Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Hvor er du trættende at høre på FCM2000. Kan du ikke smutte op på debatside.dk og Trolle der?
Der er rigtig mange herinde der er helt enige i at man kan få bedre end Thorup, men man må altså også være realistisk. Thorup er her nok til vinter som minimum! Jeg har flere gange sagt jeg ikke bryder mig om hans spilfilosofi, men det betyder ikke at Thorup ikke kan give os en god sæson! Hvis vores forsvar bliver mere stabilt og Thorup bliver ved med, at undlade vores kreative talenter, så kan det jo være det virker til en vis grænse....FCM2000 skrev: ↑3. aug 2017, 13:43jamen den vil jeg gerne følge op på, J.Thorup har selvfølgelig været med til at hente den dyreste spiller til FCM nogensindeJEP skrev: ↑3. aug 2017, 13:37Jeg foreslår at I to kamphaner liner op i midtercirklen inden kampstart i aften og en gang for alle får målt hvem der har de største kønsdele.FCM2000 skrev:
fis du bare af med dig Arff, jeg vil ikke savne dig, du ved ikke en pind mere end andre
vdv har aldrig været presspiller, jeg ved mere om vdv end du gør, men selvfølgelig er vdv ikke i topform p.t. men det er Duelund, riis, novak og kroon heller ikke.
j. poulsen vender på en tallerkenhurtigere end wikheim
Så kan vi alle vi andre derefter holde trådens fokus rettet mod det som var meningen fra starten, nemlig Jess Thorup.
Sent from my iPhone using Tapatalk![]()
Man har selvfølgelig lavet et scout på vdv, hvilken type spiller han er, hvilken rolle han skulle have på holdet.![]()
ankersen snakker om salg ved exit
Men jeg fatter ikke hvis ikke også J.Thorup ryger samme vej i givet fald![]()
Jeg tror ikke helt på top 3 endnu og er egentlig helt fin med top6, vi er ikke i opbygningsfasen mere, men Thorups spilfilosofi er først begyndt at virke nu (om end jeg ikke bryder mig om den) I sidste ende bliver der jo mål på resultatet. Bliver der ikke noget EL og under vi uden for top3, så tror jeg han får sparket og går det helt galt så allerede til vinter..
Ja VDV er/var en fantastisk spiller og jeg tror han kunne åbne mange muligheder i kampe hvor der har været en god modstander (det har vi jo ikke rigtig haft udover Brøndby) i denne sæson. Jeg tror dog man undlader ham af to grunde. 1. Han er ikke fit nok/viser ikke nok til træning. 2. Han fungerer ikke godt med Thorup. Men som andre skriver, så høre den snak nok til i VDV egen tråd.
Jeg må også erkende, at jeg egentlig langt hellere så en trup hvor spillere som Duelund og Kraev for større roller, men de passer ikke ind i Thorups spillestil.. Drachmann derimod.... Det jeg undre mig over er hvorfor man køber talenter som Kraev, når det man ønsker er en yngre og bedre version af Drachmann..
Det bliver spændende at se hvad Thorup vælger i aften og om han endnu engang venter til sidst med, at skifte ud! Jeg har bemærket at han ofte først skifter ud når det er for sent... Men det kan jo være han mener de spillere vi har på bænken ofte ikke engang kan bidrage positivt selvom de er friske og vores spiller inde på banen er helt tør for energi.
Jeg skylder jo lige, at skrive lidt tilbage på det her. Må erkende jeg slet ikke har tiden til, at nørde helt igennem med alle tal. Jeg vil dog gerne give dig ret i at vi ofte laver pres fra starten af kampene og i særdeleshed mod hold der er dårligere en os (dem er der jo mange af i SL) Det er også værd, at tage med at man sagtens kan have et defensiv udgangspunkt og stadigvæk sætte pres på i starten af en kamp. Det jeg ofte ser i starten af kampene er, at vi har pres og så bliver presset helt ned når de andre får bolden. Dvs. Vi skubber hele holdet ned og er passive i dueller. Når vi erobre bolden ender det så med en "lang" bold op af banen til en enlig angriber og så starter det forfra.Willigenburg skrev: ↑24. jul 2017, 09:58Jeg ved godt at det indlæg jeg quoter er et par dage gammelt, men det her var en perfekt overspringshandling fra at skrive mit speciale. Derfor kommer det i dagSahl skrev: ↑19. jul 2017, 14:57Det er helt fair du ikke er enig! Jeg kunne godt tænke mig, at se tal der taler for at vi ikke starter kampene "defensivt" og spiller direkte.. Det synes jeg nemlig ikke jeg ser. Jeg er helt med på, at vi af og til når alt fungerer ofte netop bliver fremadrettet og direkte, men det er som oftes efter, at være kommet bagud med flere mål. Jeg mener ikke man kan bruge mål/skud på mål til, at bakke et postulat op om at man spiller offensivt, direkte og fremadrettet fodbold!!
Jeg tror ikke vi har samme definitioner på hverken "Defensivt" og "fremadrettet" Vi stiller altså netop med en til, at hjælpe center forsvaret! Vi falder ofte meget langt tilbage på banen i starten af kampene og bliver ikke blot stresset men også presset i bund (selv af bundhold) og herefter er det lange bolde op eller et forvildet boldtab. Det at vi har fokus på, at trække os så lang tilbage i banen og kun stiller med 1 i front gør, at det er alt for nemt at sætte os under pres.![]()
Jeg har prøvet at kigge lidt på sidste sæson og se lidt på hvem der havde spilovertaget i de første 15 minutter af alle kampe vi spillede i Superligaen. For at nuancere det, kigger jeg på kampe hvor vi startede med bolden og kampe hvor vores modstander startede med bolden. Spilovertag er taget fra superliga.dk (som i øvrigt er blevet fantastik for en tal-nørd) og er defineret som
Der er altså tale om hvor på banen spillet foregår, hvem der skaber chancer og hvilket hold der lægger pres på modstanderen. Mens det ikke nødvendigvis definere om vi starter defensivt i kampene, men synes dog det er en meget god indikator for om vi står højt og presser eller er afventende. Hvis spillet foregår på vores banehalvdel og vi ikke presser, så må vi jo stå defensivt og afventende. Omvendt, hvis spillet foregår på deres banehalvdel og vi presser dem, så må vi nødvendigvis være offensivt orienteret.Spilovertaget beregnes via en statistisk analyse på holdenes indsats i kampen. Der tages højde for hvilket hold der lægger pres på modstanderne, hvor på banen spillet foregår, antal chancer holdene skaber og scorede mål. Vurderingen sker på baggrund af disse tal.
Anyways, vi spillede i alt 37 kampe i Superligaen i sidste sæson. I 21 af de kampe startede vi med bolden, mens vores modstander startede med bolden i de resterende 16 kampe. I tre af kampene (mod Brøndby, Lyngby og Viborg) var spilovertaget i de første 15 min. ligeligt fordelt mellem de to hold og derfor siger de tre kampe ikke meget.
Ud af de 21 kampe, hvor vi startede med bolden, var der 5 kampe hvor vores modstander havde spilovertaget og 2 kampe hvor det var ligeligt fordelt. Altså havde vi spilovertaget i 14 kampe, når vi startede med bolden.
I kampene hvor vores modstander startede med bolden er der lignende tendenser. Vores modstander havde spilovertaget i 4 kampe, mens en af dem var det ligeligt fordelt. Det giver 11 kampe, hvor vi havde spilovertaget.
Så i alt har vi altså spilovertaget, i de første 15 min. af kampene i 25 ud af 37 kampe. Dette synes jeg indikere at vi IKKE har en defensiv tankegang i de første 15 min. Vi prøver at presse modstanderen og spillet foregår på deres banehalvdel. Det er os der skaber chancerne og vi er ikke afventende.
Man kan så kigge på om det er mod holdene i mesterskabsspillet eller holdene i nedrykningsspillet vi har spilovertaget, hvilket jeg også har gjort. Mod holdene i mesterskabsspillet var det faktisk kun FCK som så ud til at have det meste spilovertag (de har det i 3 ud af 4 kampe). Udover dem er det kun Lyngby som har spilovertaget over os i en enkelt kamp. Vi har altså spilovertaget i langt de fleste kampe imod konkurrenter i mesterskabsspillet.
Imod holdene fra nedrykningsspillet ser det lidt anderledes ud. Der er et par klubber som har en enkelt kamp, hvor de har spilovertaget i en enkelt kamp (AC Horsens, AGF og OB), mens Randers har spilovertaget i 2 ud af 3 kampe (den tredje er kampen om europæisk).
Alt i alt, så tyder spilovertaget i de første 15 min. på at vi ikke spiller defensivt og afventende, men prøver at presse vores modstander og skabe nogle chancer. Dette er selvfølgelig bare spilovertaget og kun en lille analyse af kampene. Jeg ville gerne have set de første 15 min. af et par af kampene, for selv at kunne vurdere det.. meeeeeen, det tillader tiden ikke ligefrem.
Det at vi har bolden mere i starten på modstanderens banehalvdel betyder ikke nødvendigvis, at vi er nede og have store chancer, det er som oftes lige over midten vi har den.
Hvis vi kigger på denne sæson, så medgiver jeg også der er kommet mere aggressivitet over spillet, men jeg ser stadigvæk holdet gå langt tilbage på banen og agerer defensivt i mange perioder af kampene, det kan være det er organisationen den er galt med. Nu snakker mange også om alt det her med ToJ og xG.. Hvis jeg husker ret, så er vi ikke særligt højt på xG listen og selvom vi i perioder har "spilovertag" så munder det mod gode modstandere ikke ud i "store" chancer som skal give mål.
Vi scorer mange mål, men det er altså ofte mod mange af de "mindre" hold og selv der bliver der også scoret mange i mod os! Hvis vi ikke havde forventninger om top3 og at kunne vise os frem i EL, så havde jeg nok været helt tilfreds med hvad vi laver, men vi er altså ikke målt på budgetter og forventninger et bund/mid/subtop hold i SL.
Kigger vi på stats fra Superliga.dk så vil du notere dig, at vi er piv elendige til at lave bold erobringer i sidste sæson (også selvom jeg synes det har været forbedret med Drachmann/Spark på banen i denne sæson)
Personangreb er ikke velkomne, så en 3 måneders pause til fcm2000FCM2000 skrev: ↑3. aug 2017, 13:31fis du bare af med dig Arff, jeg vil ikke savne dig, du ved ikke en pind mere end andreArff skrev: ↑3. aug 2017, 11:30Fair nok vores holdninger ikke er ens ift. Rafa - du er farvet, og har stået fast på det samme sted i snart alt for længe, og du har åbenbart ikke set ham spille på andet end tv, eller i de youtube klip klubben deler.FCM2000 skrev:
Hvad angår vdv, der har jeg opfattelsen, når man hører noget fra Kent, Arff, bw1100 og steffen am, så skal man tage det med en gram salt![]()
Hvis du havde brugt 3 timer af din eftermiddag i mandags, så havde du set en fint spillende(!!) Rafa, som stadigvæk kan en masse med bolden - dét har jeg aldrig modsagt, for det er faktum, at han stadig ser afleveringer meget få andre ser. Faktum er bare også, at han vender som et hangarskib, er langsom og tung i sine bevægelser, og fysisk ikke er i stand til at ligge et pres - det er sagt uden forhåndsindtagelse.
I øvrigt gider jeg ikke diskutere mere Rafa med dig, for du nægter at lytte til andre end Poul Hansen og Jesper Thygesen, og fair nok, det er dit valg. Jeg gider dog ikke, at du skal udstille mig som værende subjektiv når det gælder FCM, og jeg gider ikke du skal "hænge mig ud" når det drejer sig om et sag jeg ved 1000 gange mere om end du gør - både ud fra det jeg ser med mine egne øjne, som på grund af de nyerhvervede briller ser bedre end nogensinde, og ud fra det jeg hører fra folk i truppen, trænerstaben og alle andre steder i klubben.
Tro mig, der er ikke noget jeg ønsker meget mere end en fit Rafa, men kendsgerningen er at det ser vi aldrig igen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
vdv har aldrig været presspiller, jeg ved mere om vdv end du gør, men selvfølgelig er vdv ikke i topform p.t. men det er Duelund, riis, novak og kroon heller ikke.
Det der med at vi går ned og stiller os lidt tilbage er altså ikke nødvendigvis en dårlig ting. Hvis du ser på de mål, der bliver scoret imod os (og mange andre hold) i løbet af en kamp, er det altså meget få af dem, der bliver scoret, når vi står lavt. Langt størstedelen af målene mod os bliver scoret i forbindelse med omstillinger eller standardsituationer. Mod f.eks. Brøndby var det f.eks. to omstillinger, der blev scoret på, en på frispark (efter en omstilling) mens den til 0-3 så var en situation, hvor vi står lavt og de får lov til at komme igennem alt for let. Synes faktisk at vi står godt defensivt, når vi står lavt, mens vi er ret sårbare på omstillinger - se bare på Randers' mål i søndags.
Generelt er det altså bare meget nemmere at forsvare, når man står kompakt tilbage med organisationen på plads, selv i seriefodbold. Desuden kan vi heller ikke holde til at presse i 90 minutter, så det er nok også med vilje, at vi tager nogle pauser af og til og stiller os lavt. Vi er stadig et godt kontrahold og har våbene til at spille på kontra, men tidligere spillede vi endnu mere på det.
Generelt er det altså bare meget nemmere at forsvare, når man står kompakt tilbage med organisationen på plads, selv i seriefodbold. Desuden kan vi heller ikke holde til at presse i 90 minutter, så det er nok også med vilje, at vi tager nogle pauser af og til og stiller os lavt. Vi er stadig et godt kontrahold og har våbene til at spille på kontra, men tidligere spillede vi endnu mere på det.
Det er jeg helt med på Hviid. Men ligegyldigt hvad niveau vi taler om, så kan man ikke bare stå passivt nede i egen felt i 45 min.. Jeg synes heller ikke vi ser nogen god organisation og mener heller ikke vi har været kompakte. Det kan selvfølgelig ændre sig i takt med, at sæsonen kommer mere i gang og i sær hvis Thorup formår, at få alle til at spille som han gerne vil (jeg tror der har været mange udfordringer når han bruger de kreative spiller, som ikke passer ind i hans fodbold stil) Men det kan jo være det blot bare tider.hviid skrev: ↑3. aug 2017, 17:01Det der med at vi går ned og stiller os lidt tilbage er altså ikke nødvendigvis en dårlig ting. Hvis du ser på de mål, der bliver scoret imod os (og mange andre hold) i løbet af en kamp, er det altså meget få af dem, der bliver scoret, når vi står lavt. Langt størstedelen af målene mod os bliver scoret i forbindelse med omstillinger eller standardsituationer. Mod f.eks. Brøndby var det f.eks. to omstillinger, der blev scoret på, en på frispark (efter en omstilling) mens den til 0-3 så var en situation, hvor vi står lavt og de får lov til at komme igennem alt for let. Synes faktisk at vi står godt defensivt, når vi står lavt, mens vi er ret sårbare på omstillinger - se bare på Randers' mål i søndags.
Synes vi har givet en del mål og i sær standardsituationer til modstander holdende ved at være langt tilbage og være så passive. Jeg er i øvrigt også enig i at vi stadigvæk kan være et giftig kontra hold og sagtens kan spille på det, men det kræver man erobre bolden (jævnfør den statistik jeg viste kan vi se vi ikke var godt kørende på det paramenter sidste sæson)
At være SÅ tæt på at ryge ud til Polens nummer 13/Europas nr. 281 - og vel at mærke med den trup som Thorup har til rådighed - er simpelthen til grin.
Manden har været et totalt fejlmatch fra start, og er en middelmådig træner, som har gjort en ambitiøs mesterklub middelmådig på sølle to år; “Imponerende”.
Desværre forblindes folk - her i blandt tumperne Steinlein & Ankersen - nok af at de trods alt gik videre, og klubben kan dermed fortsætte sin middelmådige vej med Thorup ved roret…
Manden har været et totalt fejlmatch fra start, og er en middelmådig træner, som har gjort en ambitiøs mesterklub middelmådig på sølle to år; “Imponerende”.
Desværre forblindes folk - her i blandt tumperne Steinlein & Ankersen - nok af at de trods alt gik videre, og klubben kan dermed fortsætte sin middelmådige vej med Thorup ved roret…
Endelig kan dragen kommer ud i fri!!JEP skrev: ↑3. aug 2017, 13:37Jeg foreslår at I to kamphaner liner op i midtercirklen inden kampstart i aften og en gang for alle får målt hvem der har de største kønsdele.FCM2000 skrev:fis du bare af med dig Arff, jeg vil ikke savne dig, du ved ikke en pind mere end andreArff skrev: ↑3. aug 2017, 11:30
Fair nok vores holdninger ikke er ens ift. Rafa - du er farvet, og har stået fast på det samme sted i snart alt for længe, og du har åbenbart ikke set ham spille på andet end tv, eller i de youtube klip klubben deler.
Hvis du havde brugt 3 timer af din eftermiddag i mandags, så havde du set en fint spillende(!!) Rafa, som stadigvæk kan en masse med bolden - dét har jeg aldrig modsagt, for det er faktum, at han stadig ser afleveringer meget få andre ser. Faktum er bare også, at han vender som et hangarskib, er langsom og tung i sine bevægelser, og fysisk ikke er i stand til at ligge et pres - det er sagt uden forhåndsindtagelse.
I øvrigt gider jeg ikke diskutere mere Rafa med dig, for du nægter at lytte til andre end Poul Hansen og Jesper Thygesen, og fair nok, det er dit valg. Jeg gider dog ikke, at du skal udstille mig som værende subjektiv når det gælder FCM, og jeg gider ikke du skal "hænge mig ud" når det drejer sig om et sag jeg ved 1000 gange mere om end du gør - både ud fra det jeg ser med mine egne øjne, som på grund af de nyerhvervede briller ser bedre end nogensinde, og ud fra det jeg hører fra folk i truppen, trænerstaben og alle andre steder i klubben.
Tro mig, der er ikke noget jeg ønsker meget mere end en fit Rafa, men kendsgerningen er at det ser vi aldrig igen.
Så kan alle vi andre derefter holde trådens fokus rettet mod det som var meningen fra starten, nemlig Jess Thorup.
Og må desværre giver fcm 2000 ret.. Men enhver smag, enhver egen mening at udtrykke..
Jeg fatter stadigvæk ikke hvorfor CS vælger JT.. Da han benytter sig mest defensive spiller og bruger lange bold, hvilke giver høje procent fejllevering.. Fcm burde skaffe en cheftræner som vil benytte sig mere taktik defensive og spille offensiv med tekniske og kort flad levering.. Jeg har tjekket grundig i alle fcms kampene.. Hvor alle de langebold og langeleveringer rammer de meget sjældent og flest af disse leverer taber de bold til modstander.. Det giver overhovedet ingen mening i FCM's DNA.. Forhåbentlig kommer CS eller top i styrelsen åbne deres egen øjne op for at JT's taktisk og metode at bruge på banen fungerer slet intet.. Og jeg giver journalist ret i at FCM er svin heldig at komme vidre for de spillede ret endelig!!! Jeg fatter heller ikke hvorfor JT ikke bruger de tekniske spiller i denne ny sæson.. Men mere defensive spiller.. Jeg ryster hovedet hver eneste gang så snart jeg ser JT på skærmen.
Henker. du har fuldstændig ret i det du skriver.
Jeg gider hverken at høre eller se på Thorup.
Siden han kom til har Fcm fodbold irriteret mig.
Mange gange tænker man kan vi bare tabe så han kan fyret.
Jeg gider hverken at høre eller se på Thorup.
Siden han kom til har Fcm fodbold irriteret mig.
Mange gange tænker man kan vi bare tabe så han kan fyret.
Har fulgt med hvad du skrev om JT.. Og det holder jeg med dig.. Men nogle gange føler det rigtige træls at en del herinde er uenige..
Og derfor er det lavet en helt ny tråd til dig Henker
viewtopic.php?f=13&t=97286
Flot nu har du oprette en personlig haters, hvilke du brød fcms paragraf.. Tillykke med det.974 skrev: ↑4. aug 2017, 17:22
Og derfor er det lavet en helt ny tråd til dig Henker![]()
Hvad mener du?henker skrev: ↑4. aug 2017, 19:25Flot nu har du oprette en personlig haters, hvilke du brød fcms paragraf.. Tillykke med det.974 skrev: ↑4. aug 2017, 17:22
Og derfor er det lavet en helt ny tråd til dig Henker![]()
Det er da seriøst ment!
Det giver muligheden for at komme af med lidt galde, og er da en fremragende platform for dem som gerne vil af med Thorup til, at fremkomme med deres argumenter for netop dette
Så kan denne tråd bruges til at alle kan debattere opstillingsdispositioner, ting han evt. siger og gør
UDEN at der bare kommer et opslag om at Thorup bare skal fyres