Spørgetime med Rasmus Ankersen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Jakla »

Hvad er den langsigtede plan med Mabil - afløser for Hasan?

I Bach og Mikkel A. havde vi nogle verbale typer på banen - har det fokus at der skal være nogen til at hive gutterne op når det behøves?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Omkring Rafael van der Vaart. Man kan læse at hans form kritiseres. Men er det ikke også klubbens ansvar, har vi ikke folk ansat til netop at hjælpe spillerne i form? Eller mangler vi den fornødne ekspertise?

Jeg tror der er rigtig mange som undrer sig over, at man ikke i det mindste tager ham med på bænken, og bruger ham det som formen nu må række til. At han er kommet til FCM er et kæmpe prestigeprojekt, og vi er for mig at se selv de store tabere, hvis vi ikke formår at få noget ud af det. Jeg formoder da at man har undersøgt hans tilstand, inden man skrev med ham?

Det er let at se at han ikke umiddelbart passer ind i den spillestil der praktiseres, men igen, det må da have været noget man undersøgte før man skrev med ham?

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Jeg vil netop også gerne spørge, om han ikke mener at der er et problem, når træneren tilsyneladende har et problem med at få spillere som Pusic, Kadlec og VdV til at performe?

Vijen

Indlæg af Vijen »

Hej Rasmus

Hvad er planen for næste transfervindue? Hvis vi er med i mesterskabskampen, vil man så gøre som sidst hvor man købte Pusic?

Hvad er planen for at finde Jakob Poulsens afløser? Er det en af de unge som skal overtage, eller vil man hente en erfaren leder til midtbanen. Hvis I vælger at hente en udefra, skal vi så forvente at se ham før Jakob stopper eller kigger I først på det når Jakob giver besked om karrierestop.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Er der overvejelser om at tilknytte en mental træner eller er der allerede en der fungere dom sådan? Hvorfor/hvorfor ikke?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hej Rasmus

Ligeledes ros for at fortsætteved med dette initiativ. Fremragende er det :)

1. Akademiminutter
Er der ændret på forudsætningen på Thorups' bonus i form af 40 % af spilletiden, skal gå som akademi minutter,
med tanke på at transfervinduet i hvert fald ikke isoleret gør det nemmere for Thorup at opfylde denne målsætning?

2. Mentaltræner
Rene Petersen blev aldrig erstattet 1:1,
Med et kig på truppen og nogle af de seneste præstationer (fra bl.a. Kroon, Duelund, Riis m.fl.) kunne det godt ligne en mentalbarriere nogle er spillerne har ramt. Har det været på tale eller kunne det være en idé, igen at ansætte en fuldtids mentaltræner og ikke 'nøjes' med Andersson når han har tid til at flyve fra Stokholm?
Kunne også være et emne i forhold til at klubben leder efter lederskab på banen, hvor en sådan ville kunne bidrage.
(I hvert fald hvordan det ser ud i undertegnets øjne)

3. UEFA Access List
UEFA har som bekendt lavet deres forslag om en reform for en ny 2018-2021 access list.
Har du noget nyt du kan melde fra ECA møde, evt. om denne reform er gået igennem og godkendt?
- Denne foreslåede reform er selvfølgelig utvivlsom skidt nyt for dansk fodbold,
kommer det til at ændrer FCM's strategi fremadrettet?

/Steffen

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Fedt at du tager dig tid, Rasmus!

Spørgsmål.
1. Hvad er status på FCM her i september 2017; er vi i fremgang? Spiller vi den type fodbold vi gerne vil?

2. Hvad er jeres indtryk ift fansene og den generelle stemning omkring klubben. Hvis du selv skulle svare, vil du så mene, at fansene generelt er positive eller kritiske overfor Jess Thorup?

3. I har stået i spidsen for FCM i 3 år; hvad ville I gøre om? Hvor har I taget fejl, og hvor har I haft ret?

4904

Indlæg af 4904 »

Hej Rasmus

Tak fordi, at du tager dig tid til os.

Jeg kunne godt tænke mig, at høre om det stadig er jeres vurdering, at vi virkelig er på rette vej når vi ser på jeres egne tabeller? Jeg tænker, at vi der simpelt har været store udsving bl.a. Helsingør, Brøndby og imod Arka Gdynia var vi pisse heldige med at score til sidst, hvorefter Jess Thorup stiller sig op og snakker om en god indsats – jeg tænker kan det virkelig være rigtigt, at der skal være så mange bump på vejen, og det må også lyde hult på bestyrelsesniveau når Jess gang på gang snakker om vi er uheldige osv. Hvor lang en snor skal der til for at vi kan få noget frisk blod ind på trænersiden? Og ret beset har han kun kvalificeret os til europa på baggrund af godt trænerarbejde af Glenn - tiden må vel forhåbentlig snart løbe ud for ham....

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Hvem ser I som top 3 mest værdifulde spiller i truppen pt. i forhold til transferværdi hvis de skulle være solgt dette eller næste vindue?

Paul er vel klart 1'er - resten har jeg lidt svært ved selv at vurdere.

Nissen er ung, målscorende, chanceskabende og har den rette attitude, så han komme vel på listen.

Duelund har et uomtvisteligt talent, men har ikke fået fornøden spilletid denne sæson hvilket vel trækker noget ned, fortsætter det sådan styrtdykker hans værdi vel.

Novak har tidligere været på tale til store ligaer, men interessen er måske dalet en smule.

Sørloth har allerede vist en masse, men at tale om ham som en af vores store salgsemner allerede er nok lige tidligt nok - fortsætter målstimen springer han dog nok hurtigt op på en 1./2. plads.

Hassan præstere kontinuerligt på højt niveau og skal vel væk til vinter når han får statsborgerskab - kan han presse sig ind i top 3 værdimæssigt?

Sparv og JP anser jeg ikke for at have en transferværdi grundet deres kontrakt situation i klubben pt.

Hvad er klubbens egne tanker?

Og kæmpe ros for at du gider dette. En lille del af din tid, giver et kæmpe tilhørsforhold til os fans, vi føler vi bliver hørt og betyder noget. Kæmpe cadeau!

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Hej Rasmus

Fedt med endnu en spørgetime.

Jeg betragter 17/18 mesterskabet som værende lige så "billigt" som 2014/2015, fordi FCK har glemt at tænke sig tilstrækkeligt om i forbindele med deres transfervinduer, og således ikke er de klare favoritter som deres økonomi ellers automatisk vil udnævne dem til. Hvis FCM skal være mestre, skal det være i sæsoner hvor FCK genopbygger/dummer sig.

Hvor høj grad spekulerer I i den slags når I planlægger transfers.

Hvordan bedømmer du vores nuværende trups styrke i forhold til mesterskabssæsonen? Jeg vil mene vi er noget svagere stillet nu end vi var i 2015. Jeg vil mene, at BIF har overhalet os som førsteudfordrer til FCK.

Kigger I på hvor meget Hjulmand får ud af en ultra ung trup i Farum? Han virker dygtig?

PFT

Michael Rose

Sander

Indlæg af Sander »

Hej Rasmus!

Vi er mange, tilskuere, fans, journalister mfl., som ikke kan se nogen kvalitet i Thorup som træner hos os. Jeg har ikke oplevet nogen ros til ham fra andre end cs og dig.

Vi har oplevet flere utilfredse spillere end før han trådte til.
Jeg og rigtig mange tilskuere bliver væk fra jeres kampe, og utilfredsheden med Thorup har fra dag 1 været der og er kraftig tiltagende. Sidste kamp mod Lyngby var der 4512.
Stemningen omkring fcm og jer er dårlig.

Er Thorup i dine øjne en top 3 træner?

Hvilke kvaliteter er det du ser i ham?
Er han en stærk leder?
Ser du ham en der kan udvikle talenter?
Kan han få spillerne til at yde ekstra?

Jeg håber også, at du efter hånden kan ser at fcm har store udfordringer pga. træneren.

Jeg håber ikke, at du er ligeglad med situationen hvor mangeårige fans bliver væk fra kampene, for så tager det lang tid før vi kommer igen og der er langt til de 8000 I ønsker til kampene.

Jeg forstår ikke, at I ikke lytter til omgivelserne og handler.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sander skrev:
4. sep 2017, 20:22
Vi er mange, tilskuere, fans, journalister mfl., som ikke kan se nogen kvalitet i Thorup som træner hos os. Jeg har ikke oplevet nogen ros til ham fra andre end cs og dig.
Vil bare lige rose dit indlæg, at du taler på alles vegne og dermed tager alle andre til indtægt for din holdning.
Det er fandme i orden retorik, er vi mange der synes.

Raat33

Indlæg af Raat33 »

Nu hvor Brian Priske har ophævet sit samarbejde med FCK ville han så være spændende at tilføre til trænerteamen

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Raat33 skrev:
5. sep 2017, 13:51
Nu hvor Brian Priske har ophævet sit samarbejde med FCK ville han så være spændende at tilføre til trænerteamen
Den havde jeg ikke set komme. Måtte lige have det verificeret.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6808479

Han skal da tilbage til os. Forhåbentligt.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Hvornår træffer man beslutning om ny træner fra næste sæson ?

Mange nedgør Rafael og angiver ham som en færdig mand der ikke kan løbe, men efter den video man ser i dag fra træning, så ser han da skarp ud, han sætter en modspiller af med en fint, han tænker hurtigere med bolden end de andre kan gøre, har et eminent blik for rummene.

Synes du det er ok at nogle nedgør en så stor stjerne, jeg tænker her egne fans ?

Har man kunnet håndtere så stor en stjerne, her tænker jeg på bla. hierarkiet, udefra ser det jo ud som om noget ikke er afstemt mellem Hollænderen og Thorup.

Besvar