Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Administrator »

ben2han skrev:
17. sep 2017, 21:21
Steffen am skrev:
17. sep 2017, 20:29
ben2han skrev:
17. sep 2017, 20:03

Ja det kan man så igen igen tolke, at Rafael ikke få en eneste chance for at spille sig tilbage i form siden nytår, meget peger på Thorups stædighed og manglende evner til at håndtere stjerner, Sisto har stor succes i Spanien, det lykkes også Thorup at ødelægge ham, Sisto performede helt og aldeles under Riddersholm.
Hold nu op med de håbløse 'internet sandheder'.

Er du/i ude på at ødelægge lysten for folk at tjekke denne forum eller skal i bare se hvor mange mennesker der kan gøres trætte.

Jeg må i hvert fald sige at jeg er ved at være træt af disse gentagende håbløseheder af skråsikrer udmeldinger som fuldstændig mangel på indsigt og forståelse.

1. Sisto spillede alle kampe under Thorup hvor han var fit
Samt, man sælger altså ikke en spiller for 50+ millioner for en mislykkedes spiller. Så mangler man i hvert fald basal forståelse for hvordan transfermarkedet fungerer.

2. På FCMs daglige træningsbane er der 2 med UEFA's prolicens træner uddannelse og 6-7 A-licens trænere.
Disse ser VdV træne hver dag, kunne der måske være en chance for at de ville udtage ham hvis han var god nok og har minimalt mere indsigt end en tastetur-kriger?
Hvilken interesse skal disse trænere have i ikke at udtage det bedste hold?
Såfremt VDV var så fantastisk og Thorup er en lort, ville der så ikke gå historie om spillere der brokker sig og trænerteamet ikke stiller det bedste hold?

Kom ud og se en træning eller en reserveholdskamp, så vi faktisk kan tage en oplyst diskussion i stedet for.

Disclaimer:
Ja, alle har ret til en holdning, nogen har ikke mere ret til forummet end andre.
Men hvis man hælder lort og angriber en person må man fandme kunne tage at bakke det op, bare minimalt.

Og hvis man ikke ved noget, er det fair nok. Så spørg i stedet for at hælde mundlort ud.
Steffen Am.............................. (admin edit)
Det var dog en imponerende start du fik dig der. Jeg statuerer lige et eksempel og giver dig 14 dage til at tænke over tingene.

974

Indlæg af 974 »

mon ikke ADMIN skulle tjekke noget IP adresse også på den bruger der?
Det er måske en der i forvejen har karantæne

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

974 skrev:
17. sep 2017, 23:08
Der er udlukket per ip på alle nyere bans.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Administrator skrev:
18. sep 2017, 18:07
974 skrev:
17. sep 2017, 23:08
Der er udlukket per ip på alle nyere bans.
Hvilket selvfølgelig er useless hvis brugerens adresse er dynamisk og udbyderen ofte skifter adresser rundt ;)

Ot så syntes jeg det var fint rafa ikke fik spilletid i kampen, jeg havde egentligt hellere set man havde udtaget Kraev eller Baidoo for at vise man satser på dem.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Er Baidoo ikke skadet?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Spicker skrev:
18. sep 2017, 23:56
Ot så syntes jeg det var fint rafa ikke fik spilletid i kampen, jeg havde egentligt hellere set man havde udtaget Kraev eller Baidoo for at vise man satser på dem.
Der er jeg direkte modsat. Jeg vil til enhver tid hellere have chancen for at se hvad en tidligere verdensstjerne kan gøre i superligaen i almindelighed og i FCM i særdeleshed, end se et ungt talent få chancen. Den kommer tids nok.
Vi får ikke mange chancer for at opleve hvad en spiller som Rafa ville kunne gøre. Jeg siger ikke at det er en fejl ikke at spille ham, dertil har hans fysiske form været for stor en mangelvare. Jeg ville bare til enhver tid hellere se ham spille fodbold end nogen af de andre, hvis han bare er i godkendt fysisk forfatning.

Talenter har vi set nok af og vi vil se mange flere, verdensstjerner - not so much. Rafas ferie mentalitet hjælper så bare ikke. Positivt han var på bænken. Det giver signal om at han er ved at rette ind
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
20. sep 2017, 16:14
Spicker skrev:
Der er jeg direkte modsat. Jeg vil til enhver tid hellere have chancen for at se hvad en tidligere verdensstjerne kan gøre i superligaen i almindelighed og i FCM i særdeleshed, end se et ungt talent få chancen. Den kommer tids nok.
Vi får ikke mange chancer for at opleve hvad en spiller som Rafa ville kunne gøre. Jeg siger ikke at det er en fejl ikke at spille ham, dertil har hans fysiske form været for stor en mangelvare. Jeg ville bare til enhver tid hellere se ham spille fodbold end nogen af de andre, hvis han bare er i godkendt fysisk forfatning.

Talenter har vi set nok af og vi vil se mange flere, verdensstjerner - not so much. Rafas ferie mentalitet hjælper så bare ikke. Positivt han var på bænken. Det giver signal om at han er ved at rette ind
Jeg håber virkelig ikke, at Thorup prioriterer gammelt stjernestøv over den optimale udvikling af vores talenter. Det kan godt være, at der kommer chancer til de unge spillere, men så mange er der heller ikke - det er begrænset, hvor mange kampe i sæsonen der tillader, at man anvender de unge.

Jeg synes, at det er mærkeligt, at han ikke hiver Polle ud i dag. Det virker meget konservativt. Thorup må i efter mit hoved gerne være mere proaktiv med brugen af de unge, når resultatet er hentet hjem. Altså give dem de sidste 5 min. af kampe. Jeg tror, det betyder alverden for dem.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
20. sep 2017, 18:34
mousebreaker skrev:
20. sep 2017, 16:14
Spicker skrev:

Jeg håber virkelig ikke, at Thorup prioriterer gammelt stjernestøv over den optimale udvikling af vores talenter. Det kan godt være, at der kommer chancer til de unge spillere, men så mange er der heller ikke - det er begrænset, hvor mange kampe i sæsonen der tillader, at man anvender de unge.

Jeg synes, at det er mærkeligt, at han ikke hiver Polle ud i dag. Det virker meget konservativt. Thorup må i efter mit hoved gerne være mere proaktiv med brugen af de unge, når resultatet er hentet hjem. Altså give dem de sidste 5 min. af kampe. Jeg tror, det betyder alverden for dem.
Thorup skal gøre det han ser som bedst for holdet. Hvis han ser at Rafa i form kan gøre en forskel på den korte bane som et talent ikke er i nærheden af, så skal han have ham bragt i kampform asap. Er Rafa ikke i en fysisk tilstand som berettiger en plads eller mener man ikke han i kampform er i stand til at løfte holdet, så giver svaret sig selv.
jeg er med på at talenterne kun bliver bedre ved at få spilletid. Chancer for spilletid kommer der dog masser af hvis talentet er stort nok og de skal også have dem fra tid til anden, men ikke hver gang blot fordi de er et talent. Rutinerede kræfter har også brug for at komme ind og dufte til atmosfæren for at komme tilbage til niveau.

Som tilskuer vil jeg meget hellere se en Rafa komme i form og splitte superligaen ad end se en hvilken som helst anden spiller, i det han burde være i stand til at levere fodbold på et plan der vil gå lang tid til man ser igen. Den (utopiske?)mulighed rinder ud i sandet, dels pga kontraktlængde, glasben og en set udefra uprofessionel indstilling til fysisk træning fra Rafa selv.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
20. sep 2017, 19:06

Thorup skal gøre det han ser som bedst for holdet. Hvis han ser at Rafa i form kan gøre en forskel på den korte bane som et talent ikke er i nærheden af, så skal han have ham bragt i kampform asap. Er Rafa ikke i en fysisk tilstand som berettiger en plads eller mener man ikke han i kampform er i stand til at løfte holdet, så giver svaret sig selv.
jeg er med på at talenterne kun bliver bedre ved at få spilletid. Chancer for spilletid kommer der dog masser af hvis talentet er stort nok og de skal også have dem fra tid til anden, men ikke hver gang blot fordi de er et talent. Rutinerede kræfter har også brug for at komme ind og dufte til atmosfæren for at komme tilbage til niveau.

Som tilskuer vil jeg meget hellere se en Rafa komme i form og splitte superligaen ad end se en hvilken som helst anden spiller, i det han burde være i stand til at levere fodbold på et plan der vil gå lang tid til man ser igen. Den (utopiske?)mulighed rinder ud i sandet, dels pga kontraktlængde, glasben og en set udefra uprofessionel indstilling til fysisk træning fra Rafa selv.
Jeg tror ikke, vi er så uenige ifht. hvordan der skal prioriteres i det store hele. :)

Dog to pointer:

1) Jeg synes, at der er en tendens til at undervurdere, at talenter SKAL have spilletid/snuse til det for at udvikle sig. Nogle talenter går tabt, hvis man læner sig tilbage og forventer, at store nok talenter automatisk spiller sig på. Der må rutinerede spillere kunne løfte sig til kampform mere automatisk. - Ikke dermed sagt at de ikke skal spille sig på, når det handler om en startplads. Jeg tænker ifht. en sen indskiftning, hvor valget står mellem en rutineret spiller og en ung spiller.

2) Lige så meget som du gerne vil se Rafa lige så meget nyder jeg, når en ung akademispiller får chancen. Det er nok bare en præferencesag.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg synes, det er en interessant udvikling med det her systemskifte. Jeg er meget spændt på at se, hvor det bærer hen af. Det er næppe en pludselig mirakelkur (vi tabte jo i Parken med den), men det her kan for mig at se være Thorups store chance. Den gamle 4-5-1 (eller 4-1-4-1 om man vil) var jo bare noget, Thorup arvede fra Riddersholm.

En ting er, hvad skiftet helt konkret gør for holdet på banen. Det tillader os f.eks. at bruge Novak og Dal Hende samtidig. Det samme med Onuachu og Sørloth. Noget andet er, om det kan være det, der skal til, for at Thorup bliver mere accepteret som træner i den brede offentlighed. Det ville være bemærkelsesværdigt. I sidste ende handler det jo stadig om resultater, men det nye system kan kun Thorup krediteres for, og det er alligevel en forskel fra tidligere. Her er noget, der er helt og aldeles Thorups idé. Onde tunger vil jo til stadighed påstå, at al Thorups succes enten har været frugterne af Glens arbejde, eller fordi vi har hevet pointene hjem på spillernes individuelle kvaliteter.

Er systemskiftet Thorups es i ærmet? Bliver det hans store mulighed for forlængelse af samarbejdet i FCM?

Raat33

Indlæg af Raat33 »

Da jeg ikke kunne finde "alternativer til trænerposten" vælger jeg at bringe mit opslag her.

Inden jeg bliver lagt ord i munden, så vil jeg lige starte mit indlæg med at sige, at jeg på ingen måder har noget i mod Jess. Det nye 3-4-3 system har fungere upåklageligt, selv med et nederlag i parken taget i betragtning. Men når du JT har kontraktudløb til sommer er det måske alligevel værd at se på alternativerne der er på markedet.

Tidligere har det være oppe og vende om man skulle forsøge at hente David Nielsen, det er ikke et dårligt alternativ syntes jeg. Hos David ser jeg nogle taktiske finesser der ville, på længere sigt, kunne hive os op på det næste niveau. Blot må man også bare nævne at David aldrig har haft mere ansvar end han har ligenu, så der er spørgsmålet om han ville kunne håntere ansvaret og presset i en større dansk klub, som FCM dog må siges at være.
Alt i alt vil jeg vurdere David til at være 6/10 som en kommende træner hvis tingene flasker sig for ham, men hvis han i stedet bukker under for presset (som det måske sker i Lyngby lige pt.) vil han være et dårligt alternativ der sætter klubben længere tilbage end da Jess var i sine dårlige perioder.

Et anden alternativ vil være at hente en træner fra udlandet, her vil vi have mulighed for at trække nitten eller ramme jackpot. Da der umiddelbart ikke dukker et navn op i mit hoved når vi taler udenlandske trænere vil jeg lade være med at gå for meget i dybden med nettop det.

Endnu et alternativ er at forlænge kontrakten med Jess Thorup, hvis holdets positive udvikling fortsætter tror jeg det ville være det sikre valg. Vi kender efterhånden Jess og ved at han under de rigtige omstændigheder kan tiltrække spillere sammen med Steinlein. Med Jess undgår vi at få et wildcard som vi ikke er klar over hvad vi er i stand til. Optimalt set laver vi en kontrakt med Jess Thorup der er betinget af at vi som minimum vinder sølv i år, på den måde får Jess chancen for at vise at han har hvad der skal til for at være træner i en absolut topklub i Danmark og derved selv kan "afgøre" sin fremtid i klubben.
Får vi sølv eller guld vil en forlængelse med Jess være 9/10.

Det sidste alternativ jeg selv er meget i tvivl om er Glenn Riddersholm (igen, nu vil jeg ikke lyde som en af de der ikke har lavet andet end at hate på Jess og bare ønsker Glenn hjem igen). Den store uenighed mellem ham og Claus Steinlein var hvor meget ansvar Glenn skulle have, her må man bare sige at den nyligt oprettede stilling som sportschef måske ville være det der kunne hive Glenn hjem igen til klubben. Hvis CS og GR kunne begrave stridsøksen ville det kunne skabe helt nye muligheder for os. Ikke nok med vi vil få en (mere) aggressiv spille stil (i hvert fald i forhold til 4-1-4-1), derudover vil det også skabe en mere seværdig form for fodbold som burde kunne løse nogle af de udfordringer vi har med faldende tilskuertal. Igen, inden vi konkludere for meget med tilskuertal vil jeg gerne have lov at afvente 3-4-3 inden det lyder som om at Glenn er vor frelser. Ikke blot vil vi kunne hive Glenn hjem, men nu hvor Priske står uden kontrakt og Lars Friis formodentligt forlader AGF sammen med Glenn, det vil betyde at vi kan hente hele mesterskabs trænerteamet hjem igen. Evt vil man kunne sende KBB og JT ned på U-19 da Bak mangler træner ærfaring og Jess virker god med ungdomsspillere og på den måde ville kunne styrke hele organisationen (ja, jeg er klar over at Jess nok har større ambitioner, men spørgsmålet er hvem der vil have ham).
For at vurdere som tidligere vil jeg, hvis GR og CS kan blive venner igen, give vurderingen 9/10.

:fcm: :fcm:
/Raat33

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Acebone skrev:
26. sep 2017, 11:13
Jeg synes, det er en interessant udvikling med det her systemskifte. Jeg er meget spændt på at se, hvor det bærer hen af. Det er næppe en pludselig mirakelkur (vi tabte jo i Parken med den), men det her kan for mig at se være Thorups store chance. Den gamle 4-5-1 (eller 4-1-4-1 om man vil) var jo bare noget, Thorup arvede fra Riddersholm.

En ting er, hvad skiftet helt konkret gør for holdet på banen. Det tillader os f.eks. at bruge Novak og Dal Hende samtidig. Det samme med Onuachu og Sørloth. Noget andet er, om det kan være det, der skal til, for at Thorup bliver mere accepteret som træner i den brede offentlighed. Det ville være bemærkelsesværdigt. I sidste ende handler det jo stadig om resultater, men det nye system kan kun Thorup krediteres for, og det er alligevel en forskel fra tidligere. Her er noget, der er helt og aldeles Thorups idé. Onde tunger vil jo til stadighed påstå, at al Thorups succes enten har været frugterne af Glens arbejde, eller fordi vi har hevet pointene hjem på spillernes individuelle kvaliteter.

Er systemskiftet Thorups es i ærmet? Bliver det hans store mulighed for forlængelse af samarbejdet i FCM?
Eftermælet bør blive vurderet på resultater. Langt det meste fortoner sig, hvis man vinder.

Jeg synes, at systemskiftet er i fin tråd med den debat, som vi har haft herinde om Thorup. Grundlæggende spiller vi ikke anderledes fodbold - presset ligner sig selv, spillet med bolden ligner sig selv. Jeg anerkender og bifalder, at Thorup med det nye system har fået taget hånd om den udfordring, der lå i, at han ønsker meget offensive backs. Ligesom han med systemet har fundet plads til både Novak og Dal Hende (som du påpeger), hvilket er to spillere, der netop begge bør starte inde.

Du får det til at lyde som om, at det er urimeligt - fordi der er skiftet system - at nævne, at det er spillernes individuelle kvaliteter, der har båret de gode resultater, men det synes jeg ikke, at det er. Jeg ser i forlængelse af ovenstående, det værende i tråd med Thorups tid i FCM. Thorups system handler netop om, at bringe de individuelle kvaliteter i frem - derfor bliver parametre som fart og fysisk afgørende i systemet. Det kan man enten bryde sig om eller lade være med. Jeg er kritisk, da jeg ikke forventer, at Sørloth og Paul kan blive ved i samme måltempo. Men jeg giver fuld kredit for, at han har fundet et system, som bedre sætter de individuelle kvaliteter i spil uden at virke helt så sårbart bagtil - det bliver i al fald spændende at følge.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Stoffer skrev:
26. sep 2017, 13:25
Du får det til at lyde som om, at det er urimeligt - fordi der er skiftet system - at nævne, at det er spillernes individuelle kvaliteter, der har båret de gode resultater, men det synes jeg ikke, at det er. Jeg ser i forlængelse af ovenstående, det værende i tråd med Thorups tid i FCM. Thorups system handler netop om, at bringe de individuelle kvaliteter i frem - derfor bliver parametre som fart og fysisk afgørende i systemet. Det kan man enten bryde sig om eller lade være med. Jeg er kritisk, da jeg ikke forventer, at Sørloth og Paul kan blive ved i samme måltempo. Men jeg giver fuld kredit for, at han har fundet et system, som bedre sætter de individuelle kvaliteter i spil uden at virke helt så sårbart bagtil - det bliver i al fald spændende at følge.
Det var mere møntet på den diskurs, der har været om, at al succes under Thorup har været enten Glen eller spillernes fortjeneste, og at al dårligdom har været Thorups skyld.

Thorup overtog tøjlerne på et tidspunkt, hvor han næsten kun kunne skuffe. Det skulle glæde mig, om det kunne lykkes ham at sætte et positivt aftryk på klubben, som er hans eget, og det er i den sammenhæng, jeg er meget spændt på systemskiftet. Jeg havde ikke selv set det komme, at vi nu skulle stå i en situation, hvor det næsten virker naturligt, at de to venstebacker og angribere kan spille samtidig.

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Jeg synes egentlig at den her tråd er blevet lidt stille. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har været super imponeret af Thorup og helt fra starten har stillet mig kritisk overfor hans evner som træner. Jeg har efterlyst system og stil mere end noget andet.

I den forbindelse løfter jeg på hatten og siger 'godt set' der... Det nye system har givet os noget qua vores løbevillige wingbacks. Jeg var også selv lidt nervøs for at bringe både Sørloth og Paul fordi jeg troede at de ville løbe oven i hinanden, men det synes jeg faktisk gik fint mod GF...

Jeg ved at en enlig svale ikke ikke bliver skudt af kanoner og gråspurve ikke gør en sommer, og det kan sikkert hurtigt vende, men ligeså hurtig jeg er til at kritisere ligeså hurtig vil jeg også gerne være til at rose... Så derfor; et anerkendende nik herfra #thumpsup #forsatannuhåberviatdetbliverved

Hvad tænker I andre? Er det tilfældigheder eller har Thorup fat i noget?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Hver gang jeg ser Helsingør spille bliver jeg mere og mere forbandet over at vi tabte derovre, det er altså 3 point som ville være rigtigt rare at have lige nu.. For sørensen de er ringe, og for sørensen vi var endnu ringere.

Låst