SL R6: OB - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL R6: OB - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
19. aug 2017, 09:34
I dagens HF varsler Thorup rotation - og at Pusic er i spil til truppen. Ingen tvivl om at returkampen på torsdag har førsteprioritet. Tror det bliver et ret alternativt hold, vi får at se. Halsti, Rømer, Due, Kroon, Wik og Kraev er nok i spil. Drachmann og Dal Hende spiller med sikkerhed. Spørgsmålet er om Novak skal have noget mere kamptræning inden torsdag, og dermed går ned på backen. Spørgsmålet er også, hvordan vi stiller op torsdag - hvem overtager pladsen på midten for Drachmann? Bliver det en offensiv spiller som Due/Kraev eller en mere defensiv som Rømer? Hvis man overvejer Rømer, forestiller jeg mig, at man forsøger ham på midten i morgen. Alternativt er det Due/Kraev, der får en chance mere, for at vise sig frem.

En mulig startopstilling:
Hansen
Rømer - Zsolt - Halsti - Novak
Drachmann
Wik - Polle - Kraev - Dal Hende
Sørloth

Så er halvdelen af holdet skiftet, og hvis vi ellers viser mere vilje end i Helsingør, så er det også et slagkraftigt hold.
Dette er for mit vedkommende det store spørgsmål.. Er det et hold vi sender på banen eller en samling af 11 individuelle spillere. Er det det første har vi gode muligheder for en sejr - er det det sidste så taber vi
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Hvorfor er det overhovedet nødvendigt med så meget rotation. Vi møder på torsdag et hold der vil være midterhold i SL. Vi bør kunne slå dem klart. OK vi har spillet mange kampe, men det er jo ikke mod Premier League hold eller hold fra Serie A for så kunne jeg forstå det. Vi har mødt ganske overkommelige hold til nu. Hvis vi går i gruppespil kan jeg forstå at vi bliver nødt til at rotere.

Men stop nu den store rotation. Vi møder et OB hold som vi skal slå. Og hvis Thorup laver den samme omgang som i Helsingør så går jeg da helt bananas for det laver man da kun 1 gang.

Jeg håber kun at vi roterer på max. 3 pladser. Og så bliver reserverne sgu nødt til at præstere når de temmelig sikkert endnu engang får chancen.

For øvrigt kan jeg ikke forstå al den snak om at vi mangler Paul. Sørloth skal nok klare det. Han er fuldt ud ligeså god som Paul. Han er teknisk bedre, han er hurtigere og så kan han også med hovedet. Hvis Sørloth får problemer har vi jo et par gamle angribere i truppen som Borring og Dal Hende, Rilwan kan vel også spille i front.

THenry

Indlæg af THenry »

tatoo skrev:
19. aug 2017, 12:33
Hvorfor er det overhovedet nødvendigt med så meget rotation. Vi møder på torsdag et hold der vil være midterhold i SL. Vi bør kunne slå dem klart. OK vi har spillet mange kampe, men det er jo ikke mod Premier League hold eller hold fra Serie A for så kunne jeg forstå det. Vi har mødt ganske overkommelige hold til nu. Hvis vi går i gruppespil kan jeg forstå at vi bliver nødt til at rotere.
Vi er så tæt på gruppespillet, at det vil være håbløst ikke at gå all in på det. Vi spiller om 50 mio. kr. på torsdag, hvilket betyder meget for klubbens økonomi, selvforståelse og målsætning samt mulighed for store spillersalg (baseret på gode præstationer i EL) og evnen til at tiltrække dygtige spillere, så naturligvis skal vi satse max. på det. Jeg er i øvrigt ikke enig i, at Apollon er et hold vi slår klart på torsdag. Det bliver i min bog en meget tættere kamp end det. Jeg ser det som en 50/50 kamp med os som snæver favorit, hvorfor vi skal give os selv de absolut bedste muligheder for videre avancement. Ville egentlig gerne sælge en kamp mod OB og tage 0 points, hvis vi til gengæld kommer i EL gruppespil.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

tatoo skrev:
19. aug 2017, 12:33

Men stop nu den store rotation. Vi møder et OB hold som vi skal slå. Og hvis Thorup laver den samme omgang som i Helsingør så går jeg da helt bananas for det laver man da kun 1 gang.

Jeg håber kun at vi roterer på max. 3 pladser. Og så bliver reserverne sgu nødt til at præstere når de temmelig sikkert endnu engang får chancen.

For øvrigt kan jeg ikke forstå al den snak om at vi mangler Paul. Sørloth skal nok klare det. Han er fuldt ud ligeså god som Paul. Han er teknisk bedre, han er hurtigere og så kan han også med hovedet. Hvis Sørloth får problemer har vi jo et par gamle angribere i truppen som Borring og Dal Hende, Rilwan kan vel også spille i front.
Hvis vi fysisk og mentalt skal være klar til torsdag, så er rotation nødvendigt. Det er nok heller ikke for sjov, at Limassol har fået udsat deres kamp i weekenden, for at kunne koncentrere sig om returkampen. Rotation er jo et vilkår ikke bare for os, men for alle hold. Selv med en del rotation kan vi stille med et slagkraftigt hold, men hvis indstillingen er som i første halvleg i Helsingøe, så taber vi naturligvis igen.

Borring har da aldrig nogensinde spillet angriber på seniorniveau. Dal Hende har karantæne torsdag, og Rilwan i front? Har du set ham afslutte? Eller heade? Der står nok en hel del spillere i køen foran Rilwan som angriber.

974

Indlæg af 974 »

Jeg er også enig i at det ikke er nu vi skal tænke i de baner at kontinuitet er det absolut vigtigste, og derfor er det nok fornuftigt at rotere i kampen mod OB
vi skal også huske at de har spillet 12 betydende kampe de sidste ca. 50 dage, og jeg synes jeg fornemmer lidt at de godt kan blive lidt trætte i slutningen af de seneste kampe

Jeg tænker godt at vi kan slå OB alligevel - Vi plejer at have et godt tag på dem også i Odense, hvor vi gennem årene har vundet 10 kampe ud af 26
Vi har iøvrigt kun spillet 3 uafgjorte dernede, og da vi jo heller ikke har spillet uafgjort i denne sæson, så er der da ikke noget der tyder på det :-)
Selv om der faktisk har været rigtigt mange uafgjorte kampe i denne og sidste runde :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

20 mand udtaget
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/truppen-mod-ob

Truppen mod OB
1. Jesper Hansen
2. Kian Hansen
3. Tim Sparv
4. Zsolt Korcsmár
5. Marc Dal Hende
6. Markus Halsti
7. Jakob Poulsen
9. Janus Drachmann
11. Jonas Borring
13. Alexander Munksgaard
14. Simon Kroon
15. Bozhidar Kraev
19. Alexander Sørloth
22. Mikkel Duelund
28. André Rømer
30. Oliver Ottesen
36. Rilwan Hassan
43. Rasmus Nissen Kristensen
70. Filip Novák
88. Gustav Wikheim

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Nå. Ingen Pusic. Please lad nu være med at få Sørloth skadet.

VanDam

Indlæg af VanDam »

Acebone skrev:
19. aug 2017, 14:21
Det er rystende at man ikke har en Pusic med.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Hvad fejler Falkesgård ??

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tatoo skrev:
19. aug 2017, 14:49
Hvad fejler Falkesgård ??
Lysken :|

Er dog ikke klar over om det er en belastningsskade, slag eller hvad det er.
Men lyder umiddelbart ikke til at være mega slem.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

OB har i øvrigt 3 skader.
Jeppe Tverskov, Ryan Johnson Laursen og Jacob Barrett.

18 mand udtaget.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kent ... e-mod-fcm/

En kamp med mange eller få mål?
OB har i 5 kampe en målscore på 4 - 2
FCM har i 12 kampe en målscore på 32 - 22

Thorup, en defensiv træner, min bare...

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

VanDam skrev:
19. aug 2017, 14:36
Acebone skrev:
19. aug 2017, 14:21
Det er rystende at man ikke har en Pusic med.
Som jeg skrev til dig i en anden tråd, så skal der to til tango. Og hvis man er i tvivl om hvorvidt Pusic vil yde 110% for holdet og for klubben, så skal han selvfølgelig ikke udtages.

Og om man havde tvivlet eller ej, så er det ikke rystende. Hvad er det rystende i det? FCM har udtalt, han skal videre, og han har selv udtalt, han vil videre. Hvorfor skal vi bruge en mand, som har tankerne alle andre steder end i FCM?
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Kraev kan vel også spille på toppen?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tror desværre vi max får uafgjort og det skyldes, at det ligner vi har fået en mental udfordring i udekampe. Vi har kun besejret Derry og Ferencvaros på udebane og jeg synes, at det har begyndt at sætte sig med tanke på Arka ude, BIF ude, Helsingør ude, Apollon ude.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Der har efter min mening ikke været meget positiv, at tale om når man taler om vores spil, men jeg tror på vi hiver en sejr hjem i dag over OB og jeg er helt sikker på Sørloth scorer det første mål og at han laver 2 i alt. Det kommer til, at ændre vores spil i dag at han er på toppen og jeg tror det betyder flere dybdeløb.

Håber og tror på en 3-1 sejr

Besvar