. dec 2017, 19:21
oros skrev:
15. dec 2017, 16:23
Det er lidt vildt, at 3 hold har formået at lave sådan et forspring.
Wow ja, det er voldsomt.
Havde heller ikke lige fanget at FCK er tættere på 14. pladsen end 1. pladsen.
Voldsomt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

De sidste runder af grundspillet er fastlagt,
og dermed tidspunkter på de næste 7 kampe.
(Ikke tv på kamp 26 endnu, men tidspunktet er der)

https://www.superstats.dk/program

'Flot' at FCM både får lov til at lukke efteråret og åbne foråret.
Næste kamp allerede fredag 09/02 19.00 ude mod ACH

Sniper

Indlæg af Sniper »

Steffen am skrev:
16. dec 2017, 00:53
De sidste runder af grundspillet er fastlagt,
og dermed tidspunkter på de næste 7 kampe.
(Ikke tv på kamp 26 endnu, men tidspunktet er der)

https://www.superstats.dk/program

'Flot' at FCM både får lov til at lukke efteråret og åbne foråret.
Næste kamp allerede fredag 09/02 19.00 ude mod ACH
Faktisk et ret giftigt program vi har foran os og det bliver ikke nemmere i slutspillet, vi skal virkelig til at have flere point imod de direkte konkurrenter

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Det er mere spændende end giftigt. Det er som om slutspillet starter med det samme. Så længe vi er i front vil uafgjorte kampe være til vores fordel. Det er mere de andre der er tvunget til at hente 3 point i indbyrdes kampe. Når man tænker på at Fcn vil være mærkbart svækket, og hvordan Bif har spillet over evne. Så kan man næsten ikke vente til 9/2 :fcm: 🤔

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Fcm5600 skrev:
16. dec 2017, 17:00
Det er mere spændende end giftigt. Det er som om slutspillet starter med det samme. Så længe vi er i front vil uafgjorte kampe være til vores fordel. Det er mere de andre der er tvunget til at hente 3 point i indbyrdes kampe. Når man tænker på at Fcn vil være mærkbart svækket, og hvordan Bif har spillet over evne. Så kan man næsten ikke vente til 9/2 :fcm: 🤔
Hvad baserer du vurderingen, at BIF har spillet over evne, på?

I øvrigt så burde FCN også have været mærkbart svækket efter sommervinduet med tabet af store profiler. Det er ikke ligefrem sket. Hvis de har flere spillere bare i nærheden af Mathias Jensen på hylderne, der kan træde inde for Marcondes et al., så tror jeg ikke, at vi skal gøre os alt for store forventinger om et svagere FCN.

Besvar