SL R6: OB - Midtjylland
-
Steffen am
SL R6: OB - Midtjylland
Superligaens runde 6 og
13. gældene kamp i sæsonen.
Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 20/08 kl. 12.00
Sted: Ewii Park (Odense)
Dommer: Jørgen Daugbjerg
Medie: TV3 Sport1, Viaplay og radions P3
Karantæner:
OB: Ingen
Midtjylland: Ingen
Skader:
OB: Laursen R. og Jeppe Tverskov skadet
Midtjylland: Nicolaisen og Paul skadet - Duelund og Riis tvivlsom
Bud på start XI'er
Pas, har simplethen ikke noget godt bud.
Stor rotation, træning af kontinuitet eller en mellemting. (?)
Kan dog meget vel få betydning den ene eller anden vej at Drachmann og Dal Hende har karantæne i retur kampen mod Apollon Limasol.
Sidste opgør mod OB:
28.11.16 SL FC Midtjylland OB 1 : 0
18.09.16 SL OB FC Midtjylland 0 : 1
22.04.16 SL FC Midtjylland OB 2 : 0
20.11.15 SL OB FC Midtjylland 1 : 1
31.07.15 SL FC Midtjylland OB 1 : 0
Sidste kamp,
1-0 på hjemmebane
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midt ... /12786278/
Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.
Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.
God Kamp
13. gældene kamp i sæsonen.
Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 20/08 kl. 12.00
Sted: Ewii Park (Odense)
Dommer: Jørgen Daugbjerg
Medie: TV3 Sport1, Viaplay og radions P3
Karantæner:
OB: Ingen
Midtjylland: Ingen
Skader:
OB: Laursen R. og Jeppe Tverskov skadet
Midtjylland: Nicolaisen og Paul skadet - Duelund og Riis tvivlsom
Bud på start XI'er
Pas, har simplethen ikke noget godt bud.
Stor rotation, træning af kontinuitet eller en mellemting. (?)
Kan dog meget vel få betydning den ene eller anden vej at Drachmann og Dal Hende har karantæne i retur kampen mod Apollon Limasol.
Sidste opgør mod OB:
28.11.16 SL FC Midtjylland OB 1 : 0
18.09.16 SL OB FC Midtjylland 0 : 1
22.04.16 SL FC Midtjylland OB 2 : 0
20.11.15 SL OB FC Midtjylland 1 : 1
31.07.15 SL FC Midtjylland OB 1 : 0
Sidste kamp,
1-0 på hjemmebane
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midt ... /12786278/
Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.
Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.
God Kamp
Re: SL R6: OB - Midtjylland
OB har spiller til 0 de fire sidste kampe, og har en målscorer for sæsonen på 4-2, hvilket jo er det, der plejer at blive scoret på en enkelt kamp for os. Det bliver interessant at se, om vi kan åbne deres defensiv - og lukke ned for deres tandløse offensiv.
Med Paul ude mener jeg, at vi skal indlemme Pusic i kamptruppen og give ham noget kamptræning, da vi kan ende med at få brug for ham som joker mod Apollon. Han er godt nok dead man walking i klubben, men nød lærer nøgen kvinde at spinde.
Med Paul ude mener jeg, at vi skal indlemme Pusic i kamptruppen og give ham noget kamptræning, da vi kan ende med at få brug for ham som joker mod Apollon. Han er godt nok dead man walking i klubben, men nød lærer nøgen kvinde at spinde.
Det er ris til egen røv, at man har totalt isoleret Pusic her i sommeren, tør man satse med Sørloth mod OB, med den risiko der altid er for en skade ?Kent skrev: ↑18. aug 2017, 16:10OB har spiller til 0 de fire sidste kampe, og har en målscorer for sæsonen på 4-2, hvilket jo er det, der plejer at blive scoret på en enkelt kamp for os. Det bliver interessant at se, om vi kan åbne deres defensiv - og lukke ned for deres tandløse offensiv.
Enig. Det er en penibel situation Thorup og CS sammen har sat dig i. At spille Sørloth med den risiko for skade det indebærer er ikke hensigtsmæssigt, men givet behandlingen af tredjeangriberen har Thorup ikke rigtig noget valg.. Ser det for mere sandsynligt at Krav får pladsen end Pusic, men er sikker på Thorup lukker øjnene, beder til de højere magter og starter Sørloth.
Ellers en kamp jeg gene sælger, hvis gevinsten er gruppespil i Europa.
Tror på:
Nissen-Riis-Korscmar-Hende
Kroon-Rømer-Drach-JP-Wik
Sørloth.
Og et nederlag.
Ellers en kamp jeg gene sælger, hvis gevinsten er gruppespil i Europa.
Tror på:
Nissen-Riis-Korscmar-Hende
Kroon-Rømer-Drach-JP-Wik
Sørloth.
Og et nederlag.
-
Steffen am
Nu virker det lige så stille til at være blevet en automat reaktion at det er Thorup der er den skyldige.
Kunne det være Pusic der selv har meldt sig ud?
Uanset, måske vi bliver klogere når vi ser udtagelsen lørdag.
EDIT:
Ikke uvæsentlige detalje,
FCM har oprettet Pusic på spillelisten, både i forhold til DBU og UEFA turneringerne.
Kunne det være Pusic der selv har meldt sig ud?
Uanset, måske vi bliver klogere når vi ser udtagelsen lørdag.
EDIT:
Ikke uvæsentlige detalje,
FCM har oprettet Pusic på spillelisten, både i forhold til DBU og UEFA turneringerne.
1-1 Vores mål bliver scoret ifbm. et hjørnespark af Dal Hende, deres bliver scoret af Izunna på et spark uden for feltet.
Der er lidt optakt til kampen set fra OBs side i denne podcast: https://soundcloud.com/obstemmer/paneld ... -transfers (efter ca 55 min)
Jeg tror kampen ender 1-2 til os, Jakob "100" Poulsen scorer et af vores mål på straffespark. Jeg tror Sparv bliver sparet til kampen, samt at Novak bliver skiftet ud efter 55 minutter, så han lige kan få lidt mere kamptræning inden EL-kval på torsdag. Rømer får chancen på højre back igen.
-
mousebreaker
Mærkeligt at OB har så svært ved at score. De er glimrende besat på angriber positionen, men der skal jo selvflg komme noget fra midtbanen for at få sat angriberne op. Måske der det halter..Kent skrev: ↑18. aug 2017, 16:10OB har spiller til 0 de fire sidste kampe, og har en målscorer for sæsonen på 4-2, hvilket jo er det, der plejer at blive scoret på en enkelt kamp for os. Det bliver interessant at se, om vi kan åbne deres defensiv - og lukke ned for deres tandløse offensiv.
Pusic er vel ikke på den liste der er indsendt til UEFA?. Måske der kan gives kompensation, idk. Selvom jeg synes Pusic er en fremragende angriber så må han også være en lotto kupon lige nu. Logisk burde han give den alt hvis han kommer på banen men ikke alting er logisk med Pusic og derudover er han med garanti ikke rustfri
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Inden jeg klikker på dit link så krydser jeg fingre for at det er de sædvanlige to tosser fra det fynske.Kent skrev: ↑18. aug 2017, 20:12Der er lidt optakt til kampen set fra OBs side i denne podcast: https://soundcloud.com/obstemmer/paneld ... -transfers (efter ca 55 min)
-
mousebreaker
ok, de er ikke særligt fortrøstningsfulde på OBs vegne for nu at sige det mildt. Der er selvflg også stor forskel på trupperne men Thorup skifter med statsgaranti voldsomt ud i start 11'eren inden sæsonens vigtigste kamp, både for klubben og ham selv personligt da det med garanti vil give ham kontrakt forlængelseKent skrev: ↑18. aug 2017, 20:12Der er lidt optakt til kampen set fra OBs side i denne podcast: https://soundcloud.com/obstemmer/paneld ... -transfers (efter ca 55 min)
Vi har set hvad vi er for en størrelse når det sker, så selvom vi på papiret er bedre end OB selv med vores B-kæde så har vi set at vi slet ikke fungerer som hold.
Jeg tror det bliver en svær kamp for os, men også en kamp hvor vi bør kunne tage 3 point i slutfasen. Jeg tror på en 2-1 sejr.
Det var iøvrigt også interessant at høre dem tale om vores defensiv. To af tre mand i podcasten tror vi holder OB fra at score (om det så er pga af deres egne problemer med at score skal jeg lade være usagt). Den ene deltager siger at han mener at vi har en stærk defensiv og mon ikke han tænkte "på papiret" for så er jeg egentlig enig. Navnemæssigt har vi en fin defensiv, den fungerer bare slet ikke.
Jeg sælger den gerne for en uafgjort, hvis vi kan komme fra Odense uden skader.
Det er det ikkemousebreaker skrev: ↑19. aug 2017, 07:04Inden jeg klikker på dit link så krydser jeg fingre for at det er de sædvanlige to tosser fra det fynske.Kent skrev: ↑18. aug 2017, 20:12Der er lidt optakt til kampen set fra OBs side i denne podcast: https://soundcloud.com/obstemmer/paneld ... -transfers (efter ca 55 min)![]()
I den podcast jeg linkede til diskuteres de fynske angrebsproblemer, og de fynske fans mener ikke, ar de er så godt besat - altså at de er lidt overvurderet på det område. Vil give dem ret så langt, at der ikke rigtig er nogen af deres angribere, som individuelt er på topniveau i ligaen eller som har niveau til mere end ligaen. Så det er tre ok angribere de har - og så ikke mere.mousebreaker skrev: ↑19. aug 2017, 07:03Mærkeligt at OB har så svært ved at score. De er glimrende besat på angriber positionen, men der skal jo selvflg komme noget fra midtbanen for at få sat angriberne op. Måske der det halter..
Pusic er vel ikke på den liste der er indsendt til UEFA?. Måske der kan gives kompensation, idk. Selvom jeg synes Pusic er en fremragende angriber så må han også være en lotto kupon lige nu. Logisk burde han give den alt hvis han kommer på banen men ikke alting er logisk med Pusic og derudover er han med garanti ikke rustfri
Pusic er spilleberettiget i EL. Vi har meldt ham til, så det må indikerere, at vi har overvejet et scenarium, hvor vi kunne få brug for ham. Det tænker jeg er situationen nu. Men det kræver nok, at han får banket noget rust af mod OB. 60 min til Sørloth og så ind med Pusic de sidste 30. Alternativt skal vi have afprøvet Wik eller Kraev i front.
I dagens HF varsler Thorup rotation - og at Pusic er i spil til truppen. Ingen tvivl om at returkampen på torsdag har førsteprioritet. Tror det bliver et ret alternativt hold, vi får at se. Halsti, Rømer, Due, Kroon, Wik og Kraev er nok i spil. Drachmann og Dal Hende spiller med sikkerhed. Spørgsmålet er om Novak skal have noget mere kamptræning inden torsdag, og dermed går ned på backen. Spørgsmålet er også, hvordan vi stiller op torsdag - hvem overtager pladsen på midten for Drachmann? Bliver det en offensiv spiller som Due/Kraev eller en mere defensiv som Rømer? Hvis man overvejer Rømer, forestiller jeg mig, at man forsøger ham på midten i morgen. Alternativt er det Due/Kraev, der får en chance mere, for at vise sig frem.
En mulig startopstilling:
Hansen
Rømer - Zsolt - Halsti - Novak
Drachmann
Wik - Polle - Kraev - Dal Hende
Sørloth
Så er halvdelen af holdet skiftet, og hvis vi ellers viser mere vilje end i Helsingør, så er det også et slagkraftigt hold.
En mulig startopstilling:
Hansen
Rømer - Zsolt - Halsti - Novak
Drachmann
Wik - Polle - Kraev - Dal Hende
Sørloth
Så er halvdelen af holdet skiftet, og hvis vi ellers viser mere vilje end i Helsingør, så er det også et slagkraftigt hold.