Det har vi gennemgået i Thorup tråden. De gange vi spiller med de kreative falder vi sammen og det har noget med det taktiske udgangspunkt, at gøre. Men du har ret... det er tosset vi satser på Drachmann når man har så gode talenter som Duelund på bænken.. Men Duelund ville passe meget bedre ind lige under Poul og det sker ikke.Lund7400 skrev: ↑23. jul 2017, 18:52Vi har tre spillere med flair, fart og kreativitet på bænken, mens vi har Drachman på banen.. Jeg fatter det ikke.
Og så er Paul simpelthen ikke skarp nok. Han bliver aldrig 50+ værd, hvis ikke han bliver betydeligt mere træfsikker. Han er bedre på 50% end 100% chancer, ganske paradoksalt..
SL R2: Midtjylland - Silkeborg
Re: SL R2: Midtjylland - Silkeborg
Nej bedømt i 1. halvleg, så kan han vel handles for 500000 kr.Lund7400 skrev: ↑23. jul 2017, 18:52Vi har tre spillere med flair, fart og kreativitet på bænken, mens vi har Drachman på banen.. Jeg fatter det ikke.
Og så er Paul simpelthen ikke skarp nok. Han bliver aldrig 50+ værd, hvis ikke han bliver betydeligt mere træfsikker. Han er bedre på 50% end 100% chancer, ganske paradoksalt..
Han bruger alt for mange chancer.
Så har man en Pusic der ikke engang er i truppen, han virker som i den gamle form havde stor succes i Holland, trods han kom sent ind på holdet via en lejeaftale.
-
mousebreaker
Og så er vi tilbage ved den defensive balance. Ikke underligt at Thorup vælger at styrke defensiven med alle de spillere vi har på banen der skaber masser af chancer men som samtidig efterlader masser af bagrum at spille i for modstanderne. Specielt med tanke på vores skrøbelige midterforsvar. Jeg synes heller ikke at Drachmann er så dårlig som i vil gøre ham til.Sahl skrev: ↑23. jul 2017, 18:56Det har vi gennemgået i Thorup tråden. De gange vi spiller med de kreative falder vi sammen og det har noget med det taktiske udgangspunkt, at gøre. Men du har ret... det er tosset vi satser på Drachmann når man har så gode talenter som Duelund på bænken.. Men Duelund ville passe meget bedre ind lige under Poul og det sker ikke.Lund7400 skrev: ↑23. jul 2017, 18:52Vi har tre spillere med flair, fart og kreativitet på bænken, mens vi har Drachman på banen.. Jeg fatter det ikke.
Når Sparv er helt fit og vores mf bliver mere sikkert, så kommer Duelund også til at spille mere
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Glimrende sejr.
Defensiven så ok ud. Der var lige en blunder af Kian Hansen ved 0-0 i første halvleg, men ellers så det fint ud. God assist med det forkerte ben som afgør kampen tæller kraftigt op for Kian. Nissen med 100% styr på defensiven for en gangs skyld. Rilwan og Wikheim præsterer igen. Halsti gør det godt men irriterer mig ved at tage et dumt gult kort i overtiden på midterlinjen.
Dagens to dårligste præstationer med en FCM trøje på var for mig Paul og Polle. Polle er sjældent set med så mange fejlafleveringer, men han kæmper da for sagen. Drachmann og Sparv løber solen sort og lukker Silkeborg helt ned på midten og hjælper derved midterforsvaret med et clean sheet. Jeg er ok med valget af Kian til Dagens bedste men havde nok selv valgt Rilwan, Sparv eller måske endda Dal Hende, selvom sidstnævnte havde det en lille smule svært defensivt i første halvleg, men det var så også Silkeborgs bedste side.
Defensiven så ok ud. Der var lige en blunder af Kian Hansen ved 0-0 i første halvleg, men ellers så det fint ud. God assist med det forkerte ben som afgør kampen tæller kraftigt op for Kian. Nissen med 100% styr på defensiven for en gangs skyld. Rilwan og Wikheim præsterer igen. Halsti gør det godt men irriterer mig ved at tage et dumt gult kort i overtiden på midterlinjen.
Dagens to dårligste præstationer med en FCM trøje på var for mig Paul og Polle. Polle er sjældent set med så mange fejlafleveringer, men han kæmper da for sagen. Drachmann og Sparv løber solen sort og lukker Silkeborg helt ned på midten og hjælper derved midterforsvaret med et clean sheet. Jeg er ok med valget af Kian til Dagens bedste men havde nok selv valgt Rilwan, Sparv eller måske endda Dal Hende, selvom sidstnævnte havde det en lille smule svært defensivt i første halvleg, men det var så også Silkeborgs bedste side.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Baseret på det Duelund viste i foråret som 10'er bag Paul, så kan han sagtens passe ind i JTs system...Due kom endda med til U-21 slutrunden efter en flot forårssæson, så det er jo faktuelt forkert, at Thorup ikke vil bruge ham.Sahl skrev: ↑23. jul 2017, 18:56Det har vi gennemgået i Thorup tråden. De gange vi spiller med de kreative falder vi sammen og det har noget med det taktiske udgangspunkt, at gøre. Men du har ret... det er tosset vi satser på Drachmann når man har så gode talenter som Duelund på bænken.. Men Duelund ville passe meget bedre ind lige under Poul og det sker ikke.Lund7400 skrev: ↑23. jul 2017, 18:52Vi har tre spillere med flair, fart og kreativitet på bænken, mens vi har Drachman på banen.. Jeg fatter det ikke.
Flot kamp i dag, hvor vi får et vigtigt clean sheet og skaber masser af chancer.
Vores backs og kanter spiller stærkt i dag. Derudover skal man ikke underkende de mange meter, som Sparv og Drachmann løber på den centrale midtbane. De får lukket mange rum ned, men det er naturligvis ikke sexet at se på
Vigtigt og flot sejr. Dal Hende er for mig ikke langt efter Novak, selvfølgelig lidt offensivt men han kompenserer meget for det defensivt.
Er spændt på torsdag, og glæder mig over programmet i SL, der bør ligge 6 point i de næste to også.
Er spændt på torsdag, og glæder mig over programmet i SL, der bør ligge 6 point i de næste to også.
De sagde retteligt, at han er skadesfri. Ikke at han er fit. Det er han nemlig ikke.
-
Steffen am
Dejligt med sejr. Det er så vigtigt at vi rejser os efter brøndbykampen.
Men det er stadig en tynd line vi bevæger os på, og får vi ikke et godt resultat på torsdag dukker alle de negative profiler nok op igen. Og måske berettiget.
Men det er stadig en tynd line vi bevæger os på, og får vi ikke et godt resultat på torsdag dukker alle de negative profiler nok op igen. Og måske berettiget.
Jeg er nok en af negative/kritiske profiler, men jeg vil også holde fast i, at selvom det er dejligt med en sejr i denne runde, så måtte anses for forventeligt. Sidste runde var for mig særlig irriterende, fordi det var et hold, som jeg havde håbet, at vi skulle måle os med. - Men der er naturligvis langt igen, og det er et eller andet sted vigtigere ikke at lave dumme pointtab i must-win kampe på dette tidspunkt af sæsonen, så må vi håbe, at man topper i slutspillet.
-
Jesper BW1100
Ja især hvis han havde haft kondi til at præstere i bare 20 minutter kunne det have været spændende...
-
Steffen am
Er lidt i tvivl om hvad forudsigelses legens skæbne er, men dette bud vinder i hvert fald denne rundeDensestar7430 skrev: ↑22. jul 2017, 11:21Jeg tror i øvrigt vi holder vores første clean sheet i år. 2-0 på mål af Due og Hassan.
Og hvilken bedre måde at fejrer det på.
https://www.youtube.com/watch?v=o1tj2zJ2Wvg
6 runder og 6 forskellige vindere.
BMBrandt: 1
SteffenAM: 1
Mousebreaker: 1
Stoffer: 1
JEP: 1
Densetar7430: 1
Jeg synes du er nuanceret kritisk stoffer og det er helt ok set herfra.
Det er mere dem der når at skrive 7 beskeder i løbet af en kamp vi er ved at tabe, men holder lav profil i en kamp vi er ved at vinde.
Det er mere dem der når at skrive 7 beskeder i løbet af en kamp vi er ved at tabe, men holder lav profil i en kamp vi er ved at vinde.
-
christian1DK
Sådan er det vel begge veje?
byt rundt på tabe og vind i din sætning, så har vi gruppen i den anden hjørne.
Det er jeg slet ikke enig i Christian1dk.
Jeg er sikker på at alle herinde godt kan se når det ikke kører optimalt, og der er næppe en profil på dette forum der ikke synes det godt kunne gå lidt bedre end det gør nu.
Men der er da masser af positivt at tage med fra kampene siden sommerferien og det kan man sagtens holde fokus på og bakke op om.
Vi vandt overbevisende og med flot spil mod Derry 10-2. Vi vandt 7-3 mod Ferencvaros som var god modstander. Andre danske hold, som modtager langt større ros end os, fik med nød og næppe slæbt sig forbi i Europa.
Selvom Brøndby kampen gav et knæk er jeg stadig meget optimistisk i forhold til denne sæson. selvom jeg godt kan mærke en vis nervøsitet inden hver kamp.
Jeg er sikker på at alle herinde godt kan se når det ikke kører optimalt, og der er næppe en profil på dette forum der ikke synes det godt kunne gå lidt bedre end det gør nu.
Men der er da masser af positivt at tage med fra kampene siden sommerferien og det kan man sagtens holde fokus på og bakke op om.
Vi vandt overbevisende og med flot spil mod Derry 10-2. Vi vandt 7-3 mod Ferencvaros som var god modstander. Andre danske hold, som modtager langt større ros end os, fik med nød og næppe slæbt sig forbi i Europa.
Selvom Brøndby kampen gav et knæk er jeg stadig meget optimistisk i forhold til denne sæson. selvom jeg godt kan mærke en vis nervøsitet inden hver kamp.