SL R18: Midtjylland - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: SL R18: Midtjylland - OB

Indlæg af Jesper BW1100 »

ben2han skrev:
4. dec 2017, 20:58
jeg mener man må kritisere Jacob Poulsen, Kian Hansen, Drachman og Novak for ikke at steppe op, alle kan tage en slapper, men netop rutinerede spillere som de 4 burde have givet Sørloth, Wicheim og Duelund og andre en skideballe. Tydeligt at sørloth, wicheim og duelund slog op i banen.

Det monster der skal de arbejde med at få rette op på.
Det er sq også svært at være Duelund, hvis man skal kritiseres efter en indsats som i dag....
Decideret fremragende første halvleg. Og i anden halvleg én af dem der fightede mest for det. Han er blevet en fornøjelse at følge !

mortenS

Re: RE: Re: SL R18: Midtjylland - OB

Indlæg af mortenS »

974 skrev:
mortenS skrev:
4. dec 2017, 21:18
Jeg kan undre mig over hvornår vi lærer at ligge pres på dommeren i sådan en kamp. Hvor der er så mange kendelser der i bedste fald er tvivlsomme. Som går Ob vej, der syntes jeg andre hold (fx brøndby) er noget bedre til at presse dommeren til at lade dem gå til deres side. Ved ikke om det er bevidst fra den inkarnerede "syngede" fan del at vi ikke skal gøre dette. For hver gang sektioner på stadion forsøgte dette bakkede denne del ikke op om det

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Jeg sad også med den følelse at vi i 2. halvleg fik lidt for mange frispark dømt imod os...
Selv om det jo ikke kun var det der var skyld i nedgangen i spillet, så tænker jeg da at det har en vis betydning?

Men altså det er jo også nemt at dommeren laver fejl, når det nu ikke lige går så godt :-)

Jeg havde dog følelsen af i den periode, at vi fik mange 50/50 imod os
Men det er jo netop dem jeg tænker på. Når dommeren laver fejl. Det kan nogle klubbers fans få dommeren til at lave til deres fordel hvor rigtig mange 50/50 gik i mod os. Kunne et hårdt og højt lydpres måske få dommeren til at dømme nogle af dem vores vej. Og der fejler vi hver gang

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Flot og sikker sejr, omend vi gik noget ned i kadence i anden halvleg.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Synes ikke vi har noget at beklage os over med hensyn til dommeren i dag. Tykgaard plejer at dømme rigtig godt i vores kampe - er faktisk lidt overrasket over, at vi har ham så tit, når han jo er fra vores lokalområde (Holstebro). Flot dømt i situationen med Kian og Edmundsson i øvrigt!

Mht til kampen, så mangler vi selvfølgelig noget tænding i 2. halvleg, men OB var også helt forvandlet efter pausen og kombinerede virkelig flot. De kunne godt ende i top 6, hvilket bare vil være fint for os, for vi har haft rigtig godt styr på dem på det seneste.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Ja, Paul fungerede dårligt offensivt, men han laver faktisk et solidt stykke defensivt arbejde.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Fantastisk 1.halvleg, vi spillede helt forrygende og kunne sagtens have scoret et par mål mere. Sørloth har mistet lidt af selvtilliden men arbejder stadig forbilledligt.
2.halvleg var til gengæld rædderlig, men fint indhop af A.Poulsen.
Kian, Novak og Korcsmar så igen gode ud sammen.
Polle er bare klasse!

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Fin kamp i dag, på trods af nedgangen i niveau i anden halveg. Vi kan nok ikke forvente, at vi kan køre fremragende pres- og kombinationsspil som 1. halveg over 90 minutter i særligt mange kampe, så jeg tilslutter mig de som nævnte, at Thorup må få lært spillere at spille mere roligt op nedefra i "lad-os-lige-puste-ud-perioder", så vi undgår at komme under stort pres som i første halvdel af dagens 2. halveg.

Virkelig fedt at se Duelund sprudle offensivt og tage god del i defensiven og løbearbejdet også. Lækkert at Jakob Poulsen bare bliver bedre og bedre som en god flaske rødvin. Fedt med en god hjemmedebut til unge Poulsen, han gjorde det rigtig godt. Vigtigt at Jesper Hansen virkelig er begyndt at tage fra i buret, det kan vi redde mange point på. Super at Dal Hende er blevet et rigtigt farligt offensivt elementer, som bidrager til at vi kan angribe med rigtig mange mand ad gangen.

Ærgerligt at Paul og Sørloth heller ikke i dag kom i gang igen, men de arbejder udmærket for det. Ligeledes en lidt skuffende kamp af Kian måske (synes han var tæt på et rødt kort med hans voldsomme tackling, det var sgu godt at Tykgaard så Edmundssons filmeri)

Det spændende bliver så hvem der skal akkompagnere Novak i midterforsvaret i den sidste kamp mod Randers, når både Kian og Korcsmar er ude med karantæner? ( https://www.superstats.dk/kort/karantaner )

Munksgaard er skadet og Nicolaisen er tvivlsom, så den eneste oplagte, der er tilbage er vel Halsti, men hvem skal så tage den anden (højre midterforsvar, Kians plads)?? Bliver det mon Rømer, Sparv, Drachmann, Nissen eller en ung gut fra akademiet?? Lidt bekymrende for den vigtige sidste udekamp i efteråret, må man sige ..

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

mnm123 skrev:
4. dec 2017, 21:21
Paul er langt væk med alt han foretager sig med bolden, utrolig dårlig indstilling med tåbelige
fejl afleveringer og beslutninger, virker langt fra formen og ingen selvtillid og ingen overskud i spillet
eller i den fysiske del som er en del af hans forcer.
Håber at KBB tager en snak med Paul Onuachu inden Randers kampen. Måske viser han noget video af hans sidste kampe, hvor han scorer og har rigtig fint samspil med Sørloth. Dette spil skal igen findes frem og relationerne skal ligeledes sidde i skabet i Randers kampen. Vi må ikke spille en anden halvleg så ringe som den imod Ob. Kun en sejr kan bruges, hvilket åbner op for en mulig første plads inden vinter pausen. Afsted til Randers. Lad os blive minimum 1000 tilskuere i Randers. Sejr. Fcm.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Kun en sejr kan bruges, hvilket åbner op for en mulig første plads inden vinter pausen. Afsted til Randers. Lad os blive minimum 1000 tilskuere i Randers. Sejr. Fcm.

Jeg er enig hele vejen igennem dog vil jeg anse vores mulighed for en mulig førsteplads i vinterpausen - lig nul - da brøndby jo skal møde agf på brøndby stadion i sidste kamp. Det er vist kun sejrens størrelse som er spændende i den kamp?! :roll: desværre.....
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

974

Indlæg af 974 »

hviid skrev:
4. dec 2017, 22:00
Synes ikke vi har noget at beklage os over med hensyn til dommeren i dag. Tykgaard plejer at dømme rigtig godt i vores kampe - er faktisk lidt overrasket over, at vi har ham så tit, når han jo er fra vores lokalområde (Holstebro). Flot dømt i situationen med Kian og Edmundsson i øvrigt!

/quote]

Tykgaard fejldømte (som målliniedommer) i min optik 3-4 meter fra situationen ved Mayron Georges straffespark i Lyngby

Han har dømt os i 2 kampe i denne sæson, og i sidste sæson dømte han 4/36
Så tænker da ikke at han som sådan dømmer os oftere end så mange andre :-)

Jeg synes nu heller ikke at han direkte dømte forkert imod OB - det var bare en oplevelse at OB fik flere små lette frispark i en periode

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

974 skrev:
5. dec 2017, 09:40
hviid skrev:
4. dec 2017, 22:00
Tykgaard fejldømte (som målliniedommer) i min optik 3-4 meter fra situationen ved Mayron Georges straffespark i Lyngby

Han har dømt os i 2 kampe i denne sæson, og i sidste sæson dømte han 4/36
Så tænker da ikke at han som sådan dømmer os oftere end så mange andre :-)

Jeg synes nu heller ikke at han direkte dømte forkert imod OB - det var bare en oplevelse at OB fik flere små lette frispark i en periode
FCM er faktisk den klub, som Tykgaard har dømt flest gange:
https://www.superstats.dk/kort/dommere/ ... time?id=48

Den mod Lyngby havde jeg overset, men den var også tricky at se. I hans første kamp med os (også mod Lyngby) lavede han også en kæmpe fejl, da han gav Juelsgaard rødt kort for hands, hvor bolden ramte overkroppen. Så jo, han har da lavet nogle fejl mod os, men generelt synes jeg han er en god dommer for os.

Da jeg i sin tid spillede fodbold i Ikast, vandt vi en engang en Serie 1-kamp med 5-0 mod Holstebro med Tykgaard som målmand (han var et pænt stort målmandstalent som ung), så egentlig underligt, at han har været os venligt stemt ;-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Analitico skrev:
5. dec 2017, 00:05
Munksgaard er skadet og Nicolaisen er tvivlsom, så den eneste oplagte, der er tilbage er vel Halsti, men hvem skal så tage den anden (højre midterforsvar, Kians plads)?? Bliver det mon Rømer, Sparv, Drachmann, Nissen eller en ung gut fra akademiet?? Lidt bekymrende for den vigtige sidste udekamp i efteråret, må man sige ..
Den er jeg også lidt spændt på. Er også overbevist om Halsti tager Zsolt's plads.

Men Kian's plads.
Riis og Thycosen er selvfølgelig udlejet, så de tager den ikke. Munksgaard skadet.

Nicolaisen kunne måske godt, ved ikke helt hvilken form han er i.
Ellers ja, Rømer og Sparv er vel de mest oplagte.
Evt. Frank eller Torp, hvis det skal være en af de unge.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hvad skete der egentlig i situationen med Kian Hansen og Edmundsson, som Tykgaard roses for? Tror jeg var på toilettet, da det skete. :oops:

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

Acebone skrev:
5. dec 2017, 18:17
Hvad skete der egentlig i situationen med Kian Hansen og Edmundsson, som Tykgaard roses for? Tror jeg var på toilettet, da det skete. :oops:
Jóan prøvede klart at filme og derved give Kian hans andet gule kort, da Kian gik ind i en tackling på ham. Tykgaard stod dog i den helt rigtige vinkel og kunne tydeligt se at Kian ikke rørte Jóan.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Steffen am skrev:
5. dec 2017, 11:47
Analitico skrev:
5. dec 2017, 00:05
Den er jeg også lidt spændt på. Er også overbevist om Halsti tager Zsolt's plads.

Men Kian's plads.
Riis og Thycosen er selvfølgelig udlejet, så de tager den ikke. Munksgaard skadet.

Nicolaisen kunne måske godt, ved ikke helt hvilken form han er i.
Ellers ja, Rømer og Sparv er vel de mest oplagte.
Evt. Frank eller Torp, hvis det skal være en af de unge.
Den tager Andreas Poulsen - han er hurtig og god med fødderne. Sparv kan også bruges, men synes vore alternativer er venstrebenede alle sammen med undtagelse af Rømer. Men vi får det nok løst.

Besvar