Spørgetime med Rasmus Ankersen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Due

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Due »

Hej Rasmus
Har i nogen som helst indflydelse på tv tidspunkterne?
Kan i som klub ikke stille krav til ikke at få alle mandag og fredags kampe? Det er svært for os med børn og lang kørevej til stadion at kunne komme til disse kampe. Hvis i som klub gerne vil have tilskue tallet op, bliver i nødt til at gøre det mere børnevenlig og tænke på i har en fanbase der ikke lige bor rundt om hjørnet eller har en metro uden for døren.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Kunne man overveje at gøre rygning forbudt på tribunerne? Jeg kan komme lige så tidlig det skal være og stadig risikere at der helt frem til slutfløjt kommer en ryger og stiller sig ved mig. Så er det vanskeligt at undgå rygning for sig selv og sin familie. Der kan som i Aalborg laves rygeområder bag tribunerne. Da fcm ganske flot donerede penge mod kræft fik jeg nyheden mens jeg stod omgivet af rygere på stadion.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Le Compte skrev:
6. sep 2017, 07:08
Kunne man overveje at gøre rygning forbudt på tribunerne? Jeg kan komme lige så tidlig det skal være og stadig risikere at der helt frem til slutfløjt kommer en ryger og stiller sig ved mig. Så er det vanskeligt at undgå rygning for sig selv og sin familie. Der kan som i Aalborg laves rygeområder bag tribunerne. Da fcm ganske flot donerede penge mod kræft fik jeg nyheden mens jeg stod omgivet af rygere på stadion.
ENIG!

oros

Indlæg af oros »

UlvenFraNord skrev:
6. sep 2017, 10:23
Le Compte skrev:
ENIG!
ENIG!

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

oros skrev:
6. sep 2017, 11:39
UlvenFraNord skrev:
Le Compte skrev:
ENIG!
ENIG!
ENIG!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jacob skrev:
6. sep 2017, 11:46
oros skrev:
UlvenFraNord skrev:

ENIG!
ENIG!
ENIG!
I 5th that

4096

Indlæg af 4096 »

RasmusA skrev:
1. sep 2017, 21:47
Jeg regner med at svare på mandag/tirsdag, så brug weekenden til at sende spørgsmål her på tråden.

Forza FCM

Rasmus Ankersen
Fantastisk initiativ af Ankersen, og fedt at vi som fans har en fra den absolutte top der tager sig tid til dette :)

Er der nogen der har en idé om, hvilken mandag/tirsdag Rasmus ville forsøge at svare? ;-)

Mere seriøst, så venter jeg selvfølgeligt gerne, da jeg mener der er stillet mange gode og relevante spørgsmål, som selvfølgelig tager tid at forholde sig til, for at kunne svare fyldestgørende på. ;)

Cortez

Indlæg af Cortez »

4096 skrev:
6. sep 2017, 18:05
RasmusA skrev:
1. sep 2017, 21:47
Jeg regner med at svare på mandag/tirsdag, så brug weekenden til at sende spørgsmål her på tråden.

Forza FCM

Rasmus Ankersen
Fantastisk initiativ af Ankersen, og fedt at vi som fans har en fra den absolutte top der tager sig tid til dette :)

Er der nogen der har en idé om, hvilken mandag/tirsdag Rasmus ville forsøge at svare? ;-)

Mere seriøst, så venter jeg selvfølgeligt gerne, da jeg mener der er stillet mange gode og relevante spørgsmål, som selvfølgelig tager tid at forholde sig til, for at kunne svare fyldestgørende på. ;)
Eller også er fokus skiftet til at få Priske tilbage i folden :D .

/Cortez

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Steffen am skrev:
6. sep 2017, 12:37
Jacob skrev:
6. sep 2017, 11:46
oros skrev:

ENIG!
ENIG!
I 5th that
Hørt. Det kan næsten ødelægge en hel kamp, at stå bag en gruppe konstant pulserende rygere. Desuden kan det, i hvert fald for eger vedkommende, være en afgørende faktor i forhold til at tage sine børn med.

Forestiller mig bitterheden over, at investere tusinde af kroner i sæsonkort, for at erfare, at rækken foran er rygere. Alene tanken er nok til, at afholde mig fra at investerer.

RasmusA

Indlæg af RasmusA »

Tak for alle spørgsmålene. Hermed mine svar. Håber de giver mening:)

1
Hvorfor valgte man at offentliggøre/gennemføre udlejningen af Riis inden handlen med den nye forsvarer var på plads? Tænker man forringer sin forhandlingsposition.

RA: Riis-udlejningen og det at købe/leje en midtstopper var ikke afhængige af hinanden. Vi har 12 kampe i efteråret, og det skal vi kunne klare med tre deciderede stoppere, og derfor var det ikke et spørgsmål om, hvorvidt Riis skulle udlejes, men mere om hvem han skulle lejes til.

2
Hvorfor reagerede man de sidste dage på behovet for ny CB? Hvad fik øjnene op for behovet, idet jeg formoder, det ikke var der ingen Apollon, for da havde man vel hentet inden de kampe?

RA: Som udgangspunkt kiggede vi ikke aktivt efter en ny midtstopper, men sidst i et transfervindue kan der opstå nogle ekstraordinære situationer, som gør, at man pludselig kan få meget dygtige spillere til billige penge. Og nogle af de muligheder kan være værd at slå til på. Vi var komfortable ved at have Kian, Korcshmar og Halsti, men i de sidste timer opstod der en mulighed for at hente en spiller, vi har scoutet i meget lang tid, på en lejeaftale med købsoption. Kunne vi hente så dygtig en spiller uden at tage nogen nævneværdig økonomisk risiko, var det værd at prøve af, og vi undersøgte derfor muligheden, men i sidste ende kunne enderne alligevel ikke mødes.

3
Hvor længe regner I med at kunne holde på Nissen?

RA: Får vi det rigtige bud, kan det godt komme i spil, at han bliver solgt næste sommer.

4
Hvad er planen med Offensiv Midt typer som Duelund, VdV og Kraev? Det virker ikke til at Thorups foretrukne startopstilling har plads til en 10'er, så hvorfor bliver der siignet nye spillere til den position?

RA: Duelund spillede vel som 10’er i hele foråret, så jeg er ikke sikker på, at jeg køber din præmis om, at der ikke er plads til en 10’er. Kraev ser jeg heller ikke kun som 10’er, men som en mere fleksibel spiller, der også kan spille kant, 8’er og som angriber. Men der er ikke så meget andet at sige til det end at vi har en stærk og bred trup. Ikke alle kan spille, og uanset hvordan vi stiller op, vil der være nogle meget dygtige spillere, som der ikke er plads til i startopstillingen.

5
Hvad er planen med Jakob Poulsen? Er der en erstatning i kikkerten, når han inden alt for længe sætter støvlerne på hylden?

RA: Jakobs kontrakt udløber med udgangen af sæsonen, og vi har aftalt med ham, at vi sætter os ned og tager en snak om fremtiden, når transfervinduet er lukket. I forhold til at erstatte ham på sigt, så synes jeg, at vi i Kaan, Frank og Baidoo har nogle topspillere i svøb på den position. Men vi kigger på alle muligheder, også dem der involverer at hente en mere rutineret spiller ind udefra, hvis konklusionen bliver, at vi ikke forlænger med Jakob.

6
U19 holdet skal ikke deltage i Youth League i år, er der nogle planer om andre turneringer som de skal deltage i, i stedet for?

RA: Vi spiller med i mange internationale turneringer, for det er helt afgørende for udviklingen af vores unge spillere, at de bliver matchet på internationalt topniveau. Selvfølgelig er det ærgerligt, at vi ikke vandt U19 mesterskabet for tredje år i træk, men der findes andre muligheder end Youth League for at blive matchet mod de bedste udenlandske hold.

7
Håber det naturligvis, men er Benham stadigvæk vores ejer hvis vores målsætning ikke ender med at holde, altså 3 gruppespil inden 2020 var det vist ?

RA: Som udgangspunkt ja. Han har ingen planer om at skille sig af med klubben.

8
Har Benham det godt med at være ejer af 2 klubber og får han og Brentford noget ud af samarbejdet med Fcm. Får Fcm noget ud af det udover det økonomiske selvfølgelig ?

RA: Som du sikkert kan regne ud, stiller Brentford-fansene det samme spørgsmål: Hvad får vi ud af, at vores ejer også ejer FC Midtjylland? Svaret er, at han holder meget af begge klubber, og vi arbejder hele tiden på at udvikle samarbejdet. For eksempel er en af mine opgaver at sikre, at begge klubber strategisk holder retningen på det, som Matthew ønsker at se, og derudover deler vi mange erfaringer på tværs om alt fra dødboldsstrategier til sleep-training programmer. Min holdning er, at der hvor der for alvor kan komme et frugtbart samarbejde er, hvis Brentford kommer i Premier League en dag, fordi det vil åbne nogle muligheder for spillerudveksling på et højere niveau til gavn for begge klubber både sportsligt og økonomisk.

9.
Kan se at Brentford har signet med en del danskere efterhånden. Er det en trend der fortsætter? 

RA: Måske. I sagens natur kender vi det danske marked rigtig godt, og fordi mange danske spillere samtidig synes, at Brentford er et fedt projekt, så har vi været i stand til at tiltrække rigtig gode spillere uden at sprænge banken. Der er ingen grund til, at det ikke kan fortsætte på den måde.

10.
De engelske ligaer er betydeligt mere fysiske end den danske superliga, prøver man på sigt at ændre nogle mekanismer som virker i England og overføre det til Fcm ?

RA: Umiddelbart ikke. Mange af de ting ligger dybt i kulturen, og jeg tror, at det er svært at overføre til en anden kulturel kontekst.

11.
Kunne det være en mulighed engang, at Brentford kommer til Mch Arena og spiller mod vores første hold ?

RA: Vi har snakket meget om det, men det er svært at finde et tidspunkt, der er optimalt for begge klubber i forhold til sæsonplanlægningen.

12
Hvad er der gået galt imellem van der Vaart og trænerteamet/ledelsen? Han har længe været spilleklar, men bliver kun benyttet i reserveholdskampe. 

RA: Jeg tror ikke, at der som sådan er gået noget galt. Det er mere et spørgsmål om, at trænerteamet har ment, at nogle andre spillere var bedre, og derfor spiller Van der Vaart ikke lige nu.

13
Føler du, at FCM er god nok til at håndtere spillere med kant? Tænker på Pusic, Duelund og til dels van der Vaart, som alle har været i unåde i den seneste periode.

RA: Jeg har hørt den påstand tidligere, men hvad præcist bygger den egentligt på? Jeg synes faktisk, at FCM er en klub, hvor der er plads til folk med kant. Erik Sviatchenko havde også masser af kant, og han må vel betegnes som en succes. Det samme med Petter Andersson. Og Kristian Bak. Husk i øvrigt på at Pusic i sit første halvandet år i klubben scorede i hver anden kamp. I det lys er det svært at argumentere for, at FCM ikke har fået Martin Pusic til at fungere. Mikkel Duelund er den mest scorende teenager i Superligaens historie. Det er vel også en succeshistorie. For de fleste spillere er der selvfølgelig op- og nedture, men over tid synes jeg ikke, at der er belæg for at sige, at FCM har svært ved at håndtere personligheder med kant. Snarere tværtimod.

14
Vi har Jakob Poulsen, Tim Sparv (og Rafa) som alle har udløb til sommer - altså, to af vores tre vigtigste derinde. Arbejdes der på en forlængelse af de to, eller regner man med at begge forsvinder ved udløb? 

RA: Vi er i dialog med dem begge to, men om det udmønter sig i kontraktforlængelser er for tidligt at sige noget om.

15
En anden ting, der springer mig i øjnene ang. de centrale midtbanespillere er alderen - vi har Janus Drachmann, Jakob Poulsen, Tim Sparv og selvfølgelig Rafa som alle har rundet minimum 150 profesionelle kampe på højeste niveau i dansk målestok, men 3 af de 4 har også rundet 30 år. Kigger man på de næste i køen, så er de allesammen under 20-21 år, og langt de fleste af dem har under 10-20 kampe. Er det en problemstilling man tager seriøst, med tanke på udløb fra de ovennævnte? Skal vi i næste sæson starte HELT forfra med 2-4 helt grønne spillere, på hvad jeg mener er holdets vigtigste position, eller overvejer man at sikre midtbanen til næste sæson allerede til vinter i form af et indkøb af en profil? 

RA: Det er klart, at hvis Jakob og Tim forsvinder på én gang, så vil vi formentligt købe en mere rutineret spiller til de position. Det afhænger også lidt af, hvordan Baidoo, Frank og Kaan udvikler sig over det næste års tid. Men vi er opmærksomme på, at vi står foran et generationsskifte på vores centrale midtbane, og vores opgave er at sørge for, at overgangen ikke bliver for brat.

16
Min sidste observering vedr. midtbanen er, at vi pt. har 4-6 centralemidtbane spillede som har sine klare forcer uden bolden/i defensiven, og egentligt kun har Jakob Poulsen og Rafa (Duelund og Kraev regner jeg som 10'ere) som kan spille fremad. I min verden mangler der en 8'er ala. Petter - altså en dynamisk, box-to-box spiller, som kan gøre en forskel både offensivt og defensivt - er du enig i denne påstand, og er det noget man forsøger at gøre noget ved udefra? Som jeg ser det er vi pt. virkelig afhængige af Jakob Poulsen, og at han performer, for ellers er vi tvunget til at spille de direkte bolde på enten Paul eller Borring. OB-kampen var for mig et tydeligt bevis på denne påstand, hvor kampen ændrede karakter da Polle kom ind. 

RA: Til dels enig. Men både Frank, Baidoo og til dels Kaan er dynamiske spillere, der også er gode på bolden, så jeg er ikke så bekymret for det i et fremtidsperspektiv. Jeg kan godt genkende udfordringen du beskriver lige nu, men jeg vil også sige, at når vi spiller med Drachman, Tim og Jakob central på samme tid, så bliver vi mere afhængige af Jakobs offensive kompetencer end hvis vi for eksempel – som i foråret – spiller med en 6’er, en 8’er og en 10’er.

17.
Er der tanker om at ny sports chef skal findes inden der skal snakkes om ny træner eller forlængelse af Thorup ?

RA: I den ideelle verden, så ja. Men det er vigtigere, at vi finder den rigtige person, end at det sker inden en bestemt dato.

18.
Hvad gik der galt med Novak handlerne? Var prisen ikke rigtig for jer, eller ville Novak ikke de klubber der kom?

RA: Det blev aldrig helt konkret. I Brentford solgte vi Maxime Colin til Birmingham i de sidste timer på den sidste dag af vinduet, og samtidig kunne vi se, at det ville blive svært for os at få den pris, vi ville have, for Filip Novak. Derfor overvejede vi en lejeaftale til Brentford, men der var ikke nok tid til at eksekvere den ide til sidst, og derfor gik vi fra den igen.

19.
Målsætningen er jo som bekendt 3 gruppespil inden 2020, hvilket var 3 af 6 muligheder for at nå gruppespillet da målsætningen blev lavet.
Det er et overambitiøst mål som blev lavet på et tidspunkt hvor vi ikke var i nærheden af seedninger i playoff runden.
Hvis man kigger på vores chance for at nå et enkelt gruppespil og bruger bookmakernes vurderinger som grundlag (de lever trods alt af at udstikke odds så det er bedste vurderingsgrundlag for lægfolk som mig) så vil vi kunne forvente at ramme et gruppespil 25-30% af tilfældene forudsat at vi bliver seedet i playoff runden. Hvis man budgetterer efter at ramme hvert andet gruppespil for at få økonomien til at hænge sammen så er kimen i bedste FCM stil lagt til en uendelig stime af blodrøde regnskaber, lige indtil den dag Benham siger stop. Benham har hele tiden sagt at han er gået ind i FCM for at lave forretning ikke for vores blå øjnes skyld, så jeg formoder ikke at budgetterne har brug for gruppespil hvert andet år for at hænge sammen. Kan du løfte lidt af sløret for hvor ofte vi skal ramme et EL gruppespil for at få tingene til at hænge sammen økonomisk?

RA: Jeg kan godt lide din argumentation:) For det første er jeg enig i, at det var en meget ambitiøs målsætningen, vi satte, for på det tidspunkt var vi ikke i nærheden af at være seedede, men var vi kommet med i år, havde vi været meget tæt på at nå i mål. Vi har trods alt været i playoff fire år i træk, og det er stærkt i sig selv, men alligevel er skuffelsen over ikke at komme med i år meget stor, fordi det ville have sikret klubbens seedningsgrundlag de næste 5-6 år. I forhold til økonomien, så budgetterer vi – som for eksempel FC København - ikke med at komme i gruppespil. Men det er klart, at hvis ikke vi kommer i gruppespillet, så betyder det, at vi skal rejse mere kapital gennem spillersalg for at få butikken til at løbe rundt.

20.
Er spillet acceptabelt?

RA: Det har været svingende i denne sæson indtil videre. Noget har været rigtig godt, noget har været ret skuffende.

21.
Har klubben fortrudt VdV?

RA: Nej. Men hvis det havde kostet klubben mange millioner, så havde det været en dårlig case.

22.
Hvorledes er det lykkedes, at ødelægge en af ligaens mest hypede angribere i form af Pusic?

RA: I sit første halvandet år i klubben scorede Pusic i hver anden kamp. Herefter havde han et halvt år, hvor han spillede meget lidt, og så var han på leje i et halvt år i Holland, inden vi solgte ham til FC København. I det lys er det noget hårdt at sige, at vi har ødelagt ham. Reelt set taler vi om et halvt år, hvor han ikke har fungeret optimalt. Vores aftae med ham var, at han skulle være solgt sidste sommer, men da transferen med Standard Liege faldt til jorden på den sidste dag af vinduet, endte han med at blive. På det tidspunkt havde Pusic sagt mentalt farvel til FC Midtjylland, og det var svært at se ham komme tilbage igen, samtidig med at vi havde taget beslutningen om, at vi ville investere de nødvendige kampe i at gøre Paul Onuachu til den topspiller, han er i dag.

23.
Har I forståelse for, at folk er begyndt at være utilfredse med klubben og spillet?

RA: Jeg har det fint med, at fans er kritiske over for klubben. Den man elsker, tugter man. Sådan er det. Jeg synes indimellem, at kritikken kommer på baggrund af en glorificering af fortiden, som er lidt ude af proportioner. Folks forventninger til både spil og resultater er over de sidste tre år steget til et niveau, hvor man kan diskutere, om de er realistiske. Jeg tror, at mange fans vil kunne genkende, at når vi vinder i dag, er det forventet, måske nærmest bare en lettelse, og når vi taber, så er helvede løs. Det er en stor forandring i forhold til tidligere, men sådan er det at være en topklub, og der er ingen i klubben, der skal pive over det, men indimellem er der brug for flere nuancer i kritikken, end det er tilfældet.

24.
Hvad er profilen på den nye sportschef?

RA: I forhold til netværk, forhandlingsevne, scouting og nogle af de klassiske kompetencer en sportschef skal have, så er vi allerede dækket godt ind på flere af de områder, specielt med Ove P i staben nu. Det er klart, at den nye spotschef også skal kunne bidrage på de områder, men allervigtigst er det, at han skal kunne lede en organisation med mange passionerede mennesker og implemetere strategien, som bestyrelsen udstikker. Han skal være et kulturelt godt fit til klubben, og så skal han kunne se sig selv i klubben de næste 5-10 år. Derfor udelukker jeg heller ikke, at det kan blive en person, der i dag ikke allerede arbejder som sportschef i fodboldens verden.

25.
Der har herinde været noget snak om en manglende lederfigur i midterforsvaret. Det er ikke nogen hemmelighed, at vi har lukket temmelig mange mål ind dette kalenderår, og generelt har der været en del udskiftninger i midterforsvaret siden den stærke "Kianchenko"-duo. Det virker ikke helt som om, vi har fundet et solidt fodfæste siden da. Endvidere har der været snak om, at de nuværende midterforsvarere er ret introverte typer, og at vi godt kunne bruge en anden type til at skabe et godt defensivt fundament. Hvordan ser du på det? Hvor meget fylder overvejelser om persontype i jagten på en evt. ny midterforsvarer?

RA: Jeg er enig i, at vi sidste efterår skreg efter mere ekstroverte og markante personligheder. Som vi har forklaret tidligere, var det blandt andet derfor, at vi skrev kontrakt med Dal Hende og Drachman. Jeg synes, at der på nuværende tidspunkt er nok lederskikkelser på holdet, men når vi scouter spillere er det helt sikkert noget, der fylder meget, at det er den rigtig persontype.

26.
Sørloth har umiddelbart fået en kanonstart i klubben og bliver så småt udråbt som et scoop i medierne. Hvor overraskede har I været over hans start?

RA: Vi er måske lidt overraskede over, at han har vist så højt et niveau så tidligt. Men alle – både cheftræner, chefscout, sportsdirektør osv. - var vilde med ham, før han kom. Vi synes, at han var en meget komplet angriber: stor og stærk, men også hurtig og en stærk afslutter.

27.
Kan du kommentere på jeres overvejelser i forbindelse med transferen af Pusic til FCK, herunder be- eller afkræfte rygtet om, at Pusic selv nægtede at spille for os til sidst? Er der en sandhed i det, eller er det bare løse og ubegrundede rygter?

RA: På mange måder var vi en dårlig situation med Martin Pusic. Vi havde en dyr spiller med fire måneder tilbage af sin kontrakt, der ønskede at komme væk, men havde så store krav til sine personlige vilkår, at det så svært ud at finde en løsning. Worst case, så var han endt med at blive sin kontrakt ud uden at spille et eneste minut, og det var på det tidspunkt et realistisk scenarie. Det er klart, at vi helst ikke vil sælge spillere til vores direkte konkurrenter, men vi blev rigtig fint kompenseret af FCK, meget bedre end hvis vi havde solgt ham til udlandet, og faktum var, at han var tredje- eller fjerdeangriber hos os. Så ved jeg godt, at vi løber den risiko, at han hamrer kasser ind for FCK, og så ser vi pludselig usmarte ud. Men chancen for, at FCK alligevel havde købt en anden top-angriber var temmelig stor. På bundlinjen var der argumenter for og imod at sælge ham til FCK, men økonomisk set var det en no brainer at gøre det.

28.
Hvor tæt var I på at sælge Paul i denne omgang? Var der tilbud fra andre klubber end Bremen? Og hvor opsat var Paul selv på at komme videre i dette transfervindue?

RA: Der var flere store klubber, der var meget interesserede, men vores svar var ”not for sale”. Og Paul kan sagtens se ideen i at blive hos os et år endnu. Med Matthews økonomiske opbakning, så er vi ikke tvunget til at sælge nu for at lukke et hul. Vi kan godt tillade os at lave et underskud på den korte bane og vente på, at prisen rammer det rigtige niveau.

29.
Bliver det ikke et problem at opnå jeres mål med antal spilleminutter til akademispillere i efteråret? I øjeblikket er det kun tre akademispillere, som ser ud til at få fast spilletid (Paul, Rilwan og Nissen).

RA: Måske. Det er rigtigt, at vi er bagefter, men jeg forventer, at det bliver bedre i løbet af sæsonen. Men det er også værd at bemærke, at vi har valgt en strategi, hvor vi har lejet nogle af de unge ud et halvt til et helt år for at gøre dem klar. Jeg forventer ikke, at vi rammer 40% i år, men jeg forventer, at vi kommer i nærheden af 30%.

30.
Hvem er i bedst form: Dig, van der Vaart eller Steinlein?

RA: Lad os sige det sådan her: Det er i hvert fald ikke Steinlein.

31.
Hvad er den langsigtede plan med Mabil - afløser for Hasan?

RA: Det kunne man godt forestille sig.

32.
I Bach og Mikkel A. havde vi nogle verbale typer på banen - har det fokus at der skal være nogen til at hive gutterne op når det behøves?

RA: Det er vigtigt for ethvert hold, men jeg synes, at vi i spillere som Dal Hende, Tim Sparv og Drachman stadig har nogle af de typer.

33.
Omkring Rafael van der Vaart. Man kan læse at hans form kritiseres. Men er det ikke også klubbens ansvar, har vi ikke folk ansat til netop at hjælpe spillerne i form? Eller mangler vi den fornødne ekspertise? 

RA: Det er først og fremmest spillerens ansvar, men selvfølgelig bærer klubben også et ansvar. Og her må vi bare erkende, at det desværre (endnu) ikke er lykkedes at få ham i en fysisk forfatning, hvor han har kunnet gøre en forskel uge efter uge. Næsten hver gang han har været på vej, er han desværre ramt ind i en skadeperiode, der har sat ham tilbage.

34.
Hvad er planen for næste transfervindue? Hvis vi er med i mesterskabskampen, vil man så gøre som sidst hvor man købte Pusic?

RA: I sidste ende er det op til Matthew, hvad der skal ske, og hvor meget han vil satse økonomisk, men jeg vil ikke udelukke, at han kunne finde på at satse ligesom vi gjorde sidst.

35.
Er der ændret på forudsætningen på Thorups' bonus i form af 40 % af spilletiden, skal gå som akademi minutter, 
med tanke på at transfervinduet i hvert fald ikke isoleret gør det nemmere for Thorup at opfylde denne målsætning?

RA: Nej, men vi har taget en bevidst beslutning om at leje en del af vores unge spillere ud til fast spilletid. Det betyder, at vi formentligt ikke når 40% i indeværende sæson, men det er en investering i fremtiden.

36.
UEFA har som bekendt lavet deres forslag om en reform for en ny 2018-2021 access list. Har du noget nyt du kan melde fra ECA møde, evt. om denne reform er gået igennem og godkendt?

RA: Jeg har lige været til ECA møde i Geneve, hvor det blev diskuteret, og det tyder på, at der i fremtiden vil blive mere vægt på den enkelte klubs kofficient og mindre på landets kofficient. Umiddelbart er det en fordel på den korte bane for FCM, fordi vi har optjent relativt mange point over de seneste par år.

37.
Denne foreslåede reform er selvfølgelig utvivlsom skidt nyt for dansk fodbold, kommer det til at ændrer FCM's strategi fremadrettet?

RA: De nye reformer betyder, at det bliver sværere at komme i Champions League for danske hold. Til gengæld kommer der flere penge ind i Europa League, og der er også en chance for, at det bliver lettere end i dag at kvalificere sig. Fra et egoistisk FCM synspunkt ser jeg egentligt ikke det som en stor forringelse af vores konkurrencevilkår, men det er klart, at det for dansk fodbolds synspunkt er ærgerligt, at det bliver meget vanskeligt at få hold med i Champions League gruppespillet.

38.
Hvad er status på FCM her i september 2017; er vi i fremgang? Spiller vi den type fodbold vi gerne vil?

RA: 17/18-sæsonen har været svingende. Vi har spillet rigtig mange kampe, og jeg vil gerne vente med fælde dom, indtil vi har set, hvordan vi har udviklet os, når vi kommer frem til vinter og har været i en mere normal kamprytme. I perioder har der været tegning til noget rigtig godt, men vi må også erkende, at vi har haft markante udfald, for eksempel i de to sidste hjemmekampe i Europe League.

39.
I har stået i spidsen for FCM i 3 år; hvad ville I gøre om? Hvor har I taget fejl, og hvor har I haft ret?

RA: Hvad er gået godt? Vores mål var at føre FCM ind på den europæiske scene. Det synes jeg er lykkedes med fire gange i playoff og en gang i gruppespillet, selvom jeg meget gerne havde set os i gruppespillet i år. Hvor har vi taget fejl? Jeg var ikke tilfreds med vores transfervindue sidste sommer. Vi arbejdede under nogle meget vanskelig økonomiske forudsætninger på det tidspunkt, men vi må også erkende, at vi desværre ikke fik sammensat truppen rigtigt, og det har vi siden forsøgt at rette op på.

40.
Jeg kunne godt tænke mig, at høre om det stadig er jeres vurdering, at vi virkelig er på rette vej når vi ser på jeres egne tabeller?

RA: Der er mange misforståelser derude omkring ”table of justice”, men grundlæggende er det en metode til at kigge på nogle underliggende indikatorer, som ofte fortæller mere end et øjebliksbillede af tabellen gør. Og faktuelt performer vi som et tophold. Et andet spørgsmål, som data jo ikke giver svaret er, om vi kunne performe bedre end vi gør. Og det er helt sikkert, at der er mange muligheder for forbedring i vores spil. Jeg fornemmer også, at der er mere potentiale i holdet, end vi har vist indtil videre i denne sæson, og det forventer og tror jeg på bliver forløst i denne sæson.

41.
Hvem ser I som top 3 mest værdifulde spiller i truppen pt. i forhold til transferværdi hvis de skulle være solgt dette eller næste vindue?

RA: Min mening:
1. Paul
2. Sørloth
3. NK

42.
Hvordan bedømmer du vores nuværende trups styrke i forhold til mesterskabssæsonen? Jeg vil mene vi er noget svagere stillet nu end vi var i 2015. Jeg vil mene, at BIF har overhalet os som førsteudfordrer til FCK. 

RA: Jeg mener, at vores hold er minimum lige så stærkt som i mesterskabssæsonen, men vores modstandere er også markant stærkere end de var dengang.

43.
Kigger I på hvor meget Hjulmand får ud af en ultra ung trup i Farum? Han virker dygtig?

RA: Man må tage hatten af for FCNs evne til at bringe deres unge spillere ind på førsteholdet og samtidig skabe resultater.

44.
Jeg betragter 17/18 mesterskabet som værende lige så "billigt" som 2014/2015, fordi FCK har glemt at tænke sig tilstrækkeligt om i forbindele med deres transfervinduer, og således ikke er de klare favoritter som deres økonomi ellers automatisk vil udnævne dem til. Hvis FCM skal være mestre, skal det være i sæsoner hvor FCK genopbygger/dummer sig. 

RA: Det er billigere end det var sidste år, men det er ikke lige så billigt som i 14/15. Ligaen er markant stærkere i dag, og et hold som Brøndby er langt stærkere end de var, da vi blev mestre. Men jeg er enig i, at FCM ikke er uden muligheder, og det er blandt andet også en af grundene til, at vi på transfersiden har forsøgt at give trænerteamet de optimale forudsætninger ved at købe tidligt ind og samtidig holde på vores profiler.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Tusind tak for alle svarene, det var meget interessant :-)

Falcons

Indlæg af Falcons »

Tak Rasmus

jeg har lidt svært ved at acceptere argumentet/undskyldningerne for et billigt mesterskab - de findes ikke. Brøndby er blevet bedre, men AaB er blevet væsentligt svagere og sådan kan man blive ved.

FCK var rigtig stærke i sidste sæson, men ellers har jeg svært ved at se, at ligaen er blevet bedre. Snare Tværtimod. Vi er faldet i niveau taktisk, teknisk og bestemt udtryksmæssigt.

Vores eget hold i mesterskabssæsonen var rigtig rigtig stærkt, og ubehageligt at spille imod. Aggression,fight, teknik, individuele færdigheder, team spirit, vindermentalitet og STABILITET var kendetegnet for holdet. sejrene kom i lange stimer, ikke en til to af gangen som det har været tilfældet de sidste to år.

Ovenstående tillægsord, er i dag kun noget der vises i korte perioder i løbet af en kamp..ikke i måneder som vi var blevet forkælet og forvent med. Beskrivelsen af holdet i dag vil ikke indeholder ordene Stabilitet, teknik, individuelle færdigheder og vindermentalitet. Dog vil der blive tilført ordet arbejdsmænd uden væsentlige tekniske færdigheder.

Hvor gør det ondt at se og konstatere. Og vi BURDE jo stå stærkere og mere solide i dag end vi gjorde for 3 år siden uden penge, men vi havde en forbandet stærk mentalitet...jeg tror, der er mange der mener, at vi har afviklet i stedet for at udvikle i to år.

Efter vinder Sæsonen blev der sagt, at vi i hvert vindue ville bygge 5% på.....beklager, men det tror jeg ikke engang at i kan se. Forklaring og årsag udbedes - eller vær ærlig og sig at vi ikke har forvaltet vores penge/indkøb fornuftigt.

After all - vi vil alle det samme.

Sander

Indlæg af Sander »

falcons fulstændig enig med dig.

Endvidere er de fleste svar- politikker svar

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

I sidste fanforum, mindes jeg at du skylder os en forklaring om sagen med den ghansesisk angriber og Werder Bremen? "Skal vi ikke gemme den til det næste fanforum?" :D :D

"1. Hvilken ung ghanesisk angriber drejer det sig om? Kan vi få et navn, nu han alligevel har skrevet under med en anden klub?
Skal vi ikke gemme de saftige detaljer af den historie til det næste fanforum?"

Skrevet af kære Rasmus A :D

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

FCMInside skrev:
7. sep 2017, 09:26
I sidste fanforum, mindes jeg at du skylder os en forklaring om sagen med den ghansesisk angriber og Werder Bremen? "Skal vi ikke gemme den til det næste fanforum?" :D :D

"1. Hvilken ung ghanesisk angriber drejer det sig om? Kan vi få et navn, nu han alligevel har skrevet under med en anden klub?
Skal vi ikke gemme de saftige detaljer af den historie til det næste fanforum?"

Skrevet af kære Rasmus A :D
Denne tråd er vel ikke Fanforum? Fanforum er et arrangement - formentlig i BW-loungen på stadion - hvor folk møder fysisk op og stiller spørgsmål og får svar...Eller tager jeg helt fejl?

Besvar