Superliga sæsonen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
admin 3

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af admin 3 »

Jeg var selv lige en tur forbi, sidelinien, derinde er de klar til at smide kampene imod os, bare for at BIF ikke vinder guldet.
Som en skribent skriver om deres målsætning for resten af sæsonen.
Vinde pokalen
Tage 6 point fra BIF
Forære FCM 9 point.

Hvis vedkommenden får ret i sin målsætning, så kan det få en klar betydning for foråret.

Personlig holdning

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg tror, at Ståle hader FCM mere, end han hader Brøndby. Jeg forventer ikke, at vi får noget foræret af FCK.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg tror ikke Ståle hader hverken Brøndby eller FCM. Jeg er dog enig i at vi ikke får noget foræret af FCK, og det synes jeg da heller ikke vi skal have. Skal vi slå dem skal det være forbi vi er bedst på dagen, ikke fordi FCK sætter u17 holdet på banen.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Fck skifter deres elskede 442 opstilling ud med en 352 mod aab og de starter som sædvanlig med at komme bagud inden for det første minut

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi har et svært forår i vente. ACH ude i den første kamp er vanskelig. Så venter FCK og BIF hjemme kun afbrudt af Hobro ude....
Vi skal være klar fra start og helst ikke til at spille en masse nye spillere ind.
Senere har vi FCN ude også, dem tror jeg dog godt vi kan mose. Det bliver spændende :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

Restprogrammet inden slutspillet:

20 11.02.2018 ACH - FCM
21 18.02.2018 FCM - FCK
22 25.02.2018 HOB - FCM
23 28.02.2018 FCM - BIF
24 04.03.2018 SIF - FCM
25 11.03.2018 FCN - FCM
26 18.03.2018 FCM - SDR

Vi har tabt 3 kampe i efteråret - alle ude naturligvis (qua den flotte hjemmebanestatistik)
Den ene af kampene er tabt til Brøndby i den første kamp, hvor vi jo også var igang med de europæiske kampe, og specifikt lå den kamp lige imellem de 2 Ferencváros kampe, som må have fyldt noget i hovederne på spillerne (inden det havde vi lammetævet Derry i to kampe)

Derefter havde vi en tidlig søndagskamp i Helsingør, som vi tabte
Her havde vi forinden spillet en sen torsdagskamp hjemme imod Arka Gdynia, som vi jo godt ved trak tænder ud med en forløsende scoring i de sidste minutter
Det kunne godt ses på en noget uinspireret indsats om søndagen

I Parken spillede vi for første gang med det nye system, og tabte en spændende kamp 4-3

Vi skal naturligvis være megaklare til forårets kampe - det er klart :-)

Men med hjemmekampe mod 2 af de stærkeste hold i Danmark, så har vi da dér en fordel - trods alt

Vi har 2 kampe i træk på kunstgræs - mon ikke der kunne trænes lidt ekstra på kunstgræs i den periode?

Jeg tænker at vi går et godt forår i møde :-)

Benzo

Indlæg af Benzo »

Alle de point vi har smidt, har været mod sjællandske hold:
Tabt til Brøndby, FCK og Helsingør (føj).
Uafgjort x2 med Lyngby.

Håber ikke det bliver en tendens, men det er da lidt rart at i hvert fald 2 af de sjællandske hold er på hjemmebane, og så plejer vi jo at have styr på FCN.
10 sejre i 10 kampe mod jyske hold gør mig fortrøstningsfuld ift at 4 kampe i foråret, inden top-6, er mod jyder, og så kunne det da være rart hvis så mange jyske hold som muligt, kom med i top-6.. Gerne på bekostning af FCK :)

Christian

Indlæg af Christian »

Spændende afslutningsprogram, hvor vi i høj grad selv kan sætte meget på plads hvis vi evner det.
Selvom FCK lige nu ligger og roder langt nede i tabellen, er det stadig dem og selvfølgelig Brøndby, som bliver særligt spændende. Jeg synes vi har vist at vi har godt styr på de andre, særligt når nu FCN bliver markant svækkede med salget af Marcondes.

Jeg er vist ved at blive lidt for optimistisk kan jeg mærke, men jeg tror på guldet. Den kvalitet vores indskiftere viser gang på gang, tror jeg bliver afgørende for placeringerne.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes egentlig de kampe har en historie.

Helsingør var nederen, men europæiske tømmermænd fog Helsingør der spillede over egne og har solgt ud af holdet siden.

Lyngby, 2 gange bekymrende ringe dommer. Mener klart dommeren solgte os i begge kampe.

Fck var så første kamp med det nye system, og kunne i øvrigt have gået begge veje.

Brøndby var også nederen, men heldigvis længe siden nu, første kamp i sæsonen imellem de europæiske. Og med det gamle system før truppen var helt på plads.

I øvrigt, fedt med oversigten 974.
Svære kampe, men heldigt med SIF og FCN i træk

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
12. dec 2017, 08:50
Restprogrammet inden slutspillet:

20 11.02.2018 ACH - FCM
21 18.02.2018 FCM - FCK
22 25.02.2018 HOB - FCM
23 28.02.2018 FCM - BIF
24 04.03.2018 SIF - FCM
25 11.03.2018 FCN - FCM
26 18.03.2018 FCM - SDR

Tak for oversigten.

Jeg bider mærke i, at kun kampen mod SIF (ude) og SDR (hjemme) er kampe, hvor modstanderen ikke pt. ligger til slutspil. På den vis begynder vores slutspil lige fra første kamp i foråret - hvis man starter svagt mod disse hold inden slutspillet, så frygter jeg, at det er noget man kan bære med over i det faktiske slutspil.

Positivt at de sværeste modstandere pånær FCN er hjemme. Særligt mod FCN er det spændende, hvordan vintervinduet påvirker det unge mandskab, eks. tab af efterårets største profil.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Steffen am skrev:
12. dec 2017, 11:40
Synes egentlig de kampe har en historie.

Helsingør var nederen, men europæiske tømmermænd fog Helsingør der spillede over egne og har solgt ud af holdet siden.

Lyngby, 2 gange bekymrende ringe dommer. Mener klart dommeren solgte os i begge kampe.

Fck var så første kamp med det nye system, og kunne i øvrigt have gået begge veje.

Brøndby var også nederen, men heldigvis længe siden nu, første kamp i sæsonen imellem de europæiske. Og med det gamle system før truppen var helt på plads.

I øvrigt, fedt med oversigten 974.
Svære kampe, men heldigt med SIF og FCN i træk
Enig i at man skal have konteksten med. Jeg mener dog ikke, at der er nogle undskyldninger for Brøndby kampen. Fair nok at tabe, men det var en forfærdelig præstation, som vi ikke kan undskylde os ud af (hverken med europæiske kamp eller manglende systemændringer).
Man kan jo finde en historie til alle kampe, men der er jo også en grund til, at vi har smidt point i ovenstående kampe. Eks. FCK kampen. Det var første kamp med det nye system, men FCK var jo bare bedre. Og ingen havde tvunget os til at skifte system (selvom det jo på den lange bane var en god ide :) ).

Netop Brøndby og FCK kampene er dem, jeg ser mest frem til i foråret. I 14/15 beviste vi, at vi kunne slå FCK da det det virkelig gjaldt. I foråret får vi flere kampe mod begge hold, og det er pinedød nødvendigt, at vi er i stand til at holde niveauet i de kampe. Ikke noget med at blive kørt over 0-4 eller komme bagud med to mål efter 15 minutter (FCK kampen). Jeg glæder mig virkelig til at se, hvordan vi takler den udfordring.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

levis skrev:
12. dec 2017, 11:54
Netop Brøndby og FCK kampene er dem, jeg ser mest frem til i foråret. I 14/15 beviste vi, at vi kunne slå FCK da det det virkelig gjaldt. I foråret får vi flere kampe mod begge hold, og det er pinedød nødvendigt, at vi er i stand til at holde niveauet i de kampe. Ikke noget med at blive kørt over 0-4 eller komme bagud med to mål efter 15 minutter (FCK kampen). Jeg glæder mig virkelig til at se, hvordan vi takler den udfordring.
Det er jeg selvfølgelig også enig i.
Og hvis det skal blive til mesterskab, er det selvfølgelig også kampe vi skal vinde, eller som minimum have uafgjort i.

Bliver nogle spændende kampe i foråret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis ligaen blev delt nu.
Billede

Kunne djælvme være sjovt hvis FCK lander udenfor,
men mon ikke de kommer lidt stærkere ud til foråret.

En lille smule sjovt, at de 2 nederste gruppespil, ligner nogen der er geografisk inddelt.

Inspireret af Jesper Timo og tabel af danskfodboldcom
https://twitter.com/JesperSimo/status/9 ... 9704046598

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Steffen am skrev:
12. dec 2017, 13:56

Det interessante er jo så, at FCK måske nærmest kunne drage fordel af at lande i en af nedrykningspuljerne.

Der er selvfølgelig pokalturneringen i spil også, men ellers virker play-off-kampen mod 3/4-pladsen i mesterskabsspillet næsten som en mere sandsynlig vej til Europa for FCK end at indhendte FCN.

At de så aldrig kommer til at ske, at de ikke vil kæmpe alt for at komme med i det gode selskab, er noget helt andet. Men situationen er lidt alá den kritik som Hjulmand kom med ift. slutspillets indretning - At der kan ende med at være fordele ved at tabe.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Analitico skrev:
12. dec 2017, 14:25
Steffen am skrev:
12. dec 2017, 13:56

Det interessante er jo så, at FCK måske nærmest kunne drage fordel af at lande i en af nedrykningspuljerne.

Der er selvfølgelig pokalturneringen i spil også, men ellers virker play-off-kampen mod 3/4-pladsen i mesterskabsspillet næsten som en mere sandsynlig vej til Europa for FCK end at indhendte FCN.

At de så aldrig kommer til at ske, at de ikke vil kæmpe alt for at komme med i det gode selskab, er noget helt andet. Men situationen er lidt alá den kritik som Hjulmand kom med ift. slutspillets indretning - At der kan ende med at være fordele ved at tabe.
Kan slet ikke følge dig. Pokalvinderen skal blot findes mellem 1-3 så giver fjerdepladsen playoff på hjemmebane. Hvis de hopper i nedrykningsspillet fordi "det må jo være en fordel" - så skal de igennem 2 playoff runder som de selvflg er storfavoritter til - for derefter at spille playoff kamp på udebane.

Hjulmands "det kan være bedre at blive nr 7" kan nærmest kun ske hvis der efter 25 kampe er så stort et spring fra top 4 til resten, at runde 26 gælder om at tabe set med EL playoff briller. Er der det store spring fra top 4 til resten så har man jo nok ikke alverden ned til bund 4. Derfor er risikoen for at ende i nedrykningsspillet for stor til at det på nogen måde kan komme med i overvejelserne. Alle kan ramme en dårlig stime af den ene eller anden årsag. Skader den mest åbenlyse. Dermed for stor en risiko.

Jeg bliver bare så træt af at høre på Hjulmands bavl
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar