Positivt helårsregnskab

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sparvath

Re: 2,5 mio i plus

Indlæg af Sparvath »

Transferindtægter fra Zidan og Peter Skov er med.

jj

Indlæg af jj »

Tja, så er regnskabet vel nærmest en ren katestrofe. Med mindre der er dækket over ekstra ordinære udgifter.

Zidan og Skov gav vel små 20 mill kr. i kassen og har vi brugt 5 mill kr på nye spillere(GÆT), så har vi altså have et driftsunderskud på mere end 10 mill kr.
Sidste år var underskuddet på 8 mill kr. Der virker meget betænkeligt, at vi i et år med pokalfinale, 3.plads og stort tilskuergennemsnit skal have et så stort driftunderskud.

Er min overstående fortolkning af regnskabet forkert eller er der dømt økonomisk krise i FCM.

Ravnen

Re: 1,8 mio i plus EFTER SKAT

Indlæg af Ravnen »

Godt at høre det ikke er så galt efter skat, jeg var lige ved at blive nervøs :-)

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Per E. skrev:
-------------------------------------------------------

> Nu er det sådan i dagens Danmark, at man kun
> betaler skat af overskuddet og ikke kun af
> indtægter. En tommelfingerregel omkring skat i
> selskaber er, at der skal betales 28% af
> overskuddet i skat.
> Dvs at resultatet efter skat udgør ca. 1,8 mio.
> kr. i stedet for...
>
> Per E.
> bw # 29

Men har jeg ikke ret i at det underskud fra sidste år kan gemmes og bruges i år, i forhold til skattemyndighederne?

YahooSeeker [Bot]

Jeg har altså forstået det sådan at det er lejen for Zidan og transfer fra Skov der er med, mens Zidan pengene er dem vi bruger af lige nu.

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

>
> Men har jeg ikke ret i at det underskud fra sidste
> år kan gemmes og bruges i år, i forhold til
> skattemyndighederne?
>

JO det er en velkendt skattemanøvre, som multinationale selskaber som McD bruger i høj grad, og det burde også kunne komme os til gode.

Nielsen

Indlæg af Nielsen »

Det er kun leje indtægterne som med fra Zidan, det står der i Herning Folkeblad idag.

YahooSeeker [Bot]

Jammen det er jeg glad for at høre, for det betyder jeg ikke er helt udslukt mht. info. :-)

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Det var i hvert fald lige nøjagtigt det jeg forstod på sidste generalforsamling i fcm vdr underskudet. Det sættes i banken og modregnes i skat næste år. Nu kommer der jo snart en ny generalforsamling(i efteråret), så finder vi jo nok ud af det vigtigste.

jj

Indlæg af jj »

Det var dog meget positivt, jeg var lige ved at blive ret pessimistisk mht. FCMs økonomi. Men hvis lejeindtægterne er ca. 6 mill kr, hvilket er et tal, som jeg har hørt, så har vi uden lejeindtægterne et minus på 3,5 mill, har vi købt spillere for 5 mill kr (Gæt), så er det et overskud på 1,5 mill kr. på driften. Hvis Skov transfer er med, så er det et resultat omkring 0 kr. I alt positivt.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nielsen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er kun leje indtægterne som med fra Zidan, det
> står der i Herning Folkeblad idag.

Gad vide om vi overhovedet har fået købsprisen for ham??

bruno

Indlæg af bruno »

Så skal vi jo gører det at vi køber en spiller i vores klub i afrika for 20 mio kr for at lave røde tal i DK dermed ingen skat der skal betales her. og nu har vi 20 mio kr at købe spiller for :-)

YahooSeeker [Bot]

Plus at røde tal kan trækkes fra på næste års regnskab:-) Ligesom et konsortium . Trylle, tryle trylle nu er pengene væk og ingen skat. MEN er det moralsk forsvarligt?

bruno

Indlæg af bruno »

:-)= ironi. Moral måske men det ændrer ikke ved at at der bliver betalt alt for meget skat i DK og det er ikke kokurence holdbart over for udlandet også for danske kluber men det gav deg et lille løft for dansk fodbold med forskerordningen så nordiske spiller kan spille i dk for løn der er beder en i Norge og Sverige.

Besvar