SL R18: Midtjylland - OB
Re: SL R18: Midtjylland - OB
Anden halvleg efterlader desværre en lidt mellemfornøjet følelse, men alligevel en sikker sejr og 3 mål mod ligaens bedste defensiv!!
Imponerende så giftige vi er og jeg er overbevist om at vi er med i guldkampen til det sidste i denne sæson.
Imponerende så giftige vi er og jeg er overbevist om at vi er med i guldkampen til det sidste i denne sæson.
Nat og dag. Man har set det før.. Dog et godt tidspunkt at spille en så ringe halvleg.
Det er dybt bedrøveligt at se, hvor dårligt Paul tackler sin bænkplads. Han er ugidelig, nonchalant og egoistisk, så snart han betræder banen, i dag var det særlig slemt. Jeg tror, det er godt, at der snart er en vinterpause. Flere trænger til ny energi.
Det er dybt bedrøveligt at se, hvor dårligt Paul tackler sin bænkplads. Han er ugidelig, nonchalant og egoistisk, så snart han betræder banen, i dag var det særlig slemt. Jeg tror, det er godt, at der snart er en vinterpause. Flere trænger til ny energi.
Dejligt med endnu en sejr. Selvfølgelig lidt underlig følelse efter en ringe 2. Halvleg. Var det en sovepude med den fantastiske 1. Halvleg? OB er for gode til at gå nogen procent ned, og de stepper op og skifter ind. Vi er heldige med at det ikke bliver rigtig spændende.
Hvad sker der for vores angribere? De var de bedste i ligaen for nogle runder siden, nu kan de ikke score på de mest oplagte chancer. Sørloth er direkte selvisk, og skyld i at vi ikke scorer på et par oplagte, så kampen er lukket.
Hvad sker der for vores angribere? De var de bedste i ligaen for nogle runder siden, nu kan de ikke score på de mest oplagte chancer. Sørloth er direkte selvisk, og skyld i at vi ikke scorer på et par oplagte, så kampen er lukket.
Den chance Paul får til sidst viser meget godt hvad det er han mangler. Han kan med en god inderside ligge den ind til Sørloth som så kun skal puste bolden over stregen men i stedet sparker han selv. Det er helt i orden han er sat af startelveren for tiden. Det er bare ikke godt nok. Men hold nu op hvor er det skidt man ikke kan spille 90 gode minutter. Det går altså ikke mod lidt bedre hold. Hvis man ikke kan hanke op i sig selv og levere en ordenlig præstation i 90 minutter burde man sættets til at løbe strafomgange efter kampen. Spændt på at se om det bliver med 1 eller 2 nye i forsvaret mod Randers.
jeg mener man må kritisere Jacob Poulsen, Kian Hansen, Drachman og Novak for ikke at steppe op, alle kan tage en slapper, men netop rutinerede spillere som de 4 burde have givet Sørloth, Wicheim og Duelund og andre en skideballe. Tydeligt at sørloth, wicheim og duelund slog op i banen.
Det monster der skal de arbejde med at få rette op på.
Høj klasse i første halvleg.
Det var ret markant, at den dårlige anden halvleg blev markant mindre ringe (uden at blive god) da Poulsen kom ind for Dal Hende. Jeg håber ikke, at det var en skade til Dal Hende.
Prolbematisk hvis både Zsolt og Kian er ude med karantæne.
Jeg synes, at Duelund var fantastisk - ifht. at komme til afslutninger - på en anden dag kunne han have haft to eller tre mål. Han var også god i presspillet.
En kamp som denne levner ikke meget tvivl om, at Sørloth er foran Paul. Sørloth scorer ikke i dag, men hans evne til selv at skabe både med bold og ved afleveringer er høj klasse ifht. vanligt superliga niveau.
Anden halvleg må være spillernes ansvar. Det var tydeligt, at de troede, at de kunne lunte den hjem.
Det var ret markant, at den dårlige anden halvleg blev markant mindre ringe (uden at blive god) da Poulsen kom ind for Dal Hende. Jeg håber ikke, at det var en skade til Dal Hende.
Prolbematisk hvis både Zsolt og Kian er ude med karantæne.
Jeg synes, at Duelund var fantastisk - ifht. at komme til afslutninger - på en anden dag kunne han have haft to eller tre mål. Han var også god i presspillet.
En kamp som denne levner ikke meget tvivl om, at Sørloth er foran Paul. Sørloth scorer ikke i dag, men hans evne til selv at skabe både med bold og ved afleveringer er høj klasse ifht. vanligt superliga niveau.
Anden halvleg må være spillernes ansvar. Det var tydeligt, at de troede, at de kunne lunte den hjem.
-
mousebreaker
Fantastisk første halvleg. Intet mindre end fantastisk. Anden halvleg ....
Boldomgangen i første halvleg var på højt niveau - en fornøjelse at se på. Efter den oplevelse var det svært at spå at bedste og mest kampafgørende FCM’er ville ende med at være Jesper Hansen.
Ligesom i Aalborg falder vi helt sammen i anden halvleg. Modsat Aalborg kampen kan jeg dog bedre forstå det denne gang. Vi havde været så dominerende at vi reelt havde taget OB i skole. Vi fører 3-0 og det kunne nemt være mere. Kombinationsspillet havde flydt så det var en fornøjelse. Det er en situation som kan være svær at håndtere når man kommer ud på banen igen og modstanderne har været nede i omklædningsrummet og få en skideballe.
Een kamp tilbage. Den skal give 3 point for Brøndby får med garanti 3 point mod David.
Boldomgangen i første halvleg var på højt niveau - en fornøjelse at se på. Efter den oplevelse var det svært at spå at bedste og mest kampafgørende FCM’er ville ende med at være Jesper Hansen.
Ligesom i Aalborg falder vi helt sammen i anden halvleg. Modsat Aalborg kampen kan jeg dog bedre forstå det denne gang. Vi havde været så dominerende at vi reelt havde taget OB i skole. Vi fører 3-0 og det kunne nemt være mere. Kombinationsspillet havde flydt så det var en fornøjelse. Det er en situation som kan være svær at håndtere når man kommer ud på banen igen og modstanderne har været nede i omklædningsrummet og få en skideballe.
Een kamp tilbage. Den skal give 3 point for Brøndby får med garanti 3 point mod David.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Jeg føler ikke at sådan en skideballe er berettiget. Største delen af holdet tog en blunder, og den offensive stil Jess Thorup har taget til sig, fungerer ikke under sådanne omstændigheder. Jeg ville hellere anbefale at Midtjylland spillerne i sådanne situationer begynder at spille bolden mere rundt, gerne i egen bagkæde og stille og roligt opbygge spillet til at passe deres præmisser.ben2han skrev: ↑4. dec 2017, 20:58jeg mener man må kritisere Jacob Poulsen, Kian Hansen, Drachman og Novak for ikke at steppe op, alle kan tage en slapper, men netop rutinerede spillere som de 4 burde have givet Sørloth, Wicheim og Duelund og andre en skideballe. Tydeligt at sørloth, wicheim og duelund slog op i banen.
Jeg er meget enig i denne pointe. Særligt fordi vi ser det igen og igen. Når vi har allermest brug for en puster, så fortaber vi os i lange reb frem i rummene på siden af modstanderens felt, meget ofte uden succes. Tålmodighed er en mangelvare, når vi er foran, hvilket egentlig er dybt forunderligt.bifr05t skrev: ↑4. dec 2017, 21:03Jeg føler ikke at sådan en skideballe er berettiget. Største delen af holdet tog en blunder, og den offensive stil Jess Thorup har taget til sig, fungerer ikke under sådanne omstændigheder. Jeg ville hellere anbefale at Midtjylland spillerne i sådanne situationer begynder at spille bolden mere rundt, gerne i egen bagkæde og stille og roligt opbygge spillet til at passe deres præmisser.ben2han skrev: ↑4. dec 2017, 20:58jeg mener man må kritisere Jacob Poulsen, Kian Hansen, Drachman og Novak for ikke at steppe op, alle kan tage en slapper, men netop rutinerede spillere som de 4 burde have givet Sørloth, Wicheim og Duelund og andre en skideballe. Tydeligt at sørloth, wicheim og duelund slog op i banen.
-
mousebreaker
@Treco.
Jeg er uenig i at Paul skulle aflevere efter at have set slow. Jeg var af samme opfattelse da det skete, men OB spilleren var kommet imellem. Hans egen chance var så stor at han jo bare skulle score. Afleveringen skal kun laves hvis Sørloth var udækket, når egen chance var så stor som den var.
@fcm5600
Helt enig i at Sørloth var for selvisk i flere situationer. Som om at han ikke spiller med samme selvtillid som for få kampe siden.
Paul virker helt uden selvtillid. Det var ikke godt. Han kæmper dog for sagen så det skal nok komme.
Jeg er uenig i at Paul skulle aflevere efter at have set slow. Jeg var af samme opfattelse da det skete, men OB spilleren var kommet imellem. Hans egen chance var så stor at han jo bare skulle score. Afleveringen skal kun laves hvis Sørloth var udækket, når egen chance var så stor som den var.
@fcm5600
Helt enig i at Sørloth var for selvisk i flere situationer. Som om at han ikke spiller med samme selvtillid som for få kampe siden.
Paul virker helt uden selvtillid. Det var ikke godt. Han kæmper dog for sagen så det skal nok komme.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Kæmper Paul for sagen!? På ingen måde. Vil mene han gør det stik modsatte.
Paul stod stille i flere aktioner. Han lignede en der ikke gad, havde Thorup haft en udskifting mere kunne han med rette have skiftet ham ud.
Jeg kan undre mig over hvornår vi lærer at ligge pres på dommeren i sådan en kamp. Hvor der er så mange kendelser der i bedste fald er tvivlsomme. Som går Ob vej, der syntes jeg andre hold (fx brøndby) er noget bedre til at presse dommeren til at lade dem gå til deres side. Ved ikke om det er bevidst fra den inkarnerede "syngede" fan del at vi ikke skal gøre dette. For hver gang sektioner på stadion forsøgte dette bakkede denne del ikke op om det
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Paul er langt væk med alt han foretager sig med bolden, utrolig dårlig indstilling med tåbelige
fejl afleveringer og beslutninger, virker langt fra formen og ingen selvtillid og ingen overskud i spillet
eller i den fysiske del som er en del af hans forcer.
fejl afleveringer og beslutninger, virker langt fra formen og ingen selvtillid og ingen overskud i spillet
eller i den fysiske del som er en del af hans forcer.
Jeg sad også med den følelse at vi i 2. halvleg fik lidt for mange frispark dømt imod os...mortenS skrev: ↑4. dec 2017, 21:18Jeg kan undre mig over hvornår vi lærer at ligge pres på dommeren i sådan en kamp. Hvor der er så mange kendelser der i bedste fald er tvivlsomme. Som går Ob vej, der syntes jeg andre hold (fx brøndby) er noget bedre til at presse dommeren til at lade dem gå til deres side. Ved ikke om det er bevidst fra den inkarnerede "syngede" fan del at vi ikke skal gøre dette. For hver gang sektioner på stadion forsøgte dette bakkede denne del ikke op om det
Selv om det jo ikke kun var det der var skyld i nedgangen i spillet, så tænker jeg da at det har en vis betydning?
Men altså det er jo også nemt at dommeren laver fejl, når det nu ikke lige går så godt
Jeg havde dog følelsen af i den periode, at vi fik mange 50/50 imod os