SL R16: AaB - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: SL R16: AaB - FC Midtjylland

Indlæg af HKP »

Jesper BW1100 skrev:
20. nov 2017, 21:59
HKP skrev:
20. nov 2017, 21:34
Jesper BW1100 skrev:
20. nov 2017, 21:30

Man bliver så træt....
Et godt råd er ikke at starte dit indlæg med “Hahahahahahahahahaha” hvis du vil tages seriøst. Behandl andre som du gerne selv vil behandles.
Gå dog i seng hvis du er træt.... istedet for at lege pædagog overfor andre om hvordan man skriver et indlæg.... jeg klarer den uden dit velmenende råd;-)
Det klinger lidt hult at du ikke mener jeg skal blande mig i hvordan et indlæg bør skrives, når du netop har gjort præcis det samme.
Men fair enough. Så vil det til gengæld klæde dig at lade være med at sidde og tude over andres respons på dit indlæg, når du ikke ønsker råd om hvordan du kan undgå det.
God aften
Lige over!!

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Jesper BW1100 skrev:
20. nov 2017, 22:05
TrueWolfMidt skrev:
20. nov 2017, 21:57
Hvem kan give en god forklaring på hvorfor vi har 4 mandagskampe i træk og er det ikke rigtigt at mandagskampe giver mindst i forhold til tv-pengene ? Jeg synes det er noget svineri at vi får 5 mandagskampe.
Kampene bliver valgt af TV-selskaberne efter rækkefølgen på nedenstående link:
http://digitalt.tv/superliga-pa-tv/

Så det må være fordi vores kampe er den 4.mest interessante kamp 5 runder i træk. Røvsygt ja; chikane nej.
Man kan dog stadig stille sig spørgende til hvordan det vurderes..... er det frimann og Werge du spørger, er det sikkert andre kampe, end hvis du blev spurgt om hvilke der er de mest interessante kampe....

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi har mange små /unge mennesker som ikke får lov til de sene mandagskampe som så går ud over vores tilskuer antal på stadion som man også måles på i forhold til tv-pengene. Er der nogen som ved hvor mange mandagskampe vi har og har haft i denne sæson. Synes det er overvældende mange mandagskampe og så i træk. Har andre hold lige så mange mandagskampe som os ?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lidt imponerende stats.

https://www.superstats.dk/stilling/fra-til

Det er der ikke mange der nævner i deres stats.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Er meget sikker på at mandsgskampen vurderes over lørdagskampen...

974

Indlæg af 974 »

SimonH skrev:
20. nov 2017, 22:29
Er meget sikker på at mandsgskampen vurderes over lørdagskampen...
Ja det tænker jeg da også !

Der kommer XL-programmet med analyser, kåringer osv lige efter kampen, og det er vel næsten et mini-onside

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Alt den TV-snak er simpelthen så trættende. Der skal altid konspireres mod Viasat/Discovery/Werge/Frimann you name it.

TV-stationerne vælger kampe ud fra, hvor mange seere, de forventer der er til hver enkelt kamp. Selvfølgelig bliver FCK og Brøndby valgt foran os, da de har flere fans. At mandagskampen skulle være nede som nummer fire, er jeg næsten sikker på er forkert. Der er flere seere til mandagskampen, så den har overhalet lørdagskampen. Det kan også ses på denne runde, hvor mandagskampen er vores mod Aab, mens lørdagskampen er AGF-Silkeborg.

Det er dog ligegyldigt i forhold til penge, da begge kampe giver det samme beløb. Begge kampe er også Viasat, så de kan egentlig vælge begge kampe på samme tid og så placere, som de har lyst.

I forhold til at små/unge mennesker ikke får lov til at se de sene mandagskampe, og det derved vil gå ud over vores tilskuertal, så er det delvist forkert. Jeg har ikke tal på det her og nu, men ifølge folk i klubben, er tilskuergennemsnittet højere til mandagskampe end lørdagskampe. Om det er børn/unge mennesker, der kommer til kampene skal jeg ikke kunne sige.
Lørdag er en af de svære dage at få tilskuere på stadion, da det oftest er en dag, der er reserveret til andet af familierne, og derfor kan den ikke tiltrække samme antal tilskuere.

Derudover er mandagskampe også oplagt til sponsorarrangementer, hvor virksomheder kan bruge kampene til networking.
Tilskueremæssigt er søndag- og mandagskampe de bedste. Søndag er traditionel fodbolddag, og mandag kan man bedre tiltrække folk end lørdag og fredag, som ofte er reserveret til venner/familie på forhånd.

I forhold til, at vi skulle være hårdt udsat for mandagskampe, tror jeg også stadig det er forkert. Jeg har ikke lavet en optælling, men AGF og Aab plejer at være meget ramt af dette. Især AGF er ramt af kampe, der ikke ligger søndag, når man kigger over hele sæsonen. Det er klart, at det er træls, når de lige falder oven i hinanden. Jeg er også selv træt af det, da jeg har et par timers transport til stadion, og derfor kun kan komme til kampe, når det ikke er på mandage.

Men at sige, at det er stationerne, der bevidst foretrækker FCK og BIF for at give dem de bedste muligheder er simpelthen bare for dumt! Det er pengene, der bestemmer, og her har de to store klubber bare flere seere!
FCM!
FCM!
FCM!

THenry

Indlæg af THenry »

Det er sgu altid sjovt at være i Aalborg, når udebaneafsnittet endnu engang går amok efter endnu en overtidssejr 8-)

Det var godt nok en mærkelig kamp. Vi spiller AAB ud af banen i første halvleg, og burde havde lukket kampen med 2 kasser ved halvtid. Bl.a Duelund strålede i første halvleg.

2. halvleg var sløj, og det er et under at Due ikke koster en kasse på den friløber, som de får efter hans boldtab efter et hjørnespark. Derudover når man lige at bande JT langt væk for at skifte vores 2 farligste angriber ud, og spille Wikheim centralt som 9'er, og så laver han et gude indhop og et klassemål!

Dejlig runde, hvor FCK blev sat med yderligere 3 point, clean sheet, og vi vinder over et af de hold, der bare ikke kan lide os :lol:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Oversigten over kampdage kan ses her: https://www.www.superstats.dk/tv
Mandag er 3. valg og har fine seertal.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Kent skrev:
20. nov 2017, 23:14
Spændende oversigt.... og helt hen i vejret at en seriøs guldbejler (FCM) som regel kan ses om mandagen og endnu værre... 6 gange, Flest af alle... kan følges på Eurosport 2....

Synes det er enormt subjektiv københavner-planlægning!!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
Mandag skulle være 3. valg
og lørdag 4. valg.

Men 3. og 4. valg får det samme i tv-penge, så den del er i hvert fald ikke så vigtig.
Mener de sæsoner i superligaen uden AGF har FCM klart haft flest mandags kampe, men sålænge AGF er i ligaen, tager de de fleste mandagskampe.

Vi må håbe FCK eller BIF rykker ned, eller vi får nogle flere til at se FCM kampe, så vi kan overtage søndag kl. 16 eller 18. ;)

Sizzo

Indlæg af Sizzo »

HKP skrev:
20. nov 2017, 23:25
Kent skrev:
Spændende oversigt.... og helt hen i vejret at en seriøs guldbejler (FCM) som regel kan ses om mandagen og endnu værre... 6 gange, Flest af alle... kan følges på Eurosport 2....

Synes det er enormt subjektiv københavner-planlægning!!
Synes ikke der er noget som helst subjektivt ved det. For dem der planlægger det her, er det eneste som betyder noget, at de for så mange seere som muligt, så er de da fuldstændigt ligeglade om det er Brøndby, Fcm eller Thisted som henter flest seere i primetime. Det er firmaer hvor det handler om at tjene penge, så kan de altså ikke gå op i om forskellige jyder føler sig mindre værd ved at blive fravalgt. Når det så er sagt er det sku mega træls som fan, når man har de her udebane turer om mandagen, men kan personligt godt lide hjemmekampene mandag aften, da jeg aldrig har nogen aftaler der.

Om kampen, rigtig god første 45, hvor vi har en del gode chancer, et underkendt mål og en defensiv som holder aab helt væk. Efter pausen kommer vi skidt ud, og laver en del personlige fejl, som giver kæmpe chancer til aab. Heldigvis laver Wikheim et lækkert mål tilsidst, og vi hiver en sejr hjem. Og hvor er det fedt endnu engang at kunne gå helt amok over en sen scoring i Aalborg, det bliver man aldrig træt af.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg kan ikke lide det der med, at jess lykkedes med hans udskiftninger...

Jeg er selvfølgelig mega glad for sejren men.... at skifte både sørloth og paul ud for derefter fortsætte med at spille på høje bolde og indlæg, den holder jo ikke i længden, og jeg synes det er en kedelig tendens. Det går indtil det ikke går længere, desværre.

Alternativt skal han fortælle de resterende spillere at de skal ændre spillestil.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg nyder at følge Tap-In på Twitter, men det er interessant, at det hollandske (?) 11tegen11 afviger væsentligt i positiv retning i analysen af hvilken xG vi tillod og producerede:

https://twitter.com/11tegen11/status/932995294589046784

Benzo

Indlæg af Benzo »

Det forstår jeg ikke helt, de må have givet en lav xG på den Patrick Kristensen sparker forbi, den var ellers kæmpe stor.. Også den Børsting sparker op på taget af stadion burde give en del..
Oh well, det vigtigste er trods alt 3 point, som begge sider er enige om fandt den rette ejermand.

Besvar