På tribunen
Puha. Hvis rygterne om et par tusinder polakker på torsdag holder stik, så bliver der Balkan stemning på MCH for at citere Bak
https://www.youtube.com/watch?v=p-bohQFNfME&t=136s
Er de bare halvt så vilde, som de var i Polen, så bliver det hedt i Herning, og der er nogle kontrollører, der kommer på overarbejde med at finde pyroteknik
Under alle omstændigheder er det en kæmpe kamp for polakkerne (hvilket man godt kan forstå, når der skal gå 38 år mellem europæiske kampe), så jeg håber også, at vi kan møde talstærkt op på lægterne, for det bliver der behov for, hvis det ikke skal føles som endnu en udebanekamp. Deres fans vil i ægte britisk stil juble hver gang en Arka-spiller vinder bolden i en glidende tackling og de synger sgu nok også det meste af kampen.
På banen
Jeg forventer en grim og henholdende kamp, hvor polakkerne parkerer den største dobbeltdækkerbus, som de har kunne finde, foran deres eget mål. De har ingen intentioner om at spille flot, bare de får deres resultat med hjem er de lykkelige. De kommer med Vinicius - brasilianeren med en skarp højre fod, den hurtige kant Kun, og resten er polske (og en enkelt tysk/congolesisk) udsmidere, der skal lukke af bag til, og vil kæmpe og fighte som ind i helvedet. Derfor frygter jeg også, at det bliver en lang og nervøs kamp, hvis vi ikke får scoret et tidligt mål. Der er ikke meget bold i disse polakker, men de har stor fysisk, spiller med stort hjerte, kan organisere en betondefensiv og vil spille på kontra og standardsituationer. Det var samme recept, som gav sejren i den polske pokalfinale og Super Cup, så vidt jeg har forstået det.
Jeg føler mig ret sikkert på, hvad den polske opskrift til denne kamp er. Derfor er jeg spændt på, hvordan vi selv stiller op, og hvilke værktøjer, som skal i spil mod Fort Arka. Jeg kan se, at træningen er lukket på onsdag, og det har ved tidligere lejligheder (senest i lørdags) betydet, at vi kommer med noget anderledes end normalt. Men hvad kan dette være?
Satser vi på masser af fysik i en 4-4-2, går vi tilbage til vores vante formation, men med andre spiltyper eller satser vi på pakken med gennembrudsstærke mellemrumsspillere, der skal spille i den begrænsede plads, som polakkerne efterlader mellem kæderne?
I forhold til kampen mod Randers, så tror jeg det eneste, der ligger helt fast er, at Polle og Rilwan vender tilbage til start 11. Jeg forventer også at Dal Hende overtager venstre backen, selvom konkurrencen med Novak er tæt. Det er særligt på den offensive del af banen, hvor jeg er spændt på, hvordan vi stiller op. Bringer vi Borring fra start (selvom han vel kun kan spille 60 minutter), og dermed ekstra duelstyrke i feltet ved indlæg og på standarder eller hurtigere og driblestærke typer som Wikheim og Kroon, der kan skabe et mål på egen hånd og rykker ind mere centralt for at skabe plads til vores 2 offensive backs?
Den offensive midt/angriber er jeg også spændt på. Bliver det en ekstra offensiv kraft i form af Duelund, Kroon eller Rilwan, der bliver rykket herind, spiller Sørloth eller bliver det Polle med Sparv og Drachmann bag til for at stabilisere den usikre defensiv og dæmme op for en polske kontrakniv, og en yderst ubehagelig udebaneføring?
Jeg kan egentlig se flere mulige formationer for mig. Forventer at vi starter med 4-5-1 og gemmer Sørloth på bænken, og så kan vi smide ham ind, hvis der skal satses yderligere i anden halvleg. Mit bedste bud på start 11 er derfor:
Hansen
Nissen-Kian-Korcsmar-Dal Hende
Sparv-Polle
Wikheim-Rilwan-Borring
Paul
Forudsigelser
Vi har minimum 65% boldbesiddelse
Vi vinder 1-0 og ARKA lider dermed sæsonen første nederlag
Scoringen falder i anden halvleg ved Paul
8 gule kort (6 til polakkerne, og 2 til os)
Der bliver antændt mindst 50 romerlys i udebaneafsnittet (hvem får egentlig straffen, når udeholdets fans fyrer fyrværkeri af?) og deres største banner bærer den simple titel Hooligans from ARKA