Slagsange
-
Philipjensen
Slagsange
Bud på nye slagsange
Mel: Jesus Walks a la Kanye West
Pa-Pa-Pa-Pa-Paul
Pa-ul scores
Pa-Pa-Pa-Pa-Paul
Pa-ul scores
Evt. bare omkvædet til Vi lå jo i Herning af Allan Olsen
"Vi lå jo i Herning i min tid som sergent
der var ingen der hundsede med far
Vi gravede og gravede og gravede igen
Det var Herning vi lært' at forsvar"
Mel: Jesus Walks a la Kanye West
Pa-Pa-Pa-Pa-Paul
Pa-ul scores
Pa-Pa-Pa-Pa-Paul
Pa-ul scores
Evt. bare omkvædet til Vi lå jo i Herning af Allan Olsen
"Vi lå jo i Herning i min tid som sergent
der var ingen der hundsede med far
Vi gravede og gravede og gravede igen
Det var Herning vi lært' at forsvar"
Re: Slagsange
Synes ikke der er nogen grund til en ny slagsang til Paul. Den er en af vores eneste unikke sange(tror jeg da den er?) og fungerer godt på stadion.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Paul Onuachu's sang er super. Jude's sang var også god samt naturligvis Peter Anderssons. Rilwan og Jakob Poulsen's er egentlig også ok.
Synes også det er ok med Pouls sang. Men jeg savner en rigtig god sang til Tim Sparv. Den er godt nok død. En af vores største profiler kunne godt fortjene at have en sang hvor hele stadion kan klappe med og hylde ham.
Nogen der har gået og tænkt det samme? Og måske nynnet en sang med gang i til ham
Nogen der har gået og tænkt det samme? Og måske nynnet en sang med gang i til ham
"Thunderstruck" med AC/DC. Erstat "Thunder" i introen med "Tim Sparv".
https://www.youtube.com/watch?v=Fo00iXTsDiM&t=1s[/video]
Er den her sang nogensinde blevet sunget på stadion? Og kan den overhovedet det? Omkvædet er jo ligetil, men verset er lidt sværere.
Jeg havde aldrig hørt den, før en bekendt spillede den for mig. Men hold nu kæft mand, den er jo alt for vild. Selv min kæreste, som ikke overhovedet ikke bryder sig om fodbold, går rundt og nynner "FCM/FCM/Henter altid sejren hjem".
Er den her sang nogensinde blevet sunget på stadion? Og kan den overhovedet det? Omkvædet er jo ligetil, men verset er lidt sværere.
Jeg havde aldrig hørt den, før en bekendt spillede den for mig. Men hold nu kæft mand, den er jo alt for vild. Selv min kæreste, som ikke overhovedet ikke bryder sig om fodbold, går rundt og nynner "FCM/FCM/Henter altid sejren hjem".
Jeg kan godt huske den. Har længe ledt efter den fulde version. Jeg er sikker på, den var længere og havde flere vers. Noget a la:
"Og folk fra København, de er jo no'et så fræk'
Men når vi spiller mod dem, så gi'r vi dem en sæk!
FCM, FCM..."
Er der nogen, der har den liggende eller husker?
"Og folk fra København, de er jo no'et så fræk'
Men når vi spiller mod dem, så gi'r vi dem en sæk!
FCM, FCM..."
Er der nogen, der har den liggende eller husker?
levis skrev: ↑21. sep 2017, 10:41https://www.youtube.com/watch?v=Fo00iXTsDiM&t=1s[/video]
Det er kun slutningen af den sang i det link.
Der er Ca 5 vers i den og blev lavet til pokalfinalen i 2003
Sjovt denne sang bliver nævnt nu, da jeg for en uges tid siden fandt den under en oprydning i kælderen. CD-skiven sidder pt i bilen til stor begejstring for de to små på bagsæddet og faren foran.
Ville det være muligt at få et YouTube-upload af den? Har ikke hørt hele sangen i over 10 år!
Efter den Tørfisk-sang kom frem (jo omkring pokalfinalen), så vandt FCM IKKE i 6 kampe!
I BWEast mente vi at den sang helt sikkert var med til at vi ikke kunne vinde, så da vi spillede en kamp i starten af august 2003 i Herfølge havde vi taget en cd med derned, hvor vi rituelt og fysisk brændte cd´en af på en grill ved et værtshus
Da kampen gik igang så scorede Pimpong allerede efter 1 minut og vi vandt kampen 1-0
Siden hen fik vi faktisk nogle meriterende og legendariske sejre i efteråret, hvor vi både vandt 1-0 i Parken og 3-1 i Brøndby !!!
Da vi vandt i Parken stod der en masse FCK ultras som ville lave ballade, så alle blev gennet hurtigt op i busserne - på nær ca. 15 BWE´ere som skulle videre til Kollegiefest hos Morten Bergen på Tagensvej
Vi oplevede dog ingen problemer bagefter
I Brøndby var der ikke så mange fans med fra Jylland, men jeg havde selv spillet 1-3 på kampen med 100 kr og vandt 7500 smukke kroner, og Bjørn havde spillet det halve, så vi var nede at købe fadøl til næsten alle
Da kontrollørerne ikke ville have os ud med det samme alligevel tænkte vi at det kunne vi jo godt nå - men pludselig skulle alle bare ud til deres biler, så der stod vi så med 30+ fadøl haha
MEN Tørfisk-sangen blev vist heller aldrig det helt store hit alligevel, selv om den da passede meget godt til mentaliteten dengang
I BWEast mente vi at den sang helt sikkert var med til at vi ikke kunne vinde, så da vi spillede en kamp i starten af august 2003 i Herfølge havde vi taget en cd med derned, hvor vi rituelt og fysisk brændte cd´en af på en grill ved et værtshus
Da kampen gik igang så scorede Pimpong allerede efter 1 minut og vi vandt kampen 1-0
Siden hen fik vi faktisk nogle meriterende og legendariske sejre i efteråret, hvor vi både vandt 1-0 i Parken og 3-1 i Brøndby !!!
Da vi vandt i Parken stod der en masse FCK ultras som ville lave ballade, så alle blev gennet hurtigt op i busserne - på nær ca. 15 BWE´ere som skulle videre til Kollegiefest hos Morten Bergen på Tagensvej
Vi oplevede dog ingen problemer bagefter
I Brøndby var der ikke så mange fans med fra Jylland, men jeg havde selv spillet 1-3 på kampen med 100 kr og vandt 7500 smukke kroner, og Bjørn havde spillet det halve, så vi var nede at købe fadøl til næsten alle
Da kontrollørerne ikke ville have os ud med det samme alligevel tænkte vi at det kunne vi jo godt nå - men pludselig skulle alle bare ud til deres biler, så der stod vi så med 30+ fadøl haha
MEN Tørfisk-sangen blev vist heller aldrig det helt store hit alligevel, selv om den da passede meget godt til mentaliteten dengang
Re: Slagsange - Lidt ot
Ekstra info til ovenstående lidt off topic - beklager !
I samme efterår/vinter ryger Troels Bech på porten efter en 3-3 kamp i AB, og i den sidste kamp i efterårssæsonen leder assistent Jørn Aas holdet i en ny 3-3 kamp - denne gang hjemme mod Frem http://www.superstats.dk/kampe/2438
Til foråret dukker så Erik "Tryllerik" Rasmussen op til en ny spændende æra for FCM
I samme efterår/vinter ryger Troels Bech på porten efter en 3-3 kamp i AB, og i den sidste kamp i efterårssæsonen leder assistent Jørn Aas holdet i en ny 3-3 kamp - denne gang hjemme mod Frem http://www.superstats.dk/kampe/2438
Til foråret dukker så Erik "Tryllerik" Rasmussen op til en ny spændende æra for FCM
- UlvenFraNord
FCM, FCM vi tar´altid sejren hjem, hvem kæmper alle mand, det gør FC Midtjylland!
Den var da skide go´

Den var da skide go´