Transfer vinter 2018
Re: Transfer vinter 2018
Så er der kommet lidt frem om prisen på Sanneh - 1½ million virker som en rigtig fornuftig handel for begge parter. Jeg er sikker på, at han bliver en success, og en ny, stærk mand til midterforsvaret kan blive rigtigt vigtigt ift. kampen om mesterskabet. Så håber jeg bare, at vi kan holde på Kian, Novak og Nissen frem til (minimum) sommer, så vi ikke skal spille for mange nye defensive ansigter ind, men i stedet bygge på.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... arr-sanneh
For lige at blive i "det afrikanske" er der nogen, der ved, hvad planen er med Babajide David? Omskolingen til højre back kan vel nu siges at have fejlet stort, ligesom vi har 3 spændende unge spillere til den plads (Nissen, Thychosen og Munksgaard).
Til gengæld har han haft fin success som angriber i Jerv i den norske 1. division, hvor han blev topscorer med 8 mål for en klub, der kun lige sluttede over stregen. Måske han alligevel kunne blive en success, men i stedet som kantangriber i det nye system? Han kan ikke være dyr i løn, så jeg håber ikke klubben har opgivet ham endnu, nu hvor han måske endelig er ved rigtigt at komme igang.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... arr-sanneh
For lige at blive i "det afrikanske" er der nogen, der ved, hvad planen er med Babajide David? Omskolingen til højre back kan vel nu siges at have fejlet stort, ligesom vi har 3 spændende unge spillere til den plads (Nissen, Thychosen og Munksgaard).
Til gengæld har han haft fin success som angriber i Jerv i den norske 1. division, hvor han blev topscorer med 8 mål for en klub, der kun lige sluttede over stregen. Måske han alligevel kunne blive en success, men i stedet som kantangriber i det nye system? Han kan ikke være dyr i løn, så jeg håber ikke klubben har opgivet ham endnu, nu hvor han måske endelig er ved rigtigt at komme igang.
Tilsammenligning lå prisen på Sannah på ca. 3,7 mio kr. og en 20 % videresalgsklausul til Horsens i sommers jf. BT https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... fviste-fcm
Så den lave pris på Sanneh nu skyldes jo sikkert:
1) At det var sidste mulighed for Horsens, hvis de skulle tjene penge på ham nu (og en fin ekstra sum i fremtiden ved stort videresalg)
2) At Horsens sikkert også har sikret sig en videresalgsklausul på 15-20% denne gang. Hvis vi f.eks. sælger Sannah videre for 20 mio., så vil Horsens stå til en 3-4 mio kr.(afhængig af om procentsatsen er 15 eller 20 %), hvilket jeg også tror er et pænt beløb i Horsens budget, og det kan være en ekstra årsag til, at det var bedre for dem, at lave en aftale nu (til hvad der ligner spotpris ift. mandens kvaliteter) i stedet for at lade ham smutte gratis (og ikke mindst uden videresalgsklausul) næste sommer.
1) At det var sidste mulighed for Horsens, hvis de skulle tjene penge på ham nu (og en fin ekstra sum i fremtiden ved stort videresalg)
2) At Horsens sikkert også har sikret sig en videresalgsklausul på 15-20% denne gang. Hvis vi f.eks. sælger Sannah videre for 20 mio., så vil Horsens stå til en 3-4 mio kr.(afhængig af om procentsatsen er 15 eller 20 %), hvilket jeg også tror er et pænt beløb i Horsens budget, og det kan være en ekstra årsag til, at det var bedre for dem, at lave en aftale nu (til hvad der ligner spotpris ift. mandens kvaliteter) i stedet for at lade ham smutte gratis (og ikke mindst uden videresalgsklausul) næste sommer.
-
Steffen am
Tænker for AC Horsens måske også det kan være et parameter at med deres gode sæsonstart i mente, er det meget lidt sandsynligt de rykker ned i denne sæson.THenry skrev: ↑7. nov 2017, 17:18Tilsammenligning lå prisen på Sannah på ca. 3,7 mio kr. og en 20 % videresalgsklausul til Horsens i sommers jf. BT https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... fviste-fcm
Mens de har vinter pausen + foråret til at spille nyt forsvarskæde sammen, uden deres bedste spiller. De fjerner i hvert fald lidt risiko på den måde.
- bobthebuilder_dk
http://www.realdebanjul.gm/index.php/ne ... d-on-trial
Wow hvis ham her er god og på sigt kommer til at spille ved siden af brormand hos os. Så bliver der sørme forvirring !
Han skulle også være midterforsvar ligesom brormand - og træne med hos reserveholdet
Wow hvis ham her er god og på sigt kommer til at spille ved siden af brormand hos os. Så bliver der sørme forvirring !
Han skulle også være midterforsvar ligesom brormand - og træne med hos reserveholdet
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Lugter langt væk af en tjeneste til en agent.bobthebuilder_dk skrev: ↑21. nov 2017, 10:24http://www.realdebanjul.gm/index.php/ne ... d-on-trial
Jeg tænkte det samme, måske det var en forudsætning for at Sanneh ville skrive med os til at starte med, håber ikke man har forpligtet sig ud over at se ham an..Kent skrev: ↑21. nov 2017, 10:36Lugter langt væk af en tjeneste til en agent.bobthebuilder_dk skrev: ↑21. nov 2017, 10:24http://www.realdebanjul.gm/index.php/ne ... d-on-trial
Havde en kontrakt til lillebror været en forudsætning for en aftale med Buba, så havde jo vi skrevet med jr. førstBenzo skrev: ↑21. nov 2017, 16:44Jeg tænkte det samme, måske det var en forudsætning for at Sanneh ville skrive med os til at starte med, håber ikke man har forpligtet sig ud over at se ham an..Kent skrev: ↑21. nov 2017, 10:36Lugter langt væk af en tjeneste til en agent.bobthebuilder_dk skrev: ↑21. nov 2017, 10:24http://www.realdebanjul.gm/index.php/ne ... d-on-trial
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Vi kan ikke skrive med jr, han er kun 17.
Det står der vist nok også noget om i artiklen fra Tipsbladet.
Anywho så er det kun prøvetræning for at se ham an, han bliver sikkert 18 næste år så det er vel fint at se en spiller an der måske er dygtig.
Hvis han er god nok har man sikkert en kontrakt klar på dagen han bliver 18.
Har en del kontakter på U17 og U19. De beskriver Bubas lillebror som "en lille prop" der ikke har de store evner. Men hvem ved. Måske det er en lille tjeneste for storebror også...
Det lader til, at vi forsøger at holde på profilerne, inklusiv NK, henover vinteren https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... interesse/
Det lugter langt væk af, at planen er at geare holdet til foreåret og gå all-in på et mesterskab. Den nødvendige forstærkning af en forsvarprofil er sikret i god tid. Hamid er også signet i god tid, så de begge får hele opstartsfasen med i klubben.
Vedmindre der kommer nogle vanvidsbud på vores bedste spillere, som vi ikke kan sige nej til, så tror jeg det bliver et vindue med fokus på at skille sig af med spillere fra overskudslageret, der meget sjældent spiller (b.la. Kroon, Rømer og Falke forventer jeg finder nye græsgange til vinter), og ellers holde fast i den nuværende trup (hvilket også betyder, at jeg ikke ser det store behov for yderligere forstærkninger end dem, der allerede er offentliggjort). Det bliver spændende at se, om det kan lade sig gøre at fastholde den nuværende trup.
Det lugter langt væk af, at planen er at geare holdet til foreåret og gå all-in på et mesterskab. Den nødvendige forstærkning af en forsvarprofil er sikret i god tid. Hamid er også signet i god tid, så de begge får hele opstartsfasen med i klubben.
Vedmindre der kommer nogle vanvidsbud på vores bedste spillere, som vi ikke kan sige nej til, så tror jeg det bliver et vindue med fokus på at skille sig af med spillere fra overskudslageret, der meget sjældent spiller (b.la. Kroon, Rømer og Falke forventer jeg finder nye græsgange til vinter), og ellers holde fast i den nuværende trup (hvilket også betyder, at jeg ikke ser det store behov for yderligere forstærkninger end dem, der allerede er offentliggjort). Det bliver spændende at se, om det kan lade sig gøre at fastholde den nuværende trup.
-
Steffen am
THenry skrev: ↑27. nov 2017, 22:50Det lader til, at vi forsøger at holde på profilerne, inklusiv NK, henover vinteren https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... interesse/
Ser det ikke specielt overraskende.
I hvert fald som jeg forstår/opfatter/gætter vinduerne.
Skal Paul, Due, NK og måske Rilwan afsted til sommer.
Sørloth, Kraev og Thycosen/Munksgaard og (Kroon?) er klar til at tage over.
Og denne vinter har vi så
Novak ud (formentlig) - Sanneh ind
Falke ud - Hamid ind
Tror i hvert fald ikke der sker mere fra toppen. Så kunne det være Rømer, noget med de unge eller udleje osv.
Mabil er nok også inde over mulighederne for at overtage efter Rilwan.. Hvis han da nogensinde får det statsborgerskab..
-
Steffen am
Kunne faktisk godt ligne at han er kommet lidt i gang i Portugal.
https://www.transfermarkt.co.uk/awer-ma ... ler/255729
Meen... Mabil tror jeg nok alligevel ikke helt på i FCM inden jeg ser det.
Til det er den danske liga alligevel for taktisk, tror jeg.
Men ja, om Rilwan nogensinde får det, bliver spændende at se. Godt nok utroligt det tager så lang tid.
Har en kammerat der godt nok er med i puljen nu her, men det er også over 1,5 år siden han bestod indfødsretsprøven.
Ikke helt enig, tror såmænd han er taktisk klogt nok, han var jo også en decideret profil for Esbjerg i suppen.Steffen am skrev: ↑28. nov 2017, 15:21Meen... Mabil tror jeg nok alligevel ikke helt på i FCM inden jeg ser det.
Til det er den danske liga alligevel for taktisk, tror jeg.
Kan godt lide tanken om en stærk centerforward (Paul/Sørloth) og så 2 hurtige og teknisk stærke spillere ved siden af, feks Wikheim og Mabil.