SL R15: Midtjylland - Helsingør
-
mousebreaker
Re: SL R15: Midtjylland - Helsingør
Latterlig indsats. 3 point. Videre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Skidt præstation og virkelig sløjt forsvarsspil, men heldigvis 3 point og vi er tilbage på førstepladsen.
Få nu bare lukket en aftale med Sanneh, der er virkelig brug for ham.
Få nu bare lukket en aftale med Sanneh, der er virkelig brug for ham.
Senest rettet af THenry 3. nov 2017, 19:56, rettet i alt 1 gang.
Jesper Hansen lukker Helsingør ind i kampen.
Alle spillere yder en indsats, som om de har ligget med diare hele ugen, Poul ligner en der sådan set ikke gider kampen.
Alle spillere yder en indsats, som om de har ligget med diare hele ugen, Poul ligner en der sådan set ikke gider kampen.
Rolig nu mousebreaker.... man må jo ikke kritisere holdet herinde.... tillykke med en flot og overlegen sejr imod semiprofferne!mousebreaker skrev: ↑3. nov 2017, 19:42Det er simpelthen bare snak jeg ikke kan tåle at høre på. Urimelige forventninger pga et mesterskab!? Vi kan vel også tage hinanden i hænderne og stille os ukritisk over i hjørnet og snakke om gamle dage..Christian skrev: ↑3. nov 2017, 19:34Jeg mener ikke der er nogen hold i ligaen der dominerer 90 minutter mod nogen af de andre hold.
Jeg kan mærke skuffelse over at vi ikke er mere dominerende, men tror også på at vi har urimelige forventninger, som primært er en konsekvens af det ene mesterskab vi har fået.
Som jeg husker mesterskabssæsonen, var mine forventninger til hver kamp slet ikke så høje som de er nu.
Jeg er bedøvende ligeglad med mesterskabet. Det var fedt men også fortid. Forventninger skal sættes efter match ups. Vi er milevidt foran på samtlige parametre mod et semiprofessionelt hold. Vi er på hjemmebane. Det skal kunne ses. Havde vi ført 2-1 efter en dominerende indsats så havde jeg været fuldt ud tilfreds
Jeg synes ikke, at det er kæmpe fejl han laver. Det ligner han er ved at miste fodfæstet på den glatte bane, og udsparket bliver lidt for kort, og så scorer Helsingør et "one in a million mål" (for at bruge Jesper Tygesens udtryk), som Mortensen kun laver denne ene gang i karrieren. Det er let at sige, at det er et godt mål, men det var også pivheldigt. Han sparker til bolden i blinde, og den dumper nøjagtigt ned ude ved stolpen, og et af de få steder, som Jesper Hansen ikke kan nå ud til.
Synes det er mere pinligt, at vi er så shaky de sidste 10 minutter, hvor vi virkelig er dårlige til at cleare bolden og taber andenboldene konstant til et hold, som vi burde være fysisk overlegne.
-
mousebreaker
Jeg kan heller ikke se det er en bold Jesper Hansen skal have. Vi forlanger også at han skal stå lidt ude i feltet for at kunne komme hurtigt på eventuelle stikninger i dybden. JH havde også lige været ude og sparke en bold væk og var på vej tilbage med øjnene på bolden, kan ikke se han gør noget galt udover at sparke ringe til bolden. Det spark der gav mål ser vi ikke igen foreløbig. Shit happens situation i min bog. Drengene fik en sejr på en meget dårlig dag, det er trods alt positivt. Landskamppause. De ser ud til at have brug for den. Videre til næste sejr 
"There is a disconnect in what we know and what we do!
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Iflg. speakeren er Helsingør mere agressive og løbevillige. Hvorfor er det ikke Fcm som er det på vores hjemmebane. Er vi blevet lazy boys. Kom nu op i gear.
Vi har forbavsende svært ved st spille os ud af deres pres. 2. Halvleg er rigtig skidt men trods alt positivt at vi formår at hente de 3 point selvom der var meget tæt på at gå galt . Jeg ved ikke hvad løsningen er, men der virker som om vores direkte spillespil går lidt for meget ud over vores evne til at beholde bolden i egne rækker når det er nødvendigt.
-
TrueWolfMidt
Paul og Alexander løber alt for lidt og Paul virker helt ude og ideforladt. Hvorfor det Bak Bach ? Er vores spillere flade for energi ? Halsti er pivringe og Rømer er set bedre.Christian skrev: ↑3. nov 2017, 23:15Vi har forbavsende svært ved st spille os ud af deres pres. 2. Halvleg er rigtig skidt men trods alt positivt at vi formår at hente de 3 point selvom der var meget tæt på at gå galt . Jeg ved ikke hvad løsningen er, men der virker som om vores direkte spillespil går lidt for meget ud over vores evne til at beholde bolden i egne rækker når det er nødvendigt.
Paul var skidt igen i dag. Det ligner en lidt lad indstilling fra hans side. For meget Instagram og for lidt proffesionalisme.
Jeg synes Halsti spiller fint i dag og tænker ham ca. lige så god som korcsmar, og endda bedre i enkelte situationer.
Jeg synes Halsti spiller fint i dag og tænker ham ca. lige så god som korcsmar, og endda bedre i enkelte situationer.
-
TrueWolfMidt
Thygesen og Gravhund siger at hvis vi gider at løbe så kan vi splitte Helsingør ad, men vi er for dovne. Ja Helsingør gør det godt Dal Hende fordi i er for dovne til at tage nogle flere løb. Så lær dog at der skal arbejdes hårdt i alle kampe også mere end idag.
Fedt med 3 point, men det var godt nok en skidt kamp. Dejligt, at vi også kan vinde de kampe (nu). Der er i hvert fald noget at arbejde med i landsholdspausen, hvis vi skal fortsætte de positive takter og bevare det rigtigt gode udgangspunkt for foråret. Nu må FCK og BIF sgu gerne lige spille uafgjort
Det positive, som man dog trods det skuffende spil kan sige om dagens kamp (og den foregående mod Lyngby), er, at vi faktisk har været i stand til at få fornuftige resultater trods ringe spil - Havde det været i starten af sæsonen, uden den nuværende selvtillid og tro på sejren og at vi har et rigtigt godt hold, så havde vi sgu tabt. Der vil altid være dårlige kampe i løbet af en sæson for ethvert hold, og hvis vi kan holde fast i at få point med fra (de fleste) af dem, så ser det godt ud.
Resultaterne i de to kampe på trods af spillemæssige problemer i dele af kampene giver mig tro på, at denne sæson kan blive til noget rigtig stort
Det positive, som man dog trods det skuffende spil kan sige om dagens kamp (og den foregående mod Lyngby), er, at vi faktisk har været i stand til at få fornuftige resultater trods ringe spil - Havde det været i starten af sæsonen, uden den nuværende selvtillid og tro på sejren og at vi har et rigtigt godt hold, så havde vi sgu tabt. Der vil altid være dårlige kampe i løbet af en sæson for ethvert hold, og hvis vi kan holde fast i at få point med fra (de fleste) af dem, så ser det godt ud.
Resultaterne i de to kampe på trods af spillemæssige problemer i dele af kampene giver mig tro på, at denne sæson kan blive til noget rigtig stort
-
TrueWolfMidt
Nu er der flere herinde, der har pointerer hvor lidt forskellige spillere løber. Måske er det et issue der skal tages op. Hvis vores frontløbere undlader at løbe de sure meter, så kan / smitter det af på resten af truppen. Når speakere på tv er skuffede over vores 2 seneste kampe og manglende løb, så skal man kikke ind af.
Er taknemmelig for 4 point over de seneste 2 kampe trods alt, men jeg håber at vi kan forblive i topspillet og spille med om guldet, men vi skal ville det lidt mere og gøre det lidt bedre efter landsholds pausen.
Kom nu Fcm, trods kritik ønsker vi bare det bedste for jer og tillykke med 1 pladsen igen, som jeg også håber vi har efter landsholds pausen.
Er taknemmelig for 4 point over de seneste 2 kampe trods alt, men jeg håber at vi kan forblive i topspillet og spille med om guldet, men vi skal ville det lidt mere og gøre det lidt bedre efter landsholds pausen.
Kom nu Fcm, trods kritik ønsker vi bare det bedste for jer og tillykke med 1 pladsen igen, som jeg også håber vi har efter landsholds pausen.
Der er nogle her, der skriver ting, der simpelthen ikke passer.
"Paul og Alexander løber alt for lidt"
"Hvis vores frontløbere undlader at løbe de sure meter"
Sørloth var den af samtlige FCM-spillere, der løb flest meter (og kun 1 FCH-spiller løb længere).
Halsti spillede nogle fremragende dybe bolde i første halvleg, hvoraf den ene førte til Sørloths mål via Duelund. Han lavede nogle få opdækningsfejl, og med hans ringe højde vinder han selvfølgelig ikke alle luftdueller, men han gjorde det ganske fint. Han har faktisk vundet flere luftdueller pr. kamp end Kian, Korcsmar og Novak.
Sørloth var den af samtlige FCM-spillere, der løb flest meter (og kun 1 FCH-spiller løb længere).
Halsti spillede nogle fremragende dybe bolde i første halvleg, hvoraf den ene førte til Sørloths mål via Duelund. Han lavede nogle få opdækningsfejl, og med hans ringe højde vinder han selvfølgelig ikke alle luftdueller, men han gjorde det ganske fint. Han har faktisk vundet flere luftdueller pr. kamp end Kian, Korcsmar og Novak.
Enig i dine observationer. Apropos diskussionen forleden om vores langsomme midterforsvar, blev Halsti faktisk målt til den højest topfart af alle spillere i kampen. Ved dog ikke, hvor meget vi kan bruge de statistikker, de virker helt ærligt lidt tilfældige.EsbenVest skrev: ↑4. nov 2017, 10:28Der er nogle her, der skriver ting, der simpelthen ikke passer.
Med hensyn til kampen i går, synes jeg ikke, at der så meget manglede løbevillighed, men til gengæld manglede der noget i duellerne. Vi tabte alt for mange af dem, f.eks. blev Helsingør næsten altid farlige på dødbolde. Vi plejer at være gode til at afvise dødbolde, men i går var vi simpelthen ikke konsekvente nok. Har nok noget at gøre med, at modstanderen blev lidt undervurderet.
I øvrigt synes jeg igen, at Sørloth spillede en fin kamp, dog ikke helt på samme niveau som tidligere på sæsonen. Arbejder stenhårdt, er hurtig og boldfast og så selvfølgelig målet. Er en gåde, at han igen ikke bliver nomineret til MOM på FCM-appen.