SL R3: Midtjylland - Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: SL R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af Vijen »

Sejr og over FCK i tabellen og Viborg tabte- Hvad mere kan en FCM fan ønske sig? ;) :fcm:

Benzo

Indlæg af Benzo »

Vijen skrev:
30. jul 2017, 17:50
Sejr og over FCK i tabellen og Viborg tabte- Hvad mere kan en FCM fan ønske sig? ;) :fcm:
Aab tabte også, det er en dejlig dag idag :)

OT: Trods sejren mener jeg stadig det er fejl at rotere så meget som Thorup gør for tiden, håber godt nok det udmønter sig i en sejr på torsdag, så skal jeg nok æde mine ord igen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sahl skrev:
30. jul 2017, 17:29
Der har i langt tid nu (nogle år) været utrolig meget fokus på, at give os dårlig image i medierne og fokusere på tvivl, problemer og andre skavanker i løbet af kampene, til tider lyder det som om at vi er et udehold fra udlandet. Jeg har hørt Engelske kommentatorer til SL kampe der var meget mere neutrale. Sådan er det ikke, at være hovedstadsklub.
Havde jeg været fan af en anden klub ville jeg have sagt "tør lige øjnene makker"

Jeg synes nu vi masser af positiv kritik i dagspressen og fin opmærksomhed. Ja, vi ligger under Brøndby og FCK på den front og det kommer ikke lige til at ændre sig. Jeg er sikker på at alle andre klubber i ligaen, Aab og Agf inklusive, ville elske den kritik og opmærksomhed vi får
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Dejlig sejr, gode mål og god 2. halvleg :fcm: Lidt bekymrende at Jesper Hansen stadig er så dårlig. Han skal nå det flade indlæg, der fører til udligningen. Sparv og Zzolt var også virkelig ringe. Så hvordan skal vi spille på torsdag, var det en test med 4-4-2 eller røgslør for modstanderens Scout? Vi skal tilbage til vores 4-5-1 eller 4-4-1-1 som nogle kalder det. NK var dagens oplevelse.

Sahl

Indlæg af Sahl »

mousebreaker skrev:
30. jul 2017, 18:07
Sahl skrev:
30. jul 2017, 17:29
Der har i langt tid nu (nogle år) været utrolig meget fokus på, at give os dårlig image i medierne og fokusere på tvivl, problemer og andre skavanker i løbet af kampene, til tider lyder det som om at vi er et udehold fra udlandet. Jeg har hørt Engelske kommentatorer til SL kampe der var meget mere neutrale. Sådan er det ikke, at være hovedstadsklub.
Havde jeg været fan af en anden klub ville jeg have sagt "tør lige øjnene makker"

Jeg synes nu vi masser af positiv kritik i dagspressen og fin opmærksomhed. Ja, vi ligger under Brøndby og FCK på den front og det kommer ikke lige til at ændre sig. Jeg er sikker på at alle andre klubber i ligaen, Aab og Agf inklusive, ville elske den kritik og opmærksomhed vi får
Vi kan da hurtigt blive enige om, at mange andre klubber er udsat for det samme, men der har været meget negativ fokus på os og ja det giver jo også eksponering, men jeg er ved at være træt af at høre på det. Der er ikke meget kvalitet i de "så kaldte" eksperter vi ser på TV og i aviserne.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Fcm5600 skrev:
30. jul 2017, 18:57
Dejlig sejr, gode mål og god 2. halvleg :fcm: Lidt bekymrende at Jesper Hansen stadig er så dårlig. Han skal nå det flade indlæg, der fører til udligningen. Sparv og Zzolt var også virkelig ringe. Så hvordan skal vi spille på torsdag, var det en test med 4-4-2 eller røgslør for modstanderens Scout? Vi skal tilbage til vores 4-5-1 eller 4-4-1-1 som nogle kalder det. NK var dagens oplevelse.
Har i hvert fald ikke set nogen der kalder vores opstilling for 4-4-1-1.
Men måske 4-1-4-1 eller 4-2-3-1 alt efter trekanten på midten. 4-5-1 er selvfølgelig heller ikke forkert.

Men for at tage det du spørge om, synes jeg det er et godt spørgsmål.
Jeg er ikke sikker på Thorup selv har bestemt sig endnu, men holder mulighederne åbne.

Poulsen skal i hvert fald ind. Er det så en angriber eller Drach. der ryger ud?
Sahl skrev:
30. jul 2017, 18:59
Vi kan da hurtigt blive enige om, at mange andre klubber er udsat for det samme, men der har været meget negativ fokus på os og ja det giver jo også eksponering, men jeg er ved at være træt af at høre på det. Der er ikke meget kvalitet i de "så kaldte" eksperter vi ser på TV og i aviserne.
Synes også der er lidt forskel på eksperterne.
Francis Dickoh, Morten Bruun, Mikkel Bischoff og Grønkjær synes jeg er over de andre.
Men der er mange ligegyldige eksperter.

Det toppede da med Brøndby kampen, hvor det mindede mest om at Brøndby skulle spille mod et ukendt Østeuropæisk hold, når man tænker på dækningen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Apropro god dommerpræstation i vores kamp, og Brøndby
Fik Brøndby lige stor hjælp af dommerfejl da Pukki får lov at underløbe Lyngby forsvar.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

mousebreaker skrev:
30. jul 2017, 14:55
Den defensiv den defensiv. Shit hvor er vi skidt kørende. Hvordan kan flade indlæg - dette endda ikke engang hårdt - bare få lov at passere hele forsvar og målmand endnu engang. Der er ikke engang en forsvarspiller nede at ligge for at blokere. Passivitet over hele linjen og en Kroon der farer forvildet rundt
I mine øjne er vi 1 mål favoriseret af dommeren allerede nu i den her kamp. Sjovt som jeg har været uenig med kommentatorerne. Helt væk i mine øjne. Sparv begår ikke straffespark - det er ham der får prikket bolden. Derimod synes jeg Onuachu begår et klart frispark mod målmanden ved målet. Han springer ind i ham i det lille felt, rammer målmandens højre arm så han ikke kan holde bolden og derefter ind i kroppen. Men godt lavet af Paul teknisk.
Læs lige dene her: http://www.tipsbladet.dk/blog/jancarlse ... emmelserne

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Steffen am skrev:
30. jul 2017, 19:12
Fcm5600 skrev:
30. jul 2017, 18:57
Har i hvert fald ikke set nogen der kalder vores opstilling for 4-4-1-1.
Men måske 4-1-4-1 eller 4-2-3-1 alt efter trekanten på midten. 4-5-1 er selvfølgelig heller ikke forkert.
I øvrigt er det også hamrende ligegyldigt med de forskellige talkombinationer. Med lidt god vilje kan en og samme opstilling beskrives som 4-1-4-1, 4-5-1, 4-1-2-3, 4-3-3 og 4-3-2-1 alt efter øjnene der ser, hvordan fløjene rent faktisk er placeret, osv osv.

Jeg vil personligt kalde det en 4-1-4-1 det vi spiller i de fleste kampe, men det ændrer sig jo også løbende i en kamp. Fx når sparv trækker ned og ligger nærmest på linje med forsvaret og backs samtidig skubber frem, så er vi nærmest ovre i en 3-4-3.

I forhold til det som spørgsmålet oprindeligt gik på, så forventer jeg at vi starter i en opstilling med kun en angriber, og jeg håber lidt at det er Sørloth, så kan vi se hvordan kampen udvikler sig og bringe vores super-sub Store Paul på banen fx fra starten af anden halvleg, enten i stedet for en CM eller i stedet for Sørloth.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
30. jul 2017, 19:59
God klumme, og fjernede i hvert fald den tvivl jeg havde.
Der kan umuligt være frispark.

Til gengæld bliver man endnu mere skuffet over TV eksperterne, at de ikke har styr på det,
når man lever af at formidle fodbold.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Administrator skrev:
30. jul 2017, 19:59
mousebreaker skrev:
30. jul 2017, 14:55
Den defensiv den defensiv. Shit hvor er vi skidt kørende. Hvordan kan flade indlæg - dette endda ikke engang hårdt - bare få lov at passere hele forsvar og målmand endnu engang. Der er ikke engang en forsvarspiller nede at ligge for at blokere. Passivitet over hele linjen og en Kroon der farer forvildet rundt
I mine øjne er vi 1 mål favoriseret af dommeren allerede nu i den her kamp. Sjovt som jeg har været uenig med kommentatorerne. Helt væk i mine øjne. Sparv begår ikke straffespark - det er ham der får prikket bolden. Derimod synes jeg Onuachu begår et klart frispark mod målmanden ved målet. Han springer ind i ham i det lille felt, rammer målmandens højre arm så han ikke kan holde bolden og derefter ind i kroppen. Men godt lavet af Paul teknisk.
Fin artikel. Det er dog ikke fordi målmanden er i det lille felt (undskyld, målfeltet :D ) at jeg mener der er frispark. Jeg mener der er frispark uanset hvor vi snakker. Det er ikke sikkert at jeg har ret fodboldjuridisk, det skal jeg være den første til at indrømme, men i henhold til hvad der normalt dømmes og ifht at det ikke giver meget mening for mig at det skal være lovligt at fjerne armene på en målmand der er ved at gribe bolden. Ret skal være ret, det er heller ikke første gang jeg ser et mål blive scoret på den måde.
Lækkert lavet af Paul med sine berøringer iøvrigt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

felisan

Indlæg af felisan »

Off topic.
Sad ved siden af to tilflyttere idag på stadion, en tyrk og en italiener, der begge arbejder ved Siemens.

De var til deres første FCM kamp nogensinde og var noget overraskede, da de så Van der Vaart i truppen i kampprogrammet, og spurgte, hvorfor han ikke spillede.
Jeg forklarede, at jeg havde forstået det som en kombination af skader og dårlig form.
Det ærgrede de sig lidt over.

Senere i kampen, efter utallige pasningsfejl og mangel på offensive idéer, spurgte de så mig, om han virkeligt var så skadet, at han ikke ville kunne gøre en forskel på det her niveau alligevel :D

Jeg vil hverken tale for eller imod brugen af Van der Vaart, blot lige referere den sjove historie, og hvor stort et internationalt navn han trods alt har været en gang

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg synes langt fra det var vores bedste kamp i denne sæson. Især er jeg skuffet over præstationen i 1 halvleg, mens 2 halvleg blev lidt bedre.
Synes ikke vores systemskifte var en udpræget succes
Men det er fantastisk at få 3 point i kampe hvor man ikke er på toppen. Vi har 6 point for 3 kampe og en god start i ligaen. Vi fik sparet lidt spillere; bl.a. Polle, så han er helt klar til den kamp torsdag, som skal vindes!
Plus i bogen i dag til NK og Borring.
Minus til Korcsmar og Kroon.

Karakterer:

Jesper H - 4
Kommer ikke på de store prøvelser i dag. Er lidt impliceret i deres udlignende mål, som jeg dog hovedsageligt vil tilskrive et manglende professionelt frispark fra Kroon og godt kontraspil af Randers

NK - 10
Klart banens bedste i dag. Fremragende power offensivt og defensivt. Udstrålingen er også fantastisk, og er vel manden der forsøger at styre forsvaret verbalt, på trods af han er den klart mindst rutinerede.
Krydrer indsatsen med en assist og et skud på stolpen.

Kian - 7
Synes faktisk Kian gjorde det rigtig fint i dag. Hans betingelser var svære eftersom hans makker Korcsmar sejlede rundt i store dele af tiden. Løser det meste fornuftigt og er manden med indkastet der fører til Pauls mål. Men nogen leder er og bliver han ikke.

Korcsmar - 00
Av en rædderlig indsats. Første halvleg lignede han en blanding af en dårlig udgave af Francis Dickoh og Danny Califf. Rystende usikker, dårlig med bolden og elendig placerigsevne. Det var til et klokkeklart -3.
2 halvleg hev han sig lidt op i takt med hele holdet blev bedre. Havde også en rigtig fin action hvor han bremser en omstilling til slut i kampen. En præstation i 2 halvleg til et sted mellem 2 og 4 kan ikke give mere end 00 samlet, og dermed dumpet.
Lige pt ligner det ikke at vores hovedpine i det centrale forsvar er løst. Lad os håbe det bliver bedre når han er spillet ind.

Novak - 4
Stabil defensivt og som altid dejlig aggressiv i hans offensive aktioner, hvor han gerne og ofte tilbyder sig. Lykkes dog ikke med lige så meget som han plejer fremadrettet. I min optik er Dal Hende foran ham pt. Spændende hvordan den duel bliver, hvis Novak ikke ender med at blive skudt af.

Kroon - 2
Skuffende indsats af Kroon. Synes ikke han griber chancen. De første 35 minutter var han decideret elendig. Spiller sig lidt op de sidste 10 minutter af 1 halvleg og de 15 minutter han fik i 2 halvleg.
Ligner en mand uden selvtillid og kan slet ikke kende ham fra tiden i SønderjyskE. Er i min optik bagerst i kanthierarkiet efter Rilwan, Wikheim og Borring.

Borring - 7
Hvor er det en fornøjelse at have Borring tilbage. Hans forår var fantastisk, og jeg synes ikke altid han får nok kredit blandt os fans.
Hans præstation i dag var også rigtig fin. Lidt rusten til tider. Men han arbejder stenhårdt begge veje, og har flere fine indlæg.
Han kroner en fin indsats med matchvinder-målet til 2-1 inden tanken var tom efter 60 minutter.

Drachmann - 4
Arbejdede stenhårdt sammen end Sparv på den 2 mands centrale midtbane. Ser ikke alt for god ud i 1 halvleg, men bliver væsentlig bedre i 2 halvleg, hvor vi sætter os på kampen.
Nogen fryd for øjet er Drachmanns spil ikke altid, men du får en 110 % indsats hver gang.

Sparv - 4
Ligesom Drachmann var hans 1 halvleg ikke ret god. Derudover forærer han Randers en friløber ved 1-1.
Synes han er manden der griber taktstokken i 2 halvleg, hvor Randers ikke får plads til meget.
Har et rigtig fint oplæg til Nissens stolpeskud.

Paul - 7
Ligger et sted mellem et stort 4-tal og lille 7-tal. Så nu vælger vi at se glasset halv fyldt :-).
Paul leverer i min optik en fin indsats. Er manden med målet til 1-0, og har derudover en række fine aktioner i både 1. og 2. halvleg.
Træffer dog et par forkerte beslutninger, hvor han går selv fremfor at se sine medspillere, hvilket trækker lidt ned.

Sørloth - 4
En fin arbejdsindsats af Sørloth. Han viser en række fine takter med ryggen mod mål, hvor han holder godt på bolden. Får også vist sin speed ved enkelte lejligheder.
Dog lidt foruroligende, at han praktisk talt ikke kommer frem til nogle chancer i 90 minutter.

Wikheim - 4
Gør sig ikke rigtig bemærket hverken positivt eller negativt i de 30 minutter han fik.
Fik dog sat Rilwan op til en enkelt chance på kontra til slut.

Hassan - 4
Ligesom Wikheim var det en stille og rolig arbejdsindsats fra Rilwan i hans halve time.
Er tæt på at score på Wikheims bold i dybden med små 10 minutter igen.

Polle - UB

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Synes du er ret hård ved Korcsmar. Ok, han er ikke en ny Sviachenko, men synes han fungerede fint sammen med Kian i dag, også i første halvleg. Generelt spillede vi en fin kamp forsvarsmæssigt i dag, dog var modstanden også begrænset.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Fin gennemgang Jesper, jeg er stort set enig med dig i alle bedømmelser.
Novak synes jeg så meget rusten ud. Korcsmar har fysikken og færdighederne til at blive god for os men det er klart han skal lære Kian at kende før det bliver rigtig godt, forhåbentlig. Sørloth ser spændende ud men rigtig spottet at han ikke kommer frem til ret mange chancer, han har dog et rimelig godt skud udenfor feltet i 2.halvleg. Sparv forærer den friløber væk men ellers synes jeg han er kommet stærkt tilbage. NK bliver bare bedre og bedre.
Godt med 3point igen men ville godtnok gerne snart holde nullet igen.

Besvar