SL R3: Midtjylland - Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: SL R3: Midtjylland - Randers

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
30. jul 2017, 14:55
Den defensiv den defensiv. Shit hvor er vi skidt kørende.
I mine øjne er vi 1 mål favoriseret af dommeren allerede nu i den her kamp. Sjovt som jeg har været uenig med kommentatorerne. Helt væk i mine øjne. Sparv begår ikke straffespark - det er ham der får prikket bolden. Derimod synes jeg Onuachu begår et klart frispark mod målmanden ved målet. Han springer ind i ham i det lille felt, rammer målmandens højre arm så han ikke kan holde bolden og derefter ind i kroppen. Men godt lavet af Paul teknisk.
Haha. Jeg er så uenig med dig. Mener klart at der ikke skal dømmes frispark ved 1-0 målet, men til gengæld kan der dømmes straffe. Det ser lidt 50/50 ud om Sparv tager manden eller bolden først (rammer jo som så ofte begge dele :lol:

Sparv har i øvrigt været sløj i første halvleg. Alt for mange fejl fra hans side.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Perfekt. Borring. Assist Nissen

Så skal vi kun score en eller to gange mere for at have chancen for en sejr
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
30. jul 2017, 15:11

:lol:

Det er bekymrende, at Zsolt ikke har leveret mere overbevisende. Jeg troede, at han skulle hæve niveauet, men han virker heller ikke som den ledertype, vi desperat mangler. Det bliver en meget lang sæson, hvis sæsonstarten er udtryk for niveauet fra det centrale forsvar.

THenry

Indlæg af THenry »

Fin anden halvleg, hvor vi holder RFC fra chancer, og selv skaber nok til et par mål mere selv. Derudover får vi sparet Paul lidt inden torsdagens vigtige kamp mod Arka.

MOM: Så klart så klar NK. Klart banens bedste.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Synes det var en dårlig førstehalvleg, men anden var godkendt! Er enig med Thenry at NK gjorde det ret godt i dag og synes egentlig også Sørloth viser nogle gode takter.

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Enig Nissen var fantastisk i dag. Stærk defensiv og helt i særklasse offensivt. Vi spiller ikke overbevisende. Men vi er med i toppen og får sparet mange vigtige spillere som dal hende, wikheim, Hassan, Poulsen og til dels lange Poul.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
30. jul 2017, 15:16
mousebreaker skrev:

Det er bekymrende, at Zsolt ikke har leveret mere overbevisende. Jeg troede, at han skulle hæve niveauet, men han virker heller ikke som den ledertype, vi desperat mangler. Det bliver en meget lang sæson, hvis sæsonstarten er udtryk for niveauet fra det centrale forsvar.
Ja indtil videre forstår man ikke hvorfor klubben har forsøgt at få fat i ham i flere vinduer. Nu skal han dog lige have lov til at falde til og i dag er første kamp efter en skade. Så ro på :)
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
30. jul 2017, 15:56
Stoffer skrev:
30. jul 2017, 15:16
mousebreaker skrev:

Ja indtil videre forstår man ikke hvorfor klubben har forsøgt at få fat i ham i flere vinduer. Nu skal han dog lige have lov til at falde til og i dag er første kamp efter en skade. Så ro på :)
Det skal siges, at jeg synes, at han spiller sig op i løbet af anden halvleg. Jeg savner dog stadigvæk en leder i forsvaret - det synes jeg ikke Zsolt virker til at være. NK prøver til tider at råbe de andre op, men det er som om, at det ikke rigtig lykkes. Der er fortsat nogle udfald, hvor koncentrationen svigter fuldstændig i forsvaret, og det skaber en enorm uro. De skal være mere agerende fremfor reagerende, hvis det giver mening.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
30. jul 2017, 14:58
mousebreaker skrev:
I mine øjne er vi 1 mål favoriseret af dommeren allerede nu i den her kamp. Sjovt som jeg har været uenig med kommentatorerne. Helt væk i mine øjne. Sparv begår ikke straffespark - det er ham der får prikket bolden. Derimod synes jeg Onuachu begår et klart frispark mod målmanden ved målet. Han springer ind i ham i det lille felt, rammer målmandens højre arm så han ikke kan holde bolden og derefter ind i kroppen. Men godt lavet af Paul teknisk.
Haha. Jeg er så uenig med dig. Mener klart at der ikke skal dømmes frispark ved 1-0 målet, men til gengæld kan der dømmes straffe. Det ser lidt 50/50 ud om Sparv tager manden eller bolden først (rammer jo som så ofte begge dele :lol:

Sparv har i øvrigt været sløj i første halvleg. Alt for mange fejl fra hans side.
Jeg vil så vove den påstand at var det i det andet felt den situation ved 1-0 målet foregik så ville du skrige på frispark.
Jeg har siddet og spolet lidt frem og tilbage på ipad'en og jeg ser at Sparv kommer på bolden først og at der ikke er straffe. Men klart at det er svære situationer at dømme.

Man kan så sige at målmanden aldrig må forsøge at gribe bolden der. Det er for farligt med alt det tryk på der er i sådan en situation. Boks den.

Edit: nu har jeg så lige set Sparvs situation igen igen igen. Det er helt afgjort Sparv der prikker bolden. Jeg er slet ikke i tvivl. Korrekt set af dommeren.

Sahl

Indlæg af Sahl »

mousebreaker skrev:
30. jul 2017, 16:28
THenry skrev:
30. jul 2017, 14:58
mousebreaker skrev:

Jeg vil så vove den påstand at var det i det andet felt den situation ved 1-0 målet foregik så ville du skrige på frispark.
Jeg har siddet og spolet lidt frem og tilbage på ipad'en og jeg ser at Sparv kommer på bolden først og at der ikke er straffe. Men klart at det er svære situationer at dømme.

Man kan så sige at målmanden aldrig må forsøge at gribe bolden der. Det er for farligt med alt det tryk på der er i sådan en situation. Boks den.

Edit: nu har jeg så lige set Sparvs situation igen igen igen. Det er helt afgjort Sparv der prikker bolden. Jeg er slet ikke i tvivl. Korrekt set af dommeren.
Tror man skal have Randers briller på for, at se et straffespark der! Der er ikke skyggen af det. Det kan diskuteres om der er frispark ved Pouls mål og jeg vil da gerne erkende, at der oftere bliver dømt frispark end mål.
Synes egentlig at det var en godkendt dommer præstation og det er yders sjældent jeg kan sige det. Jeg mener ikke dommeren havde indflydelse på det endelige resultat og vi vandt fortjent. Men jeg har aldrig været i tvivl om, at vi i langt de fleste kampe mod "middel/bund" sl hold nok skal vinde selv med problemer... Testen består i at få gode resultater over de gode hold.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Enig i at det er en fuld fortjent sejr. Drengene spillede en fin kamp set over 90 minutter. Randers ligner ikke et kommende hold i medaljespillet

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

I øvrigt så er kampen om pladserne på kanterne hård på den positive facon. Kroon skal rykke sig, hvis han ikke vil ende bagerst i køen. Jeg synes også, at en spiller som Wikheim mangler at lægge mere (kontinuerligt) produkt på.

Derudover så glæder jeg mig til at se hvordan de vil få passet Duelund og Kraev ind også. Der skal godt nok tænkes, hvis de offensive spillere til midtbanen skal holdes tilfredse med spilletiden uden EL gruppespil.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det er utroligt så mange gange Graulund fik snakket om det tvivlsomme straffe, der så ikke var der.

Ja, klart NK banens bedste i dag, og fortjent MoM.
Synes også Sørloth og Borring gjorde rigtig gode figurer.

Sparv, Zsolt, Kroon og måske Drach havde måske ikke deres bedste halveg i de første 45.

Der er godt nok noget styrring og kommunikation i defensiven, der skal forbedres.

Men god 2. halveg og 3 gode point :)

Dommerpræstation var helt sikkert en af de bedre. Husker nærmest kun et forkert indkast.
Så noget snak om Mads-Kristoffer Kristoffersen er nede i en bølgedal formmæssigt.
Det kunne godt tyde på at Tykgaard har overhalet eller i hvert falds præstere formmæssigt.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
30. jul 2017, 17:10
Det er utroligt så mange gange Graulund fik snakket om det tvivlsomme straffe, der så ikke var der.

Ja, klart NK banens bedste i dag, og fortjent MoM.
Synes også Sørloth og Borring gjorde rigtig gode figurer.

Sparv, Zsolt, Kroon og måske Drach havde måske ikke deres bedste halveg i de første 45.

Der er godt nok noget styrring og kommunikation i defensiven, der skal forbedres.

Men god 2. halveg og 3 gode point :)

Dommerpræstation var helt sikkert en af de bedre. Husker nærmest kun et forkert indkast.
Så noget snak om Mads-Kristoffer Kristoffersen er nede i en bølgedal formmæssigt.
Det kunne godt tyde på at Tykgaard har overhalet eller i hvert falds præstere formmæssigt.
Der har i langt tid nu (nogle år) været utrolig meget fokus på, at give os dårlig image i medierne og fokusere på tvivl, problemer og andre skavanker i løbet af kampene, til tider lyder det som om at vi er et udehold fra udlandet. Jeg har hørt Engelske kommentatorer til SL kampe der var meget mere neutrale. Sådan er det ikke, at være hovedstadsklub.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dejlig sejr og tre gode point :-)

Flot flot mål af Paul til 1-0!

Besvar