SL R4: Helsingør - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Philipjensen

Re: SL R4: Helsingør - Midtjylland

Indlæg af Philipjensen »

Jeg kan ikke andet end prøve at forlige mig med at det her er fcm 2017. Tror i højere grad end nye spillere det handler om nye idéer. Jeg er ikke længere overbevist om at Jess er den rette mand til jobbet. Hvis trænere som Christian Lønstrup, David Nielsen eller Allan Kuhn er villige til at tage jobbet er det måske tid til at tage dem under et nærmere kig. Jeg kender ikke alle omstændigheder og må sige at til at starte med er det vigtige at komme i Europa League gruppespil

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Jeg mener ikke, at spillerne er dovne og ugidelige. Jeg tror bare, at de ikke helt forstår/kan spille Thorup koncept, og derfor spiller de hver især sådan de indivuelt bedst kan, og dermed forsvinder sammenhængen. Thorup har ikke formået at "sælge" sit koncept overfor spillerne, og derfor falder de individuelt tilbage til det der ligger på rygraden hos den enkelte. Ved Glen var det trods alt mere åbenlyst hvordan der skulle spilles, og der vidste den enkelte spiller hvor han skulle løbe i position. Der var det også åbenlyst, at presset, gen-presset, blev vægtet højt. Hvor er det henne i dag?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Philipjensen skrev:
6. aug 2017, 16:52
Jeg kan ikke andet end prøve at forlige mig med at det her er fcm 2017. Tror i højere grad end nye spillere det handler om nye idéer. Jeg er ikke længere overbevist om at Jess er den rette mand til jobbet. Hvis trænere som Christian Lønstrup, David Nielsen eller Allan Kuhn er villige til at tage jobbet er det måske tid til at tage dem under et nærmere kig. Jeg kender ikke alle omstændigheder og må sige at til at starte med er det vigtige at komme i Europa League gruppespil
Vi skal ikke i Europa league hvis vi ikke kan spille lige op med Helsingør....! Giver jo ingen som helst mening!

I den tilstand de er i, så sku de have satset på ligaen..... nu taber de begge på gulvet!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Konsulen skrev:Jeg mener ikke, at spillerne er dovne og ugidelige. Jeg tror bare, at de ikke helt forstår/kan spille Thorup koncept, og derfor spiller de hver især sådan de indivuelt bedst kan, og dermed forsvinder sammenhængen. Thorup har ikke formået at "sælge" sit koncept overfor spillerne, og derfor falder de individuelt tilbage til det der ligger på rygraden hos den enkelte. Ved Glen var det trods alt mere åbenlyst hvordan der skulle spilles, og der vidste den enkelte spiller hvor han skulle løbe i position. Der var det også åbenlyst, at presset, gen-presset, blev vægtet højt. Hvor er det henne i dag?
Synes de europæiske kampe er et tydeligt bevis på, at holdet er klart bedre når de investerer alting i kampen, hvilket de overhovedet ikke gjorde i dag. De så ud til at være direkte ligeglade, og lignede en flok forkælede teenagebørn som ikke havde nogen interesse i at yde en 100% indsats.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Arff skrev:
6. aug 2017, 17:12
Konsulen skrev:Jeg mener ikke, at spillerne er dovne og ugidelige. Jeg tror bare, at de ikke helt forstår/kan spille Thorup koncept, og derfor spiller de hver især sådan de indivuelt bedst kan, og dermed forsvinder sammenhængen. Thorup har ikke formået at "sælge" sit koncept overfor spillerne, og derfor falder de individuelt tilbage til det der ligger på rygraden hos den enkelte. Ved Glen var det trods alt mere åbenlyst hvordan der skulle spilles, og der vidste den enkelte spiller hvor han skulle løbe i position. Der var det også åbenlyst, at presset, gen-presset, blev vægtet højt. Hvor er det henne i dag?
Synes de europæiske kampe er et tydeligt bevis på, at holdet er klart bedre når de investerer alting i kampen, hvilket de overhovedet ikke gjorde i dag. De så ud til at være direkte ligeglade, og lignede en flok forkælede teenagebørn som ikke havde nogen interesse i at yde en 100% indsats.

Fuldstændig enig. Det kunne jeg ikke have sagt bedre selv.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Se det fra den lyse side, vi kommer til at kunne se førsteholdet i reservekampen imorgen. For ingen af dem spillede kamp i dag.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vijen skrev:
6. aug 2017, 17:23
Se det fra den lyse side, vi kommer til at kunne se førsteholdet i reservekampen imorgen. For ingen af dem spillede kamp i dag.
Er det meningen at vi skal grine eller græde ?. Er så frustreret og skuffet, at jeg ikke kan finde ord for det.

En ting er sikkert. Jeg vil ikke høre fra vores spillere, at de fortjener at spille for det gjorde ingen idag.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Konsulen skrev:
6. aug 2017, 16:33
Gør Thorup ikke præcis det hans arbejdsgiver har ansat ham til? Hvis det er indføjet i hans kontrakt, at hans bonus er afhængig af hvor meget han benytter akademi-talenter, har ledelsen jo meget direkte vist ham, hvad der forventes af ham. Derfor er det jo naturligt, at han benytter talenterne i så mange kampe som muligt. Så derfor bliver Thorup da ikke afskediget nu.
Der er andre klubber der kan spille med egne talenter i endnu større omfang. Se FCN. Det kan ikke være nogen undskyldning. FCN har bare en klar filosofi om hvordan de vil spille. Jeg kan ikke få øje på vores. Medmindre den høje lange bold mod Paul er en filosofi. Det mærkelige er at vi havde en klar filosofi under Glen. Han skrider så da han ikke vil finde sig i at klubben køber en målmand ind bag hans ryg (et fremtidigt problem når vi skal have nye trænere?) så ansætter vi JT med det ønske at vi skal bevare vores berømte DNA og blive et flerstrenget hold.
Jeg har svært ved at se at vi er blevet et fungerende hold med flere strenge, men vil da godt medgive at vi i flere perioder under Thorup har været mere boldspillende. Lige nu er det dog også gået fløjten. Hvad der dog er helt sikkert er at den filosofi som blev grundlagt gennem flere år under Glen er helt og aldeles forsvundet. Det FCM DNA klubben har opreklameret så voldsomt gennem tiden er fuldstændig forsvundet, i hvert fald ifbm førsteholdstruppen. Det gør det utroligt meget sværere at skifte ud og det er nok en af grundene til de udfald vi ser når der skiftes ud i start 11'eren. Akademiet har forhåbentlig deres filosofi intakt, men jeg bor for langt væk til at kunne følge dem.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Undskyld mig men hvad for et dna mener du / I.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Arff skrev:
6. aug 2017, 17:12

Nu har vi så lige spillet mod Arka hvor vi ikke var meget bedre, selvflg også andre forudsætninger. Men indtil Arka scorer selvmål var det også en ret blodfattig indsats - dog ikke på samme lave niveau som i dag.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/fr ... -minutter/

Frustreret Thorup. Hvad så med os. Jeg vil efterhånden s.... på ham. Han skal sgu kunne få vores hold til at agere bedre.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
6. aug 2017, 17:55
Undskyld mig men hvad for et dna mener du / I.
DNA er et forkert udtryk og et lorteudtryk som jeg selv hader fordi det i sig selv er ret upræcist og brugt alt for flygtigt - som jeg lige selv gjorde mig skyldig i...

Vi havde en klar spillefilosofi under Glen. Det kan godt være det var en-dimensionelt med mange Duncan bolde og hidsigt aggressivt presspil i alle varianter, men alle så ud til at vide hvad de skulle når de gik på banen - og aggressivitet har det med at smitte af på holdkammeraterne. For tilskuerne var det ofte underholdende, der var smæk for skillingen og vi så ofte at modstanderne blev kyste. Det kan jeg ikke huske modstanderne er blevet under Thorup, i hvert fald ikke efter han havde haft holdet i den første vinterpause

Under Thorup er aggressiviteten stille roligt sevet ud af holdet og det ser ikke ud til at substitutterne spiller på samme klaver som de faste startere. Når Thorup så vælger at spille med lige så mange lange bolde som Glen gjorde og vi ikke presser på som før for at nappe anden boldene, så medfører det logisk nok mange flere tabte bolde.

Jeg synes Thorup har ladt den filosofi han overtog i stikken og ikke har evnet at få indført sin egen som skulle give holdet flere strenge at spille på. I stedet ser vi noget som er midt imellem alting og som ikke rigtigt fungerer for nogen. Selvflg er der kampe indimellem hvor tingene fungerer, da vores trup i sig selv er stærkere end langt de fleste af de hold vi møder, men det er som om at vi kommer til kort spillemæssigt når et hold er organiseret og har en tydelighed i hvad de vil.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Meget skuffende indsats i dag. Der var mange i startopstilingen, der havde noget at bevise. Desværre var ingen af dem overbevisende. Rømer vil gerne til en anden klub, men fik ikke vist, at han kan bidrage med nok. Riis skulle vise, at han havde rystet en række dårlige præstationer af sig, men dumpede med et kæmpe brag. Novak vil gerne til en større klub, men er ikke i nærheden af det niveau, som vi kender ham fra. Kroon og Wikheim skulle vise, at de skal være foran Borring og Rilwan i kant-hierarkiet, men leverede begge alibi-indsatser.

Jeg er ikke modstander af at rotere. Den fysiske stab og trænerne ved, hvordan spillernes tilstand er, og der giver det god mening, at sikre friske kræfter til tider. Og hvis vi skal kunne holde til et efterår med Europa, så skal vi altså kunne rotere nogle spillere i kampene mod de formodede bundhold. Men det er beskæmmende så elendigt vores rotationsspillere leverer, og det må give panderynker hos både Thorup og Steinlein. Vores reserver i misterforsvarer ser ud til at have en intern konkurrence om, hvem der kan forære flest mål væk. Det skriger efter en ekstra spiller derinde, men det ser jeg ikke ske, medmindre vi ryger i gruppespillet.

Det jeg synes, er mest bekymrende, er dog, at vi havde bibeholdt den central midt med Sparv, Poulsen og Janus. Jeg regnede med, at de tre rutinerede herrer, var i stand til at sikre et vist bundniveau og råbe de andre op til dåd. Det skete ikke. Der skal de altså træde mere i karakter.

På trods af al elendigheden, så skaber vi egentlig nok til, at vi kan vinde kampen. Men uskarpe afslutninger og foræringer til Helsingør, sikrede dem sejren. Det er ikke godt nok.

Christian

Indlæg af Christian »

Meget frustrerende kamp hvor vi endnu engang ikke formår at spille os frem til chancer. Det er fint med lange bolde som en afveksling og for uforudsigelighed, men hvis det er det eneste vi kan er det virkelig sørgeligt.

Jeg ved ikke om spillet og indstillingen i dag peger på Thorup eller på spillerne, men det er ikke første gang vi falder helt sammen.

En sejr i dag ville have givet mig tro på projektet, men nu virker det meste håbløst og troen på gruppespil har jeg svært ved at finde.

Jeg håber der er folk i klubben der har indsigt og kompetence til at foretage de justeringer der er nødvendige.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Helsingør skaber vel reelt også chancer nok til, at de kunne have givet os en regulær lussing? Det er jo, med al respekt, ikke nok, at vi skaber nok muligheder, når vi omvendt ikke kan score på dem, og samtidig giver modstanderne så åbenlyse muligheder for at score mod os.
Spillet fungerer jo ikke. Det har ikke fungere under Thorup, undtagen den først halve sæson, hvor man vel nok kan give en del af årsagen for udemærket til spil, det koncept Glen havde skabt?
Thorup har bare ikke det der skal til, for at skabe spil og resultater ift. klubbens ambitioner - hvis det altså er de reelle ambitioner klubbens ledelse melder ud?. Jeg synes mere og mere, at det synes som at FCM er legetøj for Benham og hans idéer. Udmeldingerne er blot anderledes, og måske blot for at gøre sponsorer og fans tilfredse? Det jeg mener er, at Thorup formentlig var blevet fyret efter sidste sæson, hvis ellers klubben reelt har de mål de fremkommer med før sæsonnen..

Besvar