Den klub Okore talte med var jo AaB. Er dit bedste argument, at Ståle ikke vil fortælle en journalist, at Okore ikke forhandler med FCM? Det er jo den omvendte verden.Densestar7430 skrev: ↑17. jul 2017, 15:41At vi ikke solgte vores bedste spiller til FCK, er det du siger der er et argument for at de ikke vil sælge en af deres "dårligste"?Kent skrev: ↑17. jul 2017, 15:31Det er fint, at du tror vi kunne have hentet Okore. Men kan du ikke komme med bare et eneste fornuftigt argument for, hvorfor FCK skulle sælge til os? Som du kan se, er det gode argumenter, der gør folk skråsikre på, at FCK ikke vil sælge til os. Så du må komme med nogle argumenter, der peger den anden vej.Densestar7430 skrev: ↑17. jul 2017, 11:05Det er da utroligt så skråsikre folk er på at Okore ikke var en mulighe for os. Det er fint i gætter, men så længe i ikke har noget konkret fra hestens egen mund, så skru ned for retorikken!
Personligt tror jeg ikke det har været umuligt for os at hente Okore. Dog er det muligt at han havde kostet lidt mere end de 4 mio ÅB skulle betale.
Ståle afviser i hvert fald ikke at han var på vej til FCM i nedenstående artikel. Det er den bedste argumentation jeg kan finde på at det har været realistisk. Hvad er din?
http://www.bt.dk/fodbold/solbakken-kan- ... lov-til-at
Jeg kan godt ridse argumenterne mod et salg op igen:
1) FCK ønsker ikke at styrke en konkurrent i toppen (Okore ville også passe rigtig godt ind i BIF, men det var nok heller ikke den vej de ville sælge)
2) Historikken mellem klubberne. FCM har tidligere meldt ud, at man ikke sælger til FCK og man brændte FCK af i 11. time med Erik - hvilket var en af årsagerne til at vi vandt DM.
3) FCK har med relativ stor omhu sørget for at hente de spillere, som vi kunne være interesseret i, for næsen af os. Bedst illustreret med Okore, som vi var enige med, men tøvede, fordi vi skulle have solgt Kadlec først. Det udnyttede FCK til at hente ham ved at overbyde markant på lønnen. Samme scenario udspandt sig stort set ved Erik Johansson og Rasmus Falk. Dette gør de jo ikke kun for at styrke sig selv, men også for at holde andre danske klubber nede. Ligesom i poker hvor spilleren med flest chips kan bruge dette til at intimidere de andre spillere. Når man bruger denne strategi, ville det være mærkeligt efterfølgende at sende Okore videre til os.