EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Lund7400 skrev:
27. jul 2017, 22:48
Kan du ikke selv se Steffen? Det virker som om, at du har påtaget dig en helterolle, i en sådan grad at du uden tøven vil glorificere en lort, så længe den er fra FCM.

Halsti bliver snydt af en simpel bold ved straffesparket. Derudover taber han samtlige dueller og begår i slutminutterne flere dumme frispark på farlige steder, og så mister han også sin mand.. Skal det skæres mere ud i pap?
ja det er ufattelig så enøjet Steffen am er, men jeg vil give ham ret i, der er 90 min der skal spilles i dk og de her polakker har ikke erfaring i internationale kampe.

Men man er nervøs hver gang en modstander nærmer sig FCMs mål, om det så er Brande IF de spiller imod

Steinlein må indse, at han må op med en tegnebog, ellers fyr Jess T.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ekstremt ærgerligt, at vi smider et godt resultat i overtiden. Det må sgu bare ikke ske. Men vi laver nogle dumme fejl i slutningen og giver billige frispark væk. Det må ikke ske, når vi er i så god kontrol, som vi var.

Nu får vi en test af holdets karakter, når vi for første gang skal ud og jage et resultat på hjemmebane. Jeg synes Arka så svage ud på de defensive dødbolde, så der burde vi kunne skabe chancer.

De fleste af deres farlige situationer så ud til at ske omkring Halsti. Jeg håber på, at Zsolt er klar og spiller søndag, så han også spiller torsdag.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
27. jul 2017, 22:56
Ekstremt ærgerligt, at vi smider et godt resultat i overtiden. Det må sgu bare ikke ske. Men vi laver nogle dumme fejl i slutningen og giver billige frispark væk. Det må ikke ske, når vi er i så god kontrol, som vi var.
Hvor mange gange har du ikke skrevet det her

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 22:58
Kent skrev:
Lige det der, har jeg aldrig skrevet før.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
27. jul 2017, 23:04
FCM2000 skrev:
Kent skrev:
ja ja ikke ordret, det var mere ment på forsvarsfejl, og ja jeg fatter ikke at ham fra Ungarn at han ikke startede fra start når han er med, det er hovedrystende hvor mange fejl Jess T. har lavet igennem tiden i FCM.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lund7400 skrev:
27. jul 2017, 22:48
Kan du ikke selv se Steffen? Det virker som om, at du har påtaget dig en helterolle, i en sådan grad at du uden tøven vil glorificere en lort, så længe den er fra FCM.

Halsti bliver snydt af en simpel bold ved straffesparket. Derudover taber han samtlige dueller og begår i slutminutterne flere dumme frispark på farlige steder, og så mister han også sin mand.. Skal det skæres mere ud i pap?
Hvorhenne skriver jeg noget positivt?
Det er sku svært hvis man bliver stemplet som jubelidiot, af at være neutral.
FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 22:51
Steffen am skrev:
27. jul 2017, 22:45
Kan du være lidt mere specifik?
Hvilket mål, hvad gør hvem forkert?
2-2 målet her er Halsti for langsom, og Hansen kommer ud med lapperne nede ved hofterne og vil gribe bolden hernede, i stedet for at have hænderne oppe i hovedhøjde, se dog selv efter på nettet. ved 2-3 laver forsvaret en del fejl før scoringen, med frispark og dårlig clearing, Halsti er manden der fejler hvis du kikker efter i slowmotion, altså ved 2-3 han kommer forsent ind, men Poulsen ser heller ikke god ud lige før det sker.
Jeg takker for uddybningen.
FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 22:54
ja det er ufattelig så enøjet Steffen am er, men jeg vil give ham ret i, der er 90 min der skal spilles i dk og de her polakker har ikke erfaring i internationale kampe.
Så må jeg be dig om ligeledes at kigge indad.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
27. jul 2017, 23:07
ja ja ikke ordret, det var mere ment på forsvarsfejl, og ja jeg fatter ikke at ham fra Ungarn at han ikke startede fra start når han er med, det er hovedrystende hvor mange fejl Jess T. har lavet igennem tiden i FCM.
Kan der være flere muligheder?

Jeg ved det ikke selv, og med fare for at blive stemplet som enøjet vil jeg bare holde mulighederne åbne for at han lige er kommet tilbage fra en skade og måske endnu ikke er klar til at spille 90 min?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
27. jul 2017, 23:10
FCM2000 skrev:
Kan der være flere muligheder?

Jeg ved det ikke selv, og med fare for at blive stemplet som enøjet vil jeg bare holde mulighederne åbne for at han lige er kommet tilbage fra en skade og måske endnu ikke er klar til at spille 90 min?
Jo men det udstiller, at FCM ikke har bredden i midtforsvaret, jeg har hele tiden sagt, at fordi man henter en fra den ungarnske liga, så har man ikke løst alle problemer i forsvaret, hvad hvis Kian bliver skadet, hvad hvis ham fra ungarn ikke slår til, eller bliver skadet som nu 8-)

Der har vi så en naiv steinlein, som håber at Riis og RN er de nye Ried og Kjær, men fakta er at det er de ikke, slet ikke

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
Kent skrev:
27. jul 2017, 23:04
FCM2000 skrev:

Vi har bestemt lavet for mange defensive fejl gennem en længere periode. Det vi ser i dag, er dog efter min mening, ikke helt så store personlige fejl, som vi tidligere har set - fx Riis på hjemmebane mod Derry. Optakten til straffesparket er jo en bold, som polakken ikke anede hvor var, men ramte ham i hovedet, hvorefter Jesper Hansen taber en 50/50-duel. Halsti så derimod tøvende ud af flere omgange. Han havde egentlig fungeret ok i de sidste par kampe, men i dag var han han klart det svage punkt. Jeg kan godt forstå, at Thorup holder fast i en velfungerende bagkæde i en vigtig europæisk udekamp, men man må gå ud fra, at Zsolt er hentet som makker til Kian - og minimum er et niveau over Halsti. Derfor håbede jeg også, at han spillede i dag, da vi skal have spillet vores bagkæde sammen hurtigst muligt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Kent
Jeg er enig i at det må være planen at Zsolt Korcsmar og Kian Hansen er ment som ankerparret. Det bør dog altid være sådan at nummer tre i hierakiet er god nok til at sætte ind når Z el K er småskadet, så man ikke behøver tage risikoen for en længere varende skade.
Riis var selvflg tiltænkt den rolle men har fejlet miserabelt fra sæsonstart. Halsti har til gengæld gjort et fint indtryk i kampene hjemme mod Ferencvaros og Silkeborg. Så kan man altid diskutere hvor svære de opgaver reelt var, men faktum er at han gav et godt indtryk og nu må betragtes som nr 3 i hierakiet.
Så jeg synes det var fint at lade Zsolt sidde over og dermed give større chance for at han helt bliver sin skade kvit. Få dage kan gøre store underværker i den situation.
Set fra min stol sånvar det den rigtige beslutning Thorup foretog der. At Halsti så røg tilbage til sit gamle usikre jeg er så en streg i regningen.

Jeg ser også helst at vi får det midterforsvar nittet sammen asap, men jeg har heller ikke lyst til at se en gentagelse af Sparv.

Kommer vi som jeg forventer det videre fra denne kval runde, så kan den ekstra hvile til Zsolt være guld værd på sigt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Halsti har på intet tidspunkt haft niveau til at spille superligabold... da slet ikke på et hold der ser sig selv i top 3-4.... At han kan gemme sig i en kamp imod SIF betyder absolut intet!!

Men alt i alt en noget uprofessionel kamp igår... Vi er endnu ikke organiserede bagi, men hvis de træner videre mht. forsvaret må Bak & JT sku da på et tidspunkt få organiseret det forsvar... Mit spørgsmål er bare lige: Hvor mange år skal de bruge til det??

Herudover så er vores angribere og offensive folk bare generelt mega uskarpe... Ved ikke om alle vores statistikker har med hvor mange bolde der bliver skudt ved siden af eller over samt hvor mange meter det drejer sig om hver eneste gang... Det er nogle gange frygteligt at se på!

Og så formåede vi lige at tage 3 skodindkast i træk... som optakt til Polakkernes 3-2-scoring... Glem nu det komplette IDIOTI om at Kian altid skal lunte fra det ene til det andet hjørne for at tage det indkast... Mit spørgsmål i den forbindelse til det akademiske geni Rasmus Ankersen, eller andre her på graven der kan hjælpe mig...: Hvornår har et Kian-indkast senest ført til en scoring??
Senest rettet af HKP 28. jul 2017, 11:59, rettet i alt 1 gang.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

HKP skrev:
28. jul 2017, 11:49

Og så formåede vi lige at tage 3 skodindkast i træk... som optakt til Polakkernes 3-2-scoring... Glem nu det komplette IDIOTI om at Kian altid skal lunte fra det ene til det andet hjærne for at tage det indkast... Mit spørgsmål i den forbindelse til det akademiske geni Rasmus Ankersen, eller andre her på graven der kan hjælpe mig...: Hvornår har et Kian-indkast senest ført til en scoring??
Mod Silkeborg gav et indkast en returbold, som blev til en assist. Hvis du mener hvornår et indkast har givet direkte assist, skal vi tilbage til sidste sæson.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

EsbenVest skrev:
28. jul 2017, 11:59
HKP skrev:

Og så formåede vi lige at tage 3 skodindkast i træk... som optakt til Polakkernes 3-2-scoring... Glem nu det komplette IDIOTI om at Kian altid skal lunte fra det ene til det andet hjærne for at tage det indkast... Mit spørgsmål i den forbindelse til det akademiske geni Rasmus Ankersen, eller andre her på graven der kan hjælpe mig...: Hvornår har et Kian-indkast senest ført til en scoring??
Mod Silkeborg gav et indkast en returbold, som blev til en assist. Hvis du mener hvornår et indkast har givet direkte assist, skal vi tilbage til sidste sæson.
Fair nok! Men at Kian altid skal tage dem... det mener jeg er totalt crazy. Og at vi f...r 3 indkast op I TRÆK!! Det er da totalt amatøragtigt...

THenry

Indlæg af THenry »

[/quote]

Spændende at se hvordan de er, når de ikke har deres publikum i ryggen.
[/quote]

Der er forhåbentlig ikke så mange polakker, der tager turen til Herning på torsdag, for lige pludselig står vi i en situation, hvor vi ikke har meget hjemmebanefordel. Min frygt er, at der kommer en del away fans enten polakker bosiddende i DK eller folk fra Gdynia, der får en unik chance for europæisk bold.

Det er et fuldstændigt sindsygt publikum de har. Det er nok det bedste jeg har oplevet (bedre end Napoli, Roma, HSV, Ajax og Man U m.fl.), og de var med til at bære deres Knoldsparkerhold frem. Deres rolle skal ikke underkendes, og de var desværre lige så vilde, som frygtet på forhånd.

Jeg synes egentlig vi spiller en ok EL-kamp på udebane i et meget svært miljø. Det er bare pissebittert, at vi ikke kører 2-2 hjem for det havde været et kongeresultat. Vi manglede kynisme og coolness til sidst i kampen. Nu kan de spille på kontra og pakke sig, som de er bedst til. Der var egentlig få målchancer i den første kamp (selvom der var masser af mål), så det kan godt blive opad bakke på hjemmebane. Heldigvis fik vi 2 udebanemål, så en et-mål sejr er forhåbentlig nok.

MOM: Rilwan

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

HKP skrev:
Hvornår har et Kian-indkast senest ført til en scoring??
Der var den før omtalte retur bold,
Men 'rene' indkast mål, lavede de i hvert fald et par stykker hvor Kian kastede bolden ind i hovedet på Sviatchenko. Var det mod Napoli han lavede et klasse indkast mål efter 3. Min der blev underkendt af mystiske årsager.

Men kan ikke huske nogle 'rene' indkast mål, siden Kianchenko dagene.
Har indkastene ikke også mistet noget længde?

Besvar