SL R14: Lyngby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: SL R14: Lyngby - FC Midtjylland

Indlæg af 974 »

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på at der ved gårsdagens kamp rent faktisk var 2 (to) hold der stillede op til kamp!!

Lyngby ser ud til så småt at være ved at finde tilbage til det niveau vi jævnligt så sidste sæson, hvor de som bekendt var bedre end os...

På det seneste har Lyngby:

Slået FCK 3-1 hjemme
Slået AGF 2-0 ude
Samt i deres sidste 2 hjemmekampe spillet 1-1 mod OB og 2-2 mod FCM

I hele sæsonen har de spillet 7 hjemmekampe
Vundet 3
Uafgjort 3
Tabt 1

Så husk nu at der skal to til tango, og jeg synes faktisk at Lyngby dansede rigtigt godt igår, og de har nogle vældigt boldsikre og hurtige spillere :-)
Og derudover må det bare erkendes at vi har det svært når vi spiller i stormvejr, og jeg kan bekræfte at der stod en strid vind på stadion igår..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

974 skrev:
30. okt 2017, 18:30
Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på at der ved gårsdagens kamp rent faktisk var 2 (to) hold der stillede op til kamp!!

Lyngby ser ud til så småt at være ved at finde tilbage til det niveau vi jævnligt så sidste sæson, hvor de som bekendt var bedre end os...

På det seneste har Lyngby:

Slået FCK 3-1 hjemme
Slået AGF 2-0 ude
Samt i deres sidste 2 hjemmekampe spillet 1-1 mod OB og 2-2 mod FCM

I hele sæsonen har de spillet 7 hjemmekampe
Vundet 3
Uafgjort 3
Tabt 1

Så husk nu at der skal to til tango, og jeg synes faktisk at Lyngby dansede rigtigt godt igår, og de har nogle vældigt boldsikre og hurtige spillere :-)
Og derudover må det bare erkendes at vi har det svært når vi spiller i stormvejr, og jeg kan bekræfte at der stod en strid vind på stadion igår..
Lyngby har vist ikke været uheldig med uddelingen af røde kort på det seneste. Først et efter min mening decideret tåbeligt dømt rødt kort uddelt til AGF i halvlegen og dernæst skulle George være udvist og senere får Korcsmar så (korrekt) rødt..

Vi tabte også til Helsingør men det gør vel ikke at det er et hold man skal frygte :)

Jeg er såmænd tilfreds med at vi fik et point i Lyngby når alt kommer til alt. Dommeren fratog os helt klart de tre point og jeg anså før kampen også at dette var den sværeste test vi havde tilbage i dette kalenderår. Når det så er sagt så brækker jeg mig over at vi nu i 6 kampe ikke er lykkedes med at vinde over det hold. Den pointmæssige dominans som Lyngby har over os burde være omvendt, hvis vi ser på trup og budget - måske ikke helt så stor men ret tæt på.
Det er langfra imponerende, men man må så tage hatten af for hvad de præsterer for små midler. Hvis penge og forskel i trupperne altid gjorde udslaget ville ligaen være ret kedelig med et FCK mesterskab 10 ud af 10 gange.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Slut med førstepladsen, men den ene runde vi indtil videre har været der, var da pengene skulle udbetales. Ikke værst :-D

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

UlvenFraNord skrev:
30. okt 2017, 23:49
Slut med førstepladsen, men den ene runde vi indtil videre har været der, var da pengene skulle udbetales. Ikke værst :-D
Nu mangler vi bare at vi klapser PS&E på søndag samt en sejr til jer så er der max pres på Såle!! Helt ærligt - så håber jeg lidt i vinder pt da det ligger mere pres på PS&E - så må vi afgøre det imellem os til foråret!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

mousebreaker skrev:
29. okt 2017, 18:17
@HKP
Du er formodentlig den eneste der mener at der er straffe i den situation i DK - måske bortset fra dommer sekstetten. De ser sjældent egne fejl. Måske derfor de ikke bliver bedre!

- Det ligner jo ikke på tv-billederne, at Jesper Hansen gjorde noget ulovligt, men han stod jo og sagde i Onside, at der var kontakt, selv om det ikke var nok til et straffe. Men når der er kontakt i sådan en situation, så kan dommeren fløjte. Det vil tv-billederne ikke ændre på, siger Tøffe og uddyber:

Citat Tøffe i EB.... altså var kendelsen ikke så kontroversiel som du mener sammen med angiveligt "resten af Danmarks befolkning" . Få dog loge de seriøse fodboldbriller på......!!

Benzo

Indlæg af Benzo »

Altså den kontakt der måtte være, skyldes udelukkende at George træder væk fra bolden, åbenlyst med det ene formål at søge kontakt så han kan falde så teatralsk som muligt. HVIS der er kontakt, og det er jeg stadig ikke helt overbevist om at der er, er det i hvert fald ikke Jesper Hansens skyld.

Synes dommerne skylder os 4 point mod Lyngby, det er lidt irriterende. Også irriterende at vi har været på Sjælland 4 gange i denne sæson, og fået 1 point ud af anstregelserne. Håber top-6 får så mange ikke-sjællandske hold som muligt, mod dem er vi 8-0-0.

THenry

Indlæg af THenry »

HKP skrev:
31. okt 2017, 08:34
mousebreaker skrev:
29. okt 2017, 18:17
@HKP
Du er formodentlig den eneste der mener at der er straffe i den situation i DK - måske bortset fra dommer sekstetten. De ser sjældent egne fejl. Måske derfor de ikke bliver bedre!

- Det ligner jo ikke på tv-billederne, at Jesper Hansen gjorde noget ulovligt, men han stod jo og sagde i Onside, at der var kontakt, selv om det ikke var nok til et straffe. Men når der er kontakt i sådan en situation, så kan dommeren fløjte. Det vil tv-billederne ikke ændre på, siger Tøffe og uddyber:

Citat Tøffe i EB.... altså var kendelsen ikke så kontroversiel som du mener sammen med angiveligt "resten af Danmarks befolkning" . Få dog loge de seriøse fodboldbriller på......!!
Jeg vil mene, at formanden for Divisionsforeningen må antages at bære både neutrale, upartiske og seriøse (indsæt gerne flere ord) fodboldbriller, og han mener også som så mange andre, at det var en fejldom og film fra Georges side:

"Alligevel kan det godt se ud til, at det lykkedes en spiller at filme sig til straffespark i weekenden, siger han med henvisning til det straffespark, Lyngbys Mayron George fik i kampen mod FC Midtjylland".

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/6892911

Besvar