Fra et interview med en nuværende teknisk direktør, som har en lang historie indenfor dataanalyse i fodbold:
"The other big problem in my opinion is the role of the analyst nowadays. The analyst is normally hired by the coach as part of the coaching staff. That makes totally sense for improving the team by performance/video analysis and opposition scouting. But what about the analysis on team performance from the club’s perspective? If the analyst finds negative aspects of performance it will be quite difficult to communicate that to more than just the coach as he is his boss. That’s a very delicate situation and leads to conflicts of interest sooner than later.
Some clubs saw that and do a kind of analysis on a deeper level. FC Midtjylland with Rasmus Ankersen for example"
Jeg gad vide, hvad han mener med, at Ankersen og FCM laver analyse på et dybere niveau? Kan han henvise til, at eks. Brentfords nedlæggelse af akademiet var resultat af en dybere organisations- og økonomiskanalyse, og at FCMs sats på akademiet er resultatet af en dybere økonomisk analyse? - Det undrer mig, da FCN også har et lign. setup, som vel ikke er funderet i data.
Jeg tror, at han mener analyse på et dybere niveau. F.eks. at analytikerne ikke refererer til træneren, men til en højere i systemet.
Hos os ligger en stor del af analysen hos SmartOdds (som jeg forstår det), derfra giver de så deres analyser videre til Thorup og Ankersen/Benham/Steinlein alt efter, hvem analysen er vigtig for.
Det han beskriver som et problem, er hvis vi kørte med League of Justice og det var en medarbejder under Thorup, der udarbejdede den. I det tilfælde at vi spillede til en 10. plads og analytikeren gav sin viden videre til Thorup, ville han så fortælle det til Ankersen og Steinlein og bringe sig selv i fare? I vores situation ligger den analyse hos SmartOdds og så får Ankersen/Steinlein/Benham den viden samtidig som Thorup. Derfor kan ledelsen bruge den viden til at træffe beslutninger om Thorup.
Fra et interview med en nuværende teknisk direktør, som har en lang historie indenfor dataanalyse i fodbold:
"The other big problem in my opinion is the role of the analyst nowadays. The analyst is normally hired by the coach as part of the coaching staff. That makes totally sense for improving the team by performance/video analysis and opposition scouting. But what about the analysis on team performance from the club’s perspective? If the analyst finds negative aspects of performance it will be quite difficult to communicate that to more than just the coach as he is his boss. That’s a very delicate situation and leads to conflicts of interest sooner than later.
Some clubs saw that and do a kind of analysis on a deeper level. FC Midtjylland with Rasmus Ankersen for example"
Jeg gad vide, hvad han mener med, at Ankersen og FCM laver analyse på et dybere niveau? Kan han henvise til, at eks. Brentfords nedlæggelse af akademiet var resultat af en dybere organisations- og økonomiskanalyse, og at FCMs sats på akademiet er resultatet af en dybere økonomisk analyse? - Det undrer mig, da FCN også har et lign. setup, som vel ikke er funderet i data.
Jeg tror, at han mener analyse på et dybere niveau. F.eks. at analytikerne ikke refererer til træneren, men til en højere i systemet.
Hos os ligger en stor del af analysen hos SmartOdds (som jeg forstår det), derfra giver de så deres analyser videre til Thorup og Ankersen/Benham/Steinlein alt efter, hvem analysen er vigtig for.
Det han beskriver som et problem, er hvis vi kørte med League of Justice og det var en medarbejder under Thorup, der udarbejdede den. I det tilfælde at vi spillede til en 10. plads og analytikeren gav sin viden videre til Thorup, ville han så fortælle det til Ankersen og Steinlein og bringe sig selv i fare? I vores situation ligger den analyse hos SmartOdds og så får Ankersen/Steinlein/Benham den viden samtidig som Thorup. Derfor kan ledelsen bruge den viden til at træffe beslutninger om Thorup.
Yes. Den sidste del fangede jeg også godt. Du har nok ret i, at det bare er Ankersen som ankermand (høhø) for dataen, der er unikt. Hvilket giver god mening.
Lille interessant ting i forbindelse med Silkeborg kampen, sagde Ove Pedersen at han var taget til jobsamtale med forventning om at det var et job som scout,
hvor han så bekendt har fået titel som ass. sportschef.
Det ændrer nok ikke hans jobbeskrivelse mærkbart, men synes det er en lille sjov krølle.
Fcm vil fortsat bygge ovenpå:
1. det vil vi i alle henseende.
2. ikke tilfredse med seneste 4. plads
3. ikke kun læne os op af statestikkerne
4. læne os op af fundamentet som vi og trænerne har bygget op.
5. øge tilskuertallet på mch til gennemsnitlig 8000
Så kom der en udmelding fra makkerparret Komiske Ali og Jacob Jørgensen.
Hvad vil de så.
De vil bygge på over hele linien. Ikke konkret.
Ikke tilftedse med sidste sæson. det har de da givet udtryk for at de var.
Ikke læne os op af statestikkerne, men op af fundamentet der er bygget op af ledelsen og trænerne.
Det er et fundament- ja økonomisk, men ikke sportligt. tilbagegang siden Glen.
Man vil sætte prisen ned for udebane tilskurer til 50 kr for bla. at hæve tilskurer gennemsnittet til 8.000.
Med disse udmeldinger fra ali og jacob, hvor de melder tyndt ud.
Et godt råd til jer: få fat i fansene og tilskurerne.
Spil godt fodbold - det virker.
ikke billetter til en 50. det er der mange der prøvet uden det virker. vær ikke smarte når I ikke har noget at have det i, kontor københavn og tag nu lige at virke seriøse, ellers kan man virke som hundehandlere .
ps. hvis I skifter træneren, er der mange der bliver glade.
nemlig jeres kunder og spillere.
Fcm vil fortsat bygge ovenpå:
1. det vil vi i alle henseende.
2. ikke tilfredse med seneste 4. plads
3. ikke kun læne os op af statestikkerne
4. læne os op af fundamentet som vi og trænerne har bygget op.
5. øge tilskuertallet på mch til gennemsnitlig 8000
Så kom der en udmelding fra makkerparret Komiske Ali og Jacob Jørgensen.
Hvad vil de så.
De vil bygge på over hele linien. Ikke konkret.
Ikke tilftedse med sidste sæson. det har de da givet udtryk for at de var.
Ikke læne os op af statestikkerne, men op af fundamentet der er bygget op af ledelsen og trænerne.
Det er et fundament- ja økonomisk, men ikke sportligt. tilbagegang siden Glen.
Man vil sætte prisen ned for udebane tilskurer til 50 kr for bla. at hæve tilskurer gennemsnittet til 8.000.
Med disse udmeldinger fra ali og jacob, hvor de melder tyndt ud.
Et godt råd til jer: få fat i fansene og tilskurerne.
Spil godt fodbold - det virker.
ikke billetter til en 50. det er der mange der prøvet uden det virker. vær ikke smarte når I ikke har noget at have det i, kontor københavn og tag nu lige at virke seriøse, ellers kan man virke som hundehandlere .
Du kritiserer ledelsen for at komme med ukonkrete udmeldinger. Dernæst er dine ideer så ligeså abstrakte. Det synes jeg er kuriøst.
Hvorom alting er: Jeg tror ikke, at du skal håbe at finde konkrete strategi tiltag i kampprogrammet. Det er ikke "forummet", så jeg synes ikke, at man kan kritisere ledelsen for at forholde sig lidt spagt til klubbens udfordringer der.
Igen et utroligt negativt indlæg fra dig fyldt med løse postulater. Havde du regnet med en ny strategi med masser af detaljer i et kampprogram. Det beskrives at vi vil have flere på stadion og dagens initiativ med klub samarbejde om ude afsnittet er et af mange initiativer. Der skrives ikke om at lave priser generelt. Men som altid læser du noget fra steinlein som fanden læser Bibelen. Det virker lidt trist at man altid er så negativ på det der skulle være ens hjerteklub. Gad vide hvor negativ du er på ting du ikke holder af?
Kære Sander,
Du bliver ved med at postulerer, at vi ikke spiller godt fodbold, og at dette er årsagen til, at folk ikke vil komme på stadion. Vi er Superligaens mest scorende hold i dette kalenderår, og spiller jo oftere 3-2 end 0-0. Hvad mere forlanger du af spillet?
Synes din "analyse" om spillet på banen er ganske snævertsynet og mangler kausalitet ift. at folk ikke gider at se det, som den pt. foreligger. Men du ønsker vel ikke at uddybe det yderligere, så det giver en mere meningsfyldt debat i stedet for at fremstå som sure opstød?
@Sander: Var det ikke dig, der forudsagde nedgang i sponsorater i dene sæson? Siden du nu har læst dagens kampprogram med så stor interesse, læste du så også det til Silkeborg-kampen? Især måske den del, hvor der står, at man for 3. år i træk går frem i sponsorindtægter? http://www.epaper.dk/fcmidtjylland/kampprogram_sif/
Hvis der skal bruges øgenavne herinde, så ved jeg godt, hvem jeg mener, at 'Komiske Ali' passer bedst på.
Noget af persongalleriet er jo genkendeligt her(Ankersen og lidt Bentham), så tænker det også kan have interesse for Midtjylland fans. Tænker at fremgangsmåden og brugen af bl.a. data kan ligestilles. Om ikke andet kan det have en generel interesse for fodboldinteresseret.
Lidt relevans til ledelsen har dette her nu alligevel. Andre er ved at få øjnene op for at der er en mulighed for at tabellen ikke viser det rette billede.
Sander skrev:
Hej Sander
Hvilke(n) spiller(e) har du dette fra? Dem jeg har snakket med er alle rigtig godt tilfredse med Jess.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg brækker mig over jer.. At de ender med at bøje nakken og begynder at acceptere cheftræner bliver.. Bare fordi spillere er tilfreds med JT. Det er jeg jo ikke for nogle af os såsom Sander, jeg og måske par andre som kan se med lukket øjne at JT's kompetencer passer ikke ind til fcms dna! og efterhånden kan man også se at det går især ikke godt med forretning i fcm.. Sandsynlig fordi fans gider ikke komme til stadion for at se uduelige spilstil som ligger ikke til fcms dna som mange ægte fans gerne vil komme for at se fodbold. Fodbold skal være spændende og underholdning at fans gider komme til stadion! Det er den der betyder mest.. Det hele er meget afgørende for hvilke cheftræner eller styrelsen såsom hvilket type spillere vi har. Det er tydeligt at den hele hænger simpelthen ikke sammen! Og derfor holder jeg med sander.
Sander skrev:
Hej Sander
Hvilke(n) spiller(e) har du dette fra? Dem jeg har snakket med er alle rigtig godt tilfredse med Jess.
Arff, jeg har svært ved, at tro der vil være nogen spillere der vil ytre at de er utilfredse med træneren overfor en udeforstående.
Men..! Jeg vil godt give, at man ikke hører nogen utilfredshed med Thorup. Og her må røg og ild hænge sammen.
Det er hvert fald ikke noget spillerne ville fortælle i et åbent forum, nej. Men der kan ofte komme nogle sandheder i fuld fortrolighed, og der har mig bekendt heller ikke været nogle som klagede.
Naturligvis er der altid nogle som er utilfredse, men det er der uanset træneren - specielt med så bred en trup, som vi har lige nu. Men der er forskel på at være utilfreds med trænerens dispositioner og selve træneren