SL R2: Midtjylland - Silkeborg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: SL R2: Midtjylland - Silkeborg

Indlæg af JBT »

Kent skrev:
21. jul 2017, 08:48
Sammy Skytte og Simon Jakobsen missede premieren med skader for SIF. Skytte skulle være klar mod os, mens Simon Jakobsen stadig er tvivlsom.

Meget fokus i Silkeborg er på indvielsen af deres nye stadion i næste runde, så vi kan håbe, at de laver den samme finte som os i 2004, hvor vi tabte de to første udekampe inden indvielsen af SAS Arena.
Ovennævnte er begge med. SIF kommer i det man for dem vil kalde stærkeste opstilling. Holdets fokus har ikke været på det nye stadion, så de skal nok komme med god modstand.

JBT

Indlæg af JBT »

Alt andet end sejr i dag sætter forresten igen igen Jess Thorup under massivt pres.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

:lol: 0-2 via 2 x Gustav Nielsson - selvom han er lejet ud til Silkehår spiller han stadig en rolle i BIF :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Så vidt jeg ved er der stadig lidt tvivl om de kan indgå i startopstillingen, og måske er Jacobsen ikke helt fit.

Men hvis de begge er med og Jacobsen starter vil PS spille med et 3 mandsforsvar, og det må være guf for os. Jeg synes man skulle prøve med både Paul og Sørloth i en 4-4-2 eller 4-1-3-2 opstilling. Jeg tror at vi med 2 frontangribere kan presse deres forsvar til fejl, husk på at Flinta ikke er ny og de bruger Tobias Sahlqvist som er ung og uerfaren.

Sørloth er i alle tilfælde en spiller som er løbestærk og god med fødderne. Tror han kan hjælpe Paul meget mere end når vi spillede med Urena og Pusic sammen med Paul.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

JBT skrev:
23. jul 2017, 09:36
Kent skrev:
21. jul 2017, 08:48
Sammy Skytte og Simon Jakobsen missede premieren med skader for SIF. Skytte skulle være klar mod os, mens Simon Jakobsen stadig er tvivlsom.

Meget fokus i Silkeborg er på indvielsen af deres nye stadion i næste runde, så vi kan håbe, at de laver den samme finte som os i 2004, hvor vi tabte de to første udekampe inden indvielsen af SAS Arena.
Ovennævnte er begge med. SIF kommer i det man for dem vil kalde stærkeste opstilling. Holdets fokus har ikke været på det nye stadion, så de skal nok komme med god modstand.
SIF har udtaget 19 mand, så er der i hvert fald en enkelt, som der er tvivl om - sandsynligvis Simon Jakobsen. Nu må vi se, hvordan de stiller op.
Jeg tror ikke truppen helt har kunne undgå at følge med i hypen om det nye stadion. Jeg hørte Simon Jakobsen i en podcast i sidste uge, hvor de talte om hans skade og åbningskampen på stadion. Her sagde han, at den kamp SKULLE han bare være klar til. På deres debatforum fylder åbningskampen mod GF også mere end dagens kamp mod os. Så fansenes fokus er også rettet mod dette. Jeg siger ikke, at det er en kæmpefaktor, men tror mange omkring SIF anser åbningskampen på stadion, som den rigtige sæsonstart.

En helt anden ting er, at jeg synes det bliver interessant at følge, om den nye kunstgræsbane kommer til at betyde en anden spillestil i SIF end tidligere. Kunstgræs lægger jo i høj grad op til pasningsbaseret possessionsfodbold i stil med det FCN praktiserer. Hvis SIF skal drage maksimal fordel af deres hjemmebane, er det oplagt at deres spillestil skal tilpasses denne. I så fald er det jo et ret indgribende tiltag at vælge kunstgræs.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

JBT skrev:
23. jul 2017, 09:41
Alt andet end sejr i dag sætter forresten igen igen Jess Thorup under massivt pres.
Ja, sådan er virkligheden desværre i øjeblikket. Thorup er hele tiden kun en dårlig kamp fra fyringsrygter. Det kan virke lidt paradoksalt, når vi har vundet 9 ud af de sidste 12 betydende kampe vi har spillet, hvilket jo resultatmæssigt er mere end godkendt - og relativt sjældent vi i klubhistorien kan finde en lignende stime. Det hænger nok sammen med den generelle lave tiltro til Thorup samt at de tre nederlag (Sønderjyske, Lyngby og Brøndby) alle har haft lidt karakter af sammenbrud.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
23. jul 2017, 10:14
JBT skrev:
Ja, sådan er virkligheden desværre i øjeblikket. Thorup er hele tiden kun en dårlig kamp fra fyringsrygter. Det kan virke lidt paradoksalt, når vi har vundet 9 ud af de sidste 12 betydende kampe vi har spillet, hvilket jo resultatmæssigt er mere end godkendt - og relativt sjældent vi i klubhistorien kan finde en lignende stime. Det hænger nok sammen med den generelle lave tiltro til Thorup samt at de tre nederlag (Sønderjyske, Lyngby og Brøndby) alle har haft lidt karakter af sammenbrud.
Korrekt, men skal også ses i lyset af at nogle af de nævnte sejre har været pligtsejre.
Kampene mod Derry var jo walkovers hvor man aldrig kan opnå positiv kritik. At defensiven gav så relativt meget væk mod Derry hjemme (så ikke ude) fyldte mere end de ti mål vi scorede. Inkl hos mig selv.
Det kan man altid diskutere om det er fair, men jeg ville personligt ikke tage de to kampe med i en sætning vedr winstreaks. Heller ikke evt pokalkampe mod et danmarkseriehold hvis det skulle komme dertil.
Man må også zoome ud og kigge på hele Thorups tid. Onde tunger inkl min egen, vil hævde at hans mest succesrige periode kom da han lige havde overtaget en mestertrup der fungerede som hold, men at det hurtigt kørte af sporet og kun i korte perioder inkl den periode du nævner har set fornuftigt ud.
Sidste sæson med 1,5 point i snit glemmes ikke bare fordi man starter på en ny sæson. Derfor er Thorup under hårdt pres og det er helt som det skal være i en klub med det setup vi har.
Han har haft dirigentstokken i to fulde sæsoner. Det er hans lod at overbevise omverdenen om at hans ideer er de rigtige for FCM fremadrettet ved at få holdet til at spille på samme tangenter. Indtil videre har vi stadig det til gode. Jeg er i hvert fald ikke overbevist.
Jeg synes så til gengæld at det ville bære et helt forkert tidspunkt at fyre ham på lige nu. Først ved en evt kikset EL kval burde det komme på tale. Ellers skulle man have taget skridtet i sommerpausen.
Jeg er så godt klar over at de sidste par transfer vinduer ikke var optimale. Men lur mig om ikke 11 af de resterende superligaholds trænere ville have ville have taget imod en byttehandel med kyshånd.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
JBT skrev:
Hvad der er gode resultater kommer vel an på hvad man sigter efter? Hvis vi vil være top 3 i år, så dur det jo ikke at vi taber til de 4 største konkurrenter men vinder/spiller lige op med resten. Så hvad der er godkendt kommer helt an på hvad vores forventning er. Jeg gider desuden ikke tælle EL med i denne statistik, da vi ikke rigtig har mødt "på papiret" nogle hold der burde volde os problemer endnu! (det har de gjort alligevel)

Hvis man taber til Silkeborg i aften efter, at have brugt samme spillestil som sidste superliga kamp og med mærkelige taktiske valg, så er det helt fair vi har snakken (i den anden tråd). Jeg tror personligt at vi spiller ala sidste EL kamp. Thorup's spillestil passede godt på det setup af spillere, til trods for at det ikke var vores "bedste spillere". Jeg tror på vi hiver en 2-1 hjem efter, at have været bagud (statistisk ville det passe godt på sidste år) Men kan godt være bange for, at det bliver en meget lige affære.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kent skrev:
Det hænger nok sammen med den generelle lave tiltro til Thorup samt at de tre nederlag (Sønderjyske, Lyngby og Brøndby) alle har haft lidt karakter af sammenbrud.
Ikke alene har de haft karakter af sammenbrud, de 3 nederlag figurerer alle 3 på top-20 listen af FCMs største nederlag (i superliga-regi) nogensinde. Og alle 3 nederlag har været i 2017, klart det bliver kritiseret.

Sander

Indlæg af Sander »

sidste sæson måtte vi helt frem til 4. sidste kamp før vi vandt over en af medaljevinderne, og det var mod Brøndby d. 7.5.2017, som allerede havde vundet sølv. Næste sejr var d. 17.5.2017 mod fck og de var sikret mesterskabetr lang tid før. Sidst kamp d. 28.5. om bronze tabte vi klart med 3 - 0 til lavbudget holdet Lyngby.

Det var var bare ikke godt nok. Iķke en eneste sejr over hold der var foran i stillingen; der havde nået på spil.

Det viser bare, at Thorup kan have store problemer med mandskabspleje og taktik.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sander skrev:
23. jul 2017, 14:40
sidste sæson måtte vi helt frem til 4. sidste kamp før vi vandt over en af medaljevinderne, og det var mod Brøndby d. 7.5.2017, som allerede havde vundet sølv. Næste sejr var d. 17.5.2017 mod fck og de var sikret mesterskabetr lang tid før. Sidst kamp d. 28.5. om bronze tabte vi klart med 3 - 0 til lavbudget holdet Lyngby.

Det var var bare ikke godt nok. Iķke en eneste sejr over hold der var foran i stillingen; der havde nået på spil.

Det viser bare, at Thorup kan have store problemer med mandskabspleje og taktik.
Jeg er helt med på præmissen - at vi var for dårlige mod topholdene sidste sæson - men synes godt ikke, at din konklusion følger naturligt ud fra præmissen. At tørre det hele af på Thorup er godt tyndt.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
23. jul 2017, 14:48
Sander skrev:

Jeg er helt med på præmissen - at vi var for dårlige mod topholdene sidste sæson - men synes godt ikke, at din konklusion følger naturligt ud fra præmissen. At tørre det hele af på Thorup er godt tyndt.
Tror de fleste er enige om, at man ikke kan give træneren skylden for det hele. Men man må accepterer, at det er træneren der står med det endelige ansvar for holdet i fodbold i dag. Thorup overtog et mesterhold der ikke blot spillede flot fremadrettet fodbold, men som også var stabil i sær på hjemmebane. Det har ændret sig meget og den taktiske udgangspunkt er også ændret! Dertil er der alle sagerne med spillere der er utilfredse og enten er ude i kulden eller har fravalgt et skifte til os. Jeg mener det er helt fair, at give Thorup en del af skylden og skal vi skifte noget ud burde det være ham fremfor vores talenter/gode spillere der ikke passer i hans system. Tror kampen i aften og de 2 EL kampe bliver meget vigtige ikke blot for os som klub, men for Thorup.

Selvom jeg gerne så Thorup fyret, så håber jeg han får det vendt og det hele virker! Men det virker ikke særlig realistisk mere, det gjorde det i starten af sidste sæson.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:
Sander skrev:

Det kan jeg nu ikke se at Sanders argumentation ikke gør. Hvis vi konsekvent kommer i problemer imod hold som er i stand til at presse os, er der jo noget galt med vores struktur og sammenhængskraft på holdet (det kan jo ikke "bare" være kollektive off-days allesammen), og det falder altså tilbage på det trænerarbejde der gøres - eller mangel på samme. Vi kan ikke blive ved med at skyde skylden på forkerte indkøb, spillermentalitet mm. Andre Superliga-trænere skabe resultater med lang færre ressourcer.

Thorup og resten af trænerteamet skal levere noget bæredygtigt nu, som i lige nu!

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cortez skrev:
23. jul 2017, 14:59
Kent skrev:
Sander skrev:

Det kan jeg nu ikke se at Sanders argumentation ikke gør. Hvis vi konsekvent kommer i problemer imod hold som er i stand til at presse os, er der jo noget galt med vores struktur og sammenhængskraft på holdet (det kan jo ikke "bare" være kollektive off-days allesammen), og det falder altså tilbage på det trænerarbejde der gøres - eller mangel på samme. Vi kan ikke blive ved med at skyde skylden på forkerte indkøb, spillermentalitet mm. Andre Superliga-trænere skabe resultater med lang færre ressourcer.

Thorup og resten af trænerteamet skal levere noget bæredygtigt nu, som i lige nu!

/Cortez
Det mest naturlige konklusion ud fra præmissen synes jeg er, at truppens kvalitet ikke var god nok. Hvis dårlig mandskabsbehandling og taktik var problemet, er det jo underligt, at det kun viser sig i mod gode hold. Det burde jo være faktorer, ser påvirker i alle kampe. Jeg har tidligere plæderet for, at skader og manglende kvalitet har betydet en del i sidste sæson, men naturligvis må vi ikke have så mange udfald, som vi havde sidste sæson, med den trup vi har nu.

Det her hører dog mere til i Thorup-tråden, så jeg stopper i denne tråd. Oplever også, at det er gentagelser på gentagelser, fx om dårlig mandskabsbehandling som jeg tidligere har skrevet, at jeg ikke mener holder i tilfældene Pusic (kæmpe egoist, der aldrig holder længe i klubber), Olsson (primadonna med større nykker end talent) og Rafa (desværre over the hill).

Sahl

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
23. jul 2017, 15:13
Cortez skrev:
23. jul 2017, 14:59
Kent skrev:

/Cortez
Det mest naturlige konklusion ud fra præmissen synes jeg er, at truppens kvalitet ikke var god nok. Hvis dårlig mandskabsbehandling og taktik var problemet, er det jo underligt, at det kun viser sig i mod gode hold. Det burde jo være faktorer, ser påvirker i alle kampe. Jeg har tidligere plæderet for, at skader og manglende kvalitet har betydet en del i sidste sæson, men naturligvis må vi ikke have så mange udfald, som vi havde sidste sæson, med den trup vi har nu.

Det her hører dog mere til i Thorup-tråden, så jeg stopper i denne tråd. Oplever også, at det er gentagelser på gentagelser, fx om dårlig mandskabsbehandling som jeg tidligere har skrevet, at jeg ikke mener holder i tilfældene Pusic (kæmpe egoist, der aldrig holder længe i klubber), Olsson (primadonna med større nykker end talent) og Rafa (desværre over the hill).
Den holder jo heller ikke helt. Vi har også i perioder store problemer mod midterhold og bundhold. Men det er ofte i starten af kampene. Vi kommer faktisk ofte bagud under Thorup og selvom vi har lavet nogle flotte comebacks, så virker det bare ikke hos de lidt større hold, men det er da stadigvæk et problem, at vi starter så ringe ud som vi ofte gør! Det vidner det om noget, at der muligvis er noget taktisk der ikke holder og at der ikke bliver motiveret. Spillede vi som vi ofte gør når vi er bagud med 2, så havde vi vundet langt flere kampe og sikkert også haft nogle langt mere tilfredse fans.

Tror du har ret i at det høre til Thorup tråden, så lad os fortsætte derinde. Glæder mig til kampen i aften, den viser om de første par kampe har vist et forkert billede.

Besvar