EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
28. jul 2017, 17:19
HKP skrev:
28. jul 2017, 11:49
Hvornår har et Kian-indkast senest ført til en scoring??
Der var den før omtalte retur bold,
Men 'rene' indkast mål, lavede de i hvert fald et par stykker hvor Kian kastede bolden ind i hovedet på Sviatchenko. Var det mod Napoli han lavede et klasse indkast mål efter 3. Min der blev underkendt af mystiske årsager.

Men kan ikke huske nogle 'rene' indkast mål, siden Kianchenko dagene.
Har indkastene ikke også mistet noget længde?
Mener at have læst et sted, at vi lavede 9 mål efter indkast i sidste sæson (inkluderer sandsynligvis også returbolde som den mod Silkeborg). Hørte i en podcast for fornyligt, hvor temaet var Horsens' lange indkast, at man generelt ikke træner det helt store på defensive indkast. Med andre ord, er det et område, hvor der kan hentes lette mål, da man taktisk kan være bedre forberedt end modstanderne.

At Kian tager dem alle i øjeblikket skyldes jo, at Novak er ude.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:
Steffen am skrev:
HKP skrev:
Men 'rene' indkast mål, lavede de i hvert fald et par stykker hvor Kian kastede bolden ind i hovedet på Sviatchenko. Var det mod Napoli han lavede et klasse indkast mål efter 3. Min der blev underkendt af mystiske årsager.

Mener at have læst et sted, at vi lavede 9 mål efter indkast i sidste sæson (inkluderer sandsynligvis også returbolde som den mod Silkeborg). Hørte i en podcast for fornyligt, hvor temaet var Horsens' lange indkast, at man generelt ikke træner det helt store på defensive indkast. Med andre ord, er det et område, hvor der kan hentes lette mål, da man taktisk kan være bedre forberedt end modstanderne.

Ud af 67 mål, så er det jo faktisk alligevel en del der bliver scoret.

Jeg kan se de lange indkast fra begge vinkler. Det er et område, hvor vi er klassisk stærke, men samtidig også et som tager meget af tempoet ud af kampen. Det virker som om, uden at have belæg for det, at så snart den ryger ud på den sidste tredjedel skal Kian tage den, uagtet tempo og mulighed. Det giver modstanderen mulighed for, at placere sig i f.t. Paul, og en situation som modstanderen efterhånden kender.

Jeg kunne ønske mig lidt mere variation i brugen af indkast, således at der kastes både langt og langsomt, samt kort og hurtigt. Der må vel også snart være nogen andre der kan kaste langt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg vil så gerne kunne sige positive ting om vores spil, men man må bare erkende, at det slet ikke var godt nok! Ja det kan godt være vi får et efter min mening urimelig straffe mod os, men man spiller altså mod et hold som er langt under vores sidste modstandere og de fleste andre SL hold i min optik.

Der blev forsøgt at spille offensivt og fremadrettet. Det lykkedes til tider, men jeg føler stadigvæk at vi ofte synker for meget ned og lader os presse uden grund. Det er helt sikkert, at der er noget galt med organisationen. Jeg synes også Thorup skifter for sent ud og ofte skifter forkert ud! Men det kan der være delte meninger om.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@indkast diskussionen
Den eneste grund til at nogle føler trang til at debatere de lange indkast tror jeg hænger på at Kian ikke sender dem afsted ligeså godt som før sin skade. Jeg tror stadig det hæmmer ham lidt i indkastsituationen. Eller måske han bare ikke har kunnet passe træningen og det er resultatet af det vi kan se.

Faktum er at de lange indkast har været en fantastisk trussel for vores modstandere og vi har i den grad profiteret af det. Jeg vil tro at hvis man IKKE brugte tiden på de lange indkast og tog en hurtig kort version, så havde vi ikke spillet EL kval i år.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 8768330752

Hvis folk er på Twitter, så er her et nyt (positivt) tiltag, hvor een har påtaget sig at lave statistik over kampene. Modellen anvendt er xG (expected goals), som man med fordel kan læse mere om.

Konklusionen mod Arka er, at FCM gjorde en hel af det rigtige. Lad os håbe at det kan gøres færdig i Herning.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
28. jul 2017, 17:31
Steffen am skrev:
HKP skrev:

Igen et mål efter langt indkast i dag. Mon ikke HKP har fået tilstrækkelig svar på tiltale?

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:
Kent skrev:
28. jul 2017, 17:31
Steffen am skrev:

Igen et mål efter langt indkast i dag. Mon ikke HKP har fået tilstrækkelig svar på tiltale?
Sad faktisk og tænkte det lige da det var sket...

Sent from my iPhone using Tapatalk

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber på at tribunerne kan overgå Arka Gdynias fans i volumen. Vi skal prøve at påvirke dommeren for hans ændring af beslutning, så de fik straffespark i kampen i Polen. Vi skal give den Max gas. Sejren skal i hus. Vi skal videre og i det gruppespil og håber at spillerne er tændt for at give os sejren.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

TrueWolfMidt skrev:
31. jul 2017, 17:36
Håber på at tribunerne kan overgå Arka Gdynias fans i volumen. Vi skal prøve at påvirke dommeren for hans ændring af beslutning, så de fik straffespark i kampen i Polen. Vi skal give den Max gas. Sejren skal i hus. Vi skal videre og i det gruppespil og håber at spillerne er tændt for at give os sejren.
Det kan de med al sandsynlighed ikke. Vi har aldrig været velsignet med langsidefans, der bidrager særlig meget til stemningen, så 2000 polakker kommer til at dominere lydbilledet totalt.

Besvar