Europe League kampagnen 17/18
Re: Europe League kampagnen 17/18
Prioriteret rækkefølge
FH
Apollon
Split
Vitorul
Pana
FH
Apollon
Split
Vitorul
Pana
I følge min opgørelse, var dette en meget skidt pulje at komme i. 3 svære (Pana, Hajduk og Vitorul), 1 ligeværdig (Limassol) og 1 let (Hafna). Til sammenligning var der i gruppe tre 0 svære, 3 ligeværdig og 3 lette.......MrWolf skrev: ↑4. aug 2017, 09:44Så blev vi delt ind i puljer...
Der er vist både lidt nightmare og dream draws i det...
Group 2
Seeded
Athletic Club (ESP) 60.999
Salzburg (AUT) 40.570*
Braga (POR) 37.366
Everton (ENG) 29.192
Midtjylland (DEN) 16.300
Unseeded
Vitorul (ROU) 5.870*
FH Hafnarfjördur (ISL) 6.175*
Hajduk Split (CRO) 11.550
Apollon Limassol (CYP) 10.710
Panathinaikos (GRE) 15.080
Drømmen er selvfølgelig Hafnarfjørdur... Vitorul er jeg ikke bekendt med, men Hajduk, Limassol og Panathinaikos tænker jeg vil være 50/50 for os i bedste fald...
Kom så med Hafna!!!
Undgå for alt i verden Panathinaikos.
Viitorul med Gheorghe Hagi som træner kunne være sjovt. De har 4 rumænske landsholdsspillere i bagkæden, men blev alligevel sendt ud af cl efter 4-0 på Cypern imod Nicosia.
Apollon limassol burde vi også kunne slå, men ønskemodstanderen er klart hafna som i andre skriver.
Viitorul med Gheorghe Hagi som træner kunne være sjovt. De har 4 rumænske landsholdsspillere i bagkæden, men blev alligevel sendt ud af cl efter 4-0 på Cypern imod Nicosia.
Apollon limassol burde vi også kunne slå, men ønskemodstanderen er klart hafna som i andre skriver.
Nu har jeg også lige set de andre grupper. Ugh. Dårlig "første lodtrækning" ifht. inddeling i grupper.Kent skrev: ↑4. aug 2017, 09:54I følge min opgørelse, var dette en meget skidt pulje at komme i. 3 svære (Pana, Hajduk og Vitorul), 1 ligeværdig (Limassol) og 1 let (Hafna). Til sammenligning var der i gruppe tre 0 svære, 3 ligeværdig og 3 lette.......MrWolf skrev: ↑4. aug 2017, 09:44Så blev vi delt ind i puljer...
Der er vist både lidt nightmare og dream draws i det...
Group 2
Seeded
Athletic Club (ESP) 60.999
Salzburg (AUT) 40.570*
Braga (POR) 37.366
Everton (ENG) 29.192
Midtjylland (DEN) 16.300
Unseeded
Vitorul (ROU) 5.870*
FH Hafnarfjördur (ISL) 6.175*
Hajduk Split (CRO) 11.550
Apollon Limassol (CYP) 10.710
Panathinaikos (GRE) 15.080
Drømmen er selvfølgelig Hafnarfjørdur... Vitorul er jeg ikke bekendt med, men Hajduk, Limassol og Panathinaikos tænker jeg vil være 50/50 for os i bedste fald...
Kom så med Hafna!!!
Jeg har meget, meget svært ved at se os slå andre end Hafna og måske Limassol, men selv den bliver svær.
Panathinaikos er i mine øjne en ukendt størrelse pt, grundet deres store økonomiske problemer.
Hvilke spillere er i klubben når kampene skal spilles, er spillerne opsatte på at kæmpe for klubben når de ikke får løn?
Dog må FH være klar ønskemodstander.
Hvilke spillere er i klubben når kampene skal spilles, er spillerne opsatte på at kæmpe for klubben når de ikke får løn?
Dog må FH være klar ønskemodstander.
Hvad er kriterierne for disse inddelinger i grupper?
Jeg frygter mest af alt Pana, særligt hvis de får fat i Pukki, for så ved alle hvad klokken har slået.. Har en god fornemmelse af, at lykkens gudinde tilsmiler os, og vi får FH. Hun må være der, eftersom vi overhovedet er med i lodtrækningen.
Jeg frygter mest af alt Pana, særligt hvis de får fat i Pukki, for så ved alle hvad klokken har slået.. Har en god fornemmelse af, at lykkens gudinde tilsmiler os, og vi får FH. Hun må være der, eftersom vi overhovedet er med i lodtrækningen.
Hvornår foregår lodtrækning idag.. I tv... Tidspunktet?
-
Steffen am
Tror egentlig bare UEFA slår med terninger.Lund7400 skrev: ↑4. aug 2017, 10:56Hvad er kriterierne for disse inddelinger i grupper?
Evt. hvis nogen betaler nok, kan man fikse lidt på det
Nej, ved det ikke, men virker altid lidt mærkeligt.
Og man kan sige i den her runde med 'bare' 22 opgør, burde man kunne forestille sig at man godt kan holde til at trække 44 bolde op af en bowle.
Ville bare lige smide et thumbs op og et kip med hatten.Kent skrev: ↑4. aug 2017, 09:38En anden måde at opgøre klubbernes styrke på, er vha. ELO-ranking, som er et system, der tildeler klubberne point ud fra deres resultater (www.clubelo.com). Hvis vi bruger deres rangering, ser det således ud, hvor FCM har den 5. højeste ELO-ranking:
Klub ELO
Hajduk Split (CRO) 1561
Panathinaikos (GRE) 1555
FCM 1494
Vitorul (ROU) 1464
Apollon Limassol (CYP) 1436
FH Hafnarfjördur (ISL) 1230
UEFA koef. er lort, men ELO rating holder nemlig hele vejen.
Mine ønsker eller prioritering af mulige modstandere følger i øvrigt ELO ratingen (i hvert fald i dette tilfælde)
-
Steffen am
Lodtrækningen er kl. 13
Og kan ses på eurosport 1.
Tak.WBW skrev: ↑4. aug 2017, 11:13Og kan ses på eurosport 1.
-
Steffen am
Hurtig gennemgang af mulige modstanders Europa kampagner:
Hajduk Split
ELQ2
Hajduk Split (Cro) - Levski (Bul) 1 : 0
Levski (Bul) - Hajduk Split (Cro) 1 : 2
ELQ3
Brøndby IF (Den) - Hajduk Split (Cro) 0 : 0
Hajduk Split (Cro) - Brøndby IF (Den) 2 : 0
Panathinaikos
ELQ3
Panathinaikos (Gre) - Gabala (Aze) 1 : 0
Gabala (Aze) - Panathinaikos (Gre) 1 : 2
FC Viitorul
CLQ3
FC Viitorul (Rou) - APOEL (Cyp) 1 : 0
APOEL (Cyp) - FC Viitorul (Rou) 4 : 0
(1 : 0 i ordinær tid)
Apollon
ELQ2
Apollon (Cyp) - Zaria Balti (Mda) 3 : 0
Zaria Balti (Mda) - Apollon (Cyp) 1 : 2
ELQ3
Aberdeen (Sco) - Apollon (Cyp) 2 : 1
Apollon (Cyp) - Aberdeen (Sco) 2 : 0
Hafnarfjordur
CLQ2
Hafnarfjordur (Ice) - Vikingur (Fai) 1 : 1
Vikingur (Fai) - Hafnarfjordur (Ice) 0 : 2
CLQ3
Maribor (Slo) - Hafnarfjordur (Ice) 1 : 0
Hafnarfjordur (Ice) - Maribor (Slo) 0 : 1
Ved ikke hvor meget man kan udlede ud af det
3 hold der har spillet 2 runder
2 hold der har spillet 1 runde
2 hold der er røget ud af CL
Apollon der i hvert fald resultatmæssigt ikke har domineret imod Aberdeen.
FC Viitorul har givet APOEL tæt kamp, indtil de kollapsede i overtiden.
Hajduk Split
ELQ2
Hajduk Split (Cro) - Levski (Bul) 1 : 0
Levski (Bul) - Hajduk Split (Cro) 1 : 2
ELQ3
Brøndby IF (Den) - Hajduk Split (Cro) 0 : 0
Hajduk Split (Cro) - Brøndby IF (Den) 2 : 0
Panathinaikos
ELQ3
Panathinaikos (Gre) - Gabala (Aze) 1 : 0
Gabala (Aze) - Panathinaikos (Gre) 1 : 2
FC Viitorul
CLQ3
FC Viitorul (Rou) - APOEL (Cyp) 1 : 0
APOEL (Cyp) - FC Viitorul (Rou) 4 : 0
(1 : 0 i ordinær tid)
Apollon
ELQ2
Apollon (Cyp) - Zaria Balti (Mda) 3 : 0
Zaria Balti (Mda) - Apollon (Cyp) 1 : 2
ELQ3
Aberdeen (Sco) - Apollon (Cyp) 2 : 1
Apollon (Cyp) - Aberdeen (Sco) 2 : 0
Hafnarfjordur
CLQ2
Hafnarfjordur (Ice) - Vikingur (Fai) 1 : 1
Vikingur (Fai) - Hafnarfjordur (Ice) 0 : 2
CLQ3
Maribor (Slo) - Hafnarfjordur (Ice) 1 : 0
Hafnarfjordur (Ice) - Maribor (Slo) 0 : 1
Ved ikke hvor meget man kan udlede ud af det
3 hold der har spillet 2 runder
2 hold der har spillet 1 runde
2 hold der er røget ud af CL
Apollon der i hvert fald resultatmæssigt ikke har domineret imod Aberdeen.
FC Viitorul har givet APOEL tæt kamp, indtil de kollapsede i overtiden.
Apollon bliver tilgengæld en heksekeddel som mod Apoel (ved mindre de får en kamp uden fans, hvilket næppe sker selvom dommeren var ved at stoppe kampen mod Aberdeen). Derudover er der varmen, og de kan helt sikkert de samme tricks med tidsudtræk og være dybt usympatiske som Apoel. http://www.bbc.com/sport/football/40732258
Fingers coressed for islændingene. Ingen heksekeddel, ingen fansskare, der vælter os omkuld, kort rejse, ingen ulidelig sommervarme og et mandskab vi bare skal kunne slå.
Kan vi ikke få Hafnafjördur, så hælder jeg til Apollon må være det næstbedste.
Panathinaikos vil være en katastrofe lodtrækning. Ærgerligt at AIK ikke holdt deres føring i Braga for så havde det græske storhold vist været seedet. Heksekeddel, vilde fans og varme bliver ekstra modstandere udover et formentlig stærkt hold, som slog os let for et par år siden.
Jeg har ikke set nogle af Hajduks kampe mod Brøndby, men de slog et hold ud som vi tabte til fornyeligt, og vi ved at det bliver en hed udekamp i et tough miljø i Kroation.
Det rumænske mesterhold med Hagi som træner er en meget ukendt størrelse.
Anyway man kan godt nok tale om enten lodtrækningsheld (ved islændingene) og lodtrækningsuheld (ved grækerne). Selve lodtrækningen kan altså få meget stor betydning for om vi kommer i gruppespil.
Fingers coressed for islændingene. Ingen heksekeddel, ingen fansskare, der vælter os omkuld, kort rejse, ingen ulidelig sommervarme og et mandskab vi bare skal kunne slå.
Kan vi ikke få Hafnafjördur, så hælder jeg til Apollon må være det næstbedste.
Panathinaikos vil være en katastrofe lodtrækning. Ærgerligt at AIK ikke holdt deres føring i Braga for så havde det græske storhold vist været seedet. Heksekeddel, vilde fans og varme bliver ekstra modstandere udover et formentlig stærkt hold, som slog os let for et par år siden.
Jeg har ikke set nogle af Hajduks kampe mod Brøndby, men de slog et hold ud som vi tabte til fornyeligt, og vi ved at det bliver en hed udekamp i et tough miljø i Kroation.
Det rumænske mesterhold med Hagi som træner er en meget ukendt størrelse.
Anyway man kan godt nok tale om enten lodtrækningsheld (ved islændingene) og lodtrækningsuheld (ved grækerne). Selve lodtrækningen kan altså få meget stor betydning for om vi kommer i gruppespil.
Hafna må ses som værende drømme trækningen ud af den gruppe vi kan trække. Resten er lidt hip som hap. Hajduk der godt nok dukkede Brøndby, men hvor Brøndby heller ikke spillede ret godt, så svært at sige helt præcis hvor stærke Hajduk er. Pana med økonomiske problemer og uden Marcus Berg, ikke at forglemme må vel ses som værende laaangt fra tidligere storhed. Fc Viit og Apollon kan bare være et par rigtig svære hold at spille imod.
Men uanset så skal vi selv hæve niveauet, betydeligt, ellers vil alle ovenstående modstandere ekspedere os ud af europa.
Men uanset så skal vi selv hæve niveauet, betydeligt, ellers vil alle ovenstående modstandere ekspedere os ud af europa.