EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Indlæg af Acebone »

Der er en del, der har travlt med Arkas ligaplacering sidste år. Husk nu, hvorfor de var med. Ligaplaceringen var jo ikke grunden til, at de var i Europa. De var her som polske pokalmestre. Et underligt cuphold med fanatiske fans, men heldigvis var Sørloth på plads, da vi virkelig havde brug for ham. Det var et stærkt indhop.

Jeg kan ikke være negativ, når vi vinder på et af de fedeste tidspunkter i fodbold efter at have været nede i sækken. Øjeblikke som Sørloths scoring er det, jeg elsker allermest ved sporten.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Acebone skrev:
4. aug 2017, 10:36
Jeg kan ikke være negativ, når vi vinder på et af de fedeste tidspunkter i fodbold efter at have været nede i sækken. Øjeblikke som Sørloths scoring er det, jeg elsker allermest ved sporten.
Helt enig, det er en fantastisk oplevelse, en eksplosion af jubel og glæde. Det er det allerfedeste tidspunkt at være på stadion når sådan noget sker, en kollektiv lykkefølelse. Det er de øjeblikke man husker :-)

Men i næste runde må vi gerne gå videre, uden det skal være helt så spændende :-D

THenry

Indlæg af THenry »

Vi spillede som en pose nødder, men fuck det hele vi fik et resultat, og vendte en kæmpe nedtur til forløsning og kæmpe lykkefølelse i det sidste 15 kvarter. Så kan jeg altså godt leve med at spillet på banen var overordentligt grimt (hvilket jeg i øvrigt også havde forventet, og skrevet på side 1 i denne tråd) og ringe, men vi er videre og tilmed som seedet (giv os nu bare Hafnafjördur så har det været nogle perfekte dage). Vi er videre, og det er det, der tæller, og jeg vil sgu have lov til at glæde mig over denne sæson. Også selv om den var pisse grim!

Jeg husker også et mesterhold i 2014/2015 sæsonen, der tit spillede skidt, men scorede til sidst, og dermed fik en livsvigtig sejr. Det er ikke lige kønt hver gang, men i dag fik vi til sidst succes med plan B og 2 store fysiske boksangribere og kaos i feltet til sidst. Jeg synes Arka spiller en flot udekamp på deres præmisser i store dele af kampen, men de dummer sig i de sidste 10 minutter ved at trække sig endnu længere tilbage (ja man kan undre sig over, hvordan de kunne komme længere tilbage end deres udgangsformation), men de står reelt set bare og sparke bolden tilbage til os lige snart de vinder den på den sidste tredjedel af banen, og så bliver bolden smidt retur ind i feltet, og heldigvis får Sørloth lidt tilfældigt tæmmet bolden med ansigtet, inden han flot sparker den ind. Det er hvad der kan ske, når man holder op med at spille til sidst.

Hold kæft en fed stemning. Det er længe siden, at det har været så meget gang i den. Naturligvis anført af de bindegale polakker (som er det bedste away crowd, jeg har set på MCH), men synes også vi selv præsterer på et højt niveau. Alt i alt kanon stemning og fed ramme for kampen.

MOM bliver et coin toss mellem:
1) Sørloth, som fremtvinger 1-1 og scorer til 2-1 (efter Wikheim af alle vinder en hovedstødsduel med deres store anfører :lol: ). Sørloth vandt derudover (som den eneste) en masser dueller med polakkkerne
2) Jesper Hansen, der har to afgørende redninger i kampen. En stor redning midt i første halvleg og en rigtig god redning på et afrettet skud i anden halvleg, og kort efter står der 1-1
3) Kian synes jeg også spiller stærkt, og heldigvis bliver hans samarbejde med Korcsmar bedre.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
4. aug 2017, 11:10
Hold kæft en fed stemning. Det er længe siden, at det har været så meget gang i den. Naturligvis anført af de bindegale polakker (som er det bedste away crowd, jeg har set på MCH), men synes også vi selv præsterer på et højt niveau. Alt i alt kanon stemning og fed ramme for kampen.
Helt enig.
Kan se flere skriver at Arka klart dominerede lydbilledet.

Jeg sad for en sjælden gangs skyld på Faxe, og i hvert fald hvor jeg sad vil jeg sige at Arka måske dominerede 60-40.
Men vores egne var bestemt også godt med. Der var lidt stille da det så aller sortest ud.

Men synes ASA bestemt kan være der indsats bekendt :)

I øvrigt var det fedt de første 10 min. hvor det meste af C.C. med, som desværre blev lidt mere stille igen da kampen havde sat sig (hvis man kan sige den gjorde det)

Prøvede også at få lidt af Faxe med, men de er sku ikke glade for at stå op på den side.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Min følelse af kampen efter at have sovet på det er heldigvis blevet meget bedre.
Det var i sandhed et smukt øjeblik da stadion eksploderede i lykkerus i det 93.minut, det øjeblik vil stå på nethinden længe og håber også det gør det hos spillerne. SÅ fedt at se Paul få omklædningsrummet til at gå helt amok, det betyder noget for dem.
Nu er det ikke for at smide mere brænde på Thorup bålet men jeg synes godtnok han virkede passiv og helt handlingslammet i store dele af kampen igår, han sad på bænken ved vores 1-1 scoring, det plejer han da ikke at gøre, gør han? Dem jeg stod med undrede sig også over at man skifter en back for en back imens man jagter 2 mål. Det kan selvfølgelig være Dal hende var småskadet eller helt flad.
Nåmen totalt overdrevet fedt at være videre selvom spillet var rædderligt.
Om en time kender vi vores videre skæbne 🤞🙏

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvad var det egentlig der skete i forbindelse med at de mærkelige domme, blev KBB smidt ud af stadion?

EDIT:
I øvrigt godt at en af de 4 spillere vi har i karantæne fare ikke fik raget et gult kort til sig. :)

Sniper

Indlæg af Sniper »

Steffen am skrev:
4. aug 2017, 12:10
Hvad var det egentlig der skete i forbindelse med at de mærkelige domme, blev KBB smidt ud af stadion?

EDIT:
I øvrigt godt at en af de 4 spillere vi har i karantæne fare ikke fik raget et gult kort til sig. :)
Ja Bach Bak blev bortvist fordi han brugte lidt hårde ord til 4.dommeren efter en meget tvivlsom dom imod os. Hele bænken var oppe at ringe

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
4. aug 2017, 09:47
mousebreaker skrev:
4. aug 2017, 09:40
Vi er videre og det er naturligvis det vigtigste. Jeg så intet af kampen i går, men ifht de skriftlige medier siges det at polakkerne var dominerende i lydbilledet. Det er en fejl ledelsen aldrig må lave igen. Som i ALDRIG.
Som tidligere skrevet, mener jeg ikke, at dette var en fejl. Det er ikke ideelt, men alternativet var langt værre. Så vidt jeg er orienteret forløb tingene fredeligt på stadion, og Arkas tilskuere var en oplevelse - som også var med til at tænde op under hjemmepublikummet. Hvis du havde spredt 6-800 polske tilskuere ud over de andre tribuner, ville sikkerhedssituationen måske have været en anden. Nu havde alle en fest.
Hvem er det du mener der udgør en større sikkerhedsrisiko, så vi afviger fra normalen? Vi har haft besøg af Osmanlispor (mon ikke der er flere herboende tyrkere end polakker), vi har haft besøg af Legia Warszawa (de er vist også polakker). Skal vi hver gang vi har har besøg af et hold med rabiate fans bøje os i støvet, give dem flere pladser og samle dem? Vi har et lille intimt stadion og den her tilgang er ødelæggende for hjemmebanefordelen.

Polakker der kommer udefra bør være til at sortere fra. De kan formodentlig ikke meget dansk og de herboende opfører sig nok heller ikke som "Gdynia Hooligans" - i hvert fald er risikoen for mig at se, ikke anderledes end når mange andre klubber kommer på besøg. Håber ikke vi trækker et hold fra det gamle Jugoslavien, så afgiver vi nok Faxe Kondi
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sniper skrev:
4. aug 2017, 11:59
Nu er det ikke for at smide mere brænde på Thorup bålet men jeg synes godtnok han virkede passiv og helt handlingslammet i store dele af kampen igår, han sad på bænken ved vores 1-1 scoring, det plejer han da ikke at gøre, gør han?
Hvordan er han passiv eller handlingslammet? Han justerer på taktikken og skifter tidligt offensivt ind, så vi til sidst vel kun har to spillere (Kian og Zsolt - som så også lå fremme til sidst) + målmand tilbage på banen, som har deres forcer i det defensive. Vi spillede ikke godt, men det var ikke fordi vi ikke prøvede forskellige ting (i starten var det bolde i dybden, som fx gav Rilwans stolpeskud, derefter lange bolde på Paul/Sørloth, hvor vi så ikke fik fat i andenboldene, hvorfor Kraev kom ind, til sidst var det så all-in med 3-4 mand helt fremme).

Så vidt jeg husker, er der en UEFA-regel, der siger, at der kun må stå en træner op i det tekniske felt ad gangen. Eftersom første mål blev scoret på en dødbold, var det Bak, der stod op ved den. Da vi scorer til 2-1 spurter Thorup halvvejs over banen i jubel.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er ved at se kampen på youtube.
Efter fire minutter har vi haft tre lange afleveringer mod Paul. Efter 6 minutter 4 og efter 8 minutter 5 lange afleveringer. Alle løber ud i ingenting. Det er simpelthen bare ikke godt nok rent taktisk. Vi har så mange offensiv spillere der kan noget med en fodbold. Skuffende at se at vi ikke tror mere på egne evner til at spille os igennem på midten eller til baglinien. Jeg har intet imod den lange bold til Paul og den skal helt sikkert ikke udfases. Men mere variation på taktik tavlen, tak.

Iøvrigt synes jeg Jesper Hansens redning på det skud der bliver afrettet på NK får alt for lidt omtale. Den var intet mindre end fremragende
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

Du glemmer så også i farten at det var en lang aflevering til Rilwan der var mere end tæt på at bringe os foran efter ca. 10 minutter

Var den gået ind i stedet for at ramme stolpen, så kunne det jo godt være endt med at vi havde hygget os med en større sejr
Eks. via lange bolde op til Paul, hvor han måske havde stået mere fri fordi Arka Gdynia skulle spille lidt mere løst

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:
4. aug 2017, 17:20
Du glemmer så også i farten at det var en lang aflevering til Rilwan der var mere end tæt på at bringe os foran efter ca. 10 minutter

Var den gået ind i stedet for at ramme stolpen, så kunne det jo godt være endt med at vi havde hygget os med en større sejr
Eks. via lange bolde op til Paul, hvor han måske havde stået mere fri fordi Arka Gdynia skulle spille lidt mere løst
Der var også en lang aflevering til Borring i starten, hvor han tæmmer den dårligt, hvilket gør, at den ikke bliver farlig. Taktikken var at slå disse dybe bolde, og i mine øjne er det uheld (Rilwan) og manglende kvalitet (Borring), der gør at vi ikke profiterer af det allerede tidligt i kampen. Så synes det er svært at sige, at det var en forkert taktik.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Kent skrev:
4. aug 2017, 16:07
Sniper skrev:
Nu er det ikke for at smide mere brænde på Thorup bålet men jeg synes godtnok han virkede passiv og helt handlingslammet i store dele af kampen igår, han sad på bænken ved vores 1-1 scoring, det plejer han da ikke at gøre, gør han?
Hvordan er han passiv eller handlingslammet? Han justerer på taktikken og skifter tidligt offensivt ind, så vi til sidst vel kun har to spillere (Kian og Zsolt - som så også lå fremme til sidst) + målmand tilbage på banen, som har deres forcer i det defensive. Vi spillede ikke godt, men det var ikke fordi vi ikke prøvede forskellige ting (i starten var det bolde i dybden, som fx gav Rilwans stolpeskud, derefter lange bolde på Paul/Sørloth, hvor vi så ikke fik fat i andenboldene, hvorfor Kraev kom ind, til sidst var det så all-in med 3-4 mand helt fremme).

Så vidt jeg husker, er der en UEFA-regel, der siger, at der kun må stå en træner op i det tekniske felt ad gangen. Eftersom første mål blev scoret på en dødbold, var det Bak, der stod op ved den. Da vi scorer til 2-1 spurter Thorup halvvejs over banen i jubel.
De gange i løbet af kampen jeg kiggede på Thorup så han meget passiv ud, han stod med armene over kors og kiggede fodbold det var kun KBB der prøvede at hive holdet op. Jeg siger ikke at jeg kiggede på ham i hele kampen. Kom de offensive udskiftninger ikke først da vi manglede 2 scoringer? det er også set før at et hold der fører med 1 mål 5 min før tid pakker sig så det jagtende hold kun står med 2 i bagkæden pga presset på modstanderen, rolig Kent jeg skriver jo at det ikke er for at smide brænde på bålet. Og nu løb de vel alle en halv bane ved 2-1 målet? Skal jeg rose trænerteamet er det for at sætte Sørloth og Kraev ind istedet f.eks Kroon eller Halsti.
Hvis du har ret i det med en person stående i det tekniske felt er det noget af den latterligste jeg længe har hørt, men okay det er jo Uefa så det forklarer det bedre

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sniper skrev:
4. aug 2017, 17:47
Kent skrev:
4. aug 2017, 16:07
Sniper skrev:

De gange i løbet af kampen jeg kiggede på Thorup så han meget passiv ud, han stod med armene over kors og kiggede fodbold det var kun KBB der prøvede at hive holdet op. Jeg siger ikke at jeg kiggede på ham i hele kampen. Kom de offensive udskiftninger ikke først da vi manglede 2 scoringer? det er også set før at et hold der fører med 1 mål 5 min før tid pakker sig så det jagtende hold kun står med 2 i bagkæden pga presset på modstanderen, rolig Kent jeg skriver jo at det ikke er for at smide brænde på bålet. Og nu løb de vel alle en halv bane ved 2-1 målet? Skal jeg rose trænerteamet er det for at sætte Sørloth og Kraev ind istedet f.eks Kroon eller Halsti.
Hvis du har ret i det med en person stående i det tekniske felt er det noget af den latterligste jeg længe har hørt, men okay det er jo Uefa så det forklarer det bedre
Sørloth kom ind ved 0-0. De scorede så 2 min efter.
Trænere agerer forskelligt på sidelinjen. Nogle råber og skriger, andre er roligere. For mig siger det ikke noget om deres trænermæssige kvaliteter.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
4. aug 2017, 17:37
974 skrev:
4. aug 2017, 17:20

Der var også en lang aflevering til Borring i starten, hvor han tæmmer den dårligt, hvilket gør, at den ikke bliver farlig. Taktikken var at slå disse dybe bolde, og i mine øjne er det uheld (Rilwan) og manglende kvalitet (Borring), der gør at vi ikke profiterer af det allerede tidligt i kampen. Så synes det er svært at sige, at det var en forkert taktik.
Nu genser jeg lige kampen. Borring og Rilwans chancer efter lange afleveringer er indenfor de første 10 minutter - det taktiske greb er vist godt nok. I deres organiserede forsvar står Arka allerede fra første minut med 6 spillere i bagkæden, hvor de to yderste midtbanespillere trækker ned og hjælper deres back så de på den måde lukker rummet ned for vores backs/kanter. Derfor svært for os, at komme igennem der.

Besvar