Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af THenry »

Det vil være rigtig godt for Riis' udvikling, hvis han kan blive lejet ud, få noget spilletid og forhåbentlig komme mentalt ovenpå igen. Horsens kunne være et fint bud, hvis de sælger Sannah. Så håber faktisk, at han bliver lejet ud, når Halsti pt. alligevel står foran ham i hierarkiet.

Vi har "kun" 12 kampe (der kommer dog nogle pokalkampe oveni) i efteråret i superligaen, så spørgsmålet er om vi kan leje en erstatning i f.eks. et halvt år, hvis Riis lejes ud til f.eks. Horsens, eller om vi eventuelt "bare" kører videre med Halsti som 3. valg, og Nico som 4. valg(mener at han er tilbage indenfor et par uger, men er ikke helt opdateret på ham), og dermed reelt bliver afløseren for Riis i efteråret.

Jeg synes ikke det sidstnævnte scenario er helt urealistisk, da jeg tror Korcsmar og Kian er klare første valg, og uden penge fra EL (eller et kæmpe salg af Paul), så bliver der næppe købt dyrt ind. Jeg håber dog, at man er klar, hvis der dukker en spændende mulighed op for at leje en stopper her i slutningen af vinduet, som da vi hentede Bodurov ind.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

http://www.aoh.dk/artikel/fcm-jagter-br ... -forsvarer

Så er jagten hvis gået ind på sanneh.

Med Riis og Kroon i bytte.

Jeg ser dette som et interesant bytte da, Kroon ikke har gjort meget væsen af sig, men håber Riis kun er på leje.

Sanneh vil være klar mulighed i start 11

Personlig holdning

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg forstår mindre og mindre af den Kroon-handel i vinter, hvis det passer. Har han bare været en helt anden spiller, end man forventede?

Men jeg er glad for, at vi jagter den midterforsvarer.

THenry

Indlæg af THenry »

Sannah er bestemt en spændende spiller. Spørgsmålet er, om Riis er på en lejekontrakt?

Vi har lige forlænget med ham, og klubben virker til at have høje tanker om ham.

Kroon har aldrig grebet de chancer, som han har fået, og vi har masser af alternativer til kanten, så jeg vil egentlig være helt ok, hvis vi kan lave en byttehandel, hvor Kroon tager til Horsens og vi får Sannah (Kan se på et Horsens forum, at de mener Sannah koster mellem 3-5 mio. kr.). Jeg vil vurdere, at Kroons markedsværdi var ca. 3-5 mio. kr., da vi købte ham sidste vinter.

Derudover giver det mening, hvis Riis sendes til Horsens (gerne på en lejekontrakt i halvt eller helt år), men måske de vil have ham permanent for at acceptere handlen?

Alt i alt en spændende udvikling :D
Senest rettet af THenry 30. aug 2017, 15:58, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

ohh yeah tryk på knappen! go-go-go!

jeg håber dog også på en langvarrig lejeaftale til riis istedet for salg - for der er helt klart noget fremtid i ham!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg ser helt sikkert at Riis har en fremtid i FCM og tror han kunne komme stærkt tilbage efter et lejeophold.

Men Sanneh har bevist sit værd i ligaen, og hedder Horsens krav Kroon + Riis, så synes jeg vi skal gå all in!

Vi står højst sansyneligt og skal vælge mellem Riis og Nicolaisen på et tidspunkt uanset.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Min eneste bekymring er, om Sanneh også er den ledertype, der mangler? Har ikke set nok Horsens til at vurdere det, men han ser da ud til at have noget udstråling. Hvis det samtidig vurderes, at han er det bedste, vi kan få på nul-EL-budgettet, så er jeg også klar. Ind med ham!

Så blev den sidste tid af vinduet alligevel spændende! :D

THenry

Indlæg af THenry »

Densestar7430 skrev:
30. aug 2017, 16:03
Vi står højst sansyneligt og skal vælge mellem Riis og Nicolaisen på et tidspunkt uanset.
Ja. Muligvis. Dog har Halsti kontraktudløb næste sommer, og jeg har svært ved at se en forlængelse, så der ryger en stopper ud af ligningen der. Det kan være, at Nico så skal lejes ud næste sommer for at få hår på brystet. Der er flere muligheder i spil, men det kræver jo lige først at vi får lukket denne handel ;)

WBW

Indlæg af WBW »

Jeg er lidt ambivalent overfor denne mulige handel..

Jovist, Sanneh er en fremragende spiller. Men er han den ledertype som vi har brug for i midterforsvaret? Jeg ser ham ikke som nogen stor leder..

Og så sender man Riis væk (forhåbentlig kun på leje). Synes det er en skam at vi "giver op" på at udvikle de største af vores talenter selv. I mine øjne ville Riis sagtens kunne udvikle sig ved at agere 3-4 valg i denne sæson. Og ja, han har lavet mange fejl på det seneste. Men man skal ikke glemme de rigtig gode kampe han også har spillet tidligere.

I forhold til Kroon, synes jeg også det virker mærkeligt at man allerede slipper ham. Hører flere fortælle at han altid er blandt de bedste på træningsbanen. Så jeg har stadig håb om at han slår igennem på sigt. Så håber her der også er tale om leje, for at han kan få fast spilletid og noget selvtillid.

Men det er nok tvivlsomt at Horsens slipper en af deres bedste spillere, for at få to spillere på leje. Så skal der en god pose penge med ihvertfald.

I forhold til kanterne, vil vi ikke komme i mangel af kantspillere ved at sende Kroon væk? Jeg tæller kun Borring, Hassan, Wikheim som deciderede kanter. Duelund og Kraev kan bruges, men ikke optimalt. Ligesom Andersson forventes at blive lejet ud.

Men lad os se hvad der sker, og hvordan handlen bliver skruet sammen hvis det lykkes. Havde egentlig mere eller mindre besluttet at jeg ikke ville følge transfer deadline day særligt intenst imorgen, da jeg troede Steinlein kun ville have travlt med salg og udleje. Nu bliver jeg dog vidst nød til at have sat øl på køl, så jeg kan følge med hele dagen og aftenen imorgen :)

oros

Indlæg af oros »

WBW:
Jeg vil tilråde, at du starter med kaffe..😋

OT. Spændende udvikling..!

WBW

Indlæg af WBW »

oros skrev:
30. aug 2017, 16:51
WBW:
Jeg vil tilråde, at du starter med kaffe..😋

OT. Spændende udvikling..!
Råd taget til eftertanke ;)

WBW

Indlæg af WBW »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -i-horsens

Kan vi allerede lukke den historie eller er det blot forhandlingstaktik fra begge lejre? :roll:

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Klassisk forhandlingstaktik. Skulle på samme måde heller ikke undre mig, om Werder Bremen kom snigende efter Paul igen.

oros

Indlæg af oros »

Næ, det er næppe afgjort endnu. Det er dog muligt, FCM har tabt første runde.
Og ja, Lange Paul kan sagtens ende i Werder inden september. Der er mange, mange timer endnu.. ⏰

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

oros skrev:
30. aug 2017, 17:28
Næ, det er næppe afgjort endnu. Det er dog muligt, FCM har tabt første runde.
Og ja, Lange Paul kan sagtens ende i Werder inden september. Der er mange, mange timer endnu.. ⏰
Det er rigtigt,
men hvis han ryger i de sidste 28 timer, laver han formentlig FCM hvis ikke DK rekord i bedste salg, beløbsmæssigt.
Så det kan i hvert fald være noget at tage med, med en Sørloth der har vist fin form.

Og hvem ved om CS har noget i skuffen, han havde nok set muligheden kunne opstå.

Låst