EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
sofabolddk

Re: EL Q3/1: Arka vs. FC Midtjylland

Indlæg af sofabolddk »

Vi har skrevet et par ord om kampen her: http://sofabold.dk/game/13665/f

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det her tweet fra Jesper Simo fortjener også en 'forward'
https://twitter.com/JesperSimo/status/8 ... 0699303937

:lol: :lol:

sofabolddk skrev:
25. jul 2017, 18:55
Vi har skrevet et par ord om kampen her: http://sofabold.dk/game/13665/f
Billede

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
25. jul 2017, 13:16
Det er muligt at dette polske hold er den bedste lodtrækning vi nogensinde får i 3. runde af EL kvallen. Jeg vurderer dem til at være en hel del svagere end Ferencvaros og anser det som en katastrofe hvis vi ikke kommer videre.

Jeg har en polsk kollega og han siger at hooliganismen trives hos vores modstandere - og i polsk fodbold generelt. Så der er noget at passe på for dem der tager turen.

Min polske kollega fortalte om Krakow hvor det er vildest med 3 store klubber og 3 hooligan fraktioner. Det er farligt at begive sig ind på modstandernes territorier uanset om det er på vej på arbejde eller i byen. Det sker at folk bliver slået ihjel.

De går lidt mere op i det end i Danmark fristes man til at sige, men iflg min polske kollega så er der ikke den store tilskuermæssige opbakning, pga fodbolden. Det er mere fangrupper der kommer for at slås enten vokalt eller fysisk. Han viste mig billeder på youtube hvor man kan se fyldte fanafsnit og masser af politi, men ellers er der stort set tomt på stadion !!

Selvfølgelig er det ikke sådan alle steder, men det er i hvert fald en anden kultur :)

Prøv at søge på Arka Gdynia Hooligans på youtube
Tak for et interessant skriv.

Rent sportsligt tror jeg egentlig også, at Ferencvaros er et bedre mandskab (synes så hellere ikke helt at de fik den kredit, som de burde) end polakkerne.

Jeg er dog spændt på at se, hvilke rammer kampen skal afvikles i. Gosir Stadion ligner en intime hjemmebane, og hvis Arka har 15.000 vilde polakker i ryggen bliver det spændende at se, hvordan det påvirker os (og evt. dommeren). Det lader til at være en stor kamp for dem, men det er trods alt også første gang i 38 år, at de skal spille europæiske bold, så må vi se om det får en indflydelse.

Det ser ud til, at de roterede (muligvis sparede) 5 mand i deres kamp i weekenden, så mon ikke de kommer med alt, hvad de har i morgen. Det ser derudover ud til, at de kan stille med den samme defensiv, som de anvendte i pokalfinalen mod Lech Poznan.

Jeg tipper på 1-1 (hvilket jeg ser som et fint resultat), og så får Drachmann stensikkert sit obligatoriske gule kort. Paul scorer i øvrigt igen.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Truppen er klar, det sammen er Korcsmar tilsyneladende https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tr ... rka-gdynia .

Riis er slet ikke med i truppen, vi mp håbe han snart kommer mentalt ovenpå igen. Talentet er der ingen tvivl om, så vi bla. Da ham og Nicolajsen holdte FCK fra chancer en hel kamp sidste sæson.

En spiller skal vel sies fra, nogle bus? Kun 3 midterforsvarer, så tænker de er sikre. Kroon, Borring, Duelund eller Rømer tænker jeg.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

CasperBW skrev:
26. jul 2017, 14:56
Truppen er klar, det sammen er Korcsmar tilsyneladende https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tr ... rka-gdynia .

Riis er slet ikke med i truppen, vi mp håbe han snart kommer mentalt ovenpå igen. Talentet er der ingen tvivl om, så vi bla. Da ham og Nicolajsen holdte FCK fra chancer en hel kamp sidste sæson.

En spiller skal vel sies fra, nogle bus? Kun 3 midterforsvarer, så tænker de er sikre. Kroon, Borring, Duelund eller Rømer tænker jeg.
Ja 19 mand.
Er glad for jeg ikke et træner, og ikke skal tage beslutningen og fortælle spilleren det.

Gode bud dem du kommer med, må være en af dem eller måske Novak.

Havde ikke regnet med at jeg skulle sige det,
Men håber vi spiller med Halsti og Kian igen. Kunne være godt med noget kontinuitet, og synes Halsti har spillet sig op.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Steffen am skrev:
26. jul 2017, 16:49
CasperBW skrev:
26. jul 2017, 14:56

Ja 19 mand.
Er glad for jeg ikke et træner, og ikke skal tage beslutningen og fortælle spilleren det.

Gode bud dem du kommer med, må være en af dem eller måske Novak.

Men håber vi spiller med Halsti og Kian igen. Kunne være godt med noget kontinuitet, og synes Halsti har spillet sig op.
Kian sa också i någon intervju efter matchen senast att han tyckte det var skönt att de hade spelat med samma 4-backlinje två matcher i rad, lät som att han uppskattade kontinuiteten. Och han och Halsti har ju fungerat bra ihop även tidigare.
(sen vill jag ju i och för sig alltid att Halsti ska spela :-) men just nu är det ganska lätt att motivera)
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

THenry

Indlæg af THenry »

ARKA har udtaget hele 24 mand til kampen i morgen: http://www.arka.gdynia.pl/news,17566-ka ... dzony.html

Mit bedste bud er, at de spiller med følgende 11:

1. Pāvels Šteinbors
2. Tadeusz Socha (eller 33. Damian Zbozień)
3. Krzysztof Sobieraj
29. Michał Marcjanik
23. Marcin Warcholak
17. Adam Marciniak
8. Marcus da Silva
13. Grzegorz Piesio
24. Patryk Kun
11. Rafał Siemaszko
14. Michał Nalepa

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
Det er Kian og Zsolt der skal være de primære centerforsvarere. Hvis Zsolt er klar, håber jeg, at han starter.

VP

Indlæg af VP »

Jeg kan se, at Bozhidar Kraev heller ikke er med denne gang til Polen (dog var han kort i kamp mod Silkeborg). Er det for tidligt at have de store forhåbninger om at se ham ofte i kamp?
Jeg synes, at han er en super spændende spiller, men han skal måske lige køres i stilling først?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

VP skrev:
26. jul 2017, 18:47
Jeg kan se, at Bozhidar Kraev heller ikke er med denne gang til Polen (dog var han kort i kamp mod Silkeborg). Er det for tidligt at have de store forhåbninger om at se ham ofte i kamp?
Jeg synes, at han er en super spændende spiller, men han skal måske lige køres i stilling først?
Tror klart at han er købt med henblik på næste sæson hvor Duelund (og VdV) formentlig er væk.
Min analyse/bud er klart som du skriver at han skal køres ind denne sæson, og næste sæson er hans hvis han griber den.

Generelt er der flere hold der har det svært i de tidligere Europa kampe, da der er stor udskiftning i trupperne i sommerpausen, og holdene ikke når at blive spillet sammen til netop de her tidligere Europa kampe. Her er jeg ret positiv omkring at FCM har lidt is i maven og siger deres tid nok skal komme.
Afvejningen er selvfølgelig hvis spilleren er bedre inviduel, men står svagere i relationer. Men for ny, synes jeg i hvert fald det er fint man prioriter relationer.
I øvrigt også ekstra fedt at vi fik hentet de 3 fra SønderjyskE allerede i vinters. :)
Kent skrev:
26. jul 2017, 17:53
Steffen am skrev:
Det er Kian og Zsolt der skal være de primære centerforsvarere. Hvis Zsolt er klar, håber jeg, at han starter.
Det er jeg klar over. Zsolt har også et højere niveau og potentiale.

At Halsti har fundet hans anden ungdom er måske lige at kører den for langt op, men måske spiller han det bedste, siden han forlod Sverige og så det her med relationer og kontinuitet. Kian og Halsit har også haft nogle gode kampe sammen.
Efter landsholdspausen er jeg slet ikke i tvivl om jeg ville satse på Zsolt, men som det ser ud nu, ville jeg være i tvivl som træner, specielt hvis Zsolt så er på 80-90 %.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

CasperBW skrev: En spiller skal vel sies fra, nogle bus? Kun 3 midterforsvarer, så tænker de er sikre. Kroon, Borring, Duelund eller Rømer tænker jeg.
Synes det ligger ret meget til højre benet, at det er Borring der bliver siet fra, med mindre Kroon, Wikheim eller Rilwan har problemer. Han har ikke trænet ret meget med holdet endnu, og kan umulig være i nærheden af topformen, og samtidig har de tre andre grebet chancen i hans fravær.

Mit bud på en start-11 (baseret på interviewet med Jess på FCMtv):

Jesper Hansen
NK, Kian, Zsolt (Halsti), Novak (Dal Hende)
Tim, JP
Rilwan, Duelund, Kroon (Wikheim)
Paul

Jess siger, at Arka har sine største styrker defensivt og i omstillingerne, hvilket betyder vi har brug for en mellemrumsspiller ala Duelund i morgen. Jakob Poulsen får nok et mere defensivt udgangspunkt end i de tidligere kampe da restforsvaret bliver et nøgleord i morgen, ligesom vi skal undgå at give dem for mange standarder.

Jeg tipper en 2-målssejr - enten 2-0 eller 3-1.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Hvis Duelund starter inde, vil jeg holde øje med hvad han bidrager med defensivr. For jeg synes at det har været meget skidt fra hans side i lang tid, og en årsag til evig defensiv uro længere tilbage i rækkerne.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Thorup taler om Arkas styrke og fokus på dødbolde. Det kunnr tale for, at man bragte Borring.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:
27. jul 2017, 09:01
Thorup taler om Arkas styrke og fokus på dødbolde. Det kunnr tale for, at man bragte Borring.
God pointe Kent. Deres fokus vil klart være på Paul Onuachu så alle hovedstøds stærke spillere vil være et plus for os.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Fodboldfan skrev:
27. jul 2017, 08:51
Hvis Duelund starter inde, vil jeg holde øje med hvad han bidrager med defensivt. For jeg synes at det har været meget skidt fra hans side i lang tid, og en årsag til evig defensiv uro længere tilbage i rækkerne.
Enig, det vil jeg også. Offensivt er han fremragende, mens han defensivt er ugidelig og virker ret uinteresseret. Som jeg tidligere har skrevet, så har vi været klart dårligst defensivt i de kampe hvor Duelund har spillet, og derfor er jeg heller ikke overbevist om at han spiller fra start i dag.
Kent skrev:
27. jul 2017, 09:01
Thorup taler om Arkas styrke og fokus på dødbolde. Det kunne tale for, at man bragte Borring.
Enig. Tror dog det er for tidligt at spille Borring fra start, og samtidig har vi igen en del fine (defensive) headere i truppen - Tim, Zsolt, NK, Novak/Dal Hende, Kian og Paul. Og hvis Jess' forudsigelser holder stik er Wikheim eller Kroon måske et bedre valg i det offensive end Borring, som i min verden har sin største styrke i at spille helt bredt og komme afsted i omstillingerne. Jeg tror, vi får brug for mellemrumsspillere i dag :-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Besvar