Jess Thorup.
-
Fodboldfan
Re: Jess Thorup.
Jeg må sige at, selvom det er tidligt, så er det jo en god sæsonstart. 2,0 point pr. kamp i SL og alle muligheder for at kvalificere sig til et gruppespil.
Kan vi ikke lade dette argument med "bytte" dø. Selvfølgelig vil andre klubber bytte med det budget vi har. Det relevante spørgsmål er, om det budget bliver udnyttet tilstrækkeligt ifht. resultater.Fcm5600 skrev: ↑19. aug 2017, 23:22http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6580417
Helt ærligt, i en debattråd kunne man måske forvente et link til noget fra denne sæson. Vi er med i toppen i superligaen og ligger til gruppespil. Hvad er det du vil have? De fleste klubber i Danmark ville nok gerne bytte, måske med undtagelse af FCK.
Jeg forstår ikke, at vi ikke har set en fyring i dag.
Steinlein har udtalt at dette hold skal toppe i denne sæson, vi har købt ind på forhånd til EL kvalen.
Alligevel misser vi kvalifikation og det alt overskyggende mål om europæisk gruppespil. Hvis det ikke er i en sæson, hvor holdet topper, vi skal i gruppespil, hvornår er det så???
Steinlein gemte sig igår bagved 12 point i 6 kampe i ligaen. Det er korrekt, men 6 point er kommet imod hold i krise. Yderligere er vi blevet ydmyget i 2 kampe. Dvs. at blive ydmyget i hver tredje kamp åbenbart er i orden... samt en kamp, hvor vi er ved at smide en 4-0 føring.
Thorup har ikke formået at skabe et bundniveau, og det skal han naturligvis betale prisen for.
Steinlein har udtalt at dette hold skal toppe i denne sæson, vi har købt ind på forhånd til EL kvalen.
Alligevel misser vi kvalifikation og det alt overskyggende mål om europæisk gruppespil. Hvis det ikke er i en sæson, hvor holdet topper, vi skal i gruppespil, hvornår er det så???
Steinlein gemte sig igår bagved 12 point i 6 kampe i ligaen. Det er korrekt, men 6 point er kommet imod hold i krise. Yderligere er vi blevet ydmyget i 2 kampe. Dvs. at blive ydmyget i hver tredje kamp åbenbart er i orden... samt en kamp, hvor vi er ved at smide en 4-0 føring.
Thorup har ikke formået at skabe et bundniveau, og det skal han naturligvis betale prisen for.
Vi fyrer ikke Thorup, så længe vi ligger godt til i ligaen. Det er meget simpelt.
Om der forlænges, er en anden snak.
Om der forlænges, er en anden snak.
Jeg ser meget gerne at Thorup bare pakker sine ting og fiser af. Men jeg er helt enig med Acebone, jeg tror heller ikke han bliver fyret nu og jeg er sikker på at der skal rigtig meget til. Jeg tror at han kommer til at gå hans kontrakt ud, uanset hvor dårligt det så snart går.
- UlvenFraNord
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/bookm ... uropa-exit
Hos NordicBet er man overbeviste om, at sædet under Ulve-træner Jess Thorup efterhånden må være rødglødende. Spilleselskabet giver odds 2,50, hvis Thorup løber med den tvivlsomme ære som sæsonens første trænerfyring.
Derudover må det betegnes som et ligaens større mysterier, at Thorup ikke har formået at udnytte en kapacitet som Rafael van der Vaart
Thomas Holm, NordicBets pressechef
- Kigger man på FC Midtjyllands præstationer i Jess Thorup-perioden, så virker holdet ikke til at have spillet op til sit potentiale på noget tidspunkt. Det blev særligt tydeligt i går, hvor man røg ud af Europa til et meget ordinært cypriotisk hold. Derudover må det betegnes som et ligaens større mysterier, at Thorup ikke har formået at udnytte en kapacitet som Rafael van der Vaart, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.
-
Steffen am
Man kan tale meget for og imod Thorup.
Men sad i hvert fald ikke med følelsen efter kampen, at det var Thorups skyld.
Dommeren ødelagde kampen, hvor det desuden var en hård kamp at mangle 4 spillere,
plus flere der ikke har fundet formen, og at der ikke er nogen verbale ledere på holdet.
Har Thorup en påvirkning på det, selvfølgelig har han det. Men han står bestemt ikke med aben selv.
Hvorfor har klubben ikke en mentaltræner. Hvorfor er der ikke mere verbal lederskab?
Er det ikke fair at forvente at en rutineret spiller som Sparv, selv kan finde sit gode spil frem igen?
Kroon, Wikheim, Due, bør man ikke også kunne forvente at de kan mere?
Vi scorer nok mål, men har lukket alt for meget ind, som også peger mere mod KBB.
Dommeren ødelagde kampen, hvor det desuden var en hård kamp at mangle 4 spillere,
plus flere der ikke har fundet formen, og at der ikke er nogen verbale ledere på holdet.
Har Thorup en påvirkning på det, selvfølgelig har han det. Men han står bestemt ikke med aben selv.
Hvorfor har klubben ikke en mentaltræner. Hvorfor er der ikke mere verbal lederskab?
Er det ikke fair at forvente at en rutineret spiller som Sparv, selv kan finde sit gode spil frem igen?
Vi scorer nok mål, men har lukket alt for meget ind, som også peger mere mod KBB.
Hvis du ikke er i stand til at se på kritiske øjne på det Thorup har præsteret, særligt pt, så er det fordi du har besluttet dig for aldrig at kritisere ham.Steffen am skrev: ↑25. aug 2017, 15:24Man kan tale meget for og imod Thorup.
Manden er hentet med henblik på Europa.... det eneste han har formået indtil videre i Europa er playoff nederlag mod halvgode klubber... første sæson havde han ingen indflydelse på... da var holdet mestre og red på en bølge... Man har altså ikke fået det man troede han kunne finde ud af... længere er den ikke.
Og det med at man ikke kan skyde skylden på træneren.... jo!! Han har da ansvaret! Og desuden er det ham der sætter taktik og er ansvarlig for at versensklassespillere holdes ude til fordel for typer som Rømer.... det er altsammen noget træneren er ansvarlig for... så kom nu ind i kampen.
-
Steffen am
Synes du skal spørge dig selv om du har besluttet for at du skal kritisere ham?HKP skrev: ↑25. aug 2017, 15:37Hvis du ikke er i stand til at se på kritiske øjne på det Thorup har præsteret, særligt pt, så er det fordi du har besluttet dig for aldrig at kritisere ham.Steffen am skrev: ↑25. aug 2017, 15:24Man kan tale meget for og imod Thorup.
Manden er hentet med henblik på Europa.... det eneste han har formået indtil videre i Europa er playoff nederlag mod halvgode klubber... første sæson havde han ingen indflydelse på... da var holdet mestre og red på en bølge... Man har altså ikke fået det man troede han kunne finde ud af... længere er den ikke.
Og det med at man ikke kan skyde skylden på træneren.... jo!! Han har da ansvaret! Og desuden er det ham der sætter taktik og er ansvarlig for at versensklassespillere holdes ude til fordel for typer som Rømer.... det er altsammen noget træneren er ansvarlig for... så kom nu ind i kampen.
Prøver netop at være nuanceret og ikke fraholdet Thorup fra ansvaret, men også opstiller muligheden for at HELE skylden ikke peger på Thorup.
Og hold nu op med at snakke om VdV, han var ingenlunde klar til at spille, og er en skandale og er ved at selv at ødelægge sit fremragende CV.
Men synes da klart ledelsen skal spørge om hvorfor Kroon, Wikheim, Sparv, Due og Riis alle præstere under det man kan forvente. Er det Thorup eller er det noget andet? Jeg har ikke svaret, men det er da bestemt et relevant spørgsmål.
At give dommeren skylden, svarer efter min personlige mening lidt som at feje snavset/under tæppet. Problemerne/(snavset) er der stadig men man vælger at overse dem og håber at de forsvinder af sig selv, mens man peger fingre af alle andres snavs.
Selvfølgeligt er Thorup ikke den eneste at bebrejde og han har ikke skylden selv uanset hvordan man vender og drejer det. Men han må altså tage skylden for ikke at kunne sætte holdet op. Han må også tage skylden for i indtil flere tilfælde at vise sig særdeles svag taktisk, samt at det som udefra stående kan være uhyre svært at se hvad han som træner vil, hvad kendetegner ham? Ligeledes må han tage skylden for at vi ikke har flyttet os overhovedet i den tid han har været træner. Tvært imod har vi mistet mere end vi har fået med ham ved roret, syntes jeg. Hvor er eks. vores aggressive presspil, blevet af, noget som vi udførte så godt førhen og måske endog var ligaens bedste til.
Selvfølgeligt er Thorup ikke den eneste at bebrejde og han har ikke skylden selv uanset hvordan man vender og drejer det. Men han må altså tage skylden for ikke at kunne sætte holdet op. Han må også tage skylden for i indtil flere tilfælde at vise sig særdeles svag taktisk, samt at det som udefra stående kan være uhyre svært at se hvad han som træner vil, hvad kendetegner ham? Ligeledes må han tage skylden for at vi ikke har flyttet os overhovedet i den tid han har været træner. Tvært imod har vi mistet mere end vi har fået med ham ved roret, syntes jeg. Hvor er eks. vores aggressive presspil, blevet af, noget som vi udførte så godt førhen og måske endog var ligaens bedste til.
Nu kan jeg også se at der er lagt endnu en video op. Vi skal knytte næverne og være revanche lystne. Hvor tit skal vi lige se de videoer, det er lidt trættende.
De burde ud på træningsbanen i stedet for at lave alle de lorte film.
De burde ud på træningsbanen i stedet for at lave alle de lorte film.
"Lorte film" som er blevet efterlyst af tilhængerne.Vijen skrev: De burde ud på træningsbanen i stedet for at lave alle de lorte film.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja. Hvis interviewet med Jes ikke kommer efter en dårlig præstation, så kritiserer fansene klubben for ikke at lave det, når det går dårligt (skete efter Helsingør-kampen). Hvis det kommer efter en dårlig præstation, så kritiserer man dem for at lave det. Godt så.....
Jeg tvivler også på, at Jes aflyste træningen, fordi han skulle lave et interview. Men det er måske bare mig, der tænker, at begge dele godt kunne presses ind i programmet?
Jeg skrev for noget tid siden, at en evaluering af Thorup først ville komme til landskampspausen. Jeg er ikke i tvivl om at der bliver vurderetfor og i mod nu.
Den første og største målsætning, den om at komme i et EL gruppespil, er gået fløjten og det må sætte bekymringer ind. En anden ting må være måden vi røg ud på. Det må give panderynker i ledelsen, at holdet er så svingende i sine præstationer. Jeg husker sidst Thorup var presset, der sagde ledelsen, at då længe deres tabeller viste fremgang, så var Thorup fredet. Nu ligger vi okay i tabellen, men præstationerne er i den grad mangelfulde.
Jeg vil faktisk blive overrasket, hvis Thorup IKKE fyres i morgen.
Den første og største målsætning, den om at komme i et EL gruppespil, er gået fløjten og det må sætte bekymringer ind. En anden ting må være måden vi røg ud på. Det må give panderynker i ledelsen, at holdet er så svingende i sine præstationer. Jeg husker sidst Thorup var presset, der sagde ledelsen, at då længe deres tabeller viste fremgang, så var Thorup fredet. Nu ligger vi okay i tabellen, men præstationerne er i den grad mangelfulde.
Er bange for, at du bliver overrasket...Lupus1999 skrev:Jeg skrev for noget tid siden, at en evaluering af Thorup først ville komme til landskampspausen. Jeg er ikke i tvivl om at der bliver vurderetfor og i mod nu.
Holdet kan stadig nå målsætningen om tre gruppespil inden 2020, og de bør kunne kvalificere sig til at spille om medaljer, og de er kommet tættere på FCK. Sidstnævnte er dog mere FCK's fortjeneste end holdets.
Sent from my iPhone using Tapatalk