SL R5: Midtjylland - Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: SL R5: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Sahl »

Jeg er normalt meget optimistisk før vores kampe og håber altid på en solid sejr til os! Men jeg er bange for vi taber med en pind i dag 1-2
Jeg tror der kommer mindst 5 gule kort og et rødt. Jeg har ikke rigtig kunne se forskel på sidste sæson og denne hvis man tænker spillestil og koncept.. Jeg håber dog, at mine gæt bliver helt forkerte og at vi hiver en sejr hjem, det kunne være rigtig godt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Indtil videre har vi klaret paragrafferne på MCH denne sæson. Jeg tror og håber, vi får kølnet FCN-hypen en smule med en sikker hjemmesejr.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Hvad er status egentlig med Novak? Har MDH bare slået ham af eller er han småskadet. Eller transfer lige om hjørnet?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Startopstilligen er da på sin plads lige at få smidt på

Startopstilling:
Jesper Hansen - Rasmus Nissen, Kian Hansen, Zsolt Korcsmár, Marc Dal Hende - Tim Sparv - Rilwan Hassan, Jakob Poulsen, Janus Drachmann, Jonas Borring - Paul Onuachu.

Bænk:
Oliver Ottesen, Markus Halsti, Filip Novák, Mikkel Duelund, Gustav Wikheim, Simon Kroon, Alexander Sørloth.

MDH vs. Novak, overrasker mig også en smule.
Novak var skadet for ikke så længe siden, men burde være tilbage i fuld sving nu.

Brugeravatar
Stainalive
Geografisk sted: Herning Centrum

Indlæg af Stainalive »

Det er sku lidt malplaceret når Nissen står og råber ud til de børn vi har på tribunerne for at få en bedre stemning

Men god start ellers

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Steffen am skrev:
13. aug 2017, 12:57
Startopstilligen er da på sin plads lige at få smidt på

Startopstilling:
Jesper Hansen - Rasmus Nissen, Kian Hansen, Zsolt Korcsmár, Marc Dal Hende - Tim Sparv - Rilwan Hassan, Jakob Poulsen, Janus Drachmann, Jonas Borring - Paul Onuachu.

Bænk:
Oliver Ottesen, Markus Halsti, Filip Novák, Mikkel Duelund, Gustav Wikheim, Simon Kroon, Alexander Sørloth.

MDH vs. Novak, overrasker mig også en smule.
Novak var skadet for ikke så længe siden, men burde være tilbage i fuld sving nu.
Man kanske vill spela in MDH ordentligt om en försäljning av Novak är på gång. Tycker MDH varit bra idag så här långt. Verkar dessutom vara en som driver på de andra, kan vara en viktig spelartyp att ha inne en sån här match efter motgångar.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Christian

Indlæg af Christian »

Flot første halvleg.

Thorup har sat holdet godt op og fcn har nærmest ikke fået et ben til jorden.

Jeg kan godt lide Thorup og hans stil.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

God første halvleg ser det ud til. En der kan sætte et par ord på spillet ?

THenry

Indlæg af THenry »

Stærk første halvleg, og lige den attitude, som man gerne vil se efter Helsingør-fiaskoen.

Er det bare mig eller ser I også en kamp mellem drenge mod mænd?

Man skulle næste tro, at FCN er startet med deres U-19 hold. Vi vinder alle nærkampe, og bliver konstant farlige på indlæg og standarder i feltet.

NK, Rilwan pg Paul har været fornøjelser indtil videre. Vi ejer fuldstændig højre side af bane, og FCN kan ikke stoppe NK og Rilwan.

Der burde nok være dømt frispark ved 3-0. Vi har i øvrigt fået lukket godt til i defensiven i dag, hvilket er godt at se.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Er heller ikke den store fan af Thorup men man må sige, at han har ramt plet rent taktisk i dag indtil videre. Vi presser knapt så højt som normalt og giver meget lidt rum mellem kæderne, så de ikke rigtig bliver farlige, og samtidig bruger vi vores fysik offensivt. Er nok også den taktik, som vi skal benytte os af på Cypern, så det ser indtil videre til at gå fint.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Selvom mange af os har været ude med riven i lang tid, så må man blot erkende at det har været en fantastisk første halvleg. Jeg ser noget af det mange har efterspurgt, fremadrettet angrebsfodbold med koncentreret pres. Det er også tydeligt, at se der er noget vildskab.. Hvis bare det var sådan i alle kampe, så havde jeg været tilfreds (også i kampe man smider point)

THenry

Indlæg af THenry »

pr0j3ct skrev:
13. aug 2017, 13:50
God første halvleg ser det ud til. En der kan sætte et par ord på spillet ?
Vi har spillet på vores styrker. De 7 største spillere på banen løber rundt i en sort trøje, så det er blevet farligt stort set hver gang (4-5 gange) vi har haft frispark på deres bane halvdel og lange indkast ind i feltet. Vi sidder derudover på dem fysisk og vinder alle nærkampe. Af samme grund har vi vundet kampen på den centrale midtbane.

Dal Hende brændte en stor chance efter 33 min, hvor han burde have lukket kampen. FCN havde et hovedstød efter 43 min., som vel er det tætteste, som de har været på scoring. Ellers har vi fået lukket ned for deres ellers stærke offensiv.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

@THenry

Tak skal du have.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Ej, hvor det irriterende at lukke de 3 mål ind. Istedet for at kampen kunne give en masse ro med en stensikker sejr, står vi igen med en masse spørgsmål.

Duelund var godt nok dårlig. Vi kunne ikke bruge vdv fordi han ikke kan hjælpe defensivt. Det er da meget værre med en spiller der ikke gider hjælpe defensivt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Underlig kamp, hvor man føler, at vi er i total kontrol, og så ender det alligevel 4-3. Det blev vist lidt af en sovepude. Men dejligt med endnu en hjemmebanesejr!

Besvar