Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af tubbe93 »

I forhold til Kroon nu måske er på vej til Horsens, vil jeg lige dele noget, jeg ikke har set andre steder.
I JydskeVestkysten skriver Jacob Ravn om deadlineday. I en artikel om et muligt salg af Mikael Uhre, nævner han, at Kroon er den dyreste spiller fra SE for seks millioner kroner, da de i januar solgte ham til os. Jeg mindes at prisen var mindre, for de tre spillere samlet da det blev meldt ud i januar?
Derudover vurderer Jacob Ravn, at Uhre kan overgå Kroon, hvis han skal sælges. Han tror, at vi kunne være interesserede, hvis vi sælger Paul, og dermed kan indfri deres krav på et to-cifret millionbeløb.

http://www.jv.dk/soenderjyskefodbold/Vu ... el/2534835
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg mindes, at det var 7 mio. i vinter for de tre SE-spillere, så det passer vel meget godt? En halv hver for Janus og Marc, 6 mio. for Simon.

Er ærlig talt ret lunken ved tanken om Uhre. Ser ham ikke nå det niveau, som Sørloth har lagt ud med.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Nej!! De køber da forhåbentlig ikk Michael Uhre!! Har de ikke lige købt et totalt flop i SJE?? Selvom ambitionerne pt kun er til middelmådighed, behøver man da ikke bevidst tydeliggøre det endnu mere!!

En god ledelse laver fejl.... en elendig ledelse gentager den samme fejl....

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis man kunne få Simon Kroon ud, og sende Riis på leje, og samtidig få potentiel start 11 ind til defensiven, så kan jeg ikke se, hvorfor man skal tøve.

Sanneh er klasse på offensive og defensive dødbolde og så er han hurtig og duelstærk. En Okore light bare uden skadeshistorikken.
Simon Kroon er en dyr man at have siddende og han ser desværre ikke ud til at trives. Så kan man i stedet give lidt flere indhop til Mikael Anderson.
Sanneh kan agere lederen via hans præstationer.

THenry

Indlæg af THenry »

WBW skrev:
30. aug 2017, 16:17
I forhold til kanterne, vil vi ikke komme i mangel af kantspillere ved at sende Kroon væk? Jeg tæller kun Borring, Hassan, Wikheim som deciderede kanter. Duelund og Kraev kan bruges, men ikke optimalt. Ligesom Andersson forventes at blive lejet ud.
Jeg mener, at en byttehandel med Horsens må anskues udfra, hvor meget bedre bliver vi i midtforsvaret (Med Sannah) og hvor meget dårligere bliver vi på kanten (Ved afgivelse af Kroon).

Der er vist ingen tvivl om, at Kroon er bagved Rilwan, Borring og Wikheim, og med 12 superliga kampe i efteråret, og vores 3 foretrukne kanter skadesfrie, så mener jeg sagtens, at vi kan undvære Kroon. Derudover har jeg en forventning om, at Duelund (jeg medgiver gerne, at han er bedre centralt end på kanten) bliver bedre som efteråret skrider frem, og han kan til nøds bruges på kanten. Kraev kan sikkert også agere kant, hvis nødvendigt, og får vi ikke solgt Novak (det kan naturligvis ske endnu), så er han så offensivt stærk nok til, at jeg mener, at han er anvendelige på kanten i en overgangsperiode. Andersson er endnu ikke udlejet, og jeg mener også, at han kan agere 4/5 valg på kanten (og med de få kampe i efteråret giver det ikke mange minutter ved mindre, der kommer skader), hvis ikke han udlejes. Derudover er der muligheden for at ændre formationen til 4-4-2 (som bliver diskuteret i en anden tråd), så offensivt set har vi masser af muligheder.

Sannah har nogle klare styrker (fart og hovedstødsstyrke) som vi bestemt kan anvende. Jeg er også i tvivl om hans evner som leder, hvilket jeg er enig i er en mangelvare i vores nuværende trup. Derudover kan jeg være nervøs for, om han er stærk nok med fødderne ift. måden vi gerne vil bygge spillet op på, men jeg er ikke i tvivl om, at han er en forsvarsspiller med et stort F, der bestemt kan hjælpe os med at lukke færre mål ind, hvilket må være en klar prioritet pt. (det duer ikke, at vi lukker 2 mål ind pr. kamp).

Alt i alt mener jeg derfor, at vi er rigeligt dækket ind til at kunne undvære Kroon, som bare ikke har slået til indtil videre (man kan sikkert argumentere for, at han ikke har fået chancer nok, og at han kan blive bedre, hvis han får mere tid). Dog vurderer jeg, at den upside, der er på Sannah, og den duelstyrke og fart, som han kan bringe til vores vakkelvorne forsvar vil være en større gevinst end det Kroon kan bidrage med.

Ift. Klaus Egelund ser det ud til, at en handel stadigvæk er mulig, da Horsens mangler penge. Han nævner også, at Riis til Horsens formentlig vil være på en lejeaftale.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6799345

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg ved ikke, om man skal lægge noget i det, men hverken Sannah eller Finnbogason for den sags skyld kom i aktion (begge sad på bænken hele kampen) for Horsens i dagens pokalkamp: https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... lid=259763

WBW

Indlæg af WBW »

Steinlein har lige været live igennem på EB livedækning, hvor Klaus egelund stillede spørgsmål til de forskellige ting.

Jeg vil ridse Steinleins svar op her.

IND:

Sanneh: Erkender at vi har snakket løst med ham, og prøvet at finde frem til en løsning. Riis har været en del af handlen på leje, for at sikre ham fast spilletid. Dog ligner det ikke at det bliver til noget siger Steinlein. Dog efterfulgt af et "men lad os se hvad der sker her på den sidste dag".

Anden spiller: Steinlein fortæller at de arbejder på en spændende profil, som de har fulgt i halvandet år. Førhen har det dog været umulig grundet en alt for høj pris. Nu har klubben/præsidenten dog sænket prisen ned til en tredjedel af den oprindelige pris. Det har gjort at Benham vurderer spilleren til at være rigtig spændende, og værd at bruge en pose penge på. Så der arbejdes på den, og Steinlein lød optimistisk omkring den.

UD:

Riis: Riis skal sendes på leje. Gerne en Superliga klub. Dog skal han være sikret fast spilletid. Det arbejdes der på. Bliver nok ikke AC Horsens, medmindre Sanneh bliver solgt.

Kroon: Flere Superliga klubber har været interesseret, men FCM er glade for ham og han er glad i FCM, så han bliver.

Novak: Man havde håbet der allerede var sket noget på denne front. Med venstre backs er ikke særligt attraktive i dette transfervindue. Der arbejdes dog på nogen ting. Det mest sandsynlige er dog at han lejes ud, ligesom man gjorde med Pusic, for at sikre et salg til vinter eller sommer.

Paul: Der har været bud som Steinlein aldrig før har set så store. Dog er de fast besluttet på at han skal blive i FCM, og buddene har heller ikke været helt oppe på det niveau man vil have dem. Så han bliver i FCM.

Duelund: Bliver uden tvivl. Er begyndt at arbejde rigtig godt.

Rømer: Flere klubber var interesseret inden han blev skadet, og FCM havde givet ham lov til at skifte, da han er for god til ikke at være i start 11. Dog har skaden stoppet næsten alt interesse. Steinlein tror at Rømer bliver.

VdV: Klaus Egelund skulle selvfølgelig også spørge ind til VdV. Steinlein fortæller først at situationen er uforandret. Der har angiveligt været flere interesseret klubber, men det har ikke kunnne lade sig gøre pga at situationen med at vi har lejet ham af Betis der sender en masse penge herop. Jeg vidst ikke han var lejet? Måske blot en talefejl af Steinlein, grundet den specielle måde den kontrakt er skruet sammen på.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

WBW skrev:
31. aug 2017, 10:19
Anden spiller: Steinlein fortæller at de arbejder på en spændende profil, som de har fulgt i halvandet år. Førhen har det dog været umulig grundet en alt for høj pris. Nu har klubben/præsidenten dog sænket prisen ned til en tredjedel af den oprindelige pris. Det har gjort at Benham vurderer spilleren til at være rigtig spændende, og værd at bruge en pose penge på. Så der arbejdes på den, og Steinlein lød optimistisk omkring den.
Nå, det lyder interessant. Kan dog ikke helt regne ud, hvor vi skulle hente forstærkning til hvis ikke midterforsvaret. En ny 8'er måske?

Det bliver en F5-dag.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg synes det lugter af endnu sådan en penis-transfer, hvor Steinlein får sin spotlight tid hvor han kan fortælle at han "ikke troede det var muligt at signe en spiller som ham"... Jeg glæder mig allerede.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Selvfølgelig bliver det det. Buddene på Paul er også "højere end noget, vi tidligere har set".

Steinlein er en ægte showman, sådan er det bare. Jeg vælger at lade mig underholde og håbe på en god signing - tager gerne Sanneh!

Sahl

Indlæg af Sahl »

Acebone skrev:
31. aug 2017, 12:00
Selvfølgelig bliver det det. Buddene på Paul er også "højere end noget, vi tidligere har set".

Steinlein er en ægte showman, sådan er det bare. Jeg vælger at lade mig underholde og håbe på en god signing - tager gerne Sanneh!
Jeg håber vi får Sanneh ind og det gør ikke mig noget hvis Paul ryger i dette vindue, hvis vi får en god erstatning. Det ville give noget til vores forsvar og god kamp i top mellem Sørloth og en ny

Vijen

Indlæg af Vijen »

Andersson til Vendsyssel resten af sæsonen.

Fornuftig udlejning og til et godt hold, hvor han kan lære noget og få spilletid.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Op til Tryllerik med ham. Super.

Videre!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Er dette mon spilleren vi har haft et godt øje til?

http://www.forza.dk/nyhed/tipsbladet/av ... idtjylland

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:
31. aug 2017, 12:47
Er dette mon spilleren vi har haft et godt øje til?

http://www.forza.dk/nyhed/tipsbladet/av ... idtjylland
Kan swlvfølgelig ikke udelukkes,
Men tror det ikke, da det her handlede om løn,
Hvor det nu lyder mere som det er en transfersum ting, og formentlig en spiller fra en større klub der ikke har fået spilletid.

Låst