EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Indlæg af Stoffer »

Jeg synes, at det er imponerende, at alle (indtil videre) tror på en sejr. Jeg er godt nok nervøs for hvordan holdet håndterer sådan en must-win kamp. Jeg er meget spændt på startopstillingen. Derudover tror jeg - ligesom andre - at kulissen bliver et problem. Det bliver som en lille udebane.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Stoffer skrev:
2. aug 2017, 09:17
Jeg synes, at det er imponerende, at alle (indtil videre) tror på en sejr. Jeg er godt nok nervøs for hvordan holdet håndterer sådan en must-win kamp. Jeg er meget spændt på startopstillingen. Derudover tror jeg - ligesom andre - at kulissen bliver et problem. Det bliver som en lille udebane.
Jeg forstår nu godt optimisten, vi har egentlig spillet fint fodbold siden Brøndby kampen og polakkerne så virkelig dårlige ud.

Jeg læste en der sammenlignede dem med Hobro og det er jeg egentlig meget enig i. Denne hjemmebane kamp bør vi vinde 7 ud af 10 gange.

Vores hjemmebanestatisk i sæsonen hedder 4-0-0 og en målscore på 13-3.

Med ovenstående in mente, trods en stærk polsk opbakning, tror jeg vi hiver en 2-1 sejr hjem på mål af Paul og Wikheim.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
2. aug 2017, 09:47
Stoffer skrev:
2. aug 2017, 09:17
Jeg forstår nu godt optimisten, vi har egentlig spillet fint fodbold siden Brøndby kampen og polakkerne så virkelig dårlige ud.

Jeg læste en der sammenlignede dem med Hobro og det er jeg egentlig meget enig i. Denne hjemmebane kamp bør vi vinde 7 ud af 10 gange.

Vores hjemmebanestatisk i sæsonen hedder 4-0-0 og en målscore på 13-3.

Med ovenstående in mente, trods en stærk polsk opbakning, tror jeg vi hiver en 2-1 sejr hjem på mål af Paul og Wikheim.
Jeg synes ikke, at en sammenligning med Hobro holder - det er at undervudere dem. Derudover så har vores hjemmebane kampe været spillet mod mandskaber, som vi bare skulle slå (måske på nær sidste runde i EL). Arka er i al fald i mine øjne en noget mere besværlig modstander end SIF, Randers og Derry.

Polakkerne var dårligere, enig. Jeg synes dog, at de forstyrrede vores spil klogt, og de "brugte" dommeren langt mere end vi har for vane. Det er begge momenter som kan vise sig kampafgørende, hvis de får held til at hive kampens tempo helt ned og samtidig har lidt dommertække. Min pointe er nok den simple, at jeg tænker, at det kan blive meget tæt. - Men lad os håbe, at spillerne viser sig som mandfolk og netop spiller god fodbold, nu hvor det virkelig er påkrævet.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

[/quote]

Jeg synes ikke, at en sammenligning med Hobro holder - det er at undervudere dem. Derudover så har vores hjemmebane kampe været spillet mod mandskaber, som vi bare skulle slå (måske på nær sidste runde i EL). Arka er i al fald i mine øjne en noget mere besværlig modstander end SIF, Randers og Derry.

Polakkerne var dårligere, enig. Jeg synes dog, at de forstyrrede vores spil klogt, og de "brugte" dommeren langt mere end vi har for vane. Det er begge momenter som kan vise sig kampafgørende, hvis de får held til at hive kampens tempo helt ned og samtidig har lidt dommertække. Min pointe er nok den simple, at jeg tænker, at det kan blive meget tæt. - Men lad os håbe, at spillerne viser sig som mandfolk og netop spiller god fodbold, nu hvor det virkelig er påkrævet.
[/quote]

Så lad os være enige om at være uenige ;)

Som jeg ser Arka så er de et klart bedre hold end Derry, på samme niveau som SIF, men både Randers og Ferencvaros tror jeg på ville være favoritter over 2 kampe mod Arka.
- Altså hold vi SKAL kunne slå på hjemmebane.

Ikke at man skal ligge noget i det, men iflg. transfermarkt.de er deres trup vurderet til at have mindre end Silkeborg.

Vi snakker her om et hold der var 2 point fra at rykke ud af den bedste polske liga sidste år!

Deres fans skal nok bære dem et stykke af vejen, og nej de skal ikke undervurderes, men jo vi er kæmpe favoritter ligesom bet365's odds hedder: 1: 1,36 X: 4,75 og 2: 8,00.

At ryge ud til Arka (også selvom vi tabte den første kamp), vil være en kæmpe kæmpe skuffelse!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes det skal med at de er et cup hold. Lidt ala Horsens, over en sæson har de ikke præsteret,, men over en enkelt kamp har de det ekstra og har en 12. Mand som de kan bruge bl.a. med lidt dommer tække.

Jeg kan også sagtens se kampen blive tæt, og er ikke sikker på noget som helst.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

19 mand udtaget

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tr ... rka-gdynia

Mon ikke det er Duelund eller Kraev der glider ud.
I øvrigt første gang jeg kan huske spille numrer 1-7 har været udtaget

Benzo

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
2. aug 2017, 16:15
Jeg gætter på Kraev, han spillede hele kampen i mandags mod Kjellerup.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg er helt enig i, at Arka niveaumæssigt ikke er på samme hylde som f.eks. Ferencvaros. Det er dog svært at sammenligne dem, da ungarerne spiller offensivt og teknisk, hvilket der typisk er behov for, hvis man spiller med om det nationale mesterskab.

Arka ved godt, at de ikke bliver polske mestre, så de spiller på en helt anden måde, og har ikke ambitioner om at underholde på nogen måde. De har dog haft succes med denne defensive og destruktive stil tidligere mod stærke klubber i cup kampe. Først Lech Poznan i pokalfinalen og senerehen Legia i Super Cuppen, og desværre også i første runde af EL, hvor de fandt en grim måde at vinde på. Jeg synes i øvrigt, at det næstbedste mandskab vandt i det første opgør, men sådan er fodbold også nogle gange. Selvom f.eks. Horsens ikke kan hamle op med os over en hel sæson, så kan de stadigvæk slå os på "anygiving sunday". Det samme kan disse knoldsparkere fra Polen. Det vil dog være en kæmpe skuffelse, hvis vi ikke kommer videre i morgen!

Så jeg håber alle FCM-fans, der har mulighed for at støtte holdet i morgen, gør det selvom man synes Thorup spiller kedelig fodbold og Steinlein altid køber de forkerte spillere. Jeg tror 12-manden kan få betydning i morgen i det, der kan udvikle sig til en vanskellig kamp, hvor nøgleordet kan blive tålmodighed, hvis vi ikke får sparket hul i den polske mur tidligt.

Ift tilskuere så kan der i øvrigt være 600 fans i udebaneafsnittet, og da der forventes mere end 1000 polakker i Herning, så skal resten sidde (eller nok rettere stå) på enten Sportsmaster og/eller Faxe Kondi, så fans ville blive blandet uanset, hvad på grund af mængden af polakker. Derudover kommer der mange herboende polakker til kampen. Jeg tænker, at det er bedst for alle parter, at polakkerne bliver placeret på Sportsmaster og FCM fans bliver rykket over på Faxe Kondi, således vi undgår at få folk blandet for meget. Det er formentlig heller ikke guds bedste børn, som vi får besøg af ;)

FCM forventer i øvrigt mere end 7000 på stadion, så der skal nok blive fyldt fornuftigt op, da kapaciteten er lige under 9.500 til europæiske kampe.

THenry

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
2. aug 2017, 17:04
Steffen am skrev:
2. aug 2017, 16:15
Jeg gætter på Kraev, han spillede hele kampen i mandags mod Kjellerup.
Helt enig. Jeg forventer også at Kraev trækker nitten (ved mindre der dukker en skade op i morgen, som ikke tidligere har været rapporteret :(). Med mængden af offensiv spillere i 19-mandstruppen, så bliver det en af de offensive kræfter, der bliver siet fra.

Mathias

Indlæg af Mathias »

Oven på kampen mod RFC ville jeg beholde Kraev i truppen og give Kroon en pause. Syntes godt nok ikke han bidrog med meget i den kamp.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kæmpe skandale hvis vi ryger ud til det hold. Bookmakerne havde os til over 80% chance for at gå videre før første kamp.
Nu godt 70%
Jeg er da også ganske fortrøstningsfuld. Synes dog at klubben agerer som nogle fjolser når de giver en tribune ekstra til et udehold med så fanatiske tilskuere. Ingen grund til at samle de polakker der kommer som bor i Danmark. Give dem synergi til st skabe en stemning som givetvis klart vil overgå det normale meget stille midtjyske publikum.
Det bør dog ikke være nok til at vi kommer i problemer, men jeg er sikker på at de har smidt nogle procenter ud på ledelsesgangen med den beslutning.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
2. aug 2017, 21:57
Kæmpe skandale hvis vi ryger ud til det hold. Bookmakerne havde os til over 80% chance for at gå videre før første kamp.
Nu godt 70%
Jeg er da også ganske fortrøstningsfuld. Synes dog at klubben agerer som nogle fjolser når de giver en tribune ekstra til et udehold med så fanatiske tilskuere. Ingen grund til at samle de polakker der kommer som bor i Danmark. Give dem synergi til st skabe en stemning som givetvis klart vil overgå det normale meget stille midtjyske publikum.
Det bør dog ikke være nok til at vi kommer i problemer, men jeg er sikker på at de har smidt nogle procenter ud på ledelsesgangen med den beslutning.
Tja.. alternativet ville vel være, at der ville være spredt en række ret store polske grupperinger udover nogle af de andre tribuner, hvilket potentielt kunne give sikkerhedsmæssige problemer. Det er heller ikke nogen ideel løsning. Forhåbentlig får den ekstra polske opbakning også tændt ekstra op under egne fans.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det er et brag, som venter i morgen. For mig er kampe i Europa noget særligt, og væsentligt vigtigere end en Suppekamp mod fx SIF.

Jeg har en god fornemmelse i forhold til kampen, det er ikke givet, vi holder nullet (næppe sandsynligt faktisk..), men vi skal nok få scoret nogle kasser. Vi har simpelthen for mange våben til, at de kan pakke sig og holde os væk over 90 minutter - særligt fordi vi (igen) er giftige på dødbolde.

Alle mand på stadion!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
2. aug 2017, 22:01
mousebreaker skrev:
2. aug 2017, 21:57
Nu godt 70%
Tja.. alternativet ville vel være, at der ville være spredt en række ret store polske grupperinger udover nogle af de andre tribuner, hvilket potentielt kunne give sikkerhedsmæssige problemer. Det er heller ikke nogen ideel løsning. Forhåbentlig får den ekstra polske opbakning også tændt ekstra op under egne fans.
Det er trods alt sværere at skabe stemning hvis man sidder spredt. Man bliver heller ikke lukket ind blandt hjemmeholdets normale fans hvis man kommer som en gruppe med fest og farver, formoder jeg. Kun hvis man kommer i neutral påklædning og ikke bliver anset som en fan af udeholdet - og man kommer til at sidde i undertal uanset hvor man sidder. Ligesom på en normal kampdag og så er det trods alt sværere at gøre en forskel i lydbilledet. Ved at samle dem giver man dem styrke.

Det midtjyske publikum bliver aldrig tændt ekstra op fordi modstanderne har højtråbende fans. Det er kun i medvind når holdet leverer og så er det lige meget. Her snakker jeg ikke om fanafsnittet.

Jeg er helt med på at der en sikkerhedsmæssig risiko når fans bliver blandet. Da vi spillede mod Manchester Shitty på hjemmebane og dominerede kampen totalt efter en 1-0 sejr ude sad jeg med kun en trappeopgang imellem mig og 3-4 Shitty fans der lød til at være inviteret af en dansk forretningsforbindelse. Da Califf scorer selvmål i sidste minut så stormer en Shitty tilhænger hen til mig med armene i vejret, stikker hovedet helt op i snotten på mig. Altså ca næsetip mod næsetip og brøler alt hvad han kan. Jeg er en meget rolig mand, men jeg siger dig at det krævede alt i mig ikke at smække ham een. Der kan nemt opstå situationer som udvikler sig skævt når man sidder blandet og i særdeleshed når der er alkohol i blodet.

Jeg ser bare ikke denne her kamp som værende anderledes end da vi mødte Legia eller Osmanlispor. Gjorde man noget tilsvarende der (jeg ved det ikke selv)?

Gdynia skal overleve den her kamp på tænding og fight, ikke på teknisk kunnen. De skal have så lidt mental hjælp som muligt. De skal ikke opleve at få nogle ekstra procent fra lægterne når det kniber.

Igen, det skal ikke være en undskyldning hvis katastrofen indtræffer. Bookmakerne tager sjældent stort fejl og når de havde os til at være 80+% favoritter til at gå videre før første opgør i en tredje runde i EL, så vil det være en fiasko af rang som kun kan reddes af en titel senere på sæsonen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Fuldstændig enig i, at det er til polakkernes fordel, at de bliver samlet et sted, men jeg synes ikke man kan tilsidesætte sikkerhed for ganske almindelig hjemmefans for at skabe dårligere vilkår for deres fans. Det duer jo ikke, at Hr. eller Fru Midtjylland eller deres søn får nogen på kassen af en stiv polak. Så er lysten til at komme på stadion en anden gang nok ikke ligefrem til stede. Jeg tror der bliver en ophedet stemning i aften, og følelserne kan hurtigt komme i kog, når der er så meget på spil.

Det lyder også som om din egen case fra år tilbage kunne have endt i slagsmål på tribunen, hvis de havde hånet en mere udadreagerende type og ikke en rolig type som dig. Det er tilfældighedernes spil, da folk er vidt forskellige og reagere vidt forskelligt.

Jeg gætter også på, at politiet har en del at skulle sige i denne sag. Tænker at det er en noget lettere politimæssig opgave, hvis man får inddæmmet de polske fans et sted, og dermed får adskilt ude- og hjemmeholdets fans mest muligt.

Bottomline for mig er, at sikkerhed kommer over alt andet, og ja polakkerne får nogle ekstra procenter på grund af dette, men så må vi fandme selv yde nogle ekstra procenter på tribunen i aften, således vi får udlignet dette.

Besvar