Alternativer til trænerbænken?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
NyX
Geografisk sted: København S.

Re: Alternativer til trænerbænken?

Indlæg af NyX »

Nu bliver ideen med en manager i stedet for en traditionel træner luftet i den anden tråd og det kunne bestemt være spændende. Spørgsmålet er om det hjælper så meget, hvis det er nogle helt andre boller som suppen skal suppleres med. Fx attitude/indstilling mv som der også hentydes til her i tråden med anerkendende nik i retning af den "tyske løsning". Jeg har ikke et bud på en træner som øjeblikkeligt gør en forskel - men vil samtidig ikke bruge dette som argument for ikke at komme med et bud på et alternativ. Derfor foreslår jeg en måske dyr men, synes jeg, spændende løsning som kan fungere i managerfunktionen, som har international erfaring og et cv der taler for sig selv, mens jeg dog kan være i tvivl om hans evne til at indgyde respekt via tough-/tyskness 😊

Hans ambition, hvorfor han fravalgte landstrænertjansen, var at spille chl med Molde. Det skete ikke og derfor kunne han passende komme ned til os. Ole Gunnar Solskjær er hans navn og han virker tilmed flink 😅

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Fair nok svar, pr0j3ct. Jeg er heller ikke nødvendigvis fortaler for, at alt skal være venskab og DNA. Håber dog ikke på en kæft, trit og retning-træner. Jeg tror ikke på, at vores trup vil præstere bedre af den grund. Det er jo ikke en flok unge knægte. Vi har masser af modne, intelligente boldspillere i truppen, og jeg kan simpelthen ikke forestille mig profiler som Poulsen og Sparv trives under den slags regime. Så tror jeg, vi kan vinke farvel til dem.

Men friske idéer tror jeg vi alle hungrer efter på et eller andet niveau. Jeg var længe fortaler for Michelsen, som jeg også skrev i første indlæg i tråden, men det kan vi jo ikke bruge til så meget nu.

Jeg er pt. der, hvor jeg primært er modstander af en Thorup-fyring, fordi jeg ikke har opdaget en bedre kandidat som samtidig er realistisk. Tror f.eks. ikke, Priske er realistisk. FCK vil næppe slippe ham.
TrueWolfMidt skrev:
6. aug 2017, 16:39
Kent Nielsen. Tilbyd ham dobbelt løn af hvad han får i Ob.
Hvorfor? Vi har ikke penge som skidt, og hvad er det helt præcist Kent Nielsen skulle kunne tilføre os?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi har ikke brug for en træner som bukker og nejer og giver sports journalisterne ret i alle spørgsmål han bliver stilt. Med denne latterlige indsats skal Thorup give os fans en uforbeholden undskyldning for deres indsats. Han skal turde at fortælle hvad han forlanger af sine spillere.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Kan frygte, at en Thomas Frank lurer i kulissen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

PH1978 skrev:
6. aug 2017, 17:15

Ja måske, men tror ikke nødvendigvis kun det er dårligt.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

@ Acebone

Jeg er heller ikke selv for ren kæft, trit og retning, men noget mere derhen ad end det vi har nu, hvor stregerne imellem træner/leder og spillere bliver kridtet lidt mere op. En der kan sætte sig i respekt og kalder en spade for en spade.

Der var ham Bob Bradley, som tidligere var oppe at vende da vi hentede Thorup. Det kunne være en mulighed eller en lign. Der kunne man se hvad han stod for og hvad han bragte holdet og man så en udvikling ihvertfald det jeg så til ham i Stabæk og med national teamet. Jeg har dog ikke fulgt ham siden, så skal ikke gøre mig klog på ham op til dags dato.

Vi trænger ihvertfald til noget nyt og til at tænke nye veje efter min bedste overbevisning, for jeg syntes vi er gået i stå og har ikke flyttet os længe og jeg ser ingen fremtid i det setup der er pt.

Spørgsmålet er så bare om der er noget om snakken ang. begrænsninger for trænerens indflydelse og lign i Fcm, for er det tilfældet, så er det ikke engang sikkert at vi kan finde en kandidat bedre end Thorup.
PH1978 skrev:

Ja også her.

Så kan man ligeså godt beholde Thorup, for TF komme ikke til at bringe noget der skal skubbe os igang og videre, efter min mening. det bliver bare, same "shit" different day.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

der er kun en mulighed vis det skal være en med dansk pas. David Nielsen

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Problemet er vel at en fyring af JT totalt udstiller Rasmus Ankersen som inkompetent indenfor fodbold.... således vil han have fejlet Big time 2 gange: med ansættelsen af JT, og da han holdt fast i ham...

Og da Rasmus er Benham's kæledægge, skal der jo nok en del til inden det sker.... benham ser jo ikke de her kampe...:-(

Cortez

Indlæg af Cortez »

HKP skrev:
6. aug 2017, 17:30
Problemet er vel at en fyring af JT totalt udstiller Rasmus Ankersen som inkompetent indenfor fodbold.... således vil han have fejlet Big time 2 gange: med ansættelsen af JT, og da han holdt fast i ham...

Og da Rasmus er Benham's kæledægge, skal der jo nok en del til inden det sker.... benham ser jo ikke de her kampe...:-(
Behøver han sgu heller ikke. Statistikken burde være nok :D .

/Cortez

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber sgu snart at Benham og Co begynder at gøre noget for vores klub og ikke kun vil vise Brentford frem i Onside, hvordan de køber gode dygtige spillere i Danmark til Brentford. Fremover skal samtlige af vores spillere have ild i øjnene når de spiller. De skal løbe sig i smadret for logoet. Intet mindre.

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Thorup skal i hvert fald bevise, at hans - efter min mening alt for voldsomme - hang til stor rotation i truppen giver pote mod Apollon - Og ikke bare med en heldig, ufortjent overtidssejr denne gang - ellers må det simpelthen være ud, og det ville egentlig stadig også være fair nok selv hvis vi kvalificerer os til EL.

Mange nævner David Nielsen, hvis det skal være et dansk navn. Jeg så hellere en Kasper Hjulmand, selv om det måske ikke er særligt realistisk. Han har da om nogen bevist at han formår at bruge og udvikle talenter og samtidig skabe sportslig succes. Han ville nok også kunne stå for et skarpt spilkoncept. Men om han ville kune købes fri deeeet ...

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Er der nogen der kan forklare hvilken indflydelse en træner har og ikke har i FCM ?? Kan se at der er nogen der kommenterer på hvor meget Thorup reelt har af indflydelse andet end at træne og sætte hold.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

PH1978 skrev:

Det kunne være fedt - i vil blive kvalt i processor og komme til at slås med Hobro og Helsingør om at undgå direkte nedrykning som en del af en proces :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

ThygeM skrev:
PH1978 skrev:

Det kunne være fedt - i vil blive kvalt i processor og komme til at slås med Hobro og Helsingør om at undgå direkte nedrykning som en del af en proces :lol:
Nu håber jeg ikke, at Thomas Frank bliver cheftræner i FCM, men .... jeg synes bestemt også, han blev pisset lidt på i Brøndby. Han fik jobbet med en præmis om at han skulle genopbygge holdet og klubben, og pludseligt smider klubben mange penge efter afdankede spillere som Elmander, Agger og Kahlenberg. Da de blev hentet ind ændrede klubben også målsætningen, og gav Thomas Frank nogle helt andre forudsætninger og præmisser end dem han blev ansat under.

Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
6. aug 2017, 17:52
Håber sgu snart at Benham og Co begynder at gøre noget for vores klub og ikke kun vil vise Brentford frem i Onside, hvordan de køber gode dygtige spillere i Danmark til Brentford. Fremover skal samtlige af vores spillere have ild i øjnene når de spiller. De skal løbe sig i smadret for logoet. Intet mindre.
Ja jeg håber også at Benham snart gør noget for vores klub.
En ordentlig stak skillinger der redder klubbens liv og et dansk mesterskab kan simpelthen ikke være nok til at vi skal udvise en lille smule respekt eller taknemmelighed
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar