SL R6: OB - Midtjylland
Re: SL R6: OB - Midtjylland
Super resultat
Det var en dårlig kamp at se, før Sørloth, Borrings og Poulsen kom ind, var det godt nok svært at glæde sig over andet end at forsvaret holdt og Sparv ikke blev vist ud. B - kæden skal godt nok stramme op, hvis vi kvalificerer os til gruppespil.
På mange måder en godt eksekveret udekamp. Vi roterer en ordentlig stak spillere og B-kæden holder så OB fra fadet, hvorefter vi de sidste 30 min sætter trumf på fra bænken. OB var skuffende ringe. Vi var selv tandløse offensivt den første time, men det var ikke helt overraskende med de midtbanespillere, vi stillede med i dag.
Hverken Kroon, Wik eller Kraev greb chancen i dag, og derfor ligner det en løsning med Rømer centralt på torsdag.
Tre dejlige point!
Hverken Kroon, Wik eller Kraev greb chancen i dag, og derfor ligner det en løsning med Rømer centralt på torsdag.
Tre dejlige point!
Jeg synes Kroon og Wikheim nærmere spillede sig ud af holdet. De var bare ringe. Det duer bare ikke at vi har 3 blinde passagerer i Kroon, Wikheim og Duelund. De burde ha et spark i røven. De arbejder overhovedet ikke for holdet. Det har vi bare ikke råd til i længden med sådanne luxus spillere. Så kunne vi ligeså godt spille med VdV.Christian skrev: ↑20. aug 2017, 13:55Dejlig sejr.
Jeg synes kroon og Wikheim spillede sig lidt op i anden halvleg, men jeg håber de har mere at vise end det jeg så i dag.
Ros til hele forsvaret og selvfølgelig til Sørloth som i den grad har grebet chancen.
Temmelig god sæson indtil videre. Jeg skal ikke blive ved at nævne kampen mod Helsingør, men hvor havde det bare set godt ud hvis vi var mødt op til den kamp.
I øvrigt om kampen. Synes vi spiller skidt i 1 halvleg, men vi har styr på det, og for første gang længe formår vi at kontrollere kampen. OB er så også meget ringe. De lægger jo ikke noget tryk på os, og derfor har vi nemt ved at styre et clean sheet hjem.
Fornuftig spillet kamp.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Enig. De spillere som ikke gider at hjælpe holdet med løbe arbejde og defensivt arbejde skal ikke have kampe på vores hold. Det er en hold sport og det betyder at alle hjælper hinanden. Selv hvis man får spilletid og spiller elendigt, så skal man løbe røven ud af bukser for sine holdkammerater, altid og hele tiden kæmpe ellers er det bænken. Det skal gælde alle spillere.tatoo skrev: ↑20. aug 2017, 15:39som ikke vil
Jeg synes Kroon og Wikheim nærmere spillede sig ud af holdet. De var bare ringe. Det duer bare ikke at vi har 3 blinde passagerer i Kroon, Wikheim og Duelund. De burde ha et spark i røven. De arbejder overhovedet ikke for holdet. Det har vi bare ikke råd til i længden med sådanne luxus spillere. Så kunne vi ligeså godt spille med VdV.
Jeg synes, at kritikken af de tre i front er overdreven. De får intet at arbejde med fra en midtbane bestående af tre der mest af alt kan beskrives som 6'ere. De bliver efterladt alene i verden hver for sig på toppen uden koncept for hvordan de skal skabe noget sammen med de andre udover ved egne aktioner, så skal man være et helt særligt talent.
Det giver ingen mening at have spillere som Due, Kraev, Kroon og Wikheim i truppen, hvis man bare rotere dem ind uden at ændre på koncepterne i øvrigt. Så kan man ligeså godt finde Borring og Hassan kloner.
EDIT: og det er noget pjat at der ikke blev arbejdet defensivt fra de tre i front.
Det giver ingen mening at have spillere som Due, Kraev, Kroon og Wikheim i truppen, hvis man bare rotere dem ind uden at ændre på koncepterne i øvrigt. Så kan man ligeså godt finde Borring og Hassan kloner.
EDIT: og det er noget pjat at der ikke blev arbejdet defensivt fra de tre i front.
Rigtig god udebanekamp! Vi får lukket dem helt ned, og især fraværet af defensive svipsere er noget vi kan tage med videre. Sørloth gør endnu en flot indsats, og har indtil videre vist sig som sommerens bedste køb.
Apropos Wikheim og Kroon.
Wikheim
Wikheim har forudsætningerne for at blive rigtig rigtig god, men jeg kan godt være lidt nervøs ved tanken om, at han nu har haft et år i Midtjylland, men stadig virker så uovervejet i sit spil. Han dribler på de forkerte steder, trækker tempoet ud på de forkerte tidspunkter og mangler et bedre slutprodukt. Omvendt har han også nogle vilde spidskompetencer, og kan han lære at komme i bedre positioner og træffe de rigtige beslutninger, så venter der en virkelig stor gevinst.
Wikheim formår tydeligvis ikke selv at rette på sine fejl, så det er i høj grad op til træneteamet, at får ham guidet den rigtige vej.
Kroon
I modsætning til Wikheim, som har forudsætningerne for at blive god, men ikke formår at udnytte dem ordentligt, så kan jeg slet ikke se hvad Kroon kan bidrage med. Når jeg ser ham spille, sidder jeg seriøst og overvejer, om han er et af vores dårligste indkøb nogensinde (vurderet ud fra forventninger/pris). Om det er spørgsmål om selvtillid kan jeg ikke vurdere, men han virker til at mangle helt basale fodboldfærdigheder. Jeg så ham ikke i SønderjyskE, men hvordan spillede han der? Arff har nævnt, hvordan Kroon har gjort en flot figur i opstarten, så et eller må han jo kunne finde ud af, men som han spiller lige nu, er han til absolut ingen nytte i kampene.
Apropos Wikheim og Kroon.
Wikheim
Wikheim har forudsætningerne for at blive rigtig rigtig god, men jeg kan godt være lidt nervøs ved tanken om, at han nu har haft et år i Midtjylland, men stadig virker så uovervejet i sit spil. Han dribler på de forkerte steder, trækker tempoet ud på de forkerte tidspunkter og mangler et bedre slutprodukt. Omvendt har han også nogle vilde spidskompetencer, og kan han lære at komme i bedre positioner og træffe de rigtige beslutninger, så venter der en virkelig stor gevinst.
Wikheim formår tydeligvis ikke selv at rette på sine fejl, så det er i høj grad op til træneteamet, at får ham guidet den rigtige vej.
Kroon
I modsætning til Wikheim, som har forudsætningerne for at blive god, men ikke formår at udnytte dem ordentligt, så kan jeg slet ikke se hvad Kroon kan bidrage med. Når jeg ser ham spille, sidder jeg seriøst og overvejer, om han er et af vores dårligste indkøb nogensinde (vurderet ud fra forventninger/pris). Om det er spørgsmål om selvtillid kan jeg ikke vurdere, men han virker til at mangle helt basale fodboldfærdigheder. Jeg så ham ikke i SønderjyskE, men hvordan spillede han der? Arff har nævnt, hvordan Kroon har gjort en flot figur i opstarten, så et eller må han jo kunne finde ud af, men som han spiller lige nu, er han til absolut ingen nytte i kampene.
-
mousebreaker
Flot kamp med et halvt reservehold, men shit hvor var OB da også tandløse.
Wikheim, Kraev og Kroon havde masser af muligheder for at skabe chancer gennem det meste af kampen men manglede skarphed og vilje (Wikheim) i stort set alle situationer.
Jeg synes dog alt folk hurtigt at har glemt hvor god Wikheim har været i de første kampe. Skuffende at han hurtigt derefter rammer bundniveau, der har han noget at arbejde med må man sige.
Fin kamp af trænerbænken, også hurtigt reageret da Sparv tydeligvis ikke havde fuld kontrol over sig selv. Satte de rigtige spillere ind.
Tør man sige det højt for ikke at jinxe ... vi holdt nullet og det var ikke pga held!
Wikheim, Kraev og Kroon havde masser af muligheder for at skabe chancer gennem det meste af kampen men manglede skarphed og vilje (Wikheim) i stort set alle situationer.
Jeg synes dog alt folk hurtigt at har glemt hvor god Wikheim har været i de første kampe. Skuffende at han hurtigt derefter rammer bundniveau, der har han noget at arbejde med må man sige.
Fin kamp af trænerbænken, også hurtigt reageret da Sparv tydeligvis ikke havde fuld kontrol over sig selv. Satte de rigtige spillere ind.
Tør man sige det højt for ikke at jinxe ... vi holdt nullet og det var ikke pga held!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg er ikke enig.Stoffer skrev: ↑20. aug 2017, 15:58Jeg synes, at kritikken af de tre i front er overdreven. De får intet at arbejde med fra en midtbane bestående af tre der mest af alt kan beskrives som 6'ere. De bliver efterladt alene i verden hver for sig på toppen uden koncept for hvordan de skal skabe noget sammen med de andre udover ved egne aktioner, så skal man være et helt særligt talent.
Det er ikke første gang at har Duelund, Kroon, og Wikheim har fået chancen for at spille sig i start 11. Jeg synes det er skræmmende at vi skal have Borring, Poulsen og Sørloth på banen før der sker noget. OB var jo ikke skræmmende. De 3 omtalte spillere viser INGEN energi og vilje til at ville arbejde defensivt. Man lunter rundt i eget tempo (det er nok derfor vi spiller med 3 6ére). Det ville jeg som træner ikke finde mig i at der ikke bliver fightet om hver en bold, også når man har mistet bolden.
Kommentatorerne mente heller ikke at reserverne havde bevist at de skulle/kunne starte på torsdag.
Synes vi skal holde Kraev udenfor kritikken. Han er en spiller med et godt blik for spillet, og et godt drive med bolden.
[/quote]
Jeg er ikke enig.
Det er ikke første gang at har Duelund, Kroon, og Wikheim har fået chancen for at spille sig i start-11
[/quote]
Duelund var da ikke med i dag....?
Jeg er ikke enig.
Det er ikke første gang at har Duelund, Kroon, og Wikheim har fået chancen for at spille sig i start-11
[/quote]
Duelund var da ikke med i dag....?
Den sad LIGE i skabet idag Thorup 
jævn første halvleg, hvor vi holder OB godt stangen med vores defensive gode takter, og en meget bedre fælles indstilling til spillet
I 2. halvleg bliver det bare bedre og bedre, og det er tydeligt at se hvad Jakob Poulsen tilfører det hold!
Og Sørloth - WAUW....
Synes at det bliver en rigtig herlig 2. halvleg, hvor OB egentligt med deres indskiftere prøver at gøre det samme som os - det er bare os der scorer målene og hiver de 3 point hjem
jeg synes at Wikheim viser meget bedre takter idag, og da han først havde fået de første tacklinger igennem, synes jeg faktisk at han gør det ret godt - Et mål havde dog prydet noget mere til sidst
jævn første halvleg, hvor vi holder OB godt stangen med vores defensive gode takter, og en meget bedre fælles indstilling til spillet
I 2. halvleg bliver det bare bedre og bedre, og det er tydeligt at se hvad Jakob Poulsen tilfører det hold!
Og Sørloth - WAUW....
Synes at det bliver en rigtig herlig 2. halvleg, hvor OB egentligt med deres indskiftere prøver at gøre det samme som os - det er bare os der scorer målene og hiver de 3 point hjem
jeg synes at Wikheim viser meget bedre takter idag, og da han først havde fået de første tacklinger igennem, synes jeg faktisk at han gør det ret godt - Et mål havde dog prydet noget mere til sidst
Det er en omvendt argumentation, at Polle skal på ergo er de første ikke gode nok. Det er jo ganske simpelt, at Polle er et fuldstændig afgørende bindeled for holdet. Det er klart, at de tre i dag ikke kan klare sig uden ham som iscenesætter, når der ikke findes et offensivt koncept, som hjælper dem.tatoo skrev: ↑20. aug 2017, 17:19Jeg er ikke enig.Stoffer skrev: ↑20. aug 2017, 15:58Jeg synes, at kritikken af de tre i front er overdreven. De får intet at arbejde med fra en midtbane bestående af tre der mest af alt kan beskrives som 6'ere. De bliver efterladt alene i verden hver for sig på toppen uden koncept for hvordan de skal skabe noget sammen med de andre udover ved egne aktioner, så skal man være et helt særligt talent.
Det er ikke første gang at har Duelund, Kroon, og Wikheim har fået chancen for at spille sig i start 11. Jeg synes det er skræmmende at vi skal have Borring, Poulsen og Sørloth på banen før der sker noget. OB var jo ikke skræmmende. De 3 omtalte spillere viser INGEN energi og vilje til at ville arbejde defensivt. Man lunter rundt i eget tempo (det er nok derfor vi spiller med 3 6ére). Det ville jeg som træner ikke finde mig i at der ikke bliver fightet om hver en bold, også når man har mistet bolden.
Kommentatorerne mente heller ikke at reserverne havde bevist at de skulle/kunne starte på torsdag.
Synes vi skal holde Kraev udenfor kritikken. Han er en spiller med et godt blik for spillet, og et godt drive med bolden.
Jeg forstår ikke din kommentar om manglende defensivt arbejde. Jeg ser masser af løbevilje og indsats. Men de kan jo aldrig blive så store som Borring eller have løbeprnsum som Hassan - eller hvad du præcis efterlyser. De er vel ikke sat på banen for deres defensive kvaliteter.
Jeg er da stærkt i tvivl om vi har set den samme kamp. Jeg skriver at jeg savner vilje og energi til at kæmpe om hver eneste bold. Nej de er ikke defensive spillere (og deres kvaliteter offensivt halter også) Hassan er heller ikke defensivspiller, og han havde på et tidspunkt samme problem som dem vi taler om nu. Men han har lært at deltage i det defensive. Kanterne skal hjælpe vores backs defensivt.Stoffer skrev: ↑20. aug 2017, 21:11Det er en omvendt argumentation, at Polle skal på ergo er de første ikke gode nok. Det er jo ganske simpelt, at Polle er et fuldstændig afgørende bindeled for holdet. Det er klart, at de tre i dag ikke kan klare sig uden ham som iscenesætter, når der ikke findes et offensivt koncept, som hjælper dem.tatoo skrev: ↑20. aug 2017, 17:19Jeg er ikke enig.Stoffer skrev: ↑20. aug 2017, 15:58Jeg synes, at kritikken af de tre i front er overdreven. De får intet at arbejde med fra en midtbane bestående af tre der mest af alt kan beskrives som 6'ere. De bliver efterladt alene i verden hver for sig på toppen uden koncept for hvordan de skal skabe noget sammen med de andre udover ved egne aktioner, så skal man være et helt særligt talent.
Jeg forstår ikke din kommentar om manglende defensivt arbejde. Jeg ser masser af løbevilje og indsats. Men de kan jo aldrig blive så store som Borring eller have løbeprnsum som Hassan - eller hvad du præcis efterlyser. De er vel ikke sat på banen for deres defensive kvaliteter.
En spiller som Mabil tænkte heller ikke på defensive opgaver, men det er altså nødvendigt for os - vi er jo ikke Barca eller Real Madrid.
Jeg er bange for at det vil gå Kroon og Wikheim på samme måde som med Riis og Duelund. De bliver bænket p.g.a. deres indsats, og det vil da være synd for så kan de som kæmper r.... ud af bukserne i hver eneste kamp jo aldrig få en pause.
Det har vi jo nok, men det er fair nok, at vi ser forskelligt på det.
Min pointe er den simple, at når de gør hvad de kan - hvilket jeg oplevede, så ligger problematikken ikke udelukkende i deres spil men også andre omstændigheder i.e. system/koncept og medspillere. Jeg synes, at de er talentfulde spillere, og i superligaen har de tilstrækkeligt talent, hvis de bliver spillet rigtigt. Det kræver ikke, at man er Real Madrid eller Barca - ÅB og FCN er hold, der viser, at andet kan lade sig gøre.
Min pointe er den simple, at når de gør hvad de kan - hvilket jeg oplevede, så ligger problematikken ikke udelukkende i deres spil men også andre omstændigheder i.e. system/koncept og medspillere. Jeg synes, at de er talentfulde spillere, og i superligaen har de tilstrækkeligt talent, hvis de bliver spillet rigtigt. Det kræver ikke, at man er Real Madrid eller Barca - ÅB og FCN er hold, der viser, at andet kan lade sig gøre.
Tim Sparv var ikke lige populær hos alle efter kampen mod OB: https://twitter.com/TimSparv/status/899678474545377280